Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Славните ветерани - Honda Africa Twin , Yamaha Super Tenere , Suzuki DR BIG.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Славните ветерани - Honda Africa Twin , Yamaha Super Tenere , Suzuki DR BIG.

    Славните ветерани или битката на големите - бърз преглед.
    Honda Africa Twin (АТ), Yamaha Super Tenere (СТ) , Suzuki DR BIG(ДР).
    Всеки заглеждал се по allround мотоциклетите , рано или късно е стигал до тези модели , въпреки сериозната им възраст .Това се дължи най-вече на доказаните им качества с течение на времето , и достъпноста им – цените са повече от атрактивни , за сметка на това което предлагат. Въпреки новите модификации , излезли на пазара , старата гвардия запази позиции , защото се оказа че този пазарен сегмент беше поизоставен от водещите фирми , и на практика тези модели се оказаха без аналог и наследници , дори от собствените си компании . Това което е общото между тях , се вижда веднага от пръв поглед – голямо туристическо ендуро , предна гума 21 , задна 17 , солидно окачване , осигуряващо необходимите условия за офроад каране, опростена конструкция , големи резервоари – за голяма автономност. Въпреки че са правени с обща идея , всяка фирма е подходила различно - Хонда - АТ – V образен двуцилиндров водно охладен двигател (650 и 750), Сузуки ДР – едноцилиндров , с въздушно маслено охлаждане (750 и 800) , и Ямаха СТ – редови двуцилиндров , с водно охлаждане -750 куб.см. Всички са с , карбуратор ,5 скоростни , със съединител в маслена баня , трансмисия към задното колело – верига. Логично от подхода към двигателите следват и разликите в масата – най-тежък е АТ – 237 кг ,веднага след него СТ 234 кг , и най-лек е едноцилиндровият ДР – 222 кг, заредени .За сметка на това пък най-мощен е СТ – 70 кс, АТ – 60 кс , а ДР а – 54 кс. , такава е подредбата и при максималните скорости .Любопитно е че всички са с различен брой клапани на цилиндър – АТ – 3 , ДР - 4 , СТ - 5 . Резервоарите на АТ и ДР а поемат по 24 л , води СТ с 26 л. При компресионно съотношение 9.5 макс. ( АТ – 9 ) , е ясно, че не е проблем октановото число на бензина – поне този който се предлага по познатите бензиностанции , а официално даваният разход при смесено каране е около 6/100 л ( 16.5 км с 1 л.) , което макар и относително ,си е в нормалните граници. Стойката и при трите мотора е изправена и удобна за по дълъг път , като най-добрата защита от вятър фабрично предлага АТ , а при ДР е почти символична. Най-спортно се държи СТ – двигателя е по-високо оборотен , най-мек и балансиран пък е този на АТ , докато при ДР усещането е по-скоро за груба сила , и макар че е снабден с балансиращ вал , вибрациите при него са осезаемо повече от останалите .За по-тежък офроад тези машини не стават – масата си казва своето , но и самата им идея не е да катерят чукарите. От всичко казано , всеки може да си направи сам извода кой мотор е за него , и кой не е , макар че е най-добре да опита първо , преди да купува. Реалният ценови диапазон , в който се намират в България е между 2000 и 4000 лв , в зависимост от състоянието и възрастта , като читави модели след 95-6 година почти не се предлагат , а когато се появят са с доста по висока цена. Пазарът и разпространението на тези модели у нас , всъщност показва и популярността им – съотношението им е горе долу 3:2:1 – АТ:СТ:ДР – видимо е и от цените и срещите по пътищата. Всеки от тях си има предимства и недостатъци - АТ – легендарна издръжливост , плавен и балансиран, проблеми с бензиновата помпа , лагери и реле- регулатора , СТ – по-агресивен и форсиран двигател , ниски експлоатационни изисквания , омекваща предница и люлеене при по висока скорост, проблеми с регулатора и скоростната кутия , ДР – максимално опростен агрегат , но за сметка на повечко вибрации, проблеми с ангренажната верига . Имайки предвид че става въпрос за мотоциклети на сериозна възраст , най-важният фактор при закупуването си остава подръжката и грижите , които е полагал предишният собственик , иначе производителите са се погрижили да подсигурят достатъчно запас и ресурс , нещо , което в наши дни не се среща вече май...
    Мнения на собственици и имащи опит с горните машини ще са добре дошли .
    - - -

    - - -

    - - -

  • #2
    До: Славните ветерани - Honda Africa Twin , Yamaha Super Tenere , Suzuki DR BIG.

    Имам приятел, който ги имаше и трите и ги кара по 2 години всеки. Първо имаше ДР Биг, после Супер Тенере и накрая Африка. Категоричен беше, че най-добра, удобна и безаварийна е Африката.
    Между другото тази Африка, която си дал на снимката (точно моята разцветка) е 2000 година модел. Абсурд да се намери за 2-4000 лева, освен смачкана, или катастрофирала. И е 62 коня. Лагерите на Африката са стандартни и се сменят, когато просвирят на 50-80000 км. Бензиновата помпа се сменя с вакумна, на около 60000км, а проблемните връзки пред релето за зареждане се сменят с устер клема и с това се решават и всичките "проблеми" на Хонда Африка Туйн.
    Ямахата е определено по-проблемна от Африката. Двигателя и е много хубав и здрав, но във всичко останало отстъпва на Хонда, даже и в качеството на изработка на отделните детайли, и дреболии. И още, това че била по-лека и по-бърза от Африката. Не е по-лека, а и по-бързото и движение си се заплаща със 7-8/100 разход на гориво. При същите скорости на движение 110-150 км/час Африката е с разход 5-6/100.
    Сузукито е едноцилиндрово и изобщо е една екзотика. Не може да се мери с Африка и Супер Тенере.
    Не случайно съотношението по разпространението на трите мотора в 3:2:1. Даже, може би е 5:3:1.
    Последно редактирано от ВладиЧ; 01-12-09, 11:25.
    Празен път с планини на хоризонта, бензин в резервоара и километри... Десетки, стотици и хиляди километри, които гумите жадно да захапват и да претворяват в емоции...
    Златомир Попов - Forry

    Коментар


    • #3
      До: Славните ветерани - Honda Africa Twin , Yamaha Super Tenere , Suzuki DR BIG.

      Собственик съм на СТ , имам го от 1 година , впечатленията ми са много добри , първото и най стряскащо нещо с което се сблъсках това е височината на мотора за хора с по нисък ръст в началото е леко стряскащо и неудобно но с времето привикваш ( не е за начинаещи ) , тих и плавно работещ двигател с добър запас от мощност ускорението добро на 5 с подаване на газ си ускорява доста добре и изпреварванията на са проблем , при движение на 5-та при около 5000 оборота (120км/ч ) се появяват леки вибрации от двигателя които се усещат най вече от ..... няма да казвам кои части на мъжкото тяло но и тва не е проблем ,минимални са но ги има . При по висока скорост не съм усетил да има проблем с предницата ( не съм привърженик на високите скорости ) но в диапазпна 120-140 няма никакви проблеми , максимално съм вдигал 170 180 по километраж но не знам до колко е точен , не е проблем да се подържа и скорост от 150-160 дълго време но това наистина се отразява на разхода ! Грижите които трябва да се полагат са по задното окачване има 5 гресьорки и трябва да се гресира редовно !!! Фаровете съм чувал че оригиналните са слаби , на моя стария собственик се е погрижил за това и са бих казал доста добре към момента , стойката е изправена на мен ми е удобна минаването на много километри не е проблем не измаря , за ветро защитата според мен е на ниво, но я сравнявам със стария си мотор който я нямаше никаква , усеша се вятъра в областа на главата и карането със каска за ендуро с по висока скорост ...... е леко неудобно заради козирката , но с хубава шосейна каска и това не е проблем . Другото за което ми идва наум тва е меренето на маслото , щеката се намира под страничната кора и за да го измериш се сваля седалката и старничния капак , но тази операция не се налага да се прави често , на извесно време може да се отделят 10 мин за проверка , за водата проверката е елементарна едно навеждане и поглеждане под седалката е достатъчно , карането в големите жеги не е никакъв проблем , никога не съм го виждал да загрее повече от средата на скалата за температурата и то при каране на много ниска скорост в продължение на 20 км в едни от най горещите дни . За мен това е един чудесен туристически мотоциклет който си струва да притежаваш , сравнително евтин и надежден който въпреки годините си ако се грижиш за него може да мине още много километри и да ти достави много удоволствие !!!

      Коментар


      • #4
        До: Славните ветерани - Honda Africa Twin , Yamaha Super Tenere , Suzuki DR BIG.


        . . .
        Хонда XRV750, известен също като Африка Туин. Мотоциклета се основава на NXR-750, която спечели рали Париж Дакар неколкократно в края на осемдесетте години.
        Африка Туин XRV се прави в 650cc (до 1989 г) и 750cc модификации – до 2003 г . Считан от мнозина за най-сигурнят мотоциклет Хонда, който някога е произведен. Ключовите дума за характеристиките на XRV750 е баланс.Най-добре запазва цената си , в сравнение с другите конкуренти. За съжаление на многобройните си фенове , наследникът - Варадеро, се оказа много по-мек, липсва му това усещане , както при Африка Туин - дух на приключение , простиращ се назад , към дните на Париж-Дакар в 80-те години , да не говорим за пътен просвет, качеството на изработка и икономия на гориво , просто той е прекалено шосейно насочен и комфортен .

        Двигател – 4 тактов , 2 цилиндъра V - образен 52 гр. , SOHC
        Охлаждане – водно
        Кубатура – 742 куб. см
        Диаметър /ход на бутало - 81 mm x 72 mm
        Компресионно съотношениеие - 9 : 1
        Карбуратор – 2 бр. 38мм Flat side CV
        Скоростна кутия – 5 ск.
        Междуосие – 156 см
        Клиренс – 22 см
        Височина на седалката – 86 см
        Маса незареден – 207 кг.
        Предна гума – 21
        Задна гума – 17
        Запалване - Digital CDI ignition / след 96 – диг.транзисторно.
        Резервоар – 24 (23) л.
        Макс.скорост – 175 (179 )км.ч.
        Мощност – 60 ( 62 ) кс при 7500 об/мин
        Въртящ момент – 63 Нм при 6500 об/мин
        Ускорение - 0-100 км.ч. 5.5 сек
        ...

        . . .
        Yamaha XTZ 750 Super Tenere е по-големият , дву-цилиндров, за разлика от едно цилиндровия Yamaha XTZ 660 Tenere , заместител на Yamaha XT 600Z Tenere с въздушно охлаждане. Първите продажби са през 1989 г. Смятат се за много надеждни, и изискващи минимална поддръжка - над 100000 км постижения не са рядко явление.Предните спирачни дискове на XTZ са снабдени с пластмасови покрития , които предпазват , но за нормалното използване на пътищата , много собственици ги премахват , за да се улесни вентилацията им . Производството е прекратено през 1996 г., след неколкоратни победи в ралито Париж-Дакар.

        Двигател – 4 тактов , 2 цилиндъра , редови twin , DOHC
        Охлаждане – водно
        Кубатура – 749 куб. см
        Диаметър /ход на бутало - 87 mm x 63 mm
        Компресионно съотношениеие - 9.5 : 1
        Карбуратор – 2 бр. MIKUNI 38мм
        Междуосие – 151 см
        Клиренс – 23 см
        Височина на седалката – 86 см
        Маса незареден – 204 кг.
        Предна гума – 21
        Задна гума – 17
        Запалване - Digital ignition
        Резервоар – 26 л.
        Макс.скорост – 177(185) км.ч.
        Мощност – 70 кс при 7500 об/мин
        Въртящ момент – 67 Нм при 6750 об/мин
        Ускорение - 0-100 км.ч. 5.3 сек
        ...

        . . .
        "Desert express" - няма стандартен мотор , с по голям едноцилиндров двигател от Suzuki Dr Big .
        DR800 замени DR750 през 1990 година. Двигателят има шест милиметра по-голям ход (буталото остава с непроменен диаметър - 105 mm), кубатурата се увеличава от 727 до 779 куб.см. Най-голяма е актуализацията е през 1991 година - резервоара е намален с пет литра, и е "само" 24 литра , формата също е нова , има промени по седалката и спирачките . Моделите преди 1991 г. са най-добрият избор за наистина големи разстояния с техният огромен резервоар, както и възможността за носене на много багаж с вас. Ауспухът е поставен относително ниско,и дава възможност за поставяне на дисаги, без да рискувате да ги изгорите. От друга страна, ергономията на по-новите модели е доста по-добра. Официално се произвеждат до 1996 г., макар че се намират и такива от 1999 г.


        Двигател – 4 тактов , 1 цилиндър , SOHC
        Охлаждане – въздушно / маслено
        Кубатура – 779 (727) куб. см
        Диаметър /ход на бутало - 105 mm x 90 mm
        Компресионно съотношениеие - 9.5 : 1
        Карбуратор – 2 бр. MIKUNI BST33
        Скоростна кутия – 5 ск.
        Междуосие – 152 см
        Клиренс – 23 см
        Височина на седалката – 89 см
        Маса незареден – 194 кг.
        Предна гума – 21
        Задна гума – 17
        Запалване - Digital CDI ignition
        Резервоар – 24 л.
        Макс.скорост – 160 (167) км.ч.
        Мощност – 54 ( 50 ) кс при 6600 об/мин
        Въртящ момент – 59 Нм при 5400 об/мин
        Ускорение - 0-100 км.ч. 6.1 сек

        Коментар


        • #5
          До: Славните ветерани - Honda Africa Twin , Yamaha Super Tenere , Suzuki DR BIG.

          ДР Бига с два карбуратора ли е ? Не знаех. Едноцилиндров пък с два карбуратора. Супер екзотика.
          Празен път с планини на хоризонта, бензин в резервоара и километри... Десетки, стотици и хиляди километри, които гумите жадно да захапват и да претворяват в емоции...
          Златомир Попов - Forry

          Коментар


          • #6
            До: Славните ветерани - Honda Africa Twin , Yamaha Super Tenere , Suzuki DR BIG.

            Не видях никъде в темата да се споменава за основният проблем при Супер Тенере, а именно - рамката. Тя е сравнително слаба, и при по-големи натоварвания има склонността да се чупи. Слаби места са задната част на рамката, където по принцип се поставя задният куфар, както и местата, където се захваща двигателят към нея (по-точно задните горни планки на двигателя).
            Силно препоръчително е, преди дълги пътешествия, тези места по рамката да бъдат усилени.

            Коментар


            • #7
              До: Славните ветерани - Honda Africa Twin , Yamaha Super Tenere , Suzuki DR BIG.

              Освен това ауспуха и изгаря и става от вън, като кора на баница, а има и разни други дреболии.
              Празен път с планини на хоризонта, бензин в резервоара и километри... Десетки, стотици и хиляди километри, които гумите жадно да захапват и да претворяват в емоции...
              Златомир Попов - Forry

              Коментар


              • #8
                До: Славните ветерани - Honda Africa Twin , Yamaha Super Tenere , Suzuki DR BIG.

                Че казвайте ги , да се запълнят празнотите . Аз съм карал и трите, но не толкова че да ги изуча детайлно. Информацията по нета е различна , а и доста разнопосочна , че и противоречива... А пък колко лични пристрастия има във всяко мнение !
                Последно редактирано от go6o; 01-12-09, 17:39.

                Коментар


                • #9
                  До: Славните ветерани - Honda Africa Twin , Yamaha Super Tenere , Suzuki DR BIG.

                  Първоначално публикуван от ACCELERATOR Преглед на мнение
                  Не видях никъде в темата да се споменава за основният проблем при Супер Тенере, а именно - рамката. Тя е сравнително слаба, и при по-големи натоварвания има склонността да се чупи. Слаби места са задната част на рамката, където по принцип се поставя задният куфар, както и местата, където се захваща двигателят към нея (по-точно задните горни планки на двигателя).
                  Силно препоръчително е, преди дълги пътешествия, тези места по рамката да бъдат усилени.
                  Изчел съм сумати писания по форуми на собственици на СТ , за пръв път чувам за този проблем , ако говориш за оригиналния багажник на мотора си прав но не за друго а защото материала не позволява ,,интервенции,, и ако се поставя топ каса или куфари някой правят грешката да захващат скарата за този ,,багажник,, и тогава се появява проблема с чупливоста , изрично бях предупреден за това че дори и да изглежда като солиден алуминий не е , и да не си играя да пробивам и захващам скара за него .

                  Коментар


                  • #10
                    До: Славните ветерани - Honda Africa Twin , Yamaha Super Tenere , Suzuki DR BIG.

                    Първоначално публикуван от ВладиЧ Преглед на мнение
                    Освен това ауспуха и изгаря и става от вън, като кора на баница, а има и разни други дреболии.
                    ееее колега става въпрос за 20 годишни мотори все пак , по интересни са ми другите дреболии
                    Последно редактирано от Тануцо; 01-12-09, 20:57.

                    Коментар


                    • #11
                      До: Славните ветерани - Honda Africa Twin , Yamaha Super Tenere , Suzuki DR BIG.

                      Ще ти дам само един малък пример. Ръчките и на Хонда и на Ямаха са алуминиеви и са фиксирани към основите си с болт. Само че на Ямаха болта си е прекаран направо през алуминия, а на Хонда има мъничка стоманена втулка в отвора и болта минава през него. В следствие на стискането на ръчката на Ямаха отвора в алуминия се разширява и ръчката се разшльоква. Необходима е нова ръчка, на която също след известно време отворът ще се разшири и т.н. Дреболия, но дразни. Имаше много такива разни недомислени дреболии по Супер Тенерето. И вместо да вземат да ги оправят тези дреболии, за да стане мотора перфектен, от Ямаха спряха модела и пуснаха ТДМ-850, който в началото, даже имитираше ендуро (аз карах точно такъв две години), а после си го направиха абсолютно чиста шосейка...Хонда заместиха Африката с Варадеро, което също е доста шосейно и така...
                      И сега всички си купуват КТМ и БМВ-ГС и си пишем по форумите, какви били старите големи ендура.
                      Празен път с планини на хоризонта, бензин в резервоара и километри... Десетки, стотици и хиляди километри, които гумите жадно да захапват и да претворяват в емоции...
                      Златомир Попов - Forry

                      Коментар


                      • #12
                        До: Славните ветерани - Honda Africa Twin , Yamaha Super Tenere , Suzuki DR BIG.

                        Първоначално публикуван от ВладиЧ Преглед на мнение
                        Ще ти дам само един малък пример. Ръчките и на Хонда и на Ямаха са алуминиеви и са фиксирани към основите си с болт. Само че на Ямаха болта си е прекаран направо през алуминия, а на Хонда има мъничка стоманена втулка в отвора и болта минава през него. В следствие на стискането на ръчката на Ямаха отвора в алуминия се разширява и ръчката се разшльоква. Необходима е нова ръчка, на която също след известно време отворът ще се разшири и т.н. Дреболия, но дразни. Имаше много такива разни недомислени дреболии по Супер Тенерето. И вместо да вземат да ги оправят тези дреболии, за да стане мотора перфектен, от Ямаха спряха модела и пуснаха ТДМ-850, който в началото, даже имитираше ендуро (аз карах точно такъв две години), а после си го направиха абсолютно чиста шосейка...Хонда заместиха Африката с Варадеро, което също е доста шосейно и така...
                        И сега всички си купуват КТМ и БМВ-ГС и си пишем по форумите, какви били старите големи ендура.
                        Е перфекти неща няма , на хората им е омръзнало да гледат един и същ мотор по 10 години , самия факт че тези мотори са създадени и произвеждани в продължение на 10 и повече години без да е променяно нищо по тях освен разцветката е достатъчен да покаже тяхната надежност . Кой ще даде куп пари за нов мотор който ако го сложиш до някой запазен ,,старец,, разликата ще бъде в цветовете Всичко е въпрос на предпочитание , който и от двата АТ или СТ да избере човек може да се наслади на удоволствието да притежава една истинска легенда в света на големите тежки ендура , нямам нищо против един ден живот и здраве да подкарам и някой Африка , важна е тръпката

                        Коментар


                        • #13
                          До: Славните ветерани - Honda Africa Twin , Yamaha Super Tenere , Suzuki DR BIG.

                          Първоначално публикуван от ВладиЧ Преглед на мнение
                          ДР Бига с два карбуратора ли е ? Не знаех. Едноцилиндров пък с два карбуратора. Супер екзотика.
                          много едноцилиндрови мотори са с двойни карбуратори! например Pegaso/F650...
                          XTZ има няколко предимства:
                          - по-лек с около 10 кг;
                          - по мощен с около 10 к.с.
                          - с по-дългоходово окачване.

                          Поздрави,
                          Г.
                          В Космоса никой няма да чуе писъка ти....

                          Коментар


                          • #14
                            До: Славните ветерани - Honda Africa Twin , Yamaha Super Tenere , Suzuki DR BIG.

                            Ако имам възможност, бих тръгнал да обикалям света със СуперТенерето си.
                            Като модел му знам и кътните зъби и знам, че няма да ме изостави, ако аз не го изоставя. За да мина 50 или 100 000 км, на мотора ще са му нужни бензин и масло. Няма да си нося резервни запалвания, бензинови помпи... Зареждането ще си го погледна предварително и гаранция няма да ми прави проблеми.
                            За 20 годишни машини и за тази цена няма алтернативи.
                            Африките са като Харлей Дейвидсон - цената им се държи не от достойнства, а от име.
                            Разходът на СуперТенере с износени карбуратори е 7-8, но с ремонтирани е 5-5.5
                            Като ми омръзне да има само 69 кончета, си купувам двигател от ТДМ 850/900, осъвременявам спирачките и малко окачването и съм на нивото на съвременните мотори. На цена +1000лв над цената на мотора. Т.е. общо 2000-3000 лв.
                            Двигателят на СТ-то е еволюционен за времето си. Сложен е и на ТДМ и до днес се развива и произвежда - вече е 900 с инжекцион.
                            Африките са наследили стар като концепция, бавен и тежък агрегат от Хонда Шадоу - двигателят е идеален за чопър, но не и за ендуро.
                            А за рамите си има заварчици - те и БМВ ГС късат подрами, ама не спират да ги карат, нали.

                            Ще вкарам един цитат:
                            For my two pence worth... if your looking at an RD03 and S10 not much between them except the bigger engine on the S10 (and option to go bigger still),, if your looking S10 and RD04/07 then these are quite a bit different as these ATs are more bling than ability based... and as you have already guessed lb for lb no where near as good value as the (t)rusty S10
                            и още един:

                            I've had the bike since 1994 so it owes me nothing and in 1995 I used it to ride down to Cape Town. After that it was shipped out to the Middle East with me for 5 years of looning around in the dunes with petrol at 65pence per gallon - happy days.

                            Since returning to the UK I've owned a load of bikes both on and off road but my because of the history we share, my only real true love is for my Super Ten. I can't justify spending £12k on a nobby BMW 1200 GS mainly because I am about £11.9k short and I don't really want to lash out £5k on an old 950 KTM Adventure, especially a yukky one in orange that breaks down all the time. I know I'm prattling on a bit but in 14 years of ownership, my S10 has never ever broken down

                            Коментар


                            • #15
                              До: Славните ветерани - Honda Africa Twin , Yamaha Super Tenere , Suzuki DR BIG.

                              Радвам се, че си обичате и си поддържате моторите. Аз, каквото знаех го казах. В полемика и спорове не смятам да влизам. Има много хора, които ценят старото, поддържат го и си го ползват, но аз не съм от тях. Предпочитам да гледам повече напред в бъдещето, отколкото назад в миналото... Ползвам, каквото ми трябва за момента и случая, и след това, ако мога и ми се удаде възможност, сменям предмета, или колата, или мотора, без особено съжаление. Мисля си, че най-добре е да говорим и да спорим за нови мотоциклети, а тези, и трите според мен, определено са за рубриката "ретро".
                              Празен път с планини на хоризонта, бензин в резервоара и километри... Десетки, стотици и хиляди километри, които гумите жадно да захапват и да претворяват в емоции...
                              Златомир Попов - Forry

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X