Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Разположение лостове спирачки Мотор vs. Велосипед

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Sotislav
    отговори
    От: Разположение лостове спирачки Мотор vs. Велосипед

    Имаше подобна тема тук или в някой от другите форуми преди време. Един колега беше забелязъл, че велосипеда му, купен в Обединеното кралство е с дясна предна спирачка и лява задна, а у нас са точно обратно. Може би и в останалата част на Европа. Обяснението ,в което за мен има логика е чисто практическо и е свързано с подаването на сигнал с ръка. В Европа критичен и опасен е най-вече левия завой и тогава най-често велосипедиста подава сигнал /там имаш конфликт и с тези отзад и с тези срещу теб/. В случай когато завиваш наляво /макар и леко/ с лявата ръка във въздуха и в този момент ти се наложи да спреш или намалиш скоростта, варианта за спиране е само с дясната ръка. Ако там обаче е предната спирачка знаем какво може да последва. В Англия съответно нещата са обратни.

    Факт е , че едновремешните колела с контра, допълнителната предна спирачка беше на дясната ръка. Може да се е смятало, че тя е по - силна и ловка. Аз също не се бях замислял преди, но истина е, че нямам никакъв проблем с "превключването" , когато карам велосипед.

    Остави коментар:


  • HEMO
    отговори
    От: Разположение лостове спирачки Мотор vs. Велосипед

    Аз карам ежедневно мотор и скутер (доста бърз 300 куб.см с двойни дискове отпред) и чат пат колело.Мотора е ясен,лява ръчка е съединителя,на скутера лявата ръчка е задна спирачка.Заводски на колелото не са така аз ги обърнах.Още от времето на колела с контра винаги с дясната ръка стискам предната спирачка...Въпрос на навик,не ми пречи и да са на обратно,така и така рядко спирам със задна.

    Остави коментар:


  • Ilarioncho
    отговори
    От: Разположение лостове спирачки Мотор vs. Велосипед

    Едно забавно "откритие", което направих днес. Погледнах колелото на младежа и видях, че дясната ръчка е предна спирачка. После се сетих, че когато го купихме, го прегледах основно и макар леко смътно си спомних, че му размених спирачките тогава... Очевидно е, колко логично е било за мен, че така трябвало да бъдат, без да го подлагам на съмнение

    Или го потготвям за моторист или съм си отговорил сам на дилемата с обръщането на спирачките, много преди да задам въпроса си в темата тук
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20150412_175443.jpg
Прегледи:1
Размер:84.8 КБ
ID:5653588

    Остави коментар:


  • Стоян Боюков-Sariones
    отговори
    От: Разположение лостове спирачки Мотор vs. Велосипед

    Първоначално публикуван от Ilarioncho Преглед на мнение
    .... Срещам трудности с манипулирането на спирачките ...
    Лесно е бре. Научи ги как се карат "миксерите". Аз пък миналата седмица така щях да се премятам три пъти с една "тоалетна чиния" Хонда SH. Натиснеш съединител .. бие спирачка. Егати и работата.
    И ДА. На колелото бих си обърнал спирачките, ама отдавна не съм го карал, а сега го кара сина.

    Остави коментар:


  • ВладиЧ
    отговори
    От: Разположение лостове спирачки Мотор vs. Велосипед

    Тези които са с контра са с дясна предна спирачка. Бях го написал го по-горе.
    В този ред на мисли английските велосипеди, които са с контра би трябвало да са с лява предна спирачка. Така ли е? Ако някой има преки наблюдения от там да пише... В Индия и Непал, които са с обратно движение, както в Англия, велорикшите, които са с контра са с лява предна спирачка.

    Остави коментар:


  • gabocvet
    отговори
    От: Разположение лостове спирачки Мотор vs. Велосипед

    Диамант дясна - предна


    велосипеди мифа


    ВЕЛОСИПЕД "БАЛКАН"

    Остави коментар:


  • veskov
    отговори
    От: Разположение лостове спирачки Мотор vs. Велосипед

    На Мифа и Диамант къде е предната? Не са нашенски. На мотора е ясно кое и защо, пак така за който кара и двете, защо ги е разменил на колелото. Има някои изненади с чуждо колело, но такова обикновено не се кара от поддаващи се на изненада.

    Остави коментар:


  • Grayfox
    отговори
    От: Разположение лостове спирачки Мотор vs. Велосипед

    .... не, че в България някой ще се съобрази с велосипедист.... а пък той ако ще да дава знаци и с двете ръце.

    Аз у гоуемото сеуо София имам 3 катастрофи с двуколесни. И трите не по моя вина. Две с велосипед и една с мотор.

    Първия идиот (опел астра в раиона на НДК) си отвори вратата да слезе и като се изтресох в него защото нямах никакво време за реакция каза: "Сори не те видох". За мой късмет една партулка беше на 20 метра по надолу и катаджията беше видял всичко.

    Втория (друг опел астра в раиона на НДК) зави пред мен след като ме изпревари и дефакто ме засече. Извинението: "Сори не те видох". Жалко че нямаше КАТ и кретена си плю на петите (гумите)

    Третия гъзар с БМВ 3 серия от далечната 1990 направи обратен завой на булевард Прага пресичайки 4 ленти и двойна непрекъсната и след като се изтресох с мотора във вратата на шофьора слезна и ми каза: Ти пък от къде се взе, никакъв не те видох. След като се обадих на 112 оня каза "Сори брато ма не моа да чекам имам тука едни кашони у колата дето треа спешно да ги разкарам". Каза чао и си тръгна. Аз обаче този път направих всичко възможно да каже чао и на книжката си.

    Извода е, няма смисъл да даваш сигнали, в София и без това книжките ги дават на слепци.

    Остави коментар:


  • Ясен
    отговори
    От: Разположение лостове спирачки Мотор vs. Велосипед

    ... то, не че у нас изобилстват велосипедисти които дават знаци за завой, ...

    Остави коментар:


  • Grayfox
    отговори
    От: Разположение лостове спирачки Мотор vs. Велосипед

    Ето и моите 5 стотинки по въпроса.

    Като се преселих на Острова си купих колело и за моя изненада предната спирачка беше от дясно. Зачудих се и се поинтересувах дали и другите са така. Оказа се че са.

    В резултат на проявения от мен интерес разбрах, че винаги се мотнирали така защото ако правиш десен завой си без предимство (обратно движение) и трабва да подадеш сигнал с дясна ръка ако ще завиваш на дясно (ляв завой можеш да направиш безопасно и без да сигнализираш, най-много да ядосаш някой, че те е изчакал) Подавайки сигнал с дясната ръка обаче означава, че ще имаш само една спирачка на разположение и от съображения за сигурност това трябвало да е задната и са това задната спирачка е от ляво а предната от дясно. Което мене като моторист ме устройва перфектно.

    Същото обяснения важи с пълна сила за останалия свят. Там задължително се сигнализира за ляв завой, затова задната спирачка е от дясно.

    Извода каъв е? Мотористите трябва да си купуват велосипеди правени за Острова

    П.С.
    Е разбира се може и да си обърнат спирачките за десет минутки но трябва да внимават със сигнализацията при завой.

    Остави коментар:


  • Petko Stefanov
    отговори
    От: Разположение лостове спирачки Мотор vs. Велосипед

    Мисля,че при велосипедите най вероятно производителите следват логиката и се съобразяват с обичайните човешки рефлекси!?Даже на малко дете,ако подадете играчка нормално ще се просегне с дясната ръка... т.е. при по голяма част от хората усещането при каквото и да е действие с дясната ръка е по прецизно.Логично,ако инстинктивно трябва да спреш е да стиснеш дясна ръка,а ,ако там е предната спирачка човек без опит рискува да плъзне предното колело или да се обърне.Все пак колело се кара от деца до възрастни и то без да е нужна специална подготовка или изграждане на какъвто и да е рефлекс,както се случва при Вас със инстинктивното стискане на лява ръка при спиране.Просто производителя е предположил,че такива хора ще си разменят местата на спирачките!Мисля си само де.........

    Остави коментар:


  • Ilarioncho
    отговори
    От: Разположение лостове спирачки Мотор vs. Велосипед

    Ето, че имаше смисъл да се позова за съвет от експертите Благодаря!

    Остави коментар:


  • motor_men
    отговори
    От: Разположение лостове спирачки Мотор vs. Велосипед

    Първоначално публикуван от Ilarioncho Преглед на мнение
    Задната (на мотора) е незаменима при стръмно спускане. Задната гума на практика си се влачи през цялото време или позавърта съвсем за малко ако много занесе настрани. Предната се ползва съвсем леко и внимателно, иначе с теглото на мотора, мотриста и стръмният наклон, преобръщането е почти гарантирано. Предполагам същото е усещането и причината за ползването на задната и при DH с колело. Това го пиша без да съм офроуд карач и рабирач и може би колегите с повече опит в съседния раздел ще го опровергаят, но споделям личен опит.

    Тук обаче дискусията е за друго. Едно рязко стискане на левият лост (стандартно предна спирачка при велосипедите и съединител при моторите) с достатъчна скорост и лееекинко завъртяно кормило, почти сигурно ще предизвика падане, особено ако спирачките са достатъчно добри. Щом няма много пострадали, изводът, който си правя е, че след като толкова хора си карат със стандартно разположение на вело-спирачките, явно се свиква бързо и не го усещат като проблем. Другите пък, които се вторачваме в това си обръщаме лостчетата.
    При мотокроса спирачки в спускането не се ползват , дава се газ , спира се последните метри преди завоя. При екстремното каране на ендуро е много важна позицията на тялото при стръмно спускане , при правилна позиция , натискането на задна спирачка е почти невъзможно. При не толко стръмно и по-дълго спускане се ползва задна спирачка , но много внимателно за да не загасне двигателя , но ако се кара бавно е по-добре да се спира с двигателя отзад , и с предната спирачка отпред. Аз повече ползвам предната и по-малко задната , но много внимателно защото се губи окачването когато има и неравности , при много стръмно и късо спускане не ползвам спирачки. При колелото е друго , защото и двете спирачки са на кормилото , а и контрола с ръка е много по-добър отколкото с крак убут в здрав ботуш.

    Остави коментар:


  • ИВАН НЕДОКЛАНОВ
    отговори
    От: Разположение лостове спирачки Мотор vs. Велосипед

    Повечето съвременни спирачки могат да се настроят , да не блокират диска, но според мен това е по-опасно.

    Остави коментар:


  • Ilarioncho
    отговори
    От: Разположение лостове спирачки Мотор vs. Велосипед

    Задната (на мотора) е незаменима при стръмно спускане. Задната гума на практика си се влачи през цялото време или позавърта съвсем за малко ако много занесе настрани. Предната се ползва съвсем леко и внимателно, иначе с теглото на мотора, мотриста и стръмният наклон, преобръщането е почти гарантирано. Предполагам същото е усещането и причината за ползването на задната и при DH с колело. Това го пиша без да съм офроуд карач и рабирач и може би колегите с повече опит в съседния раздел ще го опровергаят, но споделям личен опит.

    Тук обаче дискусията е за друго. Едно рязко стискане на левият лост (стандартно предна спирачка при велосипедите и съединител при моторите) с достатъчна скорост и лееекинко завъртяно кормило, почти сигурно ще предизвика падане, особено ако спирачките са достатъчно добри. Щом няма много пострадали, изводът, който си правя е, че след като толкова хора си карат със стандартно разположение на вело-спирачките, явно се свиква бързо и не го усещат като проблем. Другите пък, които се вторачваме в това си обръщаме лостчетата.

    Остави коментар:

Активност за темата

Свий

В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

Най-много потребители онлайн 7,066 в 14:57 на 11-07-20.

Зареждам...
X