Намерих го в друг форум
ако подераторите преценят , че темата не е за тук - да правят каквото е редно
Искам да отворя тази тема в помощ на колегата Aston и на всички които са достигнали до извода че е по-добре да се купи “каквато” и да е нова кола отколко “страхотна кола....от Италия”. Нека всеки опише личният си опит, за да не се повтарят нашите грешки и за да се възползват и други от нашият опит. Наскоро си купих Октавия Комби 1,6MPI, 101 к.с. Големият плюс е ДДС, защото автомобила е 6+1 и ползва данъчен кредит. Тук искам да изложа опита си, както позитивен така и негативен и дано помогна на някого.
А. Колко пари ще платим за нов автомобил.
Освен цената на автомобила(пазарете се до дупка, използвайте и най-малкият повод за пазарлък!), ще платите и много други неща, които в крайна сметка влизат в някакъв вид обобщена цена(без консумативите и поддръжката разбира се). Какво имам предвид. Какъвто и да е лихвеният процент на лизинговият ви план, той се изчислява на база цената на автомобила(без ДДС!). Застраховката АВТОКАСКО е процент от фактурната стойност, т.е. отново това е разход на база цената на автомобила, данъкът на автомобила донякъде косвено зависи от цената му(все пак по-мощните автомобили са с по-скъп данък). Нека обхванем един период от пет години, нормален след който автомобилът ще има добра остатъчна стойност ще може да се продаде за да се вземе нов а и амортизационните му отчисления за данъчни цели са в период от пет години. Ако автомобилът ви струва 20 000 лева(по фактура) и го взимате на лизинг за период от пет години, в крайна сметка той ще ви излезе да речем 30 000 лева(стойността+оскъпяването+АВТОКАСКО+данък). Ако обаче струва 30 000 лева в крайна сметка няма да ви струва 40 000(с десет разлика) а 45 000. Този ефект на мултиплициране на добавената стойност трябва да се има пред вид при закупуване на нов автомобил. Оказва се, че най-добрият показател за оценка е така наречената остатъчна стойност. Груба представа за остатъчната стойност на автомобилите може да си изградите преглеждайки обяви за продажба на коли втора ръка закупени преди 4-5 години. Нека дам един пример актуална обява от mobile.bg и конкретно моят автомобил. Шкода Октавия Комби, 2000г, нов внос Италия, цена 13 400 лева. Да предположим, че моят автомобил Шкода Октавия Комби, 2005 г, след пет години ще струва между 10 и 12 000 лева защото вече ще излизат и предложения за Нова Октавия Комби нов внос от Италия за 13-15 000. На база 21 600(толкова струва автомобилът ми без ДДС), заедно с оскъпяването и средно притеглената цена на АВТОКАСКО за пет години ще нарасне на малко по-малко от 30 000 лева. В резлутат за пет години “амортизационните загуби” ще са в размер на 18 000-20 000 лева. В случая на Нова Октавия на база 30 000 и сравними други условия, след пет години тоталният разход ще е около 45 000 а остатъчната стойност 13-15 000 или разлика с 27-30 000 лева. Очевидна е разликата. Тук възниква въпросът доколко може да се предположи бъдеща цена на Октавия-2, закупена настаро. Едва ли е логично да се очаква значително по-висока от 15 000 лева цена, защото пазарът ще я отхвърли. Да речем при предлагане от 20 000 лева за Октавия-2 на старо, след пет години ще можеш да си купиш чисто нова Октавия-2 срещу 25 000 лева(вместо досегашните 30 000, защото междувременно ще е излязла Октавия-3) и този автомобил ще е станал непродаваем на нива от 20 000 лева, на старо( за пет хиляди повече ще си вземеш чисто нов а не морга от Италия). Тоталният извод: взимайте автомобили 6+1, за да не плащате ДДС. И още нещо по въпроса: след като автомобилът ползва данъчен кредит, всеки разход свързан с него ползва данъчен кредит(гориво, масло, гуми, ремонти) или всичко това ви излиза с 20% по-евтино. Затова собствениците на фирми нямат лични автомобили, а карат фирмени въпреки, че реално парите излизат от техният джоб. Ако нямате собствена фирма(регистрирана по ДДС) намерете някой приятел или познат или каквото и да е но си вземете автомобил без ДДС. Вероятно е всеизвестен факт, че почти всички новозакупени Порше Кайен у нас са...товарни автомобили 1+1 места(полват данъчен кредит). Това преоборудване обаче си заслужава само ако ДДС-то, което се спестява е поне над 5 000 лева.
Б. Какво покрива гаранцията.
Някой знае ли какво точно покрива гаранцията на новозакупената му Шкода? Очевидно гаранцията покрива само подмяна на дефектиралата част(не и на труда!). На моята Октавия и протече(беше на 420 километра) някакво маркученце за водата за задната чистачка та ми прокапваше върху мушамата на багажното отделение. Мислех си, че това няма да ми струва нищо но си платих, като поп за труда(ремонта се състоеще в махането на една пластмасова кора, снаждането на маркуча към един пластмасов разклонител, незнайно как разкачил се, и поставянето на същата кора- около 4 минути и 30 секунди общо работа, около 40 лева за услугата, три дни след като си изкарал автомобила от същото място). В тази връзка един Параграф 22. Купуваш си нова кола без стерео. Отиваш в Техномаркет и си кушуваш това което ти харесва(а не това което някой е решил, че трябва да се сложи на автомобила), и с радост разбираш, че за да ти важи гаранцията на касетофончето трябва да се монтира от довереният сервиз на Техномаркет(монтажа е безплатен). От Еуратек обаче ти заявяват, че за да важи гаранцията на автомобила монтажът е задължително при тях и ти струва 38 лева. Това между другото е така и при всички други вносители с които съм си имал работа.
Извод: гаранцията и всички казуси по нея са въпрос на предварителна договорка, пазарете се до дупка, от когото и какъвто автомобил да купувате!
В. АВТОКАСКО
Много важна част при покупката на един автомобил. На моят автомобил е на 5% от фактурната стойност(стойността със ДДС). Ако взимате автомобила на ЛИЗИНГ, и БЕЗ ДДС се пазарете застрахователната премия да е върху стойността БЕЗ ДДС(аз не успях, но ви желая успех). Сега ще ви обясня в какво се състои лекото минаване. Когато взимате автомобил който ползва данъчен кредит, но го взимате на лизинг през лизингова къща(препоръчвам ви Интерлийз или HVB Лизинг), плащате една такса която се казва “възстановяване ДДС”. Лизинговата къща заплаща пълната стойност на автомобила(вкл. ДДС) на вносителя (Еуратек) но в период от 1-2 месеца след това си го възстановява, за това се плаща тази такса (пак повтарям отнася се само за автомобили 1+1 или 6+1 места). След това обаче Вашият автомобил го крадат(да не дава Господ). Застрахователя възстановява на лизинговата къща пълната стойност на автомобила включително и ДДС-то(за втори път лизинговата къща взима същото ДДС). Абсолютно противозаконно е да се застрахова автомобила върху стойността му с ДДС защото е напълно противозаконно лизинговата къща да го прибира втори път. Това си е чиста проба схема за източване на ДДС и ми е чудно защо никой досега не е повдигал въпроса(не вярвам данъчните да са толкова глупави или мързеливи за да си размърдат мозъците и да се досетят). Всеки случай познавам човек който си правеше каското върху фактурната стойност без ДДС(лизингът му минаваше през ПостБанк).
Това е от мен, ще се радвам да науча и от другите техният опит и премеждия!
Успех на всички които предстои да си закупят нов автомобил!
Темата е много интересна.
Има обаче малко уточнения които трябва да се направят.
Това с възстановяването на ДДС-то може да ви изиграе лоша шега. Пресдтавете и следната ситуация:
1. Купувате си октавия 2 за 25 000 лв с ДДС
2. За да ползвате данъчен кредит е необходимо да го преоборудвате като ВАН 1+1 кото струва 650 лв. без ДДС
3. Годишна внитека 322 лв. (ако автомобила е лек ценатат е 58лв.) демек +264 лв./година
4. ГО струва около 150 лв повече от колкото за лек автомобил.
5. Когато продавате колата трябва да начислите ДДС!!! ДДС-то тогава се смята на база застрахователна стойност ! (а не на база остатъчна ст-т)
6. Не знам дали въобще е възможно зазстраховката да е на база цената без ДДС.
Какво излиза на края:
Купуваш го за 25000 с ДДС
Приспадаш си ~ 4200 лв. ДДС
продаваш го за 12 000 с ДДС , ти взимаш 10000 защото ДДС-то е 2000 лв. и трябва да го начислиш
С други думи далаверата ти от приспадането на ДДС е 2200 лв. за 5 години
От тук обаче вадим доп. разходи:
650 лв. преоборудване
5 години * 264 лв (разликата във винетките) - 1320 лв.
5 години по 150 лв (разлика в ГО - съсъ сигурност сумата ще нарастрва) = 750 лв.
И какво се получава:
650+1320+750=2720 или с други думи се вътрите с около 500 лв. ((2200 лв ДДС) - (доп разх. 2720)=-520 лв. )
Да за преоборудване 1+1 места, е така, нарочно написах ,че има смисъл само ако ДДС-то е над 5000 лева. Всъшност това преоборудване се състои в това, да се махнат задните седалки, слага се една платформа, която изравнява нивото на багажника с нивото на краката на пътниците отзад, една метална решетка отделяща шофьора от задните места и още се монтират решетки на вратите. Всичко това разбира се, се маха в момента в който автомобила е регистриран(демонтажът влиза в цената от 650 лева). Проблемът ако трябва да съм конкретен е в няколко аспекта: винетка(точно така е както си го написал), ГО-то според застрахователа но минимум с 150 лева горница и последният(и най-сериозен) проблем е КАТ. Всеки път когато те спрат, ще гледат как да се заядат за какво ли не. Приготвяш си 10-20лева за всяко спиране и се молиш да не те спират много често. А когато качиш дори и един човек на задната седалка, вече си с едно нарушение напред. Недай си боже да те спрат за превишена скорост или нещо друго и става страшна! Затова 1+1 се прилага при скъпи автомобили(Порше Кайен с близо 40 000 лева ДДС), когато няма как да се монтират две допълнителни седалки отзад. А за бъдещата продажба, аз лично съм продал и купил няколко автомобила, застрахователната оценка е била винаги толкова колкото кажа аз на застрахователният агент(разбирай в пъти по-малка от стойността на сделката). Няма абсолютно никакъв проблем защото, автомобилът е с изтекъл петгодишен амортизационен план и за данъчните той е с нулева стойност. Е ако го продадеш за 2 000 лева никой няма да се разсърди, още по-малко да тръгне да го оценява дали наистина струва толкова или по-малко. И не забравяй ДДС-то върху текущите разходи по автомобила. Това е много сериозна сума. Само за гориво за 200 000 километра, при разход от даречем 7литра/100 километра са 14 000 литра бензин или по цени в момента на стойност 24780 лева от които ДДС-то е 4130 лева! От там нататък смятай гуми, масло, филтри, ремонти, резервни части. Сумата може и да надхвърля десетина хиляди.
Дано всеки от нас може да си позволи нов автомобил
ако подераторите преценят , че темата не е за тук - да правят каквото е редно

Искам да отворя тази тема в помощ на колегата Aston и на всички които са достигнали до извода че е по-добре да се купи “каквато” и да е нова кола отколко “страхотна кола....от Италия”. Нека всеки опише личният си опит, за да не се повтарят нашите грешки и за да се възползват и други от нашият опит. Наскоро си купих Октавия Комби 1,6MPI, 101 к.с. Големият плюс е ДДС, защото автомобила е 6+1 и ползва данъчен кредит. Тук искам да изложа опита си, както позитивен така и негативен и дано помогна на някого.
А. Колко пари ще платим за нов автомобил.
Освен цената на автомобила(пазарете се до дупка, използвайте и най-малкият повод за пазарлък!), ще платите и много други неща, които в крайна сметка влизат в някакъв вид обобщена цена(без консумативите и поддръжката разбира се). Какво имам предвид. Какъвто и да е лихвеният процент на лизинговият ви план, той се изчислява на база цената на автомобила(без ДДС!). Застраховката АВТОКАСКО е процент от фактурната стойност, т.е. отново това е разход на база цената на автомобила, данъкът на автомобила донякъде косвено зависи от цената му(все пак по-мощните автомобили са с по-скъп данък). Нека обхванем един период от пет години, нормален след който автомобилът ще има добра остатъчна стойност ще може да се продаде за да се вземе нов а и амортизационните му отчисления за данъчни цели са в период от пет години. Ако автомобилът ви струва 20 000 лева(по фактура) и го взимате на лизинг за период от пет години, в крайна сметка той ще ви излезе да речем 30 000 лева(стойността+оскъпяването+АВТОКАСКО+данък). Ако обаче струва 30 000 лева в крайна сметка няма да ви струва 40 000(с десет разлика) а 45 000. Този ефект на мултиплициране на добавената стойност трябва да се има пред вид при закупуване на нов автомобил. Оказва се, че най-добрият показател за оценка е така наречената остатъчна стойност. Груба представа за остатъчната стойност на автомобилите може да си изградите преглеждайки обяви за продажба на коли втора ръка закупени преди 4-5 години. Нека дам един пример актуална обява от mobile.bg и конкретно моят автомобил. Шкода Октавия Комби, 2000г, нов внос Италия, цена 13 400 лева. Да предположим, че моят автомобил Шкода Октавия Комби, 2005 г, след пет години ще струва между 10 и 12 000 лева защото вече ще излизат и предложения за Нова Октавия Комби нов внос от Италия за 13-15 000. На база 21 600(толкова струва автомобилът ми без ДДС), заедно с оскъпяването и средно притеглената цена на АВТОКАСКО за пет години ще нарасне на малко по-малко от 30 000 лева. В резлутат за пет години “амортизационните загуби” ще са в размер на 18 000-20 000 лева. В случая на Нова Октавия на база 30 000 и сравними други условия, след пет години тоталният разход ще е около 45 000 а остатъчната стойност 13-15 000 или разлика с 27-30 000 лева. Очевидна е разликата. Тук възниква въпросът доколко може да се предположи бъдеща цена на Октавия-2, закупена настаро. Едва ли е логично да се очаква значително по-висока от 15 000 лева цена, защото пазарът ще я отхвърли. Да речем при предлагане от 20 000 лева за Октавия-2 на старо, след пет години ще можеш да си купиш чисто нова Октавия-2 срещу 25 000 лева(вместо досегашните 30 000, защото междувременно ще е излязла Октавия-3) и този автомобил ще е станал непродаваем на нива от 20 000 лева, на старо( за пет хиляди повече ще си вземеш чисто нов а не морга от Италия). Тоталният извод: взимайте автомобили 6+1, за да не плащате ДДС. И още нещо по въпроса: след като автомобилът ползва данъчен кредит, всеки разход свързан с него ползва данъчен кредит(гориво, масло, гуми, ремонти) или всичко това ви излиза с 20% по-евтино. Затова собствениците на фирми нямат лични автомобили, а карат фирмени въпреки, че реално парите излизат от техният джоб. Ако нямате собствена фирма(регистрирана по ДДС) намерете някой приятел или познат или каквото и да е но си вземете автомобил без ДДС. Вероятно е всеизвестен факт, че почти всички новозакупени Порше Кайен у нас са...товарни автомобили 1+1 места(полват данъчен кредит). Това преоборудване обаче си заслужава само ако ДДС-то, което се спестява е поне над 5 000 лева.
Б. Какво покрива гаранцията.
Някой знае ли какво точно покрива гаранцията на новозакупената му Шкода? Очевидно гаранцията покрива само подмяна на дефектиралата част(не и на труда!). На моята Октавия и протече(беше на 420 километра) някакво маркученце за водата за задната чистачка та ми прокапваше върху мушамата на багажното отделение. Мислех си, че това няма да ми струва нищо но си платих, като поп за труда(ремонта се състоеще в махането на една пластмасова кора, снаждането на маркуча към един пластмасов разклонител, незнайно как разкачил се, и поставянето на същата кора- около 4 минути и 30 секунди общо работа, около 40 лева за услугата, три дни след като си изкарал автомобила от същото място). В тази връзка един Параграф 22. Купуваш си нова кола без стерео. Отиваш в Техномаркет и си кушуваш това което ти харесва(а не това което някой е решил, че трябва да се сложи на автомобила), и с радост разбираш, че за да ти важи гаранцията на касетофончето трябва да се монтира от довереният сервиз на Техномаркет(монтажа е безплатен). От Еуратек обаче ти заявяват, че за да важи гаранцията на автомобила монтажът е задължително при тях и ти струва 38 лева. Това между другото е така и при всички други вносители с които съм си имал работа.
Извод: гаранцията и всички казуси по нея са въпрос на предварителна договорка, пазарете се до дупка, от когото и какъвто автомобил да купувате!
В. АВТОКАСКО
Много важна част при покупката на един автомобил. На моят автомобил е на 5% от фактурната стойност(стойността със ДДС). Ако взимате автомобила на ЛИЗИНГ, и БЕЗ ДДС се пазарете застрахователната премия да е върху стойността БЕЗ ДДС(аз не успях, но ви желая успех). Сега ще ви обясня в какво се състои лекото минаване. Когато взимате автомобил който ползва данъчен кредит, но го взимате на лизинг през лизингова къща(препоръчвам ви Интерлийз или HVB Лизинг), плащате една такса която се казва “възстановяване ДДС”. Лизинговата къща заплаща пълната стойност на автомобила(вкл. ДДС) на вносителя (Еуратек) но в период от 1-2 месеца след това си го възстановява, за това се плаща тази такса (пак повтарям отнася се само за автомобили 1+1 или 6+1 места). След това обаче Вашият автомобил го крадат(да не дава Господ). Застрахователя възстановява на лизинговата къща пълната стойност на автомобила включително и ДДС-то(за втори път лизинговата къща взима същото ДДС). Абсолютно противозаконно е да се застрахова автомобила върху стойността му с ДДС защото е напълно противозаконно лизинговата къща да го прибира втори път. Това си е чиста проба схема за източване на ДДС и ми е чудно защо никой досега не е повдигал въпроса(не вярвам данъчните да са толкова глупави или мързеливи за да си размърдат мозъците и да се досетят). Всеки случай познавам човек който си правеше каското върху фактурната стойност без ДДС(лизингът му минаваше през ПостБанк).
Това е от мен, ще се радвам да науча и от другите техният опит и премеждия!
Успех на всички които предстои да си закупят нов автомобил!
Темата е много интересна.
Има обаче малко уточнения които трябва да се направят.
Това с възстановяването на ДДС-то може да ви изиграе лоша шега. Пресдтавете и следната ситуация:
1. Купувате си октавия 2 за 25 000 лв с ДДС
2. За да ползвате данъчен кредит е необходимо да го преоборудвате като ВАН 1+1 кото струва 650 лв. без ДДС
3. Годишна внитека 322 лв. (ако автомобила е лек ценатат е 58лв.) демек +264 лв./година
4. ГО струва около 150 лв повече от колкото за лек автомобил.
5. Когато продавате колата трябва да начислите ДДС!!! ДДС-то тогава се смята на база застрахователна стойност ! (а не на база остатъчна ст-т)
6. Не знам дали въобще е възможно зазстраховката да е на база цената без ДДС.
Какво излиза на края:
Купуваш го за 25000 с ДДС
Приспадаш си ~ 4200 лв. ДДС
продаваш го за 12 000 с ДДС , ти взимаш 10000 защото ДДС-то е 2000 лв. и трябва да го начислиш
С други думи далаверата ти от приспадането на ДДС е 2200 лв. за 5 години
От тук обаче вадим доп. разходи:
650 лв. преоборудване
5 години * 264 лв (разликата във винетките) - 1320 лв.
5 години по 150 лв (разлика в ГО - съсъ сигурност сумата ще нарастрва) = 750 лв.
И какво се получава:
650+1320+750=2720 или с други думи се вътрите с около 500 лв. ((2200 лв ДДС) - (доп разх. 2720)=-520 лв. )
Да за преоборудване 1+1 места, е така, нарочно написах ,че има смисъл само ако ДДС-то е над 5000 лева. Всъшност това преоборудване се състои в това, да се махнат задните седалки, слага се една платформа, която изравнява нивото на багажника с нивото на краката на пътниците отзад, една метална решетка отделяща шофьора от задните места и още се монтират решетки на вратите. Всичко това разбира се, се маха в момента в който автомобила е регистриран(демонтажът влиза в цената от 650 лева). Проблемът ако трябва да съм конкретен е в няколко аспекта: винетка(точно така е както си го написал), ГО-то според застрахователа но минимум с 150 лева горница и последният(и най-сериозен) проблем е КАТ. Всеки път когато те спрат, ще гледат как да се заядат за какво ли не. Приготвяш си 10-20лева за всяко спиране и се молиш да не те спират много често. А когато качиш дори и един човек на задната седалка, вече си с едно нарушение напред. Недай си боже да те спрат за превишена скорост или нещо друго и става страшна! Затова 1+1 се прилага при скъпи автомобили(Порше Кайен с близо 40 000 лева ДДС), когато няма как да се монтират две допълнителни седалки отзад. А за бъдещата продажба, аз лично съм продал и купил няколко автомобила, застрахователната оценка е била винаги толкова колкото кажа аз на застрахователният агент(разбирай в пъти по-малка от стойността на сделката). Няма абсолютно никакъв проблем защото, автомобилът е с изтекъл петгодишен амортизационен план и за данъчните той е с нулева стойност. Е ако го продадеш за 2 000 лева никой няма да се разсърди, още по-малко да тръгне да го оценява дали наистина струва толкова или по-малко. И не забравяй ДДС-то върху текущите разходи по автомобила. Това е много сериозна сума. Само за гориво за 200 000 километра, при разход от даречем 7литра/100 километра са 14 000 литра бензин или по цени в момента на стойност 24780 лева от които ДДС-то е 4130 лева! От там нататък смятай гуми, масло, филтри, ремонти, резервни части. Сумата може и да надхвърля десетина хиляди.
Дано всеки от нас може да си позволи нов автомобил

Коментар