Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Видове греси и за какво да се използват

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Видове греси и за какво да се използват

    Понеже имам разни инструменти и се замислям че трябва да ги прегледам и да ги смажа.
    Гледам че китайците слагат някаква червена грес - мисля че е магнезиева.
    Аз пък понеже не правя разлика преди време съм си бил купил някаква калиева грес.
    На една фреза пък редуктора - някаква черна - подозирам че е графитна.

    Въобще голяма бъркотия. Надявам се поне имената да съм уцелил.
    1.Ако някой има информация каква грес за какво се използва.
    2.Също така може ли два вида грес да се смесят - например отварям червяка - виждам някаква червена. Понеже имам синя - смесвам я с червената.
    3.Каква грес ми трябва за температура 150 градуса
    Каква трайност имат и как се почиства механизма от старата грес - някакви разтворители или някакво нещо такова.
    Може и въпросите ми да са тъпи или не добре формулирани за което се извинявам. Надявам се извинението да замаже работата.

    Опитвах се да чета спецификациите на производителите обаче ми се образува още по-голямо объркване.
    Трябва ми съвет от човек който работи с механизми и има поглед какво се използва за смазване.
    Не се нуждая от съвети тип "слагай няма страшно".

  • #2
    Аз с моя скромен опит мога да ти кажа,зе цвета има мнооооого малко значение каква е греста.

    Английски ако четеш

    https://www.efficientplantmag.com/20...-applications/

    и това на 5ти раздел

    https://lubricants.petro-canada.com/...-lub1007e.ashx



    За да е съвета правилен трябва да се знае за какво се ползва - обороти,натоварване,температура........примерно за мойто комби става каква ли не за горните носачи,за кардана препоръчват 2 спецификации и т.н
    TOYOTA SEQUOIA ‘11
    W140 S420 '99

    Коментар


    • #3
      Навремето като нямаше хиляди видове греси графитната се ползва основно там където може да влезе вода . Лагери и зъбни предавки Литол 24 . Високотемпературната беше Циатим нещо си . До ден днешен си карам с тях .
      Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

      Коментар


      • #4
        От много време се каня да питам,микромери,шублери с какво се мажат.И аз като колегата слагам каквато ми грес попадне най близко до стелажа.Иначе и аз съм накупил разни бардал,графитни някакви и т.н

        Да ама микромерите не мога да ги нулирам през тресчотката вече,а преди си бяха ок.В описанието има даден модел грес ,ама руска...къде ще тръгна да я търся точно тая.
        Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
        Kawasaki Versys 650 2008 г.
        Анатолий Пейчинов o8875о9815
        https://dvrbg.com/

        Коментар


        • stefsab
          stefsab коментира
          Редактиране на коментар
          Микрометрите - резбата им е доста навътре и при нормално ползване и след 20г. е добре. Външно - пръскаш с нещо от типа на WD-40 и бършеш с кухненска хартия. Остава незначитело "мазнинка" , която е достатъчна.
          За нулирането - с работните повърхности "защипваш" лекичко лист чиста хартия за писане/принтер и както е защипана я местиш малко, за да избърше притискащите я повърхности. Ако няма да го ползваш дълго - може да го оставиш със защипана намаслена хартия. Преди употреба ще трябва да го обършеш.

        • santaclash
          santaclash коментира
          Редактиране на коментар
          ГОИ-54 е твоето.

      • #5
        Прави каквото правиш, само калиева не използвай. Хигроскопична е. Другите са все едно какво, стига да не ти смърди прекалено гадно, че някои наистина вонят((
        Значи, по въпроса има една книжка, нещо като учебник, издание на софийското МЕИ. На практика е библия, и мощен справочник. Вътре няма една излишна дума, разкошна книга.
        Не че я имам в електронен вид, ма и да я имах - ще ни цапардосат за авторските права, понеже е нова.

        За шублерите и другите такива дреболии - вретенно масло. То и "за шевни машини". Ако вътре вече е клеясала няква грес - ще трябва да я миеш. С коресилин, или ВД-40, или каквото такова имаш.

        Коментар


        • #6
          За редукторни механизми ,литиева грес.
          За температури 150 градуса ,високо температурна бяла.
          Графитните и тем подобни греси са за възли без триене( например външни карета на автомобил)
          Старата грес се мие с разтворители като например чистител за спирачни механизми.
          А за смесването,не е важно какъв е цвета а каква е греста. Литиева има и зелена даже

          Коментар


          • #7
            Много общо заглавие. Основните особености на смазките са десетки, ако не и сто.
            Черната може да е "молибденова", не графитна.
            По важност веднага след подходящия цвят се нарежда и гъстотата. Има различно гъсти смазки. Има и с различна степен на водоотблъскване, а отделно от това е водоустойчивостта, както някой спомена. Има и смазки, които почти нямат смазочни качества по отношение на триене и износване - като силиконовата грес.

            Коментар


            • #8
              Първоначално публикуван от bocho64 Преглед на мнение
              Графитните и тем подобни греси са за възли без триене( например външни карета на автомобил)
              :
              Пък аз съм се объркал,че те са за натоварени механизми.

              Коментар


              • #9
                В последно време бях малко в разход и нещо съм изпуснал положението.
                Първо да благодаря за коментарите.

                Понеже май не съм доуточнил - става въпрос за електрически инструменти - бормашина, саблен трион, електрическа фреза и подобни.
                Не става въпрос за механизми по автомобили.
                Интересувам се за смазване на метални механизми - зъбни предавки обаче нямам напротив ако коментираме и пластмасови зъбни предавки.


                * Аз с моя скромен опит мога да ти кажа,зе цвета има мнооооого малко значение каква е греста.

                За мен е важно да разпозная старата грес в механизма по цвета и да сложа по възможност същата.
                Не че се явявям някакъв художник да правя красоти.

                * Английски ако четеш
                Ами прегледах го това обаче в България на пазара има други греси, производители и марки
                Послужи ми за ориентация на посоката. Обача това като го покажа в магазина и забода пръст
                на ето това, вероятно ще бъда засипан от обяснения да си взема каквото има налице и че е много
                по-добро като качество.
                Аз съм на принципа че като вляза в магазина трябва да знам поне колкото търговеца или повече.

                *графитната се ползва основно там където може да влезе вода
                Нещо май съм с погрешно впечатление че графитната издържала на температура и на натоварване.
                Това трябва да го преосмисля.

                *Прави каквото правиш, само калиева не използвай. Хигроскопична е.
                Въх-х-х-х. И сега какво - да я изхвърлям ли тая която съм я купил.

                * Ако вътре вече е клеясала няква грес - ще трябва да я миеш. С коресилин, или ВД-40, или каквото такова имаш.
                Е да ама не е клеясала. Идеята е понеже не мога да разпозная каква е старата грес,
                измивам я с няк-во нещо и слагам новата, да не се смесва със старата, да не станат някакви химии
                А пък не съм пробвал с ВД-40 да видя какво ще стане.
                Вече пробвах с каквото имам - АМВ ама нещо не ми хареса резултата.
                Май трябва силна струя - от водоструйка или пък гореща вода.


                *За редукторни механизми ,литиева грес.
                За температури 150 градуса ,високо температурна бяла.

                А бе я, няма да я изхвърлям литиевата грес. Вече съм се набутал с едни пари.
                Между другото на нея пишеше някаква температура, трябва пак да я погледна

                *Графитните и тем подобни греси са за възли без триене( например външни карета на автомобил)
                Хм, на мене ми трябва за триене. Например на фрезата червяка. И предполагам голямо натоварване.

                *Черната може да е "молибденова", не графитна.
                Точно за това ми е важно как да ги разпознавам по цвят.
                Защото не съм наясно вредно ли е да се смесват различни видове греси.

                Коментар


                • Джоу (x3mrjoe)
                  Джоу (x3mrjoe) коментира
                  Редактиране на коментар
                  Графитната цапа яко, молибденовата - хич.

              Активност за темата

              Свий

              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

              Най-много потребители онлайн 7,747 в 09:48 на 20-03-21.

              Зареждам...
              X