Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Голф 4, 4х4 мнения

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Голф 4, 4х4 мнения

    Привет,
    Приятел се интересува от този автомобил. Кой двигател е най-сполучлив и за предпочитане ?
    Как са като цяло самият модел и системата им 4х4 ?
    Всякакви мнения За и Против са добре дошли.
    Който търси , намира !
    Човекът е човек, когато е на път !

  • #2
    4х4 е с Халдекс. Демек многодисков съединител прехвърля момент на задния мост, като кога и колко, се определя от компютър, и става чрез задействане на помпа, която подава масло под налягане, което притиска съединителите. Маслото се сменя на 50 хиляди километра. Случва се при по-голям пробег, системата да има проблеми и да не работи. Има малко хора у нас, които им разбират най-сложните повреди. Повечето се отстраняват до няколкостотин лева, достатъчно надеждно за дълга експлоатация впоследствие. И реагира доста добре като поведение, включително превантивно когато се дава много газ.

    За моторите е малко дълго да се каже... От дизелите всичките са ОК, като стария с роторна ГНП е най-надежден. От бензиновите, 4х4 го има не баш с най-хубавите мотори. Най-оптимален разход и поддръжка е 1,8 -125к.с. Добре е да се знае, че Голф 4, Ауди А3, Шкода Октавия и Сеат Леон са практически на една и съща платформа, т.е. почти еднакви като техника, с различни ламарини, интериор, дизайн и емблеми. Обаче при всички тях, има различни(и по-читави) комбинации на мотори с 4х4 задвижване. Та в зависимост какво се търси от колата, може някой от другите и варианти да е по-подходящ.
    Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

    Коментар


    • cnc82
      cnc82 коментира
      Редактиране на коментар
      Благодаря за изчерпателната информация Цецо !
      Автомобила ще се кара от жена, като 80% градско и 20% извън.
      4х4 се търси единствено за по-голяма сигурност на компрометирани участъци.

    • cecoa1
      cecoa1 коментира
      Редактиране на коментар
      Ако не се задаваха тия екологични регулации, 1,9 -90к.с с роторно ГНП би бил чудесен избор.
      От бензиновите най-слаби мотори има едни 2,0 бензин, ама не помня дали не беше този от маслоядите.
      1,8 не харчи съществено масло, но там е по-добре 1,8 с турбо. А последния го няма с 4х4 в Голф, а в Ауди А4, Октавия и Сеат Леон. При Голфа има едни VR5 и VR6, съответно 5 и 6 цилиндрови мотори, но там разхода е друг, а и малко тегаво им се сменяват ангренажните вериги(другите мотори са си с ремък).

      ПП: Ако случайно се откаже от 4х4, заради по-малък мотор, трябва да се знае, че при 1,6 и надолу, ръчната скоростна кутия има проблеми до малко след 2000г (не помня точно).

    • Kirilpm
      Kirilpm коментира
      Редактиране на коментар
      2.0 - 130кс ALT е маслояда, мелез между 2.0 ABF и 1.8т AGU , всичко хубаво само дето са объркали материала за блока
      Този мотор за щастие го няма нито в октавия, нито в а3, г4 и леон.Среща се в пасат и а4, но джамбазите отдавна се научиха и не ги внасят.
      Старият 2.0 115кс е прекрасен двигател, по нататък в годините го има и в метанов вариант.

  • #3
    Напълно съм съгласен с цецо, като бих добавил щом се търси по-голяма сигурност да и търсиш от моделите с ESP.На това поколение системата за стабилизиране работи даже твърде предпазливо.Аз бих се спрял на 1.9тди 90кс, железен мотор и за разлика от 110 коньовата версия и помпа дюзите не задръства лесно от градско каране.

    Не знам с кои бензинови мотори са го комбинирали на правилният избор към днешна дата са 1,8 - 125кс 1,8т -150/180кс 2.8VR6 204кс
    2.0 - 115 коня също не е лош мотор, но наличието на 1,8 - 125 леко го обезмисля, същото важи за 2.3VR5 и 1.8т.

    Коментар


    • cecoa1
      cecoa1 коментира
      Редактиране на коментар
      На 4х4 Голф 1,9-90 коня, турбото не е с променлива геометрия(иначе има и 90к.с с геометрия). Затова няма какво да задръства на градско.

    • Kirilpm
      Kirilpm коментира
      Редактиране на коментар
      Съвсем вярно! Познава се по кода на мотора. ALH - променлива геометрив AGR - уейстгейт.Поради това, че към онези години VNT турбините са новост и не са им излекувани все още детските болести аз бих взел стария модел.

  • #4
    Точно VR6 хич не е за препоръчване.

    Няма ли 1.8 90 коня както при Голф 3?

    Една газова и става колата мечта.....
    Land Rover Discovery II, V8 4.0
    VW Golf VI variant
    Гагич: "...Никой сериозен оффроудър не е сложен заводски на въздух, само СУВ за пред нощния чалга-клуб, пред кафето и за друсни-полянка..."

    Коментар


    • #5
      Няма, моното изчезва с голф3
      Иначе 2.0 115 е същият като надеждност, но не знам дали го има във версията 4х4. 1,9 тди по лично мои впечатления е по-здрав и по-дуракоустойчив.
      VR6, жена шофьор, предимно градско, хич през ум не ми е минавало като вариант, просто споменавам, че го има.Иначе за мен по-опасни са малките 1.4 и 1.6 - хем кашкавалена кутия и съединител от ВСВ, хем маслояди, особено 16 клапановите им версии.За щастие тях ги няма във вариант 4х4.

      Коментар


      • cecoa1
        cecoa1 коментира
        Редактиране на коментар
        Има го 2,0-115 с 4х4. Тоя мотор има няколко означения, като при означение AZH е серийно 4х4, няма 4х2.

    • #6
      Системата е Халдекс.
      Един приятел имаше такъв Голф, ама не помня с кой мотор беше. Нищо особено. Дава това, което си дава 4х4 по принцип на кола-малко по-добро управление. Голфът е нисък, в сняг ляга по корем и си оставаш където си. Моят човек беше запален скиор, непрекъснато ходеше по планините и редовно надценяваше възможностите на Голфа. А те са много скромни.
      Съботата ми вървеше добре докато не осъзнах, че е понеделник.

      Коментар


      • rosen_offroad
        rosen_offroad коментира
        Редактиране на коментар
        Мисля се прави лесно с малко по големи гуми и сиромашки лифт - става долу горе с приличен клирънс.

      • santaclash
        santaclash коментира
        Редактиране на коментар
        Тц. Задното окачване е шашаво и не ставаше да се вдигне. Като я натиснеш, се вижда как гумите мърдат назад. Някаква спортна швабска простотия...Не знам дали са всичките такива или конкретно неговия е бил такъва само. Беше двувратка 4х4. Познанията ми за модела са никакви. Никога не съм го разглеждал като алтернатива за кола, а и нямам познати голфаджии. То това е малко диагноза.

      • Райковски
        Райковски коментира
        Редактиране на коментар
        От шофьора е. Едва ли е от колата. Аз ходя на ски и по планини по-често от твоя приятел и ако ти кажа къде излиза голфът заради този халдекс, ще ти падне шапката.

    • #7
      Въпросният Голф се предлага с една много приятна дизелова моторетка 1.9 TDI с код ARL...
      Не чета коментари и не отговарям на такива.

      И коментаторите...

      Коментар


      • cecoa1
        cecoa1 коментира
        Редактиране на коментар
        За жена на градско няма много смисъл. А и читав такъв държи цена.

      • Kirilpm
        Kirilpm коментира
        Редактиране на коментар
        ARL-a е доста рядък и вдига цената поне двойно.Миналата година срещнах един из обявите за скромната сума от 9999лв.Вярно, че голфа беше по-хубав от нов, но все пак....

    • #8
      Щом ще се кара толкова градско двигателят може да бъде само AGR - тди 90кс. Турбото е с гейт и няма драми със зацапана геометрия и пренадуване, а това поколение мотори имат турбини с променлива геометрия от първо поколение и страдат много от зацапване и блокиране на геометрията. Лошото е ,че блокира само затворена и съответно на 2к оборота вече е пренадула почти двойно от заводски заложеното 0,9 бара.
      ПП Сега като се замисля голф 4 и оставия нямат тди с променлива геометрия зареди раздатката и кардана. Турбото е доста ниско отзад при ВНТ изпълнението и си пречат съответно.
      Hyundai TERRACAN J3 2,9 CRDI 200HP 2" lifted on 31" Cooper Discoverer AT3 4s
      Ford Fiesta 1.4 Tdci

      Коментар


      • Juiced
        Juiced коментира
        Редактиране на коментар
        AHF/ASV е с роторна помпа и внт турбина (по-точно гарет GT1749v) само дето няма вариант за 4х4 зареди раздатката. Това на Г4 и октавиа 1. За това варианта е само AGR - турбо с гейт и роторна помпа бош ВП37.

      • cecoa1
        cecoa1 коментира
        Редактиране на коментар
        Така де, с роторна помпа, само 90 коня обикновенна турбина при 4х4. Но с помпа-дюза, турбините са все VNT, но пък всичките тези мотори ги има и с 4х4. Там 101, 115, 130, 150к.с. Поне в Голф е така, в близнаците му не винаги.

      • Juiced
        Juiced коментира
        Редактиране на коментар
        по-добре роторката, ПД също цапат геометриите при много градско.

    • #9
      Моето мнение донякъде се препокрива с това на колегите. Колата да се търси с 1.8т мотора. Системата 4Х4 работи безупречно (няма нищо общо с предходните измислици) и с добри гуми си е като "залепена" в завоите, отделно "стабилизацията" е много добра..
      Просвета е малък за черни пътища,но по асфалта няма проблеми.
      Пс."Сиромашкия лифт" отзад става с подложни тампони (желателно е да е между 2 и 3 см.) ,но отпред нещата не са толкова "розови". Удължих стеблата с 3см. и поставих и втулка на стеблото 2,5см. , което е пределна стойност. Коригирах и отворите на шарнирите към носача.За излизане извън асфалта си има други машини и "Москвич"

      Коментар


      • petkov_bb
        petkov_bb коментира
        Редактиране на коментар
        Картерите на VR 5,6 са си консуматив. След два сменени картера ( общо 5 пъти заварявани) сега освен корекцията във височината има и поставена стоманена предпазна кора 3мм. +допълнителна рамка.

      • cnc82
        cnc82 коментира
        Редактиране на коментар
        Явно тия картери се хептен на земята..

      • Kirilpm
        Kirilpm коментира
        Редактиране на коментар
        Остави, че са на земята ами и алуминия е не повече от 2-3мм дебел, няма и никакво оребрение.

    • #10
      Много ценна информация, благодаря!
      Значи за предпочитане са моторите с 1.8 т и 1.9 90 к. с роторна помпа.
      Това 1.8 някакъв проблем с газифициране да има ?
      А повдигане няма да се наложи, тъй като никога няма да излиза извън пътя.
      Който търси , намира !
      Човекът е човек, когато е на път !

      Коментар


      • #11
        Първоначално публикуван от cnc82 Преглед на мнение
        Това 1.8 някакъв проблем с газифициране да има ?
        Мотора 1.8Турбо в настройка на 150 кс. е достатъчен като мощност и въртящ момент и с достатъчен ресурс . Газовата е желателно да е от по "високия" клас което ценово ще е 1100-1400лв с тороидална бутилка
        Пс За 170 кс. с уредба на Ланди Ренцо преди няколко години платих 1900лв.,но качеството и възможностите си заслужават парите.

        Коментар


        • Kirilpm
          Kirilpm коментира
          Редактиране на коментар
          При наличие на 1,8т 1,8 125кс направо се обезмисля.Атмосферния харчи същото, пак има 20 клапана със стебла като солетки, а в поведението има огромна разлика.

        • cecoa1
          cecoa1 коментира
          Редактиране на коментар
          Той мотора 1,8Т е достатъчен, ама определящите пазарната политика на концерна, са решили да не го слагат в Голф в комбинация с 4х4. Има го в Октавия 4х4 на 150к.с. В Ауди А3 4х4 от 150 до 225к.с. В Сеат Леон 4х4 само 180к.с.(на предно до 225к.с.).
          Това е положението.
          При дизелите е пък друго - в Голф има 4х4 с почти всички дизелови мотори. В Леон само най-мощния - 150к.с. В Ауди А3 също с най-мощния само, но там е 130к.с. В Шкода само с 90к.с.(роторна ГНП) и 100к.с.(помпа-дюза), т.е. най-слабите.

          В Голф 4 бензиновите мотори с 4х4 са: 1,8 -125 к.с; 2,0-115к.с; 2,3 V5 - 150 и 170к.с; 2,8 VR6 - 204к.с; 3,2 VR6 - 241к.с. Последният е в доста ограничени бройки, води се R32.
          Та ако ще е Голф за питането в темата, според мен трябва да е нещо между 1,8-125 и 2,0-115, което изпадне в по-добро състояние.
          Иначе най-практично е Октавия комби 1,8T с 4х4. Ама с това градско и жена, не знам...

      • #12
        Приятелчето му пратих линк и следи темата , та след изчетеното : Държи на Голф 4 и за дизела се страхува от евентуални еко ограничения , та за това остават двата бензинови мотора 1.8 125 к.с. и 2.0 115 к.с. .
        Карал е Ауди със същия мотор 1.8 и е доволен от вървежа и повече клони към него . Остава да се намери читава бройка .

        Благодарности от негово име !
        Който търси , намира !
        Човекът е човек, когато е на път !

        Коментар


        • cecoa1
          cecoa1 коментира
          Редактиране на коментар
          Да пробва и 2,0-115. Разликата в мощността е при много високи обороти, и е доста малка, практически няма да се усети.
          А точно тоя 2,0 има същия въртящ момент 170Nm, но от много по-ниски обороти(при 2400, за разлика от 4200об/мин при 1,8 ). Би трябвало да се кара по-приятно в ежедневието, а на максимално ускорение и максимална скорост, отстъпва съвсем незабележимо. Освен това е една идея по-икономичен на хартия.
          Както казах, най-добре да се търси и от двете, и което изпадне читава бройка.

        • petkov_bb
          petkov_bb коментира
          Редактиране на коментар
          При това положение може да се търси и Ауди А3 4Х4 с 1.8Т . Компактна и динамична "табуретка".

      • #13
        Първоначално публикуван от cnc82 Преглед на мнение
        Приятелчето му пратих линк и следи темата , та след изчетеното : Държи на Голф 4 и за дизела се страхува от евентуални еко ограничения , та за това остават двата бензинови мотора 1.8 125 к.с. и 2.0 115 к.с. .
        Карал е Ауди със същия мотор 1.8 и е доволен от вървежа и повече клони към него . Остава да се намери читава бройка .

        Благодарности от негово име !
        Те ограниченията ще бъдат както на останалите. Евро 3 са всичките. Реално ако има читави разпръсквачи колата спокойно покрива нормите при тест на газовете. Аз винаги обръщах внимание като минавах тест при ГТП. Бях ремапнат , с дюзи от 2,5тди, хибридно турбо, изключен ЕГР, премахнат катализатор итн. Покривах си нормите заложени от производителят спокойно.
        Разхода на голфа с дизеловия мотор градско е 7-9 а извънградско 5-6.
        Hyundai TERRACAN J3 2,9 CRDI 200HP 2" lifted on 31" Cooper Discoverer AT3 4s
        Ford Fiesta 1.4 Tdci

        Коментар


      • #14
        Здравейте
        Хубаво ги препоръчвате тези бензинови мотори но никой не споменава какъв е разхода, особено на 1.8 Т , 4x4
        Поздрави

        Коментар


        • #15
          8-9л извънградско 10-13 градско, като градско е много разтегливо понятие.

          Коментар

          Активност за темата

          Свий

          В момента има 0 потребители онлайн. 0 потребители и 0 гости.

          Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

          Зареждам...
          X