Повода за тая тема е листчето, което е дадено на щерката - завършила 4-ти клас, с необходимите неща за прочит през ваканцията.
ето

Сега, за декаданса е ясно.
Не е ясно, обаче, кой води идеята за тоя упадък, и защо се води целенасочено младежта към такова
незнание, че да поддържат упадъка в стръмно-нанадолна посока?
Хайде, да речем, че древногръцката митология, или нещо, написано в Библията, е нещо, което трябва да се учи по това време. Защо трябва да се чете обаче, не оригиналния текст, а преразказ на някой си байХ, и да се налага неговото виждане. Не да се чете оригинала, а да се чете преразказа от точно определен байХ.?
Къде, по дяволите, е описано, че Господ и дяволът правят света? Според горните източници, участието на втория персонаж не е налично. Кой идиот вкара тълкуването?
За изучаването на основните празници от фолклорния и традиционния календар - баси разделянето - кой е фолклорен, кой е традиционен, какво е календар въобще и за какво се ползва...
Коледа, Великден, Пасха, Курбан Байрям, Гергьовден...
Какъв е критерия за това разделение, какъв е критерия за това подреждане... кой е идиота зад това?
Фолклора за тримата братя, е нещо, което не е за учене чак в 5-ти клас - дотогава децата трябва да са приключили с приказките, обаче..
Ханс-Кристиан Андерсен, и "Грозното патенце"... това за 5-клас ли е? или за втори?
Или култовото "Котаракът - Наставник" - това Шарл Перо, колкото и да е бил пиян, не е могъл да си представи, че "Котаракът в чизми" може да е наставник..Ха сега де?
А за легендата за рома, която е преразказана отново!!! - за легенда за напитката, за циганина, или за Вечния град...
зависи от преразказа..
И това трябва да бъде прочетено от кандидат-петокласника.
Добре, че със скромните ми образованости, съм се постарал да дам на децата ми да четат книжките, дето съм чел аз на техните години, та не се надявам на недоучилите даскаля, и министри образователни, и министерства, дето се реформират всеки сезон от мандата..
Какво се очаква от тия деца, дето само си учат уроците? - Да станат мат`рял изборен, или тия със скромното познание, придобито не в училище - да се пръждосат вдън-земя, за да не изгният тук?
ето

Сега, за декаданса е ясно.
Не е ясно, обаче, кой води идеята за тоя упадък, и защо се води целенасочено младежта към такова
незнание, че да поддържат упадъка в стръмно-нанадолна посока?
Хайде, да речем, че древногръцката митология, или нещо, написано в Библията, е нещо, което трябва да се учи по това време. Защо трябва да се чете обаче, не оригиналния текст, а преразказ на някой си байХ, и да се налага неговото виждане. Не да се чете оригинала, а да се чете преразказа от точно определен байХ.?
Къде, по дяволите, е описано, че Господ и дяволът правят света? Според горните източници, участието на втория персонаж не е налично. Кой идиот вкара тълкуването?
За изучаването на основните празници от фолклорния и традиционния календар - баси разделянето - кой е фолклорен, кой е традиционен, какво е календар въобще и за какво се ползва...
Коледа, Великден, Пасха, Курбан Байрям, Гергьовден...
Какъв е критерия за това разделение, какъв е критерия за това подреждане... кой е идиота зад това?
Фолклора за тримата братя, е нещо, което не е за учене чак в 5-ти клас - дотогава децата трябва да са приключили с приказките, обаче..
Ханс-Кристиан Андерсен, и "Грозното патенце"... това за 5-клас ли е? или за втори?
Или култовото "Котаракът - Наставник" - това Шарл Перо, колкото и да е бил пиян, не е могъл да си представи, че "Котаракът в чизми" може да е наставник..Ха сега де?
А за легендата за рома, която е преразказана отново!!! - за легенда за напитката, за циганина, или за Вечния град...
зависи от преразказа..
И това трябва да бъде прочетено от кандидат-петокласника.
Добре, че със скромните ми образованости, съм се постарал да дам на децата ми да четат книжките, дето съм чел аз на техните години, та не се надявам на недоучилите даскаля, и министри образователни, и министерства, дето се реформират всеки сезон от мандата..
Какво се очаква от тия деца, дето само си учат уроците? - Да станат мат`рял изборен, или тия със скромното познание, придобито не в училище - да се пръждосат вдън-земя, за да не изгният тук?
Коментар