Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Kove 450 Rally

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Kove 450 Rally

    Сигурно съм бил някъде около 10 годишен, някъде в началото на 90-те. Бяхме на нова година на гости на приятели на майка ми и баща ми, не си спомням какво сме яли, или какви са били фойерверките, но си спомням че прекарах голяма част от вечертта пред телевизора-по Евроспорт беше даден старта на рали Париж-Дакар.
    Винаги съм си мечтал да карам "Дакарски" мотор, преди години щях да купувам един GS650 Daкar и това щеше да е най-близкото до "дакарски" мотоциклет.

    Кове е може би една от най-новите мотоциклетни марки, основана от бивш състезател по мотокрос с една мечта-да сглоби мотор с който да се състезава на Дакар. Докато успее да направи това осъзнава, че е прекалено стар, за да кара и за сметка на това мечтата му е да създаде достъпен мотор, за да могат повече хора да се чувстват участници на Дакар или други рали-рейдове.

    За пръв път ми попадна някъде през 2020 в АДВ форума, няколко снимки и няколко страници коментари, не си мислете че само Българина разбира от всичко, и чужденците са същите. Първоначално го оплюваха много, главно заради нестандартният му вид-хората бяха свикнали с "традиционният" наложен от КТМ фар един върху друг и две очички от двете страни на маската на всички им грознееше, опреличаваха го на Sid от Ледена епоха. На мен лично много ми харесва. През 2023 се пуснаха за пръв път с три мотора на Дакар, и трите завършиха.

    Кове 450 Рали-двигател Зонгшен 42 коня първоначално Евро 5, вече Евро 5+, сухо тегло 145кг., три резервоара, общо побира 30литра гориво. Абс с възможност за изключване на задното колело или и двете, окачване Yo An(индентично с Showa) напълно регулируемо с бърз и бавен ребаунд на задния шок, дигитално табло с възможност за здвояване с телефон.
    Мисля че има достатъчно информация из нета, както и доста тестове вече, та направо към лични впечатления.
    Купих мотора от Румъния-беше най-близкото представителство, надявам се много скоро и вече и у нас.
    Първи впечатления-мотора е лек, мноого лек особенно ако се кара с по-малко гориво-по 5-6 литра в предните резервоари се усеща като леко ендуро. Определено е по-лек от на брат ми Ямаха ХТ660. Спира много добре, все пак спирачките му са брембоподобни. Не съм правил все още никакви настройки по окачването, както е излязъл от завода така е, ще трябва скоро да си поиграя. По принцип има две версии, като "стандартната"(моят) има висока и ниска, има и Pro, който е тунингована стандартна версия и сега пуснаха и ЕХ, но последният е с доста промени-рамка, окачване, двигател, не може да се регистрира. Та моята версия би трябвало да е ниската, аз съм 176см и стъпвам на пръсти с един крак, макар че се качи един приятел да го пробва и си стъпва и с двата крака, може би биреното коремче му помага .
    Все още не съм навъртял достатъчно (в момента е на около 650км), но засега ми харесва във всички отношения-уникално лесно се маневрира с ниска скорост из града, добра ветрозащита макар и да не съм го карал с повече от 140, но определено високата скорост на прав път не ми харесва. Виж на лек оффроуд се държи прекрасно, макар че гледах да не се отпускам докато не настроя окачването, а докато не усетя как се държат оригиналните CST гуми, които между другото се държат учудващо добре както на сух оффроуд, така и на асфалт, дори ги покарах из София при последният дъжд.
    Има естествено и няколко дразнещи неща, но няма нещо което да не може да се дотунингова или настрои според каращия, по-голямата част от тунинга дойде, а останалото едно по едно...

  • #2
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:8725c1b7cc7770fb-medium.jpg
Прегледи:199
Размер:133.3 КБ
ID:6998036 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:2024_kove_450_rally_0003.jpg
Прегледи:195
Размер:368.4 КБ
ID:6998037

    Коментар


    • #3
      Първо да ти честитя машината, само положителни емоции с нея.
      Не мога да отрека, че на мен и сега ми изглежда станно.
      Дори повече от PR7 на ARJ. Или AJP беше... Все тая
      Интересно, че и двете марки имат представителство в Румъния.
      И поне визуално намирам прилики.
      Не че има значение.

      Любопитно ми е румънците имат ли изисквания за обслужване при тях?
      И какъв му е интервала, че нещо не се ориентирам от прочетеното тук например за маслото:

      For the first 2000km, replace every 500km, after 2000km, replace every 1000km
      Тук в представителството на GasGas нямат изискване консумативи да се подменят и купуват от тях.
      Това не е много типичен подход, не съм сигурен дали има друг вносител с такъв.
      Чудя са мамалигарите как са в това отношение.

      Враг усраине

      Коментар


      • #4
        Прегледах набързо едно видео за обслужването на този мотор:



        Както се и очаква абсурно е някой да го обслужва на 1000км или 15-20 моточаса при цивилна употреба.
        Каквото и да са написали чайниците но да кажем, че със значението на написаното от тях сме свикнали.
        Направиха ми много лошо впечатление някои неща докато гледах...

        Например за смяна на маслото трябва да се свали генерацията и кората.
        Няма никакъв визуален контрол за нивото на маслото - нито "оче" нито дори пръчка.
        Даже за сваляне на капачката за доливане е нужен инструмент.

        Друго - местоположението на масленият радиатор.
        Сори за крайното мнение обаче само чайник може да постави какъвто и да е хийт екчейджър точно там.
        На такъв тип мотор да сложиш маслен радиатор точно зад предната гума па макар и с решетка на гарда е дипломатично казано малоумно.
        На колко? 20 санта едва ли има.

        И това само от неангажиращо разцъкване на някакво клипче.
        Ако е в мен една година какво ли ще бъде...
        Враг усраине

        Коментар


        • #5
          Поредния опит /естествено неуспешен/ китайците да направят мотор.
          Ма за толкова пари - толкова салам
          Панайот Бърдарски
          0887 60 77 22

          Коментар


          • #6
            Първоначално публикуван от Esper Преглед на мнение
            Прегледах набързо едно видео за обслужването на този мотор:



            Както се и очаква абсурно е някой да го обслужва на 1000км или 15-20 моточаса при цивилна употреба.
            Каквото и да са написали чайниците но да кажем, че със значението на написаното от тях сме свикнали.
            Направиха ми много лошо впечатление някои неща докато гледах...

            Например за смяна на маслото трябва да се свали генерацията и кората.
            Няма никакъв визуален контрол за нивото на маслото - нито "оче" нито дори пръчка.
            Даже за сваляне на капачката за доливане е нужен инструмент.

            Друго - местоположението на масленият радиатор.
            Сори за крайното мнение обаче само чайник може да постави какъвто и да е хийт екчейджър точно там.
            На такъв тип мотор да сложиш маслен радиатор точно зад предната гума па макар и с решетка на гарда е дипломатично казано малоумно.
            На колко? 20 санта едва ли има.

            И това само от неангажиращо разцъкване на някакво клипче.
            Ако е в мен една година какво ли ще бъде...
            Хейтът е абсолютно ненужен, но да започнем едно по едно.
            От доста време не съм поствал във форума и съм позабравил кое как беше, пробвах се да пусна няколко реални снимки на моят мотор, но били прекалено големи.
            Относно обслужването-по книжка е на всеки 2-3000км в зависимост от карането, някой дилъри разтеглят смяната на маслото 2-5000км, всичко зависи от това как и от кой се кара. Като цяло не събира малко-1,8литра, масленият охладител със сигурност помага и той, не знам какво точно те притеснява в него, хората си ги карат по ралита дори и по хард ендуро състезания и досега никой не се е оплакал. Е не става за употреба от мундари съгласен съм, ако миене е мръсна дума в речника, най-добре въздухарка с масло в рамката. Смяната на маслото наистина налага свалянето на генерацията, но това са два болта и една скоба, буквално са нужни 30секунди, не е нужно да се сваля кората под двигателя.
            "Прозорче за маслото" клипчето е за мотора до 2024 година, понеже неуспешните китайци се вслушват в мрънканията на своите клиенти моделът 2025 е фабрично с прозорче за проверка на маслото, както и някой други леки промени. Капачката я отвих с два пръста-палец и показалец, не знаех че трябва специален инструмент, утре ще го погледна пак, може да съм объркал капачките
            Идеята още от създаването на този мотор е да бъде подготвен за състезания "Race ready" и после да бъде пригоден за масова употреба. Честно казано и мен в началото смяната на маслото малко ме стъписа, еле на фона на Хондовата 300 Рали с неговите 12000км, но после се замислих, че аз дори на Трансалпа сменях маслото на 6-7000км, а на Риехото понякога дори на едно каране ако съм му приплъзвал много съединителя.

            Този мотор определено не е за всеки, със сигурност не е за ниски хора, или за човек свикнал да седи на фотьойлска седалка и да има всички електронни помагачи. Както започнах в началото правилният човек за този мотор е някой който винаги си е мечтал за Дакарски мотор. Пристигнаха ми част от тунинга, та скоро ще гледам да поснимам кое, как и защо смених.

            Коментар


            • #7
              Е то при 1,8 литра масло няма начин да не е по-честа смяната. То добре, че не е 1 литър, или по-малко, че тогава ще е на моточасове смяната на маслото. Който иска по-лек мотор сменя по-често консумативи. От това правило няма измъкване. На моят, като е с 3,5 литра масло в двигателя то се сменя през 12 000 км.
              Празен път с планини на хоризонта, бензин в резервоара и километри... Десетки, стотици и хиляди километри, които гумите жадно да захапват и да претворяват в емоции...
              Златомир Попов - Forry

              Коментар


              • #8
                На Хонда 300 рали е 1,8литра, без радиатор за маслото и препоръчват да се сменя на 12000км. На КТМ 525 беше 1,2литра и го сменях на 20часа +/- . Пак казвам зависи кой кара мотора, при какви условия и с какво масло. Китайците са се пре, презапасили с този пробег според мен.

                Коментар


                • #9
                  Чакай сега, този модел се рекламира предимно като адевенчър.
                  Тоест очаква се по-често да не е на пътя и да не е чист като в шоурума.
                  И да се пътешества с него.

                  И въпреки това е нормално да има радиатор на 1 педя от земята и пак толкова от гумата?
                  Като за стрийт байк с който се карат дефиленца?
                  И чайниците да препоръчват обслужване като за рейсинг такъв?

                  Моите впечатления са само от десетина минути видео (не цялото) и хвърлен поглед в официалният owner manual.

                  Сигурно съм пропуснал още много детайли но горните никак не се връзват с брошурите.
                  И тоя КТМ е рейингова машина с обслужваме като такава в обичайният си вид.
                  Няма нищо общо с ралито на Хонда и изобщо със CRF300 като цяло.
                  По-скоро с кросовите CRF-и има но това са различни мотори.
                  Враг усраине

                  Коментар

                  Активност за темата

                  Свий

                  В момента има 0 потребители онлайн. 0 потребители и 0 гости.

                  Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                  Зареждам...
                  X