Обява

Свий
Няма добавени обяви.

"до 4000 оборота"-така ли е?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • "до 4000 оборота"-така ли е?

    Здравейте,
    Искам да ви питам по отношение на оборотите, с които може да се движи дълго една кола. Казвали са ми, че една бензинова кола не трябва да се кара дълго с повече от 4000 об./мин. Това така ли е?
    За да бъда по-конкретен: Тойота Авенсис , бензин (газ), 2.0, 16V, 1998г, макс.въртящ момент 178нм/4400об . Движението е по магистрала, в продължение на 10-12 часа.
    Иначе Витарата ми трудно вдига над 4000 об.на 5-та скорост. Затова я карам с до около 3500об.(110-120км/ч). При нея този въпрос не стои.
    Последно редактирано от Stanchev; 22-01-10, 11:29. Причина: граматическа грешка

  • #2
    До: "до 4000 оборота"-така ли е?

    Всеки двигател най обича да го карат на половината от оборотите на червения сектор смятай сам,аз моята цбр-ка и на 16000 оборота я карам и и е кеф.
    TLC 120 Executive 3.0 D-4D,163 h.p.
    Honda CBR 4cyl/4str/105 h.p.
    Honda Boad 4m/Yamaha 15 h.p.
    Всички превозни средтсва за мен са просто начин да ида за риба

    Коментар


    • #3
      До: "до 4000 оборота"-така ли е?

      Всеки двигател е различен, и всеки се чувства най-добре в различни обороти. Общо взето му е най-добре там, където въртящия му момент е най-добър.

      Ама... карай както на таб ти е кеф, а ако колата е кекава, просто я смени. Но си мисля че точно с тая тойота проблем няма да имаш.
      Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

      Коментар


      • #4
        До: "до 4000 оборота"-така ли е?

        Ами то има едни графики, които е добре човек да е прегледал, карайки за по-дълго време даден автомобил...

        Напр графиката на въртящ момент спрямо оборотите, разхода на гориво при различна скорост..

        Като се разгледат тези картинки, и се помисли върху видяното, човек има обективен поглед върху това, как правилно да експлоатира возилото си.

        Коментар


        • #5
          До: "до 4000 оборота"-така ли е?

          Едва ли ще се заровиш в графиките но общо казано :
          ако търсиш ускорение гледай високите обороти и по ниска предавка (тук за разход не питай щото е чудовищен ).
          ако търсиш икономичност гледай да караш на по висока преавка с по малко газ ( но това не означава да държиш мотора под 1500 об./мин. и да тресе)
          не мога точно да разбера въпроса. може би питаш дали ще навредиш на мотора ако го караш на повече от 4000 об./мин. и отговорът ми е не . просто си сменяи маслато на всеки 10000км. и гледаи да наливаш хубаво такова, а не някой менте . Моя дизел редовно се предвижва от точка "А" до точко "В" на около 4000-5000 об .(дизелът е по ниско оборотен от бензина) и не дава признаци на умора . меря му компреия и тя е в рамките на нормалното . С турбото също нямам проблем. Тъкмо ще му раздвижа малко геометриятя .
          Та отговора ми е спокойно можеш да си го караш и над 4000 об. няма да му навредиш .Единственото на което ще навредиш е джобът когато отидеш на бензиностонцията да наливаш бензин

          Коментар


          • #6
            До: "до 4000 оборота"-така ли е?

            Първоначално публикуван от maladec Преглед на мнение
            ако търсиш икономичност гледай да караш на по висока преавка с по малко газ ( но това не означава да държиш мотора под 1500 об./мин. и да тресе)
            На някои двигатели това (по-големи кубатури - 3 литра и нагоре) това са нормални обороти при "крейсерска скорост" 120 км/ч. и нищо не тресе. Конкретно на пълен инжекцион 2,0 литра, като в зададения въпрос някъде към 150 км/ч. и нагоре оборотите са около и над 4000 по мои наблюдения (е, на "Авенсис" не съм гледал ). Ако "гониш" по матистралата с над 160, никакъв проблем не е 2-3 часа и повече (но в БГ едва ли ще успееш да поддържаш толкова време тази скорост - все ще се наложи да намаляваш тук-там) да си с такива обороти и по-високи.
            България е единствената страна на тая плоска земя, която има цели СЕДЕМ рилски езера!

            Коментар


            • #7
              До: "до 4000 оборота"-така ли е?

              [QUOTE=Stanchev;1007438]Здравейте,
              Искам да ви питам по отношение на оборотите, с които може да се движи дълго една кола. Казвали са ми, че една бензинова кола не трябва да се кара дълго с повече от 4000 об./мин. Това така ли е?

              Това важеше за ЗАЗ и Москвич.
              Нещата понапреднаха. Карай си я със здраве и да те слуша.
              Още повече, написал си къде и е мах. въртящ момент.

              Коментар


              • #8
                До: "до 4000 оборота"-така ли е?

                Аз също съм си задавал въпроса и не съм стигнал до конкретен отговор. Когато караме мотора във средни за него обороти печелиме по-високо налягане на маслото, по-добро охлаждане от това че водната помпа прави по-голям дебит и от факта че радиатора се обдухва също по-добре. И всичко това е ПО-ДОБРЕ спрямо ниски обороти!!! Обаче пълно щастие няма. При тези средни и над средни обороти има един много важен фактор. А именно покачване на температурата на маслото. Като цяло неща тук зависят от конкретното масло(тук говоря за каса на качество на маслото не за неговия вискозитет и температурен индекс). Състояние на мотора незнам дали участва в този фактор. Важното е че когато си напечеме добре маслото то започва да си губи смазочните качества!!! Висока температура на маслото е = намаляването на вискозитета значи ниско налягане, което е не добро мазане.

                ПП - Знам годе-долу какво се случва в мотора, обаче кео е правлно немога да кажа. Аз лично бензинката си я карам до около 4000 оборота. Маслото което ползвам е Мотул 4100 10-40 турбо лайт.

                Коментар


                • #9
                  До: "до 4000 оборота"-така ли е?

                  Благодаря!

                  Разбрах. Действително ме интересуваше дали ще навреди на двигателя. Това което чета в отговорите съвпада с моето мнение, а бяха ми казали поне 2-3 души, единият майстор, че над 4000 об.дълго каране бързо се скапва двигателят. И все като карам и премина тази граница започвам да се чувствам някак некомфортно.. Сравнително често пътувам по около 1000 км наведнъж (България-Гърция). На доста места в Гр може да се кара нормално с 150-160км/ч и повече, а пък на 4000об.Авенсиса е към 140-145.

                  Коментар


                  • #10
                    До: "до 4000 оборота"-така ли е?

                    Ако си прегреш добре маслото спокойно си блокираш мотора. Искаш да караш Авенсиса с над 4000 оборота просто се застраховай от проблеми като сипеш хубаво масло. Нещо от рода на "Яко" или "Марли" като и на двете фирми визирам само високия клас.
                    Ще ти дам пример за да ме разбереш какво имам в предвит. Мой приятел участва в състезанията провеждани в с.Калояново. Той кара италианско преследване. Както и да е прави 3 обиколки на пистата. За трите обиколки Клиото 2.0i 16v 150hp се задъхва добре(кара само в лютеницата почти). След обиколките колата излиза от пистата. Когато тя беше с Мотул точния модел не го знам при желание мога да го питам уредите показват следното. Температура на масло 150-160 градуса налягане на маслото при празен ход на мотора "0"(или поне уреда не го отчита) Същото каране същата околна температура но с Марли 5-40 колата излиза от пистата с температура на маслото 100-110 градуса и налягане над 1,5 бара. Ти си направи извода. Ще ти дам жокер, предния мотор на колата беше тотална щета, защото в колата ги нямаше уредите показващи истината.

                    ПП - Смятам че примера ми е удачен. Колегата иска да кара все пак 1000км при тези обороти.

                    Коментар


                    • #11
                      До: "до 4000 оборота"-така ли е?

                      Първоначално публикуван от IvanVG Преглед на мнение
                      Ако си прегреш добре маслото спокойно си блокираш мотора. Искаш да караш Авенсиса с над 4000 оборота просто се застраховай от проблеми като сипеш хубаво масло. Нещо от рода на "Яко" или "Марли" като и на двете фирми визирам само високия клас.
                      Ще ти дам пример за да ме разбереш какво имам в предвит. Мой приятел участва в състезанията провеждани в с.Калояново. Той кара италианско преследване. Както и да е прави 3 обиколки на пистата. За трите обиколки Клиото 2.0i 16v 150hp се задъхва добре(кара само в лютеницата почти). След обиколките колата излиза от пистата. Когато тя беше с Мотул точния модел не го знам при желание мога да го питам уредите показват следното. Температура на масло 150-160 градуса налягане на маслото при празен ход на мотора "0"(или поне уреда не го отчита) Същото каране същата околна температура но с Марли 5-40 колата излиза от пистата с температура на маслото 100-110 градуса и налягане над 1,5 бара. Ти си направи извода. Ще ти дам жокер, предния мотор на колата беше тотална щета, защото в колата ги нямаше уредите показващи истината.

                      ПП - Смятам че примера ми е удачен. Колегата иска да кара все пак 1000км при тези обороти.
                      Какво им е 4000об. за бензинов двигател? На пистата на 5-та или 6-та кара?
                      Къде е писта, къде е магистрала?
                      Не си ли ходил към Германия?

                      Коментар


                      • #12
                        До: "до 4000 оборота"-така ли е?

                        Мотори на лодки много подобни на такива слагани по коли, трактори, камиони... редовно ни се налага да ги караме 200-300 оборота под червеното. Със дни. Най-дългото, което си спомням беше 18 дни. До ламарината. В Неделя се гаси и се сменя масло. И пак до ламарината. Оборотите на някои от тия мотори и те са около и над 4000. Това при кола е равносилно на 3840 км на ден или 26 880 км. на седмица /приемаме за скорост 160 кн/ч/. И след това ръчкане правят химически анализ на маслото. И си е наред. Хубаво масло и ... карай с максималната разрешена скорост.
                        https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

                        Коментар


                        • #13
                          До: "до 4000 оборота"-така ли е?

                          Хубав и добре поддържан двигател не се чупи толкова лесно ! Това с до 4000 об. го забрави . Колата ти може много повече . Двигател се прецаква най- често когато се кара без масло или без охладителна течност . Друг е въпросът на колко точно километра са ни колите в България .Относно температурата на маслото на борд компютъра ми показва 82 градуса .Това обаче е при дизел ТДИ . Незнам как стой въпросът при бензиновите мотори . Ако има някой компетентен човек бих се радвал да сподели знанията си с нас .

                          Коментар


                          • #14
                            До: "до 4000 оборота"-така ли е?

                            едно време като излезе Лада Самара бяха й правили тест Москва-Лисабон... Средна скорост над 110кмч т.е. реално постоянна 150-160 като се отчита и времето за преминаване през граници, бавни участъци, зареждане с бензин и т.н. имаше го в "За рулем"

                            Един от малкото проблеми при теста бил, че падала пружината за връщане на газта...
                            и това с допотопен двигател, сглобен в СССР

                            За Тойота Авенсис - никакъв проблем! То за дизеловия авенсис няма да е проблем пък какво остава за бензиновия...

                            Имал съм чисто ново Пунто 55 на времето - караше се само на 5ск /щото нямаше 6-та/ от 60кмч вървеше добре - та до 150-160 и повече /като отчетеш грешката от скоростомера това са 140-150/ - 5000 оборота... В такъв режим съм го карал по 1 час без прекъсване...
                            Напоследък карам дизели - 3000/мин на пасата за 150кмч по ЖПС това ми е "крайцерската" скорост за неограничени разстояния... С повече не карам за дълго (макс 30 минути докъм 180), че става висока скоростта, шуми, има трафик и т.н.

                            От техническа гледна точка за бензинов с макс мощност при 5500-6000 оборота, 4000 не са никакъв проблем... А има бензинови например Хонда със 7000 и повече номинални обороти - за тях и 5000 не са проблем...

                            От практическа гледна точка - когато излезеш на пътя, караш на 5 /или съответната най-висока предавка/ със скоростта, която ти е комфортна, а оборотите зависят от колата няма какво да ги умуваш...
                            Маслото което слагаш /особено пък на съвременна кола под 10г/ е съобразено с максималните обороти на двигателя и няма какво да го мислиш...

                            По разумно би стоял въпроса "при колко оборота да превключвам на по-горна предавка", защото на дълъг път /първокласно шосе или магистрала/ се подразбира, че си на 5ск и е ясно, че няма да включиш 4-та за постоянно...
                            Ако те интересува при колко кмч колата е най-икономична на дълъг път, тогава "до 4000об" е логечно ограничение... даже към 3000...
                            помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

                            Коментар


                            • #15
                              До: "до 4000 оборота"-така ли е?

                              сега видях това за Гърция... избягвай да караш над 150 там (не превишавай над 30кмч)- гадни копелета са и стоят по магистралата с лазери и камери...
                              Не е като в Германия или Австрия, където за 35кмч превишение ме глобиха 35 евро и след 5 минути вече бях отново на път...
                              помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 0 потребители онлайн. 0 потребители и 0 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X