Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Двигател втора употреба

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Двигател втора употреба

    Искам да споделя малко горчив опит по темата, най-вече като предупреждение към всички останали, защото темите от сорта на "Търся двигател за..." не са рядкост.

    Пристига една Витарка с диагноза "мъртвец". Жестоко изкривена глава (явно не беше сефте), пресечено масло, прецакан радиатор, пукнат блок, блокирала хидравлика, скапани инжектори и горе долу каквото се сетите още. Собственика купува от най-близката автоморга цял мотор (твърде скъпо) с идеята направо да го сменим.
    Аз се закучих, щото съм си патил и преди, че няма да сложа мотора, без да погледна в какво състояние е, още повече, че отвън изглеждаше страшно - един пръст масло и кал навсякъде, силно омазнени колектори (не просто мазни, а направо си тече). След една бърза "баня" се оказа и че блока е чупен и заварян близо до десния тампон(!).
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:g16a_zawarka.jpg
Прегледи:1
Размер:51.6 КБ
ID:5898352
    Забравих да кажа, че мотора е продаден като "перфектен, работил до последно, колата ударена и затова е в моргата". И с три месеца (запомнете този момент)гаранция.

    Отварям мотора и изпадам в шок:
    - капака на клапаните пълен с едри стружки, така и не разбрах откъде са.
    - две от подложните шайби на болтовете на главата липсват. Едната е заменена с федерка
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:g16a_zegerka.jpg
Прегледи:1
Размер:48.2 КБ
ID:5898349
    а другата ... дръжте се... с алуминиева дифтунга
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:g16a_diftunga.jpg
Прегледи:1
Размер:46.3 КБ
ID:5898348
    - цилиндрите пълни догоре с масло (интересно, какво ли щеше да стане, ако наистина бях монтирал двигателя и да пробвам да паля?), колата явно е седяла дълго по таван
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:g16a_maslo.jpg
Прегледи:1
Размер:83.1 КБ
ID:5898350
    - цилиндрите яко надрани, на първия има деруга с широчина около 4mm и дълбочина почти милиметър. На снимката не си личи добре дълбочината, защото деругата е с много плавни и заоблени ръбове
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:g16a_cepka.jpg
Прегледи:1
Размер:44.1 КБ
ID:5898351

    По-нататък не съм гледал, в края на краищата всеки си има граница.
    Въобще не споменава "дреболийки" като прецакани резби, неправилно монтирано колело на разпределителния вал, странни дупки по колекторите и така нататък.

    Хайде да помислим. Ясно е, че от това двигател не става. В случая имаше преговори и цената падна драстично (главата и помпата на хидравликата все пак излязоха читави и влязоха в употреба). преговорите включваха разкарване на полуразглобения мотор до моргата и обратно (2 пъти), включително и сверка на номера на блока, да не би да връщаме нещо друго. При нас беше лесно, моргата е на километър от гаража. Ами ако е в друг град?
    Не казвам, че всички мотори втора ръка са скапани, но имайте едно наум.

    Веднъж, преди доста години, се наложи да сменяме мотора на Полско фиатче, човека беше карал без масло (не по негова вина, но това е отделна история) 30 километра. Взехме мотор от София - на 3 метра след основен ремонт, на излизане от гаража го блъснал Зил или нещо подобно беше. Всичко ОК, само дето като го отворих, се оказа че при ремонта за забравили да сложат зегерката на единия бутален болт - цилиндъра изглеждаше ужасяващо.
    Та и да не е от морга си е котка в чувал.
    Внимавайте какво купувате и никога не монтирайте, без да видите какво има вътре!
    О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

  • #2
    От: Двигател втора употреба

    Колега,аз продавам части за двигатели и рециклирани такива -ежедневно се сблъсквам с този проблем. Един читав основен ремонт струва с качествени части като цена само за частите 500 -1000 лв в зависимост от това какво се сменя.Труда на майстора отделно. Двигател който ужким свален от кола излиза същите пари и нашенеца си мисли ,че ще икономиса някой лев.И се набутва с двата крака.Така един познат беше събрал три двигателя за 6 месеца, и накрая дойде за части та да има какво да кара. Манталитет.
    Евтиното винаги излиза по скъпо. А и двигател се купува задължително, като се отвори на място и с индикатори зада му се види състоянието.

    Винаги съм предпочитал да си купя кола втора употреба с двигател за ремонт ,за да нямам после проблеми откъм тази част.

    Коментар

    Активност за темата

    Свий

    В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

    Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

    Зареждам...
    X