Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Твърдите куфари - предимства и недостатъци

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Твърдите куфари - предимства и недостатъци

    При някой хора явно ученето става по трудния път. Толкова ли е трудно да осъзнаеш, че алуминиевите куфари за пътешествия са неотделима част от кафе-маркетинг културата. Същата тази култура, която ти казва, че ако нямаш 1000 + кубика под краката и то конкретна марка, не си пътешественик, не си пич. Говоря за пътешествия с офроуд ориентация - а не за туризъм. Хората се скъсват от скъп тунинг - да олекотят мотора, от тук килограм, от там два. И накрая метнат 15-20 кила (с рамките) пощенски кутии.
    Нищо от това нямаше да му се случи с чифт хубави дисаги или с Giant Loop. Предимствата на мекия багаж за хард пътувания, са по всеки един показател. Единствено частта с безопасността срещу кражби е дискусионна, но и там е на везна, а ако питате Colebatch например - мекия багаж отново печели.
    Преди няколко седмици, на връщане от обиколка на Корфу се засякох с едни страхотни пичове, двайсет годишни, хубавци- с нови Yamaha XTZ 660, които идваха от Азия. Бъзикнах ги за алуминиевите куфари. Захилиха се и направо си го казаха - изглеждат по cool . Тях безопасността не ги интересуваше, когато ги срещнах в едно градче в Македония - бяха зарязали якета, каски, никони - ей така по моторите и отишли да пият кафе. По две хиляди евро подаръци на мотор, бяха накачили . Не можах да ги убедя, че има крадци по нашите ширини... Сигурно са ме сметнали за мнителен. А като ги попиташ за моторите, и директно ти дават ключовете за кръгче, не бях срещал такива непукисти - "it's just a machine"! Завиждам им на тази свобода.
    После покарахме заедно и си сменихме моторите. Не знам какво не им харесвате на тези тенерета ("малките"), на мен много ми хареса . Хахаха, те също бяха впечатлени - "усещаш всичко, всяка промяна, всяко камъче", и "сега разбираме защо карате толкова бавно"
    Та с една дума, ако искате да сте cool, трябва да сте готови да си платите цената.

  • #2
    От: BigTom: От Австрия до Индия с BMW

    Милене, напълно подкрепям мнението ти! За пътуваща двойка е окей, но съм надничал в куфарите на сингъл мотоциклетисти и вътре съм виждал какви ли не абсолютно ненужни глупости. Някои направо си мъкнат чеиз-а.
    Yamaha XT​M600E '98
    Mazda 626 2.0 DITD '99 Estate

    Коментар


    • #3
      От: BigTom: От Австрия до Индия с BMW

      Строго съдите хората Като оставим настрана "кафе-маркетинг културата" и погледнем развитието на мотоциклетните торби в исторически план, ще видим че преди появата на съвременното "търсене-предлагане", тези чанти са отговаряли на два критерия-"необходимост" и "полезност", били са далеч от думичката cool и са изпълнявали функцията си отлично. През развитието си са преминали от кожени през брезентови, железни, алуминиеви, та до днешните пвц торби. Алуминиевите куфари, имам предвид "нормалните" без никакви пластмасарии по тях са своего рода дълговечни, което е плюс пред всякакви торби от разни пвц материи. Отделно някои имат нужда от по-голям обем за задоволяване на "плюшкиновите" си потребности...и по път може да трупаш армагани

      Колкото до малките "Тенджерета" какво да им харесат, не стават за магистрала
      Последно редактирано от gnomerhone; 02-10-11, 18:16.
      Gnome Rhone AX2 800 1938
      Yamaha XT600Z 1VJ 1986
      Husqvarna Te 510 1989
      Argvmentvm ad novitatem

      Коментар


      • #4
        От: BigTom: От Австрия до Индия с BMW

        Именно! Разликата между хората които ползват х'алуминиевите торби и тези, които не ги употребяват е именно плюшкиновите им потребности Иначе казано - хора минималисти и хора не чак толкова миниламисти Лошо няма, Биг Том безспорно е пичага - поклон пред смолестта и мерака му! На мен лично биха ми пречили тия сандъци
        Yamaha XT​M600E '98
        Mazda 626 2.0 DITD '99 Estate

        Коментар


        • #5
          От: BigTom: От Австрия до Индия с BMW

          Говорим за различни неща. Това е тема, която мисля да пусна в Стъргало,но зимата като надуем гушки и понатрупаме неизразходван тестостерон. Правим ли разлика между мотопътешествие и мототуризъм. Защото ние като цяло сме туристи и дали ще си носим столчето, матрака, компютъра зареден с най-новите тенденции в съвременната порнографска мисъл - си е наш избор. И никой не е казал че е лошо, просто е тежко. Аз също нося много багаж, но при мен е малко по-различно.

          Аргументът, че с алуминиеви куфари можеш да вземеш повече багаж е несериозен. Ако искаш да се претоварваш и мъчиш - начин ще се намери. За справка : http://www.tokyotolondon.com/ - към днешна дата Colebatch е сменил религията http://www.endless-highway.info/ - но само по отношение на обема на багажа

          Но изместихме темата - просто казвахме, че говорим за "пътешествия с офроуд ориентация - а не за туризъм". Вярно е, че Tom просто си кара пича и не се бута по сокаци, но проблемите отново са налице, и ако тръгна да вадя снимки и теми от различни трипове с изкривени рамки, избушени куфари,счупени крака... Само в нашия раздел има няколко случая на проблеми с куфари на път и то без да е имало hardoffroad.

          П.П. Това, че казвам че не харесвам въдицата на колегата, не значи че той не лови повече риба от мен, или че не го харесвам.

          Коментар


          • #6
            От: BigTom: От Австрия до Индия с BMW

            А сега ще ви облъча с вчерашните ми размисли на тема мек-твърд багаж, за хард пътешествия – изхвърли ме wirelessa и не можах да ги пратя. Малко се припокрива с горното ми мнение, но няма да го редактирам в интерес на вчерашния ден


            Никого не съдя, просто съм на мнение че има приятен и неприятен начин да се вкараш в приключение. На Том предполагам тази загуба не му е била приятна, и това надали би се случило с алтернативните опции.

            Всичко е добре, когато свърши добре. Куфарите са страхотни, докато - не се разбият от вибрациите, не ти направят неуплътнения фотоапарат, лаптоп, буркан с лютеница и т.н. на салата. Докато не смажат краката на приятелката ти при катастрофа (могат и да ги предпазят-както дойде), докато не паднеш малко по-сериозно - и стане мазало, докато не паднеш по леко и просто се прецака уплътнението и ако минеш през река - както споменава Colebatch - и се напълнят догоре с вода, мотора стане с 60 + кила по-тежък и ти иде да се гръмнеш. Докато не смачкат собствените ти крака – в horizonsunlimited – има подобни случаи – след като оправят раздробените си пищяли, тези хора стават фанатични привърженици на мекия багаж, докато си удряш краката в острите ръбове бутайки , докато всеки път вдигаш тези килограми в повече - и сваляш куфарите всеки път, за да изправиш мотора...


            Нищо от това не може да се случи с мек багаж!


            Сравнението между различни обеми – не е коректно . Има си „пвц торби всякакви размери”, а и уточнихме че говорим за една идея по-хард пътешествия, а не за мото-туризъм. Ако имаш достатъчно кинти към днешна дата можеш да обиколиш света само по прашки, от хотел на хотел. Но ако се кефиш в това да пуснеш малко пот и кръв – и то не поради недоразумения в екипировката и неподходящ мотор, а просто защото искаш да минеш по кривия път, тогава ще търсиш „най-доброто”.


            И да, живеем в 21 век и новите технологии ни позволяват да си играем по съвършенно различен начин. В геройските времена на българския алпинизъм например – галошите, самоделките, липсата на информация - превръщаше свободното преминаване на 7 категория в поле за магьосници. Да кубинките вършеха работа, но със съвременна еспадрила стъпваш там, където преди "нямаше нищо". Към днешна дата има момчета в Бг, които праскат 9+ онсайт, катерят 11 категория , момичета катерещи 8а и тн. А и реално като се замислиш дисагите са доброто старо.

            Никой никого за нищо не съди, просто си споделяме и някои от нас казват – „има и по готин начин”. Моя готин начин може да не импонира на твоя, и какво от това. Ако пътуваме заедно, няма да откажа да седна на твоето алуминиевото столче.

            Коментар


            • #7
              От: Маршрут "Бяла мечка" - Русия, Монголия, Украйна

              ---

              П.П.А пък Милене, "пощенските кутии за офроуд" имат и плюсове Но ще отделя постовете от другата тема в нова и там ще ти разкажа за тях, без да съм най големия им фен
              Последно редактирано от Димо; 04-10-11, 22:46.
              ______2
              Е = MZ

              Коментар


              • #8
                От: Маршрут "Бяла мечка" - Русия, Монголия, Украйна

                П.П.А пък Милене, "пощенските кутии за офроуд" имат и плюсове Но ще отделя постовете от другата тема в нова и там ще ти разкажа за тях, без да съм най големия им фен[/QUOTE]

                Крайно време е за подобна тема. Направи я моля те, че аз само минуси знам и ще ми е много интересно да извадиш заковаващи аргументи от шапката - а аз да поотворя кепенците в тази насока. Още повече, че повечето мераклии тук във форума за офроуд пътешествия - дай боже всеки му с шепи , мислят за алуминиеви куфари. Но току виж намеря подкрепа - мернах някъде из Европейските обиколки - Gaiant loop на моторите на huko и Гергана и то при каране по асфалт - където лично аз на този етап още мисля за куфари. Не знам кой кого е светнал (Предполагам Мони с опита му в офроуд) - но без да познавам никого от тях очаквам тръгнат ли с Бойко към Монголия например, да метнат нещо такова. Много ще ме разочароват иначе - хахахха.

                Просто това е готиния вариант да чешеш краста на такива места - едноцилиндрово,леко ендуро и мек багаж.

                Аргументът,който ми хрумва, е че имаш по-късо движение на "мъртва тяга" щото са ти са се опрели кепенците на тротонетката. Не се приема, отсега ти казвам - по-късо движение да, 20 кила повече да...(тук малко спекулирам, движението в горна позиция е по различно), че ги ползваш за маса, стол,носиш цветя в саксия на жената също .

                Моля те почисти след мен - тук и при Биг Том. Няма да спя - просто не мога да преживея, че уж гъвкавата ми и тренирана мисъл е пропуснала серия от очевидни доводи .
                Ако везната натежи ще стана пощальон !
                В екипировката търся лесното, оптималното - изключително отворен съм за нови идеи. От хубаво не бягам .

                Коментар


                • #9
                  От: BigTom: От Австрия до Индия с BMW

                  Всичко е въпрос на опит, и обмяна на опит. Ако имаш пари е лесно да си напазаруваш какви ли не "багажи", но само с опита ще знаеш какво точно ти трябва. И като слушаш други опитни хора.

                  Аз много мислих за куфари, за меки багажи и т.н. Куфарите - скъпи, много скъпи, чупят се... Но пък товариш много и можеш да ги заключиш. При всички положения си има пътувания за куфар, и пътувания за дисаги. За мен избрах дисаги - събират по-малко, но ми излезе в пъти по-евтино и не ги мислиш дали ще се счупят. Говоря разбира се за качествени багажи - Ortlieb, Wolfman и т.н. Не ми харесват "лачените" дисаги с джобчета, ципчета и т.н. Моите се пълнят отгоре, нямат джобове, ципове и т.н., навиват се и после можеш да ги миеш с водоструйката. И събират повече от 30л всеки. Повече не ми трябва.

                  Пак да кажа - въпрос на опит. Само опита може да ти покаже и научи какво точно да носиш и как... При всички положения багажа трябва да се минимира до максимум. То това важи и за други работи в живота.
                  LZ2NKM

                  Коментар


                  • #10
                    От: Маршрут "Бяла мечка" - Русия, Монголия, Украйна

                    Първоначално публикуван от damon Преглед на мнение
                    Много интересно! Сякаш избора му на мотор е нарочен, за да придаде още по-голяма доза приключение. Но в крайна сметка е възможно да отидеш в Монголия и с такъв напълно шосеен мотор, без кой знае колко сериозно подготовка, та той нямаше дори ойлер на веригата. "Молодец", както казват руснаците!

                    Това ме подсеща за разговора ми с един австриец миналата седмица в Идилево. Той казваше "В Алпите е много хубаво, но няма "адвенчър"!" Искаше другата година да стигне до Астрахан през всички размирни райони на Кавказ. Ей така за адвенчъра... и аз с целия си акъл му казах "Няма проблеми, изглеждаше безопасно, имам координатите на хубав хотел в Махачкала!"

                    Сега обаче ще ме избие на философстване за мото пътуванията и занимавките на хората, и ще развалим хубавата тема...

                    Аз съм замислил една серия от теми, едната е в тази посока. Другата я изтървах без да искам от сега (за и против куфарите..). Просто чакам да падне сняг. Сега още шаваме насам - натам и тестостеронът се пилее в каране и други чревоугодни занимания, не мож го канализираме в здрава мисъл.
                    Последно редактирано от milentv; 04-10-11, 21:59. Причина: пропусната буква

                    Коментар


                    • #11
                      От: Маршрут "Бяла мечка" - Русия, Монголия, Украйна

                      Два примера от мои пътувания.

                      - Тъмна нощ, след тежък ден - крайбрежието, някъде след Мерсин. Има ли море, аз трябва да съм до него. Влизам в пясъка и чакъла и карам да се скрия някъде по-надалеч, без фар естествено, не искам гости. По едно време се окопавам - никакъв шанс с този багаж отзад - само надигам з****к, с едната ръка държа съединителя - нямам стартер и не ми се рита. С другата вдигам дисагите и ги мятам настрани... Спя до морето.

                      - Влача се по асфалта, след първото си истинско падане по едно нанадолнище в Епир и докато се влача.. но това е друга тема. Моторът - престърган почти до дупката на тръбата ролбар, и две дупки по дисагите. Отвътре маската ми за гмуркане, по-скъпа от "торбите"- нищо и няма, на моторa нищо, пукнато огледало и изгорели крушки на фара(това последното го разбрах после и промени някои планове).
                      Не ми се мисли ако бях с куфари - най малкото щях да издрънча със задницата в асфалта, и от там изтръскан да дрънна с глава в асфалта, а и щях да го настигна най-вероятно и да се ударя. А така - меко, щетите в граници, които дори не могат да ти развалят настроението. Лошите варианти на падане с куфари ги знаем, за финансовия аспект дори не говорим.

                      Да отбележа, че дисагите са си по мой "проект", просто не можах за едно предишно пътуване да намеря модел, в който да не опират краката на благоверната. Ако бяха кордурени, вероятно нямаше да има дупки - съдя по панталона, който се влачи зад тях . Но пък тези ми излезнаха към 30 лева, и то защото оставих голям бакшиш на шивачката . Карам си ги сега с дупките, защото не съм такъв човек.

                      Коментар


                      • #12
                        От: Твърдите куфари - предимства и недостатъци

                        Милене, точно с Gaiant loop, и то този на Хуко, и с едноцилиндрови мотори ще тръгваме. Не мога да кажа как е без куфари, защото не съм пробвал до сега, но догодина мисля така да тръгна и после ще имам съвсем точна база за сравнение как е с едното и с другото.
                        За куфарите мога да пиша следните предимства.
                        1. Багажа вътре е по-сигурен от гледна точка на кражби. Често ми се е налагало да спя някъде, с мотор оставен на улицата без време да свалям багажи. По-малко вероятно е някой да тръгне да ти разбива куфарите за да вземе нещо, отколкото просто да ти разкопчае чантата, дори и вързана с онези мрежи с катинара.
                        2. Много важно - полягането с мотора на една страна. В Африка точно при едно полягане върху едни меки камъни страничния куфар спаси десния ми крак да не стане на две. Куфарите доста помагат при такива ситуации и предпазват до известна степен и мотора.
                        3. Помагат много когато човек го мързи да събира багаж. Отваряш и тъпчеш, а в чантите трябва грижливо да сгънеш всичко за да събереш багажа.
                        4. Куфарите предпазват и чупливите неща като фото и видео техника и други такива.
                        5. Могат да се ползват и за стол или маса
                        6. С куфари много по-добре се балансира багажа от двете страни на мотора като тегло.
                        За друго не се сещам за момента.
                        Недостатъците които съм установил:
                        1. Чупят се. Така се създават допълнителни ядове по време на пътуването. Аз тръгнах с куфари и се върнах без тях, щото ми омръзна да търся заварчици или да изправям стойки.
                        2. Вдигат разхода на мотора.
                        3. Прибавят още малко тегло към общото на мотора + багажа.
                        Друго не съм установил.

                        Коментар


                        • #13
                          От: Твърдите куфари - предимства и недостатъци

                          Моите 5 стотинки ... (въпреки, че се повтарят)

                          Защо хората са сложили тези метални каси отстрани на моторите си при положение, че от как има мотори, кожените дисаги са известни?

                          Плюсове на металните куфари. Те са:
                          - за многократна употреба. Напрактика вечни (за 90% от собствениците им)
                          Меките (винилови) изгарят (от слънцето), късат се (протриват се носещите колани), дупчат се лесно.
                          - носят повече товар. Закрепват се изключително здраво към мотора, което дава възможност за още повече товар и намаля риска от кражба.
                          - пазят товара. Надежно защититават техника (комуникационна, снимачна и т.н.) и течности от удари, пробиване, прах и вода.
                          - достъпа до товара е лесен. Товарят/разтоварват се бързо. Съдържанието им може да бъде подредено
                          Това изобщо не важи за меките, особено тези, кото се компенсират с навиване отгоре.
                          - товара е чист през цялото време освен, когато го поставиш мръсен
                          - леки са. Изработени от алуминий, трудно достигат 5 кг.
                          - подреждат се лесно в други транспортни средства след демонтаж - джипки, кораби и т.н. и продължават да съхраняват товара. Заключени са.
                          - имат и други приложения. Редовно се използват за маса, стол, централна стойка ...

                          Недостатъци:
                          - скъпи са
                          - увеличават габарита на мотора
                          - могат да наранят краката при подпиране
                          - повишената товароносимост изкушава собствениците им да ги претоварват. Носят и меки чували върху тях
                          - здравото закрепване е проблем при необходимост от бързо сваляне, примерно падане в река ...
                          - тежки са. Достигат почти 5 кг.

                          С две думи:
                          За Монголия и черни(лоши) пътища, бих предпочел да сложа меки, които след това да изхвърля и поставя алуминиевите, за остатъка от живота си ...
                          ______2
                          Е = MZ

                          Коментар


                          • #14
                            От: Твърдите куфари - предимства и недостатъци

                            Аз съм изминал достатъчно километри екипиран по следните начини:

                            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:P1020671.jpg
Прегледи:1
Размер:166.6 КБ
ID:5307579Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_1663.jpg
Прегледи:1
Размер:175.9 КБ
ID:5307581Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_5377.jpg
Прегледи:1
Размер:128.5 КБ
ID:5307580

                            имам следните впечатления:
                            С меките дисаги е ми беше по-удобно като маневрирам с мотора и при падане. Не се безпокоях като се навирам между колите и на тесни пространства, удобни бяха за "пренасяне" на багаж.

                            Пластмасовите са ми по-удобни за пренос на багаж и бивакуване. Ползвам ги като гардероб, докато съм на палатка без да ги свалям от мотора. Заключват се към мотора и капака. Като ги сваля от мотора ги прибирам в палатката или ги заключвам с вело-катинар за дърво. Изключително здрави са , падали сме с тях на черен път за сега са само одрани( може би заради спецификата на модела).
                            - недостатък: скъпи са.

                            За металните мога да спомена следните недостатъци(тези който аз имах):
                            -Тежки са дори като са празни(около 10кг двата) , като са пълни става страшно ,товарят се много и претоварват мотора и опашката.
                            -Трудно е маневрирането с тях, закача ли ги някъде най-малкото ще им се развали фасона.
                            -Лоша аеродинамика и при навъртане около мотора ,често има болезнено съприкосновение с тях
                            Иначе единствено с тези куфари успявам да събера багажа за едномесечно пътуване с приятелката ми, без никакви лишения. Остава място да си свалим якетата и вържем на някой куфар, вземем храна и т.н.
                            Според мен всеки си решава какво му е най-удобно да ползва.

                            Коментар


                            • #15
                              От: Твърдите куфари - предимства и недостатъци

                              Мистър milentv прекалено теоретизираш нещата, чел, казал, чул. Карането на мотор е най-вече УДОВОЛСТВИЕ, а всеки похарчен лев е икономически не оправдан. В началото не се замисляш за безопасност, икономия, практичност и .....а после се опитваме да наваксаме. Повечето караме каквото можем да си позволим, а не каквото ни се иска и колкото ни се иска.
                              Изпаднали му куфари на добра цена, взел ги, или нови чанти на разпродажба взел ги. Батковците от HU и advrider.com не са от нашата черга, те създават собствени обстоятелства при едно пътуване, а ние се съобразяваме с тях (обстоятелствата).

                              Моите за и против (визирам метални куфари само).
                              + не съм съгласен с чупливостта им, както споменаха "сменя им се фасона"
                              + водо и термо устойчиви
                              + убеден съм че се монтират по-бързо от всякакви чанти и нямат нужда от допълнителни колани, връзки и .....
                              + не провисват по време на път и създават удобства споменати преди мен
                              + при мен куфарите стърчат около 8см. извън профила на мотора т.е. не са предпоставка за повишено челно съпротивление
                              + имат ефект на термос, запазват храната и водата по-добре
                              + твърди са
                              + жената ги харесва повече
                              + при досегашните ми падания са ми помагали
                              + държат по-ниско центъра на тежестта
                              + с допълнителните си скоби, отвори, стойки дават възможност за всевъзможни начина за аранжиране на свободното място

                              и с двете ако търнеш кола може да имаш неприятности; и с двете може да претовариш машината; не виждам връзка с вида на опаковане на багажа и умението на водача да кара по асфалт, черно, гора и др.; има чанти на конкурентни цени с куфари

                              - сравнено с меки чанти са по-тежки
                              - дори и с малко багаж обема им е постоянен
                              - предразполагат към тяхното претоварване както и на мотора
                              - ако се закачи челно куфара в движение нещата ще са много брутални докато чантата просто ще се скъса
                              - допускам че ще се разлопат при продължителен офф-път
                              - има риск да си удряш краката в тях при пускане на в завой
                              - ДА скъпи са, но като утеха имат стойност при препродажба а дори и на скрап
                              - определено имат скучна форма

                              п.п. За мен и двата вида са толкова практични че не виждам смисъл да се задълбава темата в спор.
                              Не всички недостатъци са предимство за меките чанти и обратно
                              Последно редактирано от fozy; 05-10-11, 09:06. Причина: да съкратя поста :)
                              още за мен на ВВВ//sites.google.com/site/fozysite/home

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 4,660 в 19:02 на 07-04-20.

                              Зареждам...
                              X