Сигурно съм бил някъде около 10 годишен, някъде в началото на 90-те. Бяхме на нова година на гости на приятели на майка ми и баща ми, не си спомням какво сме яли, или какви са били фойерверките, но си спомням че прекарах голяма част от вечертта пред телевизора-по Евроспорт беше даден старта на рали Париж-Дакар.
Винаги съм си мечтал да карам "Дакарски" мотор, преди години щях да купувам един GS650 Daкar и това щеше да е най-близкото до "дакарски" мотоциклет.
Кове е може би една от най-новите мотоциклетни марки, основана от бивш състезател по мотокрос с една мечта-да сглоби мотор с който да се състезава на Дакар. Докато успее да направи това осъзнава, че е прекалено стар, за да кара и за сметка на това мечтата му е да създаде достъпен мотор, за да могат повече хора да се чувстват участници на Дакар или други рали-рейдове.
За пръв път ми попадна някъде през 2020 в АДВ форума, няколко снимки и няколко страници коментари, не си мислете че само Българина разбира от всичко, и чужденците са същите. Първоначално го оплюваха много, главно заради нестандартният му вид-хората бяха свикнали с "традиционният" наложен от КТМ фар един върху друг и две очички от двете страни на маската на всички им грознееше, опреличаваха го на Sid от Ледена епоха. На мен лично много ми харесва. През 2023 се пуснаха за пръв път с три мотора на Дакар, и трите завършиха.
Кове 450 Рали-двигател Зонгшен 42 коня първоначално Евро 5, вече Евро 5+, сухо тегло 145кг., три резервоара, общо побира 30литра гориво. Абс с възможност за изключване на задното колело или и двете, окачване Yo An(индентично с Showa) напълно регулируемо с бърз и бавен ребаунд на задния шок, дигитално табло с възможност за здвояване с телефон.
Мисля че има достатъчно информация из нета, както и доста тестове вече, та направо към лични впечатления.
Купих мотора от Румъния-беше най-близкото представителство, надявам се много скоро и вече и у нас.
Първи впечатления-мотора е лек, мноого лек особенно ако се кара с по-малко гориво-по 5-6 литра в предните резервоари се усеща като леко ендуро. Определено е по-лек от на брат ми Ямаха ХТ660. Спира много добре, все пак спирачките му са брембоподобни. Не съм правил все още никакви настройки по окачването, както е излязъл от завода така е, ще трябва скоро да си поиграя. По принцип има две версии, като "стандартната"(моят) има висока и ниска, има и Pro, който е тунингована стандартна версия и сега пуснаха и ЕХ, но последният е с доста промени-рамка, окачване, двигател, не може да се регистрира. Та моята версия би трябвало да е ниската, аз съм 176см и стъпвам на пръсти с един крак, макар че се качи един приятел да го пробва и си стъпва и с двата крака, може би биреното коремче му помага
.
Все още не съм навъртял достатъчно (в момента е на около 650км), но засега ми харесва във всички отношения-уникално лесно се маневрира с ниска скорост из града, добра ветрозащита макар и да не съм го карал с повече от 140, но определено високата скорост на прав път не ми харесва. Виж на лек оффроуд се държи прекрасно, макар че гледах да не се отпускам докато не настроя окачването, а докато не усетя как се държат оригиналните CST гуми, които между другото се държат учудващо добре както на сух оффроуд, така и на асфалт, дори ги покарах из София при последният дъжд.
Има естествено и няколко дразнещи неща, но няма нещо което да не може да се дотунингова или настрои според каращия, по-голямата част от тунинга дойде, а останалото едно по едно...
Винаги съм си мечтал да карам "Дакарски" мотор, преди години щях да купувам един GS650 Daкar и това щеше да е най-близкото до "дакарски" мотоциклет.
Кове е може би една от най-новите мотоциклетни марки, основана от бивш състезател по мотокрос с една мечта-да сглоби мотор с който да се състезава на Дакар. Докато успее да направи това осъзнава, че е прекалено стар, за да кара и за сметка на това мечтата му е да създаде достъпен мотор, за да могат повече хора да се чувстват участници на Дакар или други рали-рейдове.
За пръв път ми попадна някъде през 2020 в АДВ форума, няколко снимки и няколко страници коментари, не си мислете че само Българина разбира от всичко, и чужденците са същите. Първоначално го оплюваха много, главно заради нестандартният му вид-хората бяха свикнали с "традиционният" наложен от КТМ фар един върху друг и две очички от двете страни на маската на всички им грознееше, опреличаваха го на Sid от Ледена епоха. На мен лично много ми харесва. През 2023 се пуснаха за пръв път с три мотора на Дакар, и трите завършиха.
Кове 450 Рали-двигател Зонгшен 42 коня първоначално Евро 5, вече Евро 5+, сухо тегло 145кг., три резервоара, общо побира 30литра гориво. Абс с възможност за изключване на задното колело или и двете, окачване Yo An(индентично с Showa) напълно регулируемо с бърз и бавен ребаунд на задния шок, дигитално табло с възможност за здвояване с телефон.
Мисля че има достатъчно информация из нета, както и доста тестове вече, та направо към лични впечатления.
Купих мотора от Румъния-беше най-близкото представителство, надявам се много скоро и вече и у нас.
Първи впечатления-мотора е лек, мноого лек особенно ако се кара с по-малко гориво-по 5-6 литра в предните резервоари се усеща като леко ендуро. Определено е по-лек от на брат ми Ямаха ХТ660. Спира много добре, все пак спирачките му са брембоподобни. Не съм правил все още никакви настройки по окачването, както е излязъл от завода така е, ще трябва скоро да си поиграя. По принцип има две версии, като "стандартната"(моят) има висока и ниска, има и Pro, който е тунингована стандартна версия и сега пуснаха и ЕХ, но последният е с доста промени-рамка, окачване, двигател, не може да се регистрира. Та моята версия би трябвало да е ниската, аз съм 176см и стъпвам на пръсти с един крак, макар че се качи един приятел да го пробва и си стъпва и с двата крака, може би биреното коремче му помага

Все още не съм навъртял достатъчно (в момента е на около 650км), но засега ми харесва във всички отношения-уникално лесно се маневрира с ниска скорост из града, добра ветрозащита макар и да не съм го карал с повече от 140, но определено високата скорост на прав път не ми харесва. Виж на лек оффроуд се държи прекрасно, макар че гледах да не се отпускам докато не настроя окачването, а докато не усетя как се държат оригиналните CST гуми, които между другото се държат учудващо добре както на сух оффроуд, така и на асфалт, дори ги покарах из София при последният дъжд.
Има естествено и няколко дразнещи неща, но няма нещо което да не може да се дотунингова или настрои според каращия, по-голямата част от тунинга дойде, а останалото едно по едно...
Коментар