Здравейте колеги. Предстои ни покупка на нов автомобил, който ще се управлява от съпругата и нещата май клонят към Мазда. Избора на този двигател е защото всеки ден изминава по около 130 км и вероятно ще е по-добре като разход в сравнение с бензиновия. Моля ако някой притежава въпросното возило за мнения, като инфо за разход, поддръжка и т.н. Благодаря.
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Мнение за Mazda 6 Skyaktiv 2.2 дизел
Свий
X
-
Нов от шоурума,или "нов внос" втора употреба?Май и при най-новите не са оправили основния проблем-ръждата.Ако ще купуваш нова кола,разходите на база км/себестойност ще са много-колко ще гори е най-малкия проблем.При такъв пробег бих търсел кола с АГУ...
-
Ми хвалят ги тези Мазди. Аз познавам един, който купи нова дизел и след година я върна и взе нова бензин. Тези 130 км ако не са градски няма да е болка с разхода, макар и дизела да е подходящ. Аз също предпочитам бензин поради ред причини и със съзнанието, че ще харчи литър/два повече.
Коментар
-
Аз карам бензин, автомат от нова. Разликата с дизела се избива при над 100000 км. пробег. Поне така беше като я купувах. Среден разход по компютър за 57000 км. - 6.6 л./100км. при 90% извънградско, но тук градското зимата е твърдо над 10 л./100км., а съм стигал и до 18. Извънградско спокойно каране дава разход 5.6 - 5.8.Със съдържащи ламелен или сферичен графит над 2,14% не разговарям.
Коментар
-
А трябва ли непременно да е такава? Традиционна?
Питам понеже вече има доста хора около мен които са с хибриди- и силата на хибрида е точно градското.Ама от типа на онези хибриди дето имат малка батерия (11-13kWh) и минават на ток около 40-50км.Цените им не са кой знае колко по високи и най важното - вече си готов за бъдещето!
П.П
Ако купиш чисто нова бензинова и дизелова кола - най много ще се изгуби - защото тя за 2-3 години най бързо се обезценява а хибриди и електрически на всеки 6 месеца има драстична промяна.Та мисълта ми е че след 2 години пушеща кола ще бъде силно ограничена обезценена и без право да влиза в определени зони...
Не съм спец - просто и на мен ми предстои да купувам нова кола и тези фактори сериозно ме възпират.Точно сега е времето на прехода.А пък аз карам предимно градско.И това е много натоварващо за двигателя-тъкмо истинал и пак запалваш за 2-5км.Много е съсипващо мойто каране за двигател акумулатор и... Отделно консумативите вървят - и хич не са малко
- 1 like
Коментар
-
Първоначално публикуван от mishomishev Преглед на мнениеА трябва ли непременно да е такава? Традиционна?
Питам понеже вече има доста хора около мен които са с хибриди- и силата на хибрида е точно градското.Ама от типа на онези хибриди дето имат малка батерия (11-13kWh) и минават на ток около 40-50км.Цените им не са кой знае колко по високи и най важното - вече си готов за бъдещето!
П.П
Ако купиш чисто нова бензинова и дизелова кола - най много ще се изгуби - защото тя за 2-3 години най бързо се обезценява а хибриди и електрически на всеки 6 месеца има драстична промяна.Та мисълта ми е че след 2 години пушеща кола ще бъде силно ограничена обезценена и без право да влиза в определени зони...
Не съм спец - просто и на мен ми предстои да купувам нова кола и тези фактори сериозно ме възпират.Точно сега е времето на прехода.А пък аз карам предимно градско.И това е много натоварващо за двигателя-тъкмо истинал и пак запалваш за 2-5км.Много е съсипващо мойто каране за двигател акумулатор и... Отделно консумативите вървят - и хич не са малко
Ford Maverick II 2.3 XLT
Ford Mondeo MK5
Коментар
-
Не мисля че цената на хибрида е далеч от оптималните! Мога и конкретен пример да дам. Шкода Супърб Скаут изглежда отлично 200 коня -65000.Същото нещо хибрид с 40-50 км на ток - 72-73к.
Дизела със сигурност след 2 години ще отмине - или цената ще се сгромоляса.Особено от чисто нов до 2-3 години.Няма накъде да се развива нито перспектива.Бензина също
Точно този хибрид Шкода Супър 1.4 iV (13.5kWh) може да отстъпи на електрическия автомобил но няма да нещо съществено. А и 218 коня са си налице.Със сигурност ще е актуален този тип поне 3-4 години.
За 3-4 години електрическите коли ще дръпнат доста - според мен!
Преди 4 години Теслата беше екзотика.Преди 2 години обхвата беше 350км. Тази година е 600. Догодина обсъждат 800...
Сякаш хибрида ми си струва добър компромис докато направят изцяло електричките!
-
За цената е възможно вече да е по-приемлива, все пак минаха две години откакто следях нещата. За дизела така си мислехме преди 3 и повече години, когато колега се чудеше какво да си купи. Общо взето дилемите бяха същите. В днешно време дизела още не е за без пари, бензина очаквано понастъпи, но хибрида определено се разви. Както и електричките, напълно си прав за това. Ясно е, че течните горива са пътници, но темповете са по-бавни. А да не говорим, че ние тук внасяме всякакви бараки.
-
-
Колеги, благодаря за мненията. Пак да кажа, че колата ще се кара предимно извънградско и хибрида не ни е вариант. А и по мое мнение хибрида е компромис и е само прелюдия към напълно ел. автомобил, което вече си е друга бира. Ако закупим сега дизела и го караме 5 години е съвсем реално време за да се развие ел. технологията и тогава живи и здрави да мислим за нещо по-така като технология. Да не говорим, че в нашата недържава нещата се случват с известно забавяне. Въпроса ми бе по-скоро за качеството на въпросния автомобил като всичко в поятието. Карахме на тест бензиновата версия и марката спечели пред няколко други, но повече мнения само биха ми били от полза. Сега в събота ще имаме възмогност да тестваме и дизеловата версия и тогава ще сме по-наясно. Благодаря.
Коментар
-
Моят опит с бензинов автомат 165 кс.. Моторчетата на огледалата са консуматив, ако се ползват често при замръзнали огледала. Подмениха ги гаранционно. Малко шумна ( поне моделът от 2015, въпреки че е по-добре от от 2012). Комбито е по-късо от седана! Моята е комби. Тракшън контролът се намесва сравнително късно и позволява по-спортно каране. На мен ми е много удобна. Като цяло много съм доволен. П.с. Червеният цвят е убийствен.Със съдържащи ламелен или сферичен графит над 2,14% не разговарям.
Коментар
-
Доста тъпо. Както обикновено .... Тук е замръзнало между 3 и 4 месеца в годината. В момента даже са отворени пътищата върху леда. И се кара официално с шипове. Няма как да не ползваш прибирането на огледала при паркиране, тъй като клетките за паркиране са тесни. Но, както е добре известно, твоите познания в областта на автомобилите се изчерпват с гледане на клипчета в тубата. П.п. Перата на чистачките не се късат. Поне не моите. За твоите не знам.
-
Огледалата тук едва ли да са проблем, че зимите отдавна не са това, което бяха, а и ще седи в гараж.
-
Писах за огледалата, защото не е само при мен проблемът. Моя позната има от нова СХ-5 и при нея е същото, просто се повредиха след изтичане на гаранционния срок. За това си заслужава да си купиш допълнителни 2 години гаранция. Мисля, че беше около 800 лв. в България (тук е 800 евро, но тук огледалата струват по 530 евро бройката).
-
-
Карахме и дизела и избора на по-добрата ми половинака е Мазда. От тестваните модели, ако трябваше да избирам аз, бих взел Супърб по ред причини, но тя ще си я кара, тъй че тва е положението.
Още веднъж благодаря за мненията.
Коментар
-
И двата автомобила имат своите силни и слаби страни, но на мен Шкода по-ми допада. Нека се опитам да дам моите надблюдения за моделите, като искам да кажа, че не съм експерт.
Мазда 2.2 дизел би турбо и 184кс, Такуми, седан
+ мого елегантен дизайн
+ много качествени материали в салона
+ страхотен саунд на аудиото
+ автоматика е много добър
+ много добра работа на мотора - сравнително тих
+ добър разход - изминадме 108 км от които 35 в София и заредихме 6.66л (показанията за разхода на таблото отговарят на реалноста) разход 6.2л на 100км
+ много добро поведение - в завой, динамика и ускорение
- задоволитен обем на багажника
- много неудобен достъп до багажника - не се отваря задното стъкло и няма опция за автоматично отваряне
- тясно е за задните пътници
- вози сравнително твърдо
- не е 4х4
- по-скъпи обслужвания
Шкода Супърб 2 дизел, 200кс. Едишън, седан 4х4
+ много приятен дизайн
+ много добър разход - около 6л на 100км.
+ много просторен автомобил, както отпред така и за пътуващите отзад
+ много голям багажник с опция за автоматично отваряне
+ вози по-меко
+ за тези пари има 4х4
- автоматика не е на ниво - не реагира бързо
- малко по-шумна
- материалите в салона са добри, но може и още
Горе долу е това, но пак казвам не съм експерт и избора на кола е доста индивидуално - на едни им харесва едно, а на други съвсем друго.
Поздрави.
-
Към Х.Христов... може ли да имаш някаква грешка? Защото супърб 2 го няма отдавна като нов.Заменен е Супърб 3 и то вече два фейслифта минаха?? Едишън не беше ли най бедното оборудване? Обикновенно сега е супърб 3 - виртуално табло амбиентно осветление лед фарове и куп други - излиза около 60 000. Отделно вървят акции на определени групи.Например сега са на СУВ-вете им.Но преди нова година беше точно на супърб седан - отстъпките бяха до 18000 - и подобна кола излизаше доста на сметка.. Аз бях много много изкушен от хибрида им - все пак това са 220 коня и двете технологии и цената беше 70 000 - натоварен с всички екстри! Зарежда се от обикновен контакт за една нощ което е супер за мен.Искам да кажа нещо и за обслужването - може би съм не съм обективен - щото съм инженер но... Реално обслужването на Маздите не е проблем - просто струват минимум 2 пъти по скъпо.Докато шкоди фолксвагени и други не са така.Винаги ако ми потрябва нещо - винаги има - само етикетите са други съответно и цените.Модулите им са взиамнозаменяеми - повечето.Изключително много се дразня на производителите - нарочно правят така че ние потребителите да плащаме за всичко - за да си сменим една крушка например.
Не ги разбирам повечето хора - в стандартния двигател има един милион чаркалачета - и всички те трябва да се движат и работят в идеален синхрон - барабар с ремъци лостчета зъбчатки и хиляда простотии - и за да работи всичко това - трябва да се маже обилно с масло.Ужас изпитвам само като си го представя.И мисълта да плащам това хич не ми харесва!
Срещу всичко това - един електродвигател с 10 движещи се части!
Качиш ли се един път на електрическа кола или на такъв хибрид - трудно се връщаш назад.
Коментираната Мазда в какъв ценови диапазон е? нали за нова говорим??
-
Не съм се объркал. Ето как са нивата на Шкода, като почвам от най-ниското - Aktiv, Ambition, Business, Sportline, Style, Edition, Scout, L&K. Не искам да казвам конкретни цени защото може да прозвучи като реклама и май не е много редно, но това което мога да кажа, че Мазда Такуми(което е най-високия калс на марката) ни дават цена като на Шкода Едишън, от което последните ни губят като клиент засега. А по отношение на хибридите за градско сигурно е супер, но за щастие вече не живеем в София и този вариянт не е за нас - ежедневни 130 км. по магистрала (то па една магистрала).
Иначе аз карам Супърб 2018 Едишън и си спомням, че когато я купувах уцелих намаление от 20% и я взех на много добра цена.Последно редактирано от Х. Христов; 10-02-21, 14:57.
-
-
Маздата, поне тук, също има опция 4×4.Със съдържащи ламелен или сферичен графит над 2,14% не разговарям.
Коментар
-
Тук също може 4х4, но цената сакча много. А и забравих да спомена, че гледаме само седани. Мазда мисля няма възможност да е седан и да е 4х4.Последно редактирано от Х. Христов; 09-02-21, 12:46.
-
-
Некоректно е да се сравнява Мазда със Шкода. Ако гледаме ръста на класа при ВАГ - Шкода - ФВ - Ауди - Порше, Мазда като клас се нарежда между ФВ и Ауди.Citroen C-Crosser 2.4 бензин ръчка 2009г.
Телефон - в профила!
Коментар
-
Може и да е така, няма да споря. Но няма нищо некоректно да се колебаем между два модела независимо в кой клас са те - въпрос на личен избор.
-
Казвам го защото се коментират цените. 6 трябва да се сравнява с Пасат или А6(А4), Супърба е нормално да е по-евтин.
-
Разбирам колега. Само дето Супърба е на цената на Маздата. От Шкода започнаха с много добра ценова политика, но явно вече не е така.
-
-
Всъщност Мазда са тези, които с стремят да предоставаят усещане за премиум качество на по-ниска щена. Това има и своите минуси - удължената гаранция се плаща, екстрите са на пакети и други подобни. Но пък имат сериозни технологични пробиви - двигарелите SKYACTIV G и X, управлението на въртящия момент в завой и много други. Със здраве да си я карате!Със съдържащи ламелен или сферичен графит над 2,14% не разговарям.
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар