Искам да споделя малко горчив опит по темата, най-вече като предупреждение към всички останали, защото темите от сорта на "Търся двигател за..." не са рядкост.
Пристига една Витарка с диагноза "мъртвец". Жестоко изкривена глава (явно не беше сефте), пресечено масло, прецакан радиатор, пукнат блок, блокирала хидравлика, скапани инжектори и горе долу каквото се сетите още. Собственика купува от най-близката автоморга цял мотор (твърде скъпо) с идеята направо да го сменим.
Аз се закучих, щото съм си патил и преди, че няма да сложа мотора, без да погледна в какво състояние е, още повече, че отвън изглеждаше страшно - един пръст масло и кал навсякъде, силно омазнени колектори (не просто мазни, а направо си тече). След една бърза "баня" се оказа и че блока е чупен и заварян близо до десния тампон(!).

Забравих да кажа, че мотора е продаден като "перфектен, работил до последно, колата ударена и затова е в моргата". И с три месеца (запомнете този момент)гаранция.
Отварям мотора и изпадам в шок:
- капака на клапаните пълен с едри стружки, така и не разбрах откъде са.
- две от подложните шайби на болтовете на главата липсват. Едната е заменена с федерка

а другата ... дръжте се... с алуминиева дифтунга



- цилиндрите пълни догоре с масло (интересно, какво ли щеше да стане, ако наистина бях монтирал двигателя и да пробвам да паля?), колата явно е седяла дълго по таван

- цилиндрите яко надрани, на първия има деруга с широчина около 4mm и дълбочина почти милиметър. На снимката не си личи добре дълбочината, защото деругата е с много плавни и заоблени ръбове

По-нататък не съм гледал, в края на краищата всеки си има граница.
Въобще не споменава "дреболийки" като прецакани резби, неправилно монтирано колело на разпределителния вал, странни дупки по колекторите и така нататък.
Хайде да помислим. Ясно е, че от това двигател не става. В случая имаше преговори и цената падна драстично (главата и помпата на хидравликата все пак излязоха читави и влязоха в употреба). преговорите включваха разкарване на полуразглобения мотор до моргата и обратно (2 пъти), включително и сверка на номера на блока, да не би да връщаме нещо друго. При нас беше лесно, моргата е на километър от гаража. Ами ако е в друг град?
Не казвам, че всички мотори втора ръка са скапани, но имайте едно наум.
Веднъж, преди доста години, се наложи да сменяме мотора на Полско фиатче, човека беше карал без масло (не по негова вина, но това е отделна история) 30 километра. Взехме мотор от София - на 3 метра след основен ремонт, на излизане от гаража го блъснал Зил или нещо подобно беше. Всичко ОК, само дето като го отворих, се оказа че при ремонта за забравили да сложат зегерката на единия бутален болт - цилиндъра изглеждаше ужасяващо.
Та и да не е от морга си е котка в чувал.
Внимавайте какво купувате и никога не монтирайте, без да видите какво има вътре!
Пристига една Витарка с диагноза "мъртвец". Жестоко изкривена глава (явно не беше сефте), пресечено масло, прецакан радиатор, пукнат блок, блокирала хидравлика, скапани инжектори и горе долу каквото се сетите още. Собственика купува от най-близката автоморга цял мотор (твърде скъпо) с идеята направо да го сменим.
Аз се закучих, щото съм си патил и преди, че няма да сложа мотора, без да погледна в какво състояние е, още повече, че отвън изглеждаше страшно - един пръст масло и кал навсякъде, силно омазнени колектори (не просто мазни, а направо си тече). След една бърза "баня" се оказа и че блока е чупен и заварян близо до десния тампон(!).
Забравих да кажа, че мотора е продаден като "перфектен, работил до последно, колата ударена и затова е в моргата". И с три месеца (запомнете този момент)гаранция.
Отварям мотора и изпадам в шок:
- капака на клапаните пълен с едри стружки, така и не разбрах откъде са.
- две от подложните шайби на болтовете на главата липсват. Едната е заменена с федерка

а другата ... дръжте се... с алуминиева дифтунга



- цилиндрите пълни догоре с масло (интересно, какво ли щеше да стане, ако наистина бях монтирал двигателя и да пробвам да паля?), колата явно е седяла дълго по таван
- цилиндрите яко надрани, на първия има деруга с широчина около 4mm и дълбочина почти милиметър. На снимката не си личи добре дълбочината, защото деругата е с много плавни и заоблени ръбове
По-нататък не съм гледал, в края на краищата всеки си има граница.
Въобще не споменава "дреболийки" като прецакани резби, неправилно монтирано колело на разпределителния вал, странни дупки по колекторите и така нататък.
Хайде да помислим. Ясно е, че от това двигател не става. В случая имаше преговори и цената падна драстично (главата и помпата на хидравликата все пак излязоха читави и влязоха в употреба). преговорите включваха разкарване на полуразглобения мотор до моргата и обратно (2 пъти), включително и сверка на номера на блока, да не би да връщаме нещо друго. При нас беше лесно, моргата е на километър от гаража. Ами ако е в друг град?
Не казвам, че всички мотори втора ръка са скапани, но имайте едно наум.
Веднъж, преди доста години, се наложи да сменяме мотора на Полско фиатче, човека беше карал без масло (не по негова вина, но това е отделна история) 30 километра. Взехме мотор от София - на 3 метра след основен ремонт, на излизане от гаража го блъснал Зил или нещо подобно беше. Всичко ОК, само дето като го отворих, се оказа че при ремонта за забравили да сложат зегерката на единия бутален болт - цилиндъра изглеждаше ужасяващо.
Та и да не е от морга си е котка в чувал.
Внимавайте какво купувате и никога не монтирайте, без да видите какво има вътре!
Коментар