Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Лада НИВА с 3 или 5 врати?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Лада НИВА с 3 или 5 врати?

    Колеги,здравейте.От няколко години съм запален по оф-роуда.От скоро съм регистриран във форума и изчетох доста за нивите и за възникналите проблеми,както и за приимуществата им.От няколко месеца съм решил да купя нива и ми попадна една с пет врати,но чух няколко отрицателни мнения за проблеми от към предавателния механизъм.Дайте ми съвет като начинаещ дали да е с три или 5 врати и дали излишно не ме плашат.За това дали да е лада съм решил-това е колата.Дайте и един два съвета какво да гледам-прегледах доста от темите за покупка на нов автомобил,а и имам око за пребоядисвания и дефекти,както и за състоянието на салона,каретата и амортисьорите.Дали има нещо по специфично по предавките и 4х4 задвижването,или двигателя?Предварително благодаря и се възхищавам от помоща ви при наводненията и тежката зимна обстановка преди няколко месеца!Дано има повече хора като вас.Чакам до 1-2 дни отговор за да не изтърва 5 вратата нива-ако си струва.Поздрави!

  • #2
    От: Лада НИВА с 3 или 5 врати?

    Лично мнение - за почти същите пари ще купиш много по-добър джип. Освен ако хобито ти не е да чоплиш постоянно нещо по колата си. Проблемите при Нива са повсеместни, не само по трансмисията. Имам наблюдение от къса и дълга служебни и една къса частна. Не бих дал пари за това нещо, освен ако не е на цена като за Надин. Общо взето всички не вървят и са шумни, харчат много като за такъв автомобил и се чупят често и навсякъде. Гният невероятно бързо, а късите са тесни и с ужасна возия. Не се сещам за друго положително качество освен, че частите им са евтини. С който и джип да ги сравниш, все е по-добър (може би единствено АРО е съпоставим или по-лош).
    "Законите са много хубаво нещо, ама когато важат само за другите..."
    Неизвестен мъдрец

    Коментар


    • #3
      От: Лада НИВА с 3 или 5 врати?

      Първоначално публикуван от kuzdov Преглед на мнение
      Лично мнение - за почти същите пари ще купиш много по-добър джип. Освен ако хобито ти не е да чоплиш постоянно нещо по колата си. Проблемите при Нива са повсеместни, не само по трансмисията. Имам наблюдение от къса и дълга служебни и една къса частна. Не бих дал пари за това нещо, освен ако не е на цена като за Надин. Общо взето всички не вървят и са шумни, харчат много като за такъв автомобил и се чупят често и навсякъде. Гният невероятно бързо, а късите са тесни и с ужасна возия. Не се сещам за друго положително качество освен, че частите им са евтини. С който и джип да ги сравниш, все е по-добър (може би единствено АРО е съпоставим или по-лош).
      Подкрепям на 100% написаното от Куздов , просто цялата Нива е направена от кашкавал. Най лошия и недостатък е че доката се возиш в нея я чуваш как гние хихихиих.......
      Николай Георгиев 0+
      тел.0887357722

      Коментар


      • #4
        От: Лада НИВА с 3 или 5 врати?

        Два различни въпроса.
        Три и пет врати са къса и дълга. Агрегатите са еднакви. Каквото си чул за разлики, е от годините на производство, или за редки модификации с части от шевролет. Колелата на късата са практически по ъглите на квадрата, и от това идва калпавата возия на шосето, и феноменалната геометрична проходимост по чукарите. Дългата събира повече багаж, но после и остават само кусурите.
        Това е паркетник. Първият на света, родоначалника на класа, но паркетник. Проектния и ресурс е 90 000 километра, и ти трябва или от магазина, или коя да е, за няколко лева, както забеляза Куздов. И пари почти като за нова ако просто ще я караш, или много повече ако ще я правиш нещо, но това вече важи за коя да е подготвена кола.

        Коментар


        • #5
          От: Лада НИВА с 3 или 5 врати?

          Карал съм много години Нива,а 10 години имах 1,7 карб./къса б.,купена от Русия и пак там подготвена-антикорозиоонно,ал.джанти,подкалници,стъпенки,ролбари,теглич и каквото се сетиш.Продадох я на 100 000км.в отлично техн.състояние и без абс.никаква ръжда-всички ми казваха,че ще настъпят рязко и много проблеми,за ръждата бях свидетел по другите.Имах много части от Толиати,но трябва да знаеш,че се различават много от тези за първонач.вграждане,да не говорим за другите производитвли.Няма невъзможни неща,но наистина си е сериозно приключение и занимание и ако автомонтьорството и тенекеджийството не са част от уменията ти ще ти е трудно.Стефан от горния пост май го е казал най-точно.Лично мнение 1,7,к.б.,карб.,или друго.
          А тези простотии се правят от името на всички ни.
          Даника
          Ми не гълтайте бре, и не лапайте. )) Дистанцирайте се демек ... ))deyan"h

          Коментар


          • #6
            От: Лада НИВА с 3 или 5 врати?

            Колеги,ладата ми трябва основно за кофти пътища.Имах фиат мареа 98-за возията и екстрите бях много доволен,но на 2-3 месеца влизах в сервиз за ходовата част-носачи,биалетки,тампони,накраиници.Съединителя го смених веднага и за 50-на хиляди пак взе да здава багажа.Средна цена за смяната е около 350 лв.със смяната.Като сложа и два ремонта на на динамо и един на стартер-едвали с нивата ще е по лошо.А и цената на частите ще е по добре.Сега съм с 20 годишно поло и ходовата е по добре,но е малка и като падне снега няма издрапване.За комфорта ми е ясно какво предлага ладата.Не знам за другите джипове но за около 6 000 взимам 3-4 годишна нива, а за тези пари западен джип-годината е доста по назад/съответно и амортизацията ще е доста по напред/.Чувам,че дългите бази имат проблем с раждатъчната кутия-вярно лие и как да проверя състоянието й?Как да работя правилно с двата малки лоста,и за какви проблеми да наблюдавам там. Благодаря за помоща.Утре ще видим нивата в сервиз,да видим и майстора какво ще каже.

            Коментар


            • #7
              От: Лада НИВА с 3 или 5 врати?

              По спомени от кошмара да притежавам Нива Хич не и бяха евтини частите, е може би сравнени с 120ката са по-евтини но са ежедневие, но сравнени с Черока не мисля. Имаше някакви карета сменях неколкократно бяха 80лв по мътен спомен, на черока е 12лв.

              Коментар


              • #8
                От: Лада НИВА с 3 или 5 врати?

                Колега, решението си е изцяло твое. При класическата нива - 3, 5 врати, пикап, окачването е хванато за купето, липсва шаси. Гният, вярно е, но карах няколко години 10 годишна 1,7 карбуратор, която нямаше следа от ръждица, а спеше на открито. Перманентно 4х4 с блокировка на междинния диференциал (включва се в движение). Без блокиране на колелата поотделно. Шумна раздатка, нова, стара, шшшшшшшшшш, напомня на москвич 408. Късия вариант е много проходим, подходящ е за 2 души с багаж. Вози неприятно, не е твърдо, но поради разположените в краищата на купето гуми и малкото междуосие, непрекъснато се клатиш напред-назад. Това при дългия вариант липсва, но пък проходимостта и маневреността са силно ограничени. Много лека задница на дългата база. Непрекъснато иска да изпревари предницата на кал, сняг, пясък, горски път дори. Карбураторните варианти са по-икономични. Засичал съм 8/100 при 80 км/ч и 12-13/100 в града бензин. Няма предпазител под раздатката и кутията. Задължително следва да се монтира някаква дебела ламарина или гредичка. Моторът е за дългата база, по горските пътища се кара в обороти, а това води до боксуване. 79 кс/1500 кг са малко. Има и дизел на пежо 1,9. Почти същото важи и за късата. http://catalog.auto.ru/catalog/cars/vaz/2121/ и http://catalog.auto.ru/catalog/cars/card/12159.html Не разбрах нова или стара кола ще купуваш. Новите се сглабят и в Турция, като част от агрегатите са местно производство.
                Георги Кулишев
                Ямбол
                0889 42 00 74

                Коментар


                • #9
                  От: Лада НИВА с 3 или 5 врати?

                  Първоначално публикуван от Boris Dimitrov Преглед на мнение
                  ......Не знам за другите джипове но за около 6 000 взимам 3-4 годишна нива, а за тези пари западен джип-годината е доста по назад/съответно и амортизацията ще е доста по напред/.Чувам,че дългите бази имат проблем с раждатъчната кутия-вярно лие и как да проверя състоянието й?Как да работя правилно с двата малки лоста,и за какви проблеми да наблюдавам там. Благодаря за помоща.Утре ще видим нивата в сервиз,да видим и майстора какво ще каже.
                  На коя да е сбирка на форума може да видиш всякакви 20+ годишни джипове в много по-добро състояние от 3-4 годишна Нива и това в заводски вид, без тунинг и специална подготовка. Но ти си знаеш (или по-скоро не, но сам ще се убедиш)... Колкото до гледането, и да ти кажем, няма да видиш нищо повече от кой да е квартален майстор. По-добре да беше писал къде е и някой нивовъд да иде с теб да я види. А то има какво да се гледа ... Стискам палци повече да се возиш, отколкото да ремонтираш, но сега е момента да потърсиш и читави инструменти и сервизно описание. Със сигурност ще ти трябват...
                  П.П. Ако си от София, веднага мога да сложа една до друга за сравнение моята почти 20 годишна Фронтера и 3 годишната Нива на един колега. Хем моята не е жалена много, а Нивата на колегата не е виждала кал и гора.
                  "Законите са много хубаво нещо, ама когато важат само за другите..."
                  Неизвестен мъдрец

                  Коментар


                  • #10
                    От: Лада НИВА с 3 или 5 врати?

                    Колега, решението и парите са си лично твои, но за тези пари по-добре вземи 15годишен джип, който ще караш и ще ти върши работа, отколкото 2-3 годишна Нива, която ще ремонтираш постоянно и ще проклинаш цялата рода на създателите и. Единствения плюс на Нива е, че след година експлоатация ще си толкова запознат с устройството на всички възли и агрегати, че по знания и умения ще си конкурентен на много автомеханици. На Нива не се чупи само това, което го няма.
                    На сърбела майката му е чесането.
                    Борислав Борисов Русе О885 О37815

                    Коментар


                    • #11
                      От: Лада НИВА с 3 или 5 врати?

                      Първоначално публикуван от borko_ruse Преглед на мнение
                      Колега, решението и парите са си лично твои, но за тези пари по-добре вземи 15годишен джип, който ще караш и ще ти върши работа, отколкото 2-3 годишна Нива, която ще ремонтираш постоянно и ще проклинаш цялата рода на създателите и. Единствения плюс на Нива е, че след година експлоатация ще си толкова запознат с устройството на всички възли и агрегати, че по знания и умения ще си конкурентен на много автомеханици. На Нива не се чупи само това, което го няма.
                      Напълно съм съгласен , но щом колегата е казал , че иска Нива - иска Нива ! Решил си е човека това е , всеки си има чукан вятър в главата !
                      ДА ПОМОГНЕМ НА НИКИ- http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=102019
                      0878 23 58 34- Радо

                      Коментар


                      • #12
                        От: Лада НИВА с 3 или 5 врати?

                        Като чета постингите до тука си мисля, че само аз съм карал читави Ниви... При правилна поддръжка - никога не са ме оставяли на пътя, а съм горски. Проходимостта на колата е уникална, в сравнение с повечето марки във фабрично състояние.
                        Конкретно на въпроса ти: Нива 5 врати е направена от купе с 3 врати, но срязано напреко зад предната врата. Сложена е вложка, която явно личи, но все едно, че съм я правил пиян в гаража. Ако си решил, че искаш Нива, препоръчвам ти оригинала с 3 врати.
                        ЪХ: "Парите си похарчих за пури, пиене и жени, а останалите ги профуках"

                        Коментар


                        • #13
                          От: Лада НИВА с 3 или 5 врати?

                          Първоначално публикуван от trapper Преглед на мнение
                          Като чета постингите до тука си мисля, че само аз съм карал читави Ниви... При правилна поддръжка - никога не са ме оставяли на пътя, а съм горски. Проходимостта на колата е уникална, в сравнение с повечето марки във фабрично състояние.
                          Конкретно на въпроса ти: Нива 5 врати е направена от купе с 3 врати, но срязано напреко зад предната врата. Сложена е вложка, която явно личи, но все едно, че съм я правил пиян в гаража. Ако си решил, че искаш Нива, препоръчвам ти оригинала с 3 врати.
                          Колегата е прав, ако не се налага да мъкнеш много багаж, взимай с 3(късата база, която е за предпочитане), ако ти трябва повече място 5...
                          За постовете нагоре, няма да коментирам, дали е джип или не, си решава всеки човек, след като я подкара и навърти няколко километра тогава сам ще си направи изводите, дали го устройва или не.......Така някой казал, че е хубава, пък някой каза, че не е...Са "бош лаф"
                          Само един път съм закъсвал(развали се чукчето) и то аз бях виновен, защото имаше симптоми, но не го смених...
                          За Лада НиВа--->Имам СаМо ДвЕ ДуМи---->НяМаМ ДуМи....!!
                          Honda Dominator 650
                          088ЧЧ93979-->Борис
                          0878956Ч38-->Борис

                          Коментар


                          • #14
                            От: Лада НИВА с 3 или 5 врати?

                            Изобщо няма спор кое е по-джип и дали Нивата е. За парите си (като нова) си е супер. Но 6К никога не бих дал за Нива на старо, особено при тоя избор сега. За сведение преди 2 дни се продаде една бивша служебна в не съвсем трагично състояние за 600 лв. ...
                            "Законите са много хубаво нещо, ама когато важат само за другите..."
                            Неизвестен мъдрец

                            Коментар


                            • #15
                              От: Лада НИВА с 3 или 5 врати?

                              аз скоро си взех лада нива 2006г с три врати беше карана като служебна без да сипват масло в диференциалите и раздатката и бяха съсипали предния диф тотално
                              като я взех пиньона прескачаше по зъбите на короната, вкарах я в сервиз и разглобихме всички задвижващи предавки смених почти всички лагери семеринги вилки сложих нов преден диф - 350лв. смених профилактично и предните полуоски и си поръчах заден кардан със шлицева двоика от тойота хилукс идеално балансиран и поти повечето шумове и вибрации изчезнаха предстои ми да проверим и състоянието на предния кардан и ще видя какво ще стане. Направо съм изумен от проходимоста на нивата като падна дебелия сняг просто си карах където си поискам а имаше към 50- 60см. снежна покривка в интерес на истината съм фен на ленд ровър - дефендър но нивата я взех на шега и засега върши добра работа. http://vbox7.com/play:80f6a0f8b8

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X