Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Какъв антифриз ползвате?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Какъв антифриз ползвате?

    Евтин.
    Преди употреба замразявам във фризера. Ако имам съмнения нося концентрата на работа, в микробиологичната лаборатория на -60 градуса...
    Публикувайте отговор

    Коментар


    • #17
      От: Какъв антифриз ползвате?

      Първоначално публикуван от p-pleven Преглед на мнение
      Евтин.
      Преди употреба замразявам във фризера. Ако имам съмнения нося концентрата на работа, в микробиологичната лаборатория на -60 градуса...
      Лошото е, че антирфиза освен антизамръзващо действие има и смазващо. А евтиния, дори и да не замръзва, едва ли ще смазва особенно добре...

      Коментар


      • #18
        От: Какъв антифриз ползвате?

        Гликолите в него си смазват, поне при гликолния антифриз. Аз съм такъв, не ползвам от шарените с друг състав. И да има разлика, ще е малка (някакви единици проценти).

        Коментар


        • #19
          От: Какъв антифриз ползвате?

          Първоначално публикуван от BENZBOSS Преглед на мнение
          Обаче не съм съгласен за цвета
          ОК, няма задължително правило. Но мисля че големите марки/производители се съобразяват с някаква закономерност в цветовете (за улеснение на купувачите).

          Коментар


          • #20
            От: Какъв антифриз ползвате?

            Първоначално публикуван от lodkar Преглед на мнение
            Гликолите в него си смазват, поне при гликолния антифриз.

            И да има разлика, ще е малка (някакви единици проценти).
            В най-стария тип антифриз, етилен гликол, има добавки силикати и фосфати, които го правят подходящ за работа с частите на охладителната система (където се срещат мед, месинг, желязо и алуминии) . Препоръчва се да се сменя на 3г или 60хил.км . Най-бързо се изразходват силикатите, които осигуряват защита на алуминиевите части.
            Още се обозначава като неорганичен антифриз.


            От 1990-те насам се ползва пропилен гликол, който може издържи до 5г или 240хил. км.
            Още се обозначава като " органичен антифриз" (OAT) , вместо силикати се ползват органични киселини, които са по-дълготрайни. Има сходни качества с етилен гликола, но е с "удължен живот".


            От новия век се появи "хибриден антифриз" (HOAT). Понякога му казват и "глобален". Като обозначения за него се ползват G-05 (за повечето европейски коли), G-11, G-12 (имат различно рН). Обикновено се препоръчва за автомобили произведени след 2002г.
            Хибридния антифриз освен органични киселини има добавени силикати за защита на алуминиевите части. Препоръчва се да се сменя на 5г.


            Органичният и хибридният антифриз причиняват по-малко електрохимическа деградация и така спомагат за удължаване живота и на гумените маркучи в охладителната система.


            Антифризът за камиони е различен, обикновено се обозначава като "нискосиликатен".


            Някои антифризи съдържат и добавки които променят неговите точки на кипене и замръзване, както и pH.


            По-старите автомобили (преди 1995г) за които се препоръчва неорганичен антифриз, могат да ползват и органичен, но само ако радиатора е алуминиев. И тогава се препоръчва да се промие цялата охладителна система с вода и тогава да се налее органичния антифриз, а не да се долива (не трябва да се смесват двата вида).


            Не се препоръчва да се ползва органичен антифриз ако в охладителната система има медни части. Медните части се съсединяват чрез оловни спойки, които не получават съответната защита от органичния антифриз.


            Смесването на различни видове антифриз води и до скъсяване живота на самия антифриз, т.е. ще трябва да се смени на по-късо от обозначеното време.


            Някои антифризи се произвеждат по различна формула, дори да са от един и същ вид, примерно японските и американските безсиликатни антифризи са различни. Затова е желателно да се прочисти системата изцяло, преди да се налее различен тип. Прочистването означава да се промие цялата охладителна система докато потече чиста вода (източването само на радиатора е недостатъчно защото радиаторът може да съдържа едва 1/3 то охладителната течност).

            Коментар


            • #21
              От: Какъв антифриз ползвате?

              Първоначално публикуван от Asteri Преглед на мнение
              ОК, няма задължително правило. Но мисля че големите марки/производители се съобразяват с някаква закономерност в цветовете (за улеснение на купувачите).

              Е тука не сьм наясно,зависи какво е голяма и какво малка марка за мен и за теб.Моите наблюдения са за Мерцедес примерно,но това не значи че за Ауди вместо червен или розов не му намират син да речем които покрива спецификацията му.


              И Ауди е пример,сьщия може да е Хонда да речем.
              TOYOTA SEQUOIA ‘11
              W140 S420 '99

              Коментар


              • #22
                От: Какъв антифриз ползвате?

                Е няма да говорим за марки- нито коли, нито производители или пакетажници на антифриз. Защото е огромно разнообразие, а и рекламата тука е платена ) Пускам 2 линка- просто и сбито е обяснено най- необходимото. Вярно, че са на гаден ханглийски, ама и аз дето не го владея го разбрах. От тук на сетне избора е индивидуален.
                http://www.theaa.com/motoring_advice...e-coolant.html
                http://www.theaa.com/motoring_advice...eeze-faqs.html
                п.п. Естествено нещата не са толкова прости. Но все пак няма да го произвеждаме, а само го ползваме.

                Коментар


                • #23
                  От: Какъв антифриз ползвате?

                  Първоначално публикуван от fnqkhhhzzz Преглед на мнение
                  Антифриза на ОМВ е много добър.От както се помня,само такъв сипва.На лукойл също не е лош.
                  Антифриза на ЛукОил и Петрол го прави Приста. Демек "не е лош" е под въпрос, предвид миналогодишните перипетии на един колега.

                  Първоначално публикуван от Glow Преглед на мнение
                  Лошото е, че антирфиза освен антизамръзващо действие има и смазващо. А евтиния, дори и да не замръзва, едва ли ще смазва особенно добре...
                  А още по-лошото е че освен смазващо, има и антикорозионно действие и добавки против кавитация и прочие свойства, и точно това е, което го определя като добър/подходящ или не. Приятел се гордее че продал 30 годишната жигула с оригиналния и антифриз. Смятай за какво иде реч.

                  Та, купувайки евтин и слагайки го във фризера на -20 категорично не гарантира други качества, освен незамръзването му. И 30 годишния оригинален във въпросната жигула не е замръзвал, но и нищо повече от това не е свършил - вътре със сигурност е ужасен ръждилник и не се знае ако някой реши да сменя и промива, дали няма да протече като лейка. Даже е почти сигурно че ще протече.

                  За силикатния и несиликатния - единия прави тъкни отлагания по цялата повърхност на охладителната система - обикновено тънък бял филм, леко оцветен в цвета на антифриза. Несиликатния не прави такива отлагания, което значи по-добро охлаждане при еднакви други условия.

                  ...и в крайна сметка амтифриза с удължен живот излиза по-евтино от другия, защото не е 2 пъти и половина по-скъп, а се сменя 2 и половина пъти по-рядко.
                  Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                  Коментар


                  • #24
                    От: Какъв антифриз ползвате?

                    Аз миналата година карах с един който не замръзваше на -25 и беше сравнително ефтин, но само до лятото. Нова водна помпа, така че по-далеч от ефтинджоса.
                    Верно е това че баламите нямат свършване, няма нужда от кука, захапват влакното и стискат здраво. Стария.
                    Селска фурна аспух нема. Пак същият.
                    В+ LZ1HAN нула три осмици 9014две тройки

                    Коментар


                    • #25
                      От: Какъв антифриз ползвате?

                      Първоначално публикуван от Asteri Преглед на мнение
                      ...Медните части се съсединяват чрез оловни спойки, които не получават съответната защита от органичния антифриз.
                      Неудачен превод от руски език. Свинец = олово, олово = калай. Спойките са калаени.

                      Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                      Приятел се гордее че продал 30 годишната жигула с оригиналния и антифриз. Смятай за какво иде реч.

                      ...и в крайна сметка амтифриза с удължен живот излиза по-евтино от другия, защото не е 2 пъти и половина по-скъп, а се сменя 2 и половина пъти по-рядко.
                      То за жигулата си е за гордост (не, че не го е сменял, а че не е изтекла нито веднъж). Моята Нива за 5 години само веднъж се вреди за смяна на антифриза по график, обикновено намираше къде да изтече. То аз бях виновен за повечето случки де, ама при ладите е така.

                      В този ред на мисли, антифризът с удължен живот е удачен за едни автомобили, по които се ръчка по-малко. Нашите джипки не са от тях.

                      Коментар


                      • #26
                        От: Какъв антифриз ползвате?

                        Който не разбира да си слага препоръчания, а не по-хував или по-нов. Останалите може да прочетат старателно и да си слагат каквото трябва без да се уповават на рекламите. По-горе видях толкова грешки, че ще е цяла страница да ги опровергаваме една по една.
                        Какво съм проверил и знам - антифризът се прави от етилен гликол. Той маже добре, охлажда най-добре и е органично съединение (очевидно от името). Може да се докара да охлажда до под -40 и да ври над 105 градуса, май даже повече към 110. Онези от по-новите антифризи с пропилен гликол са по-скапани в това отношение, въпреки, че няма да прочетете това в рекламата или на шишето.
                        За цветовете - има жълт, зелен, розов, червен, син и лилав, също може да е свети на ултравиолетова светлина или не. С какво може да се смесва се чете на шишето, не се гледа цвета.
                        и още десетина важни правила.

                        А рекламите са бананови кори, които сам си ги слага човек докато продавачът услужливо с доволна усмивка му ги подава.

                        Коментар


                        • #27
                          От: Какъв антифриз ползвате?

                          Първоначално публикуван от lodkar Преглед на мнение
                          Който не разбира да си слага препоръчания, а не по-хував или по-нов. Останалите може да прочетат старателно и да си слагат каквото трябва без да се уповават на рекламите. По-горе видях толкова грешки, че ще е цяла страница да ги опровергаваме една по една.
                          Какво съм проверил и знам - антифризът се прави от етилен гликол. Той маже добре, охлажда най-добре и е органично съединение (очевидно от името). Може да се докара да охлажда до под -40 и да ври над 105 градуса, май даже повече към 110. Онези от по-новите антифризи с пропилен гликол са по-скапани в това отношение, въпреки, че няма да прочетете това в рекламата или на шишето.
                          За цветовете - има жълт, зелен, розов, червен, син и лилав, също може да е свети на ултравиолетова светлина или не. С какво може да се смесва се чете на шишето, не се гледа цвета.
                          и още десетина важни правила.

                          А рекламите са бананови кори, които сам си ги слага човек докато продавачът услужливо с доволна усмивка му ги подава.

                          Всъщност пропилен гликола охлажда по-добре, и е по-малко токсичен. Какви кусури имаше - Ясен ще каже. Ама и двата охлаждат по-зле от чиста водица. Разликата в температурите им на кипене е никаква - единия на 180 и няколко, а другия на 190 и няколко. Смесени с вода вече не са това, което са, обаче. Повишената температура на кипене в охладителната инсталация на двигателя се осигурява от работата и при по-високо от атмосферното налягане, и същата ще работи безгрижно и с чиста водица, без да кипне. Само че да не замръзва, да маже и да охлажда не са единствените му съществени качества, щото освен друго охладителната система трябва да седи и чиста. В противен случай от другите му качества файдата е временна, а после се псуват конструкторите на мотора че прегрявал.

                          Ако всичко беше толкоз просто, щеше да има 2 антифриза на пазара. Да, ама не е. Към момента най-доброто масово което можеш да сипеш е G12+, стига по някаква причина двигателя ти да не го понася, ама не се сещам за такава. При разлика в цената между обикновен и G12+ от една и съща марка около 20-30%, какъв е смисъла да се купува евтин, освен за случая, посочен от Ясен?
                          Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                          Коментар


                          • #28
                            От: Какъв антифриз ползвате?

                            Казват, че на антифриза с органични добавки му изфирясват същите при дребни неизправности от рода на неплътна охладителна система и контакт с въздуха, или при други замърсявания. Също, че е агресивен към медни части, следователно не е редно да се обяви като всеполезен. Така чета като ровя из документи и писания.
                            Етиленгликолов антифриз 50% ври при 107 градуса според уикипедия и замръзва при -34, почти същото замръзване дават и за другия (52% за да е -34).
                            Покрай антофризите прочетох за ефектите на пропилен гликола. Той е е слабо отровен, но пък е обявен за допустим в храната и електрическите цигари, примерно, и съответно го поглъщаш доста. Коварно е, защото не се усещаш, а провокира алергии и бавни, но сигурни чудеса. Ще го пиша това в темата за цигари

                            Ако всичко беше просто, нямаше да има етиленгликолов, син/зелен и стар антифриз, който бил уж спрян около 1990 г. Да ама не, има го.

                            Коментар


                            • #29
                              От: Какъв антифриз ползвате?

                              Изправен двигател и неплътна охладителна система са две изключващи се понятия. Системата трябва да е плътна, и трябва да е под налягане при загрял двигател. Веднъж че охлаждането е по-добро, второ че няма мехури, и трето няма кавитация покрай помпата. Това че няма и отлагания по стените е допълнителен плюс.

                              ...пък и горе уточних - ако по някаква причина двигателя ти не го понася. По моя медни и месингови части няма, привсе че е правен в края на 70-те години. Ферозата ми, ако помня добре, е с месингов радиатор, и там също няма грижи, а е вече над 5 години с такъв антифриз.
                              Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                              Коментар


                              • #30
                                От: Какъв антифриз ползвате?

                                И аз нямам грижи с етиленгликолов антифриз с глицерин, фосфатни и силикатни добавки, от 10 години го ползвам и съм свалял термостат за да видя как няма корозия или отлагания. Пр това не сменям старателно според препоръките. Ако налея г12+ ЩЕ имам грижи - промивки, ще се чудя дали не прави корозия, дали плътната ми система е плътна като на ново мондео или все пак леко диша като на 90% от колите.
                                Който иска да има информация по въпроса, да пробва с примерно "dexcool problems" "dexcool 2008 lawsuit" или "dexcool radiator sludge" за много резултати на английски. Не са реклами, както вече подхвърлих . С Dexcool наричат вид от шарените префърцунени антифризи, дето след това са взели да ги заменят със стария или с тези новите като може Г12 и т.н.

                                Пиша това за да се знае кое какво е и за какво е - споделям намереното в други коментари или каквото знам. Не търся чат и мерене на уменията да пишем. Беше интересно и за мен да прочета отново кое за какво става, написах всичко видяно.
                                Последно редактирано от lodkar; 26-10-12, 22:11.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X