Здравейте знаещи. Ще Ви помоля за мнения за Октавия 4х4. Автомобила ще се използва ежедневно, асфалт + 1км. здрав горски път. Приемам всякакви насоки за гориво и кубатура. От какво по-специално да бягам и за какво да се оглеждам на огледите. Как да разбера състоянието на халдекса (мисля, че Октавията е с такъв). Бюджет за придобиване - 5500. Благодаря на отзовалите се.
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Шкода Октавия 4х4
Свий
X
-
От: Шкода Октавия 4х4
Гледай и Голф 4, и Бора. Същите коли са.
Ако се насочиш към дизел, не е лошо да е по-стария мотор преди помпа-дюза. По-евтина поддръжка, по-прост и надежден и пр. Не се лъжи за другия, само заради шестстепенната скоростна кутия - няма реална полза от нея. Всичките съединители на дизела са с демпферни маховици. При стария мотор замяната с плътен маховик и евтин съединител е евтина, при помпа-дюза също го има варианта но се купува цял кит на цената почти на комплекта с демпферния.
Халдекса му се сменя маслото на 50 хиляди километра(сменяш го при първоначалното обслужване). Въртиш обратни завои да видиш дали не е запекъл, тръгваш рязко да видиш дали се включва или предните колела буксуват прекалено(дори може да не ги усетиш). Лампи, чекове не трябва да светят, освен ако имаш ASR или ESP (то включва и ASR) тяхната лампа трябва да свети при изключването им от бутона на таблото или когато системата е включена и сработва в моменти на загуба на стабилност и/или буксуване.
Бензиновите мотори с 4х4 на Октавия не са много 1,8 с турбо и 2,0 атмосферен. Не са проблемни, но втория харчи повече и върви по-малко.
На газ сигурно ще ти е по изгодно от дизела, но може да се наложи ти да купуваш и слагаш уредбата(газов инжекцион). Данъка на безиновите ще е по-висок заради мощността. Дизела е с евтин данък и разхода също не е висок, надежден е без допълителни разправии. В крайна сметка въпрос на вкус и на намиране на запазен екземпляр.
При Голф 4 и Бора има и други мотори които може да са във версиите 4х4. При бензина имаш и VR6 и деривата му V5, както и 1,8 20V но без турбо (125к.с). При дизелите ги има и по-мощните версии с помпа-дюза.Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."
-
От: Шкода Октавия 4х4
Първоначално публикуван от wolf70 Преглед на мнениеОт известно време също се заглеждам по Шкода Октавиа 4х4. Четох, че дори с автоматична трансмисия DSG имат демпферни маховици. Вярно ли е и защо ?Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."
Коментар
-
От: Шкода Октавия 4х4
Понеже от време на време гледам Октавия комби 4х4 1.8Т за работна кола ,какъв разход на газ дава....то нищо не дава а взема [emoji2] ама да питам все пак.Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
Анатолий Пейчинов o8875о9815
https://dvrbg.com/
Коментар
-
От: Шкода Октавия 4х4
Първоначално публикуван от tiramisu Преглед на мнениеЗащото Шкода продава от 2004 до 2009 година едновременно Октавия 1 с названието Tour на по ниска цена и Октавия 2.
ПП: На автора честито, и със здраве да си я кара!Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."
Коментар
-
От: Шкода Октавия 4х4
Полезна темичка,хубаво е да се чува по някоя дума за модела.
Да вярно че е Tour.
Да си кажа впечетлението понеже съм от скоро собственник.
Като се има впредвид че съм фен на ФВ, Шкодата се явява бюджетен заместител.
Върви си прилично,вози сравнително добре,спира добре.Приличен разход на гориво.
Доста е ниска и вътрешния интериор е много обран.Моята скърцат пласмасарийките из таблото.
Дано да не правят проблем дюзите, че май там нещата ставали сериозни.Все пак съм на 155000км.
Коментар
-
От: Шкода Октавия 4х4
Износва и разпределителен вал помпа-дюзата, но не е много скъп. С правилното масло кара няколкостотин хиляди.
А дюзите са скъпи нови, но ги има на приемливи цени втора ръка(което е и една от причините да се крадат повече колите с такива мотори).Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 0 потребители онлайн. 0 потребители и 0 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар