Обява

Свий
Няма добавени обяви.

FWD vs RWD vs AWD/4x4

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • FWD vs RWD vs AWD/4x4

    Здравейте, незнам дали съм улучил раздела .
    Попадах на едно клипче на предаването "топ гиър" правеха разни като тестове на три леки коли, една с предно една със задно и една AWD.
    От изчетената информация тук съм останал с впечатление, че има разлика м/у AWD и 4х4, въпреки че съм ги сложил на едно в заглавието на темата. Та там гледах как на един ляв завой в дясното платно, в което караш, имаше една кукла на пътя и трябваше да дозавиеш за да я избегнеш. Колата с предно не успя да се справи, за разлика от другите две различни задвижвания.
    Та ми се появи питанка, понеже имате повече опит в тая област, и се чудя кое от изброените задвижвания би се справило най-добре при суха и мокра настила. Визирам като настилки условно само суха и мокра понеже при сняг и кал е ясно .
    В субару форума (понеже се позачитам там и съм си заръчал един форестър) пишат, че влизат с по-голяма скорост в завой, как като се качат на друга кола, при нормалното им потегляне,на което са свикнали, пилели гуми и разни такива.
    Та се зачудих, дали наистина има такава голяма разлика, понеже там са малко сектанти на тема субару, затова си мисля, че тук бих получил малко по-обективно мнение.
    Страхът от свободата е един от основните страхове на човека. И все пак той иска да бъде свободен.
    И в същото време я ограничава-застраховки, ипотеки,
    вярвания, обичаи, религии, общности, идеологии, догми, политически движения...

  • #2
    До: FWD vs RWD vs AWD/4x4

    Всъщност зависи най-вече от гумите... Пък Топ Гиър не си играят да слагат еднакви на всички автомобили, които тестват, така че ги възприемай само като забавно-развлекателно предаване(каквото са си), а не като надежна информация.
    Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

    Коментар


    • #3
      До: FWD vs RWD vs AWD/4x4

      За AWD-то и Subaru :
      http://www.youtube.com/watch?v=UlaI1...eature=related
      Това което ни липсва ни кара да мечтаем.

      Коментар


      • #4
        До: FWD vs RWD vs AWD/4x4

        Ако нещата опират само до физика, за конкретния случай AWD>4x4>RWD>FWD. Но не трябва да пренебрегваме и фактора "задкормилно устройство".

        Коментар


        • #5
          До: FWD vs RWD vs AWD/4x4

          За млад шофьор - предно, задно 4x4

          За шофьор с опит зад волана - задно, 4x4, предно

          За нмого опитен шофьор - 4x4, предно, задно

          Опита има отношение към поведението на водача и реакциите му при различни ситуации.

          Колкото до Субару, аз по стабилен автомобил в завой не съм карал. Особенно ако е Импреза. А съм карал доста различни автомобили през живота си.

          Коментар


          • #6
            До: FWD vs RWD vs AWD/4x4

            Първоначално публикуван от Kalinkata Преглед на мнение
            За млад шофьор - предно, задно 4x4

            За шофьор с опит зад волана - задно, 4x4, предно

            За нмого опитен шофьор - 4x4, предно, задно

            Опита има отношение към поведението на водача и реакциите му при различни ситуации.

            Това не го разбирам.
            Защо за много опитен шофьор предното е за предпочитане????
            За мен лично е : 4x4 -> задно - > кон -> бягане - > инвалидна количка -> предно
            Последно редактирано от Peev; 05-03-09, 10:43. Причина: естетични. изтървана скоба от цитат.
            [IMG]http://kachi-snimka.info/images/bfi1236759624s.GIF[/IMG]

            Коментар


            • #7
              До: FWD vs RWD vs AWD/4x4

              Първоначално публикуван от Kalinkata Преглед на мнение
              За млад шофьор - предно, задно 4x4

              За шофьор с опит зад волана - задно, 4x4, предно

              За нмого опитен шофьор - 4x4, предно, задно

              Опита има отношение към поведението на водача и реакциите му при различни ситуации.

              Колкото до Субару, аз по стабилен автомобил в завой не съм карал. Особенно ако е Импреза. А съм карал доста различни автомобили през живота си.

              Ммм и на мен нещо не ми е ясно. По принцип съм карал коли със задно и предно, AWD/4x4 не съм, но каква би била разликата за млад шофьор и защо не е подходящо да кара кола с AWD/4x4. Аз на няк'ва лада съм се учил и карал курсовете едно време, след това повечето опит ми е на коли с предно.
              Може би от гледна точка на това, че ако му се наложи на младок, научил се и карал само AWD/4x4, да се качи в кола с предно или задно => би имало риск за него и пасажерите му ако попадне в лоша ситуация и не знае да отреагира правилно. За това се сещам като единствено обяснение, може и да греша де, аз затова питам тук понеже повечето имат опит с различните видове задвижвания и най вече AWD/4x4.
              Страхът от свободата е един от основните страхове на човека. И все пак той иска да бъде свободен.
              И в същото време я ограничава-застраховки, ипотеки,
              вярвания, обичаи, религии, общности, идеологии, догми, политически движения...

              Коментар


              • #8
                До: FWD vs RWD vs AWD/4x4

                Първоначално публикуван от Kalinkata Преглед на мнение
                За млад шофьор - предно, задно 4x4

                За шофьор с опит зад волана - задно, 4x4, предно

                За нмого опитен шофьор - 4x4, предно, задно

                Опита има отношение към поведението на водача и реакциите му при различни ситуации.

                Колкото до Субару, аз по стабилен автомобил в завой не съм карал. Особенно ако е Импреза. А съм карал доста различни автомобили през живота си.
                Колега, нещо много си ги обобщил нещата.
                Значи аз не се имам за много добър шофьор, но съм изминал поне 400 000 км, но само с лек/лекотоварен автомобил през шофьорската си практика. А какво могат да кажат/напишат водачите на камиони, които цял живот са зад волана.
                За мен лично най-лесно се управлява автомобил с предни задвижващи колела, но пък съм се пробвал да измина с опел омега 2.3 ТДИ лимузина, абсолютно нетунингована трасето на планинското рали което минава до моето село и от първия си опит дадох време с 1 секунда по-добро от времето на последния завършил успешно в клас хоби /жигулка/ на състезанието същата година.
                А за 4х4 съвсем различно е пътното поведение на паджеро супер селект, джип гранд чироки, и такива с парттайм панда 4х4-напречев двг, фронтера-надлъжен двг. /жена ми има витара/, като има разлика и дали двигателя е напречно или надлъжно разположен. така че не е правилно да се слагат под 1 знаменател нито опита на водачите, нито различните видове 4х4 МПС.
                Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

                "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

                Коментар


                • #9
                  До: FWD vs RWD vs AWD/4x4

                  Първоначално публикуван от s_s1 Преглед на мнение
                  Колега, нещо много си ги обобщил нещата.
                  Значи аз не се имам за много добър шофьор, но съм изминал поне 400 000 км, но само с лек/лекотоварен автомобил през шофьорската си практика. А какво могат да кажат/напишат водачите на камиони, които цял живот са зад волана.
                  За мен лично най-лесно се управлява автомобил с предни задвижващи колела,
                  Да обобщил съм ги. Ако съпоставиме еднакви автомобили с различен тип задвижване и трима водачи с различен стаж, почти съм сигурен, че резултатите ще са като описаните от мен по-горе.

                  Различна е реакцията при поднасяне на автомобила в завой, в зависимост от стажа. В началото всеки един от нас, се е "шашкал" в случай че автомобила занесе и общо взето реакцията на младия шофьор е отнемане на газта и в 90% от случаите набиване на спирачка. Ефекта всички го знаеме.

                  При натрупване на повече опит, всеки от нас, вече знае, че ако управлява автомобил с предно предаване, е далеч по-добре, да се опиташ да изправиш автомобила с газ, от това да отнемаш газта. Проблема е, че рядко се случва наистина. Затова: При автомобил със задно предаване, остава инстинкта за отнемане на газта, което е правилно и обикновенно води към положителни резултати. Най-сложно е да се оправи автомобил с предаване 4x4 (субару импреза например). при този автомобил, трябва да си пределно наясно колко точно да изправиш или донавиеш волана, за да вземеш завоя някак си. Иначе казано. Ако на автомобил с предно или задно предаване, следиш пътя с волана, това обикновенно е достатъчно. Това не е така при 4x4. Ако на Импреза, следиш пътя, при занасяне, се получава принципа на махалото. Понеже имаш участие и на двата моста. Предницата, ще продължи в посоката, докато задницата ще доизбута колата допълнително и по този начин автомобила тръгва с вратите напред. Затова и съм ги подредил така. При отнемане на газта, по добре е задното. При 4x4 остава по-малкия шанс за поднасяне.

                  При натрупване на още повече опит и навлизайки в сферата на висшия пилотаж, управлението на 4x4 вече е удоволствие. Аз лично съм си позволявал леки волностти за проверка на сцеплението, посредством по-рязко влизане в завой и корекция в самия звой. Тука вече "изпъването" на автомобила с предно се случва. Знаеш, че не трябва да пускаш газта, дори и ако всички в колата пищят като луди... И вече знаеш, че задното предаване е за удоволствие.

                  Ми това е. Опитах се да бъда кратък

                  Всичко написано се основава на личния ми опит и не претендира за лабораторна точност.
                  Последно редактирано от Тодор (Zaarin); 07-03-09, 22:05.

                  Коментар


                  • #10
                    До: FWD vs RWD vs AWD/4x4

                    съгласен съм,че предното предаване е най-добре за начинаещите.задното предаване изисква повече майсторлък,а 4х4 е вече друго.там се съчетават опита от предното и задното.

                    Коментар


                    • #11
                      До: FWD vs RWD vs AWD/4x4

                      Ето го клипчето, незнам от къде ми е влязло в главата кое е предаването при положение, че не е упоменато в клипът .
                      http://www.youtube.com/watch?v=jV18ZBXwwYM

                      За предното в ситуация на дозавиване, според моя опит, би трябвало да се пусне газта за момент (стига да има време/ да позволява ситуацията) да донавиеш волана и пак газ. Не съм няк'ъв рейсър, даже избягвам да нарушавам правилата, но така от опит на заснежено съм установил, че като си натиснал газта и се опитваш да вземеш завой (на сухо би следвало да се случи с голяма скорост) и колата не тръгва по траекторията която би трябвало да тръгне. Та при такива случай пускам газта навивам волана да тръгне в дадената посока и след това давам газ зада зацепи.
                      Със задно горе долу пак така, всъщност отдавна не съм карал та не съм много сигурен, но по внимателно с газта понеже задницата може да тръгне да те изпреварва. То там е и разликата, по общо казано, с предно си продъжаваш на пред ако не захапе завоя, а при задното багажника тръгва да те изпреварва

                      Добре де, аз все пак си ммисля, че AWD-то за начинаещи би било по добре, нали държи автомобила по добре залепен на пътя и дори при малко по висока скорост в завой следва по-добре траекторията си.
                      То ако ще се правиш на рейсър за всяко едно от задвижванията се иска много опит зада не се утепеш
                      Страхът от свободата е един от основните страхове на човека. И все пак той иска да бъде свободен.
                      И в същото време я ограничава-застраховки, ипотеки,
                      вярвания, обичаи, религии, общности, идеологии, догми, политически движения...

                      Коментар


                      • #12
                        До: FWD vs RWD vs AWD/4x4

                        Аз си мисля че за начинаещи най-добре е предно (не че аз съм рейсър ама по-добре карам от майка ми ) защото не несе толкова колкото задно-то и 4х4-то ама па по гадно завива
                        Задното е за гъзари да занася да буксува и други такива
                        А 4х4-то поне аз мисля че е най-лесно щото несе по трудно и савива горе доле сравнително добре та така за мене най дбре е задно и 4х4

                        Коментар


                        • #13
                          До: FWD vs RWD vs AWD/4x4

                          Аз пък съм на мнение, че AWD е най-лесно за упавление, независимо какъв шофьор и с колко стаж си. Карал съм субару легаси, карал съм и сузуки с постоянно зацепено 4х4, карал съм много коли с предно предаване и сега карам Cherokee part time което си е със задно предаване иначе(както знаете).
                          Никога не съм се чувствал по сигурен на пътя отколкото със субаруто и сузукито. От дългия пост на калинката не разбрах какъв е проблема на младия и неопитен шофьор да кара AWD и с какво може да го подведе повече от предното???
                          За мен задното предаване е за по-опитни шофьори, особено при по-мощни коли е най-коварно, въпреки, че завиват по-коректно от автомобилите с предно, са по-склонни към занасяне на задницата.И в двата случая AWD на субаруто не ме е подвеждало и е най-стабилно за мен.

                          Коментар


                          • #14
                            До: FWD vs RWD vs AWD/4x4

                            Доста относителна е работа...от една страна много зависи от опита, но от друга и каде ще се кара, защото не е все тая да е цяла година лято, или както е в нашата мила родина 4 сезончета...Та ако въпроса е за България определено класацията ще е следната:
                            1.AWD
                            2.Предно
                            3.4х4 Парттайм
                            4.Задно
                            Карал съм всичките модове(на всеки имам поне 20-30000км) и за това го казвам, иначе ако сме на някое хубаво място където е цяла година топличко класациата отива на:
                            1.Задно
                            2.AWD
                            3.4х4 парт
                            4.Предно
                            Nissan Navara D22 YD25 Double Cab

                            Коментар


                            • #15
                              До: FWD vs RWD vs AWD/4x4

                              Аз пък споделям мнението на 'Калинката',защото се основава на естествената реакция на водача:
                              При ситуация тръгване на задница-неопитния пуща газта-правилна реакция за задно.При предно трябва да се подаде газ-за по напреднали е (време за мислене няма иска се реакция,която се предобива с опит.За АВДто-по-трудно влиза в ситуация ,но и по трудно излиза-иска се много опит.Нито натискаш,нито пущаш педала, а плавно по усет на собственото тяло (инерцията),по скоро задържаш газта и леко с волана прехвърляш натоварването според ситуацията.Още по трудно се влиза , респективно излиза от ситуация с блокировка на задния мост,защото ако си изкривен спрямо пътя той(моста) те бута направо-задната гума ,която трябва да 'не се меси'-не натоварената-също бута.
                              Това което ни липсва ни кара да мечтаем.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X