В началото на 2011г. цените на горивата започнаха сериозно да се покачват. След като няколко месеца се залъгвах, че ще спра от движение хубавата си FJ-ка и ще карам една служебна Шкодичка на газ, а пък джипката да е само за теглене на лодки и джетове и то само ако се налага, стигнах до напълно естествен извод. Сещате се какъв.
Точно така, шкодата не може да се сравнява с ефджея и това си е. Като тръгна с Шкодето да свърша една работа от единия край на София до другия и обратно и денят минал а аз съм пуснал брада и съм забравил от шофиране как се ходи. Същата дистанция с ефджея я глътвам за не повече от 40-45 минути и като се върна съм свеж и искам още задачки. Елементарно.
И в тоя ред на мисли, ми се роди идеята да сложа на Тойотката газова уредба.
Или както каза братовчедът на жена ми - бомба в багажника...ха ха...
Той така и си го казва, с "ха ха " накрая.
И се започна.
В началото бе словото. Е поне четеното на това слово. Изчетох всичко изписано по наши и чужди форуми за което ми стигна времето. И от толкова четене, се наложи мнението, че към днешна дата в милата ни родина е по-приемливо да се монтира Пропан-бутанова уредба а не Метанова такава.
Метановата, за да измине колата с едно зареждане същите километри, изисква огромен обем за бутилки а на Ефджея багажника му е като на Витара. Освен това Теглото им е сериозно и ще трябва да сменям задните пружини с по-твърди. А така ми харесва как вози тая машина, ча хич не бих искал да променям каквото и да било по окачването. То точно заради това окачване си я купих всъщност.
И така на татък и така на татък и не на последно място ЕЛ ПИ ДЖИ се монтира в БГ от мноооого години а СИ ЕН ДЖИ не чак от толкова.
Та се спрях на Пропан Бутан.
Отидох в един сервиз където са ми монтирали не по-малко от десетина уредби през последните 7-8 години. Не бих искал да рискувам разбира се.
Офертната цена на първо четене за Газов Инжекцион с многоточково впръскване, съответстваща на двигател 4000куб. 6 цилиндъра 250к.с беше 1940лв с цилиндрична бутилка 50 литра в багажника.
Хубавото на ЕфДжея е обаче, че някой някъде е помислил и е предвидил място за бутилка тип геврек (тип резервна гума) под пода на колата, точно зад задния мост. Та там се намират и едни хубави здрави уши за нейното закрепване, ей така от всяка страна по едно. Там също има и един блок за управление на екологията който е разположен така, че при монтаж на "геврек" да остане в централната куха част на "геврека".
Е цената малко се промени, но е много по чисто решение. По-чисто е по 2 причини. Първо при повреда на тръба или свързващ елемент газта изтича извън купето и понеже е по-тежка от въздуха, си заминава някъде натам по пътя. И второ защото ляга супер и от никъде не стърчи, не се вижда не пречи и не заема място в багажника, което и без това не е много при този модел.
Та с тази бутилка и с предпазния щит който поръчах заедно с нея, все пак бутилката ще бъде под пода на джип за офроуд а не в градска кола и е хубаво да се защити, общата стойност на уредбата отиде на около 2150лв.
Еми съдба, кво да се прави. Стиснахме си ръцете и си тръгнах. Преди да съм се измъкнал обаче поживо поздраво от сервиза ме настигна едно от момчетата и ме сюрпризира, че печеля голяма отстъпка.
Ама не от уредбата а от едно нещо дето са забравили да ми кажат че ми трябва.
Някакво масло-добавка за клапаните което се впръсква в газта. Целта и е да промени температурата на изгаряне и да предпазва клапаните от разтапяне. На този модел било абсолютно задължително. И компютърът така казвал.
И така закръглихме сумата на 2300лв със всички отстъпки.
Еми добре. Давайте, слагайте ми го.... и това масло. Щом е по добре с масло, давайте с масло.
Не ми беше много приятно, най вече защото според моите най-смели теоритични сметки от проучването преди монтажа уредбата щеше да ми се изплати за около 35хиляди километра и то ако нищо не се поврежда и не се харчат никакви средства за поддръжка. Е това последното не мога да си го представя ка ше стане ама... така си се успокоявам просто.
А същевременно тази кола не ми е основна и изминава доста малък пробег годишно. Някъде около 10-12 хил. км.
За толкова не си струва газова ще кажете. Абе не си струва ама знаете ли колко е гот като заредиш до горе за 50лв вместо за 130лв. Е на мен ми е много приятно а за другите не знам.
И така, колата остана за монтаж на газова.
Монтажът продължи 2 дена. Тези момчета дето не върви тук да им правя реклама, работят много прецизно, здраво и направо правят перфектни монтажи.
Когато настройват колите го правятв движение. Цял екип се качва в колата и с портативен компютър правят настройките във всеки един режим поотделно.
Но няма да ви кажа кои са. Намерете си ги сами.
На третия ден дойдох да си взема ЕфДжея нагласен и напудрен, готов за далечно плаване. Готов ама друг път. Монтажът наистина беше безупречен както винаги. Бутилката вързана с дебели шини като за метан, кабелите в моторното отделение подредени като след оптичен тунинг, всяко нещо прибрано и завинтено да не мърда, ключето монтирано грамотно, без забележки. Само един проблем и то най големия. Еми не работи като хората... ха ха .
По-горе вече го имаше това "ха ха " е появи се и тук.
Колата пали, върви, гаси, сменя горива и т.н. НО като подадеш рязко газ разтриса и увеличава оборотите като стар москвич със запушен карбуратор.
Демек пенсионерската след 2-3 секунди. Пълен майтап.
Върнах им я да се потрудят още малко.
След още една човекосмяна и много пот над компютъра и този проблем беше решен. Обадиха ми се да си получа конвертираната джипка.
Получих я.
А как върви и колко харчи, ще ви разкажа следващия път.
Примерно утре.
Пък и снимки ще покажа.
А и калкулации на разхода, колко газ, колко бензин и колко стотинки за един километър.
За сега това е.
Точно така, шкодата не може да се сравнява с ефджея и това си е. Като тръгна с Шкодето да свърша една работа от единия край на София до другия и обратно и денят минал а аз съм пуснал брада и съм забравил от шофиране как се ходи. Същата дистанция с ефджея я глътвам за не повече от 40-45 минути и като се върна съм свеж и искам още задачки. Елементарно.
И в тоя ред на мисли, ми се роди идеята да сложа на Тойотката газова уредба.
Или както каза братовчедът на жена ми - бомба в багажника...ха ха...
Той така и си го казва, с "ха ха " накрая.
И се започна.
В началото бе словото. Е поне четеното на това слово. Изчетох всичко изписано по наши и чужди форуми за което ми стигна времето. И от толкова четене, се наложи мнението, че към днешна дата в милата ни родина е по-приемливо да се монтира Пропан-бутанова уредба а не Метанова такава.
Метановата, за да измине колата с едно зареждане същите километри, изисква огромен обем за бутилки а на Ефджея багажника му е като на Витара. Освен това Теглото им е сериозно и ще трябва да сменям задните пружини с по-твърди. А така ми харесва как вози тая машина, ча хич не бих искал да променям каквото и да било по окачването. То точно заради това окачване си я купих всъщност.
И така на татък и така на татък и не на последно място ЕЛ ПИ ДЖИ се монтира в БГ от мноооого години а СИ ЕН ДЖИ не чак от толкова.
Та се спрях на Пропан Бутан.
Отидох в един сервиз където са ми монтирали не по-малко от десетина уредби през последните 7-8 години. Не бих искал да рискувам разбира се.
Офертната цена на първо четене за Газов Инжекцион с многоточково впръскване, съответстваща на двигател 4000куб. 6 цилиндъра 250к.с беше 1940лв с цилиндрична бутилка 50 литра в багажника.
Хубавото на ЕфДжея е обаче, че някой някъде е помислил и е предвидил място за бутилка тип геврек (тип резервна гума) под пода на колата, точно зад задния мост. Та там се намират и едни хубави здрави уши за нейното закрепване, ей така от всяка страна по едно. Там също има и един блок за управление на екологията който е разположен така, че при монтаж на "геврек" да остане в централната куха част на "геврека".
Е цената малко се промени, но е много по чисто решение. По-чисто е по 2 причини. Първо при повреда на тръба или свързващ елемент газта изтича извън купето и понеже е по-тежка от въздуха, си заминава някъде натам по пътя. И второ защото ляга супер и от никъде не стърчи, не се вижда не пречи и не заема място в багажника, което и без това не е много при този модел.
Та с тази бутилка и с предпазния щит който поръчах заедно с нея, все пак бутилката ще бъде под пода на джип за офроуд а не в градска кола и е хубаво да се защити, общата стойност на уредбата отиде на около 2150лв.
Еми съдба, кво да се прави. Стиснахме си ръцете и си тръгнах. Преди да съм се измъкнал обаче поживо поздраво от сервиза ме настигна едно от момчетата и ме сюрпризира, че печеля голяма отстъпка.
Ама не от уредбата а от едно нещо дето са забравили да ми кажат че ми трябва.
Някакво масло-добавка за клапаните което се впръсква в газта. Целта и е да промени температурата на изгаряне и да предпазва клапаните от разтапяне. На този модел било абсолютно задължително. И компютърът така казвал.
И така закръглихме сумата на 2300лв със всички отстъпки.
Еми добре. Давайте, слагайте ми го.... и това масло. Щом е по добре с масло, давайте с масло.
Не ми беше много приятно, най вече защото според моите най-смели теоритични сметки от проучването преди монтажа уредбата щеше да ми се изплати за около 35хиляди километра и то ако нищо не се поврежда и не се харчат никакви средства за поддръжка. Е това последното не мога да си го представя ка ше стане ама... така си се успокоявам просто.
А същевременно тази кола не ми е основна и изминава доста малък пробег годишно. Някъде около 10-12 хил. км.
За толкова не си струва газова ще кажете. Абе не си струва ама знаете ли колко е гот като заредиш до горе за 50лв вместо за 130лв. Е на мен ми е много приятно а за другите не знам.
И така, колата остана за монтаж на газова.
Монтажът продължи 2 дена. Тези момчета дето не върви тук да им правя реклама, работят много прецизно, здраво и направо правят перфектни монтажи.
Когато настройват колите го правятв движение. Цял екип се качва в колата и с портативен компютър правят настройките във всеки един режим поотделно.
Но няма да ви кажа кои са. Намерете си ги сами.
На третия ден дойдох да си взема ЕфДжея нагласен и напудрен, готов за далечно плаване. Готов ама друг път. Монтажът наистина беше безупречен както винаги. Бутилката вързана с дебели шини като за метан, кабелите в моторното отделение подредени като след оптичен тунинг, всяко нещо прибрано и завинтено да не мърда, ключето монтирано грамотно, без забележки. Само един проблем и то най големия. Еми не работи като хората... ха ха .
По-горе вече го имаше това "ха ха " е появи се и тук.
Колата пали, върви, гаси, сменя горива и т.н. НО като подадеш рязко газ разтриса и увеличава оборотите като стар москвич със запушен карбуратор.
Демек пенсионерската след 2-3 секунди. Пълен майтап.
Върнах им я да се потрудят още малко.
След още една човекосмяна и много пот над компютъра и този проблем беше решен. Обадиха ми се да си получа конвертираната джипка.
Получих я.
А как върви и колко харчи, ще ви разкажа следващия път.
Примерно утре.
Пък и снимки ще покажа.
А и калкулации на разхода, колко газ, колко бензин и колко стотинки за един километър.
За сега това е.
Коментар