Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Cross Grip 924 - подобрения или подмяна ?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Cross Grip 924 - подобрения или подмяна ?

    Здравейте колеги,
    През месец Март си купих ново колело, а именно Cross Grip 924 29-er. Висок съм 1,8 метра и тежа 110 килограма и изрично попитах в магазина дали велосипед от този ценови клас /~700,00лв/ ще издържи на моето тегло и бях уверен, че няма да има никакви проблеми. Идеята ми беше просто да го карам 1-2 пъти седмично, нищо кой знае колко екстремно, просто да се поизморя и изпотя. Точно за това го и ползвах до момента - не повече от 20 километра на ден, предимно по асфалт, тук там някой черен или каменист път или пътека. Леки скокчета от бордюри или неравности, пак казвам нищо кой знае колко екстремно. Като цяло съм доволен от колелото - леко е, с 29 инчови капли, добри спирачки и гуми, приемлива вилка - това са хубавите страни. Сега да кажа и лошите - след неколкократни настройки на механизмите за превключване на скоростите в магазина от който купих колелото все има някоя скорост при която стърже веригата някъде или при предните зъбчатки или при задните, даже аз имам съмнения че отзед стърже в спиците, на което мое твърдение собственика на магазина почти ми се изсмя в лицето....... Другото което се появи тези дни е едно "чаткане" някъде в централното движение - според мен някой лагер е сдал багажа. Третия проблем е, че при повдигнато задно колело и въртене за задната капла има едно ромолене и "биене" на каплата с около 5мм - предполагам главина? Днес го оставих за ремонт в магазина и ще чакам да видим какви точно ще са проблемите и в подмяната на какво ще се състои гаранционния ремонт. След всичко написано по-горе въпросът ми е следният - дали след като колелото се отремонтира да го продам докато е здраво на човек на чието каране и килограми ще издържи и да си купя друго, малко по-висок клас ? Или след установяване на проблемните компоненти да ги подменя с по-хубави и да знам, че няма да се налага да го ремонтирам през няколко месеца ? Основния въпрос май е дали рамката е достатъчно здрава и заслужава ли си надграждене с по-качествени компоненти велосипед от този ценови клас?
    Благодаря предварително за отговорите, прилагам и няколко стари снимки на байка - докато беше нов.

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Photo0156.jpg
Прегледи:1
Размер:145.3 КБ
ID:6020005Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Photo0157.jpg
Прегледи:1
Размер:179.8 КБ
ID:6020006Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Photo0155.jpg
Прегледи:1
Размер:139.9 КБ
ID:6020004Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Photo0154.jpg
Прегледи:1
Размер:154.3 КБ
ID:6020003Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Photo0153.jpg
Прегледи:1
Размер:170.3 КБ
ID:6020002
    2018 KIA Sportage 1.6T AWD GT Line
    2007 AUDI A6 3.0TDI S-Line Quattro
    2007 HOMDA FMX 650

  • #2
    От: Cross Grip 924 - подобрения или подмяна ?

    Колелото е добро, доста леко е.По добре подмени проблемните компоненти
    ОФА ДБ 2.4 92 ML 270 CDI ETZ 250

    Коментар


    • #3
      От: Cross Grip 924 - подобрения или подмяна ?

      Незнам колко е леко. Колелото е 29-ер и изглежда хубаво. 110кг е доста за колело. Без да обида и т.н. Това са лични наблюдения. В ДРАГ сменят гаранционно средното движение без питане и т.н. То е ясно, че е евтино и калпаво и на 110кг въртене няма как да издържи. Ако искаш да държи средното движение, трябвя да търсиш от скъпите движение /Окталинк, нещо с капсоловани лагери и т.н./ За каплите и главини, също би трябвало да ги оправят поне първият път гаранционно.
      Успех. Ако можеш го измери, че ми е интересно.

      Коментар


      • #4
        От: Cross Grip 924 - подобрения или подмяна ?

        Ще изчакам да видя какво ще кажат от сервиза и дали ще подменят проблемните части гаранционно - ако откажат ще се свържа директно с Крос - от МТБ форума разбрах, че върши работа. След това ще проуча какво би струвало, за да ги подменя с по-качествени, но тъй като не съм много в час приемам предложения за марки и модели на нормални цени /след като споделя кои части са проблемни, разбира се/. Това което ме притеснява е дали рамката и вилката ще издържат, за да не инвестирам пари в хубави части, а накрая да сдаде багаж рамката ....... Иска ми се да имам здраво колело, което да не ремонтирам всеки месец, но да не затварям над хиляда лева, все пак не си изкарвам прехраната с него. Не се обиждам за теглото, не може всички да сме манекени. Тенденцията е към отслабване, за което помага и колелото. След като го взема от ремонт ще го измеря, по каталог го дават 13,77кг.
        2018 KIA Sportage 1.6T AWD GT Line
        2007 AUDI A6 3.0TDI S-Line Quattro
        2007 HOMDA FMX 650

        Коментар


        • #5
          От: Cross Grip 924 - подобрения или подмяна ?

          Първоначално публикуван от shavo Преглед на мнение
          Ще изчакам да видя какво ще кажат от сервиза и дали ще подменят проблемните части гаранционно - ако откажат ще се свържа директно с Крос - от МТБ форума разбрах, че върши работа. След това ще проуча какво би струвало, за да ги подменя с по-качествени, но тъй като не съм много в час приемам предложения за марки и модели на нормални цени /след като споделя кои части са проблемни, разбира се/. Това което ме притеснява е дали рамката и вилката ще издържат, за да не инвестирам пари в хубави части, а накрая да сдаде багаж рамката ....... Иска ми се да имам здраво колело, което да не ремонтирам всеки месец, но да не затварям над хиляда лева, все пак не си изкарвам прехраната с него. Не се обиждам за теглото, не може всички да сме манекени. Тенденцията е към отслабване, за което помага и колелото. След като го взема от ремонт ще го измеря, по каталог го дават 13,77кг.
          - по мой наблюдения колело под 1.300лв, ново в България , чеитаво НЯМА. Просто като гледам за какви пари, какви боклуци продават ме боли корема. Моя съвет е да си поговориш с Майстора, за 150-200лв, можеш да подмениш главините на 2-те капли, да ползваш твоите шини и да си направиш истински капли. Средното, ЗЯАДЪЛЖИТЕЛНО капсоловано, истинско също не е някакви неземни пари. Друго ще държи, рамката ще ти е последна грижа.
          - за скоростите е въпрос на настройка, но имай предвид че при дадени усилия все ще се получи прещракване или прехвърляне от един венец на друг. Моя съвет е да си ги регулираш сам. Не е нищо сложно и няма какво да объркаш.
          Ще ти дам кратки насоки.
          * на самия обтегач има 2 винчета от страната на жилото, те са за регулиране на максималния ход нагоре и надолу. Тоест до къде да ходи обтегача за 1-ва и 8-ма (преимерно). Ако скоростите имаш от първата до последната скорост не ги бараш, засега
          * след това отиваш на жилото, което влиза в обтегача. На него има едно оребрено колелце, което се върти напред и назад, като преди да го завъртиш трябва да дръпнеш назад. С него регулираш цялостното полужение на обтегача, а именно когато щрака, обнтегача застава между 2 скорости и се мъчи да е ту на една ту на другата. Затова трябва да го предвижиш леко към венеца към който си озбрал предавката. Ако така не стане пиши
          Също то е и за предния дерельор, кат там има само 2 винчета и те регулират дерельора (нещото дето бута веригата) да се движи нагоре и надолу, но имай предивд, че ако си с повече предавки, почти е сигурно, че когато си на най-малкия венец отзад, а отпред на най-малкия ще жули в дерельора.
          - също така, моя съвет е да караш на няколко основни скорости, без да се движиш на междинни, примерно използваш само 1-2/ 7-8. и си регулираш главното предаване чрез 3-те венеца отпред.

          Ами това е от мен

          Коментар


          • #6
            От: Cross Grip 924 - подобрения или подмяна ?

            Братле, това ще помогне



            Сори за спама

            Коментар


            • #7
              От: Cross Grip 924 - подобрения или подмяна ?

              Първоначално публикуван от I.Stoyanov Преглед на мнение
              - по мой наблюдения колело под 1.300лв, ново в България , чеитаво НЯМА..........
              За съжаление май си прав, но в момента не ми се дават толкова пари за колело, не е оправдано за стила и километрите които карам. Ако пробелма е в средното и главините ще ги сменя, въпроса е да се настроят и скоростите като хората, ако не е възможно да се подмени и там каквото е необходимо. При превключване нямам против, ясно е че ще има щракане, дразнещо е когато го има при въртене, особенно по баир.
              2018 KIA Sportage 1.6T AWD GT Line
              2007 AUDI A6 3.0TDI S-Line Quattro
              2007 HOMDA FMX 650

              Коментар


              • #8
                От: Cross Grip 924 - подобрения или подмяна ?

                Първоначално публикуван от Венци- малкия Преглед на мнение
                Братле, това ще помогне
                С това главините ли се сменят ?

                И ти си качил килца от едно време, не си криви душата .......
                2018 KIA Sportage 1.6T AWD GT Line
                2007 AUDI A6 3.0TDI S-Line Quattro
                2007 HOMDA FMX 650

                Коментар


                • #9
                  От: Cross Grip 924 - подобрения или подмяна ?

                  Първоначално публикуван от shavo Преглед на мнение
                  С това главините ли се сменят ?

                  И ти си качил килца от едно време, не си криви душата .......
                  Затова смених Ферозата с Тойота, главините не издържаха

                  Коментар


                  • #10
                    От: Cross Grip 924 - подобрения или подмяна ?

                    Знаех си, че това е причината.
                    2018 KIA Sportage 1.6T AWD GT Line
                    2007 AUDI A6 3.0TDI S-Line Quattro
                    2007 HOMDA FMX 650

                    Коментар


                    • #11
                      От: Cross Grip 924 - подобрения или подмяна ?

                      Първоначално публикуван от shavo Преглед на мнение
                      Знаех си, че това е причината.
                      - сигурно

                      А за настройката, както казах пробвай. Не е нужно да меняш нищо. Просто настройка, като имаш предвид, че е възможно все на някоя предавка да издава шум, но ще гледаш да я избягваш

                      Коментар


                      • #12
                        От: Cross Grip 924 - подобрения или подмяна ?

                        Така, колега, гледай сега... Колелото е свястно, хубаво е има прилични спирачки и капли. Проблема с по евтините колела е, че с цел да се влезе в определен ценови клас, нивото на част от окомплектовката се сваля. При условие, че за хубав монтаж за велосипед трябва да се извадят няколко хиляди лева, колело за 700лв просто няма как да покрие тези изисквания. С твойте 110кг курбелите и средното движение заедно с евтините педали просто сдават багажа. Колелото ти е стабилно. Моят съвет е да не ог продаваш освен ако не го замениш с нещо от класа 1500 - 2000 лв. Необходимост при по-тежките колоездачи е: СРЕДНО движение на ВЪНШНИ лагери заедно с курбел с куха ос което като цена започва от 150-170лв за комплект на Шимано M590 http://ecx.images-amazon.com/images/I/4176ms1rx1L.jpg + качествени педали които струват над 50лв.

                        ПП Питайте.

                        Коментар


                        • #13
                          От: Cross Grip 924 - подобрения или подмяна ?

                          И. Стоянов, в духа на твойто изказване, аз ще кажа, че на колело под 3000лв няма да се кача, но какво да се прави?! Да не говорим, че когато не си настройвал скорости на колело и не знаеш как се прави при различните обтегачи и задвижвания е най-дорбе да дадеш 5лв в сервиза и да всичко да е по мед и масло за месеци.

                          Коментар


                          • #14
                            От: Cross Grip 924 - подобрения или подмяна ?

                            Първоначално публикуван от JoeQ Преглед на мнение
                            И. Стоянов, в духа на твойто изказване, аз ще кажа, че на колело под 3000лв няма да се кача, но какво да се прави?! Да не говорим, че когато не си настройвал скорости на колело и не знаеш как се прави при различните обтегачи и задвижвания е най-дорбе да дадеш 5лв в сервиза и да всичко да е по мед и масло за месеци.
                            - така е, но аз точно заради "сервизите" се научих да си ги настройвам.

                            * а за ценовия клас на велосипедите няма да говоря, но някой ден ще снимам моето колело. Рамката, коемилото и седалката са направени от магнезиева сплав, проектирано е лично от мен и от братчеда, изработено с помоща на един завод в близост. Останалите чаркове са купувани директно от призводителя. Колелото 5-та година не е пипнато, тегло малко над 10кг.. Цената възлиза на малко под 1400лв, но гарантирам, че ще издържи колкото колело от 20 000 проблема е, че нямам време да го карам

                            Коментар


                            • #15
                              От: Cross Grip 924 - подобрения или подмяна ?

                              Ами не гарантирай Магнезия е отвратителен метал за велосипеди. Ползват го за ботушите на евтините вилки защото е сравнително лек, но се чупи като солетка. Вариантите винаги са 4: ChroMo 4130, Халумини всякакви ...най-добре 7005 7046, Carbon и ако имаш пари задължително титаниева рамка. Интересно ми е да снимаш велосипеда, та да го видиме. Каква геометрия си избрал? Твоя или си зел геометрията от някой успешен модел?

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 7,066 в 15:57 на 11-07-20.

                              Зареждам...
                              X