Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Историята на Сузуки Самурай

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Историята на Сузуки Самурай

    Колеги,
    Вижте какво намерих във форума на Сузуки.Статията е от Автопазар,но си я бива.

    Suzuki Samurai (АВТОМОБИЛЪТ НА СТАРО)

    Suzuki SJ Samurai (SJ) -
    Септември 1979 - Дебютира поредният минивсъдеход на Suzuki LJ80 с мощност 39 или 40 к.с.
    Март 1981 - Моделът е модифициран основно и вече се продава под името SJ410, а за задвижване се предлага 1.1-литров двигател с мощност 45 к.с.
    Август 1983 - Ходовата част и окачването претърпяват модернизация
    Януари 1985 - Джипката на Suzuki започва да се екипира с 1.3-литров мотор с мощност 64 к.с., а името е променено на SJ 413
    Март 1988 - След лек фейслифт, внедряване на нова спирачна система и намаляване на мощността на 60 к.с. моделът е преименуван на SJ Samurai
    Януари 1990 - Започва монтирането на нов инжекционен 1.3-литров двигател с мощност 69 коня и катализатор
    Март 1994 - В окачването на Samurai започват да се използват по-меки ресори и пружини
    Октомври 1998 - Jimny заменя Samurai в моделната гама на Suzuki, но ветеранът продължава да се произвежда в Испания
    Април 1999 - Samurai започва да се оборудва с 1.9-литров дизел на Peugeot

    Подобно на "истинските" всъдеходи, каросерията на Samurai е монтирана на добрата старомодна рама и с малко грижи ръждата по калниците, праговете и вратите губи дори неприятния си козметичен ефект. Повече неприятности създава корозията на пода, но и тя не е болка за умиране. Изкърпването гарантира спокойствие за поне няколко години, през които собственикът може да не се притеснява, че ще пропадне. При покупка на кабриолет обаче трябва да се огледа внимателно гюрукът. Доста често пропуска вода, а цената на ново покривало никак не пасва на размерите на джипката.

    В конструктивно отношение Samurai наследява почти изцяло предците си, произвеждани през 60-те и 70-те години на миналия век. Тогавашните изисквания на японското законодателство налагат вместване на габаритите в определени рамки, които се отразяват пагубно върху комфорта в "салона". С определени компромиси в Samurai могат да се возят четирима възрастни, но ако има багаж, броят им се редуцира до двама. Арматурното табло е като дялано с брадва, но е достатъчно функционално и здраво и си има всичко необходимо - точно както се полага на всъдеход. Предвид факта, че повечето купувачи на япончето са съвсем млади хора, липсата на удобства едва ли влия върху избора. Достатъчно е, че Samurai разполага с всичко необходимо за приятно прекарване на свободното време, а и практически няма ограничение за терена. По проходимостта си в пресечена местност япончето спокойно дели мегдан с най-изявените всъдеходи в света. Макар да се задвижва от смехотворен по стандартите на класа двигател дребосъкът си има блокиращ междинен диференциал, а ниската маса и миниатюрните размери понякога му позволяват да минава от там, където дори гигантите в жанра срещат затруднения. През 1990 г. 1.3-литровият двигател се сдобива с инжекцион, който повишава мощността му от 60 на 69/70 к.с. - предостатъчно за такъв запъртък. Моторът е изключително здрав и безпроблемно издържа 250-300 км. Критична за периферните възли е границата 100 000 км. Тогава обиковено се обаждат динамото и водната помпа. Най-честият виновник за посещение в сервиза обаче е стартерът, който рядко издържа повече от 60 000 км. Доста по-евтини за отстраняване са другите типични недостатъци на "самурая" - прегорели клеми на делкото, прекъсващи кабели на свещите или течовете от гарнитурите на капака на клапаните и картера.

    Значително повече внимание заслужава ходовата част и най-вече трансмисията на Suzuki Samurai. Проходимостта и повратливостта на джипчето често подканят водача да използва докрай възможностите му, което обикновено се отразява на състоянието на диференциалите, долната част на двигателя и резервоара, който нерядко е наранен или продупчен. Омаслените компоненти на силовото предаване са сигурен белег за бъдещи ремонти и изискват своевременна намеса - смяна на гарнитурите и смазочната течност. Непременно трябва да се проверят спирачките и съединителят, които са другите жертви на потенциала на Samurai вън от пътя. Макар да е изключително качествен за цената си автомобил, япончето нерядко страда от компоненти по окачването с фабрични дефекти. Само така се обясняват пукнатините, които възникват по щангите и носачите отпред. Износеното задно окачване и амортизираните лагери на задния мост обаче обикновено се дължат на претоварване и душманска експлоатация по баирите.

    Простотата на констукцията лишава Samurai от проблеми с електрическата инсталация. По-неприятна повреда - особено през зимата - засяга ключето на вентилатора на парното, което често дефектира и оставя пътниците да зъзнат.

    Повечето специалисти и собственици обаче са единодушни, че Suzuki Samurai се доближава максимално до баланса между качество, експлоатационни характеристики и разходи за поддръжка.
    2023 Honda CRF 300 Rally,2017 Dacia Duster 1,5dci 4x4 леко пипната, 2013 Honda NT700 Deauville,ABS

  • #2
    До: Историята на Сузуки Самурай

    Сега разбрах, че самурая бил с "блокиращ междинен диференциал"...
    Има ли желание-има и начин!

    Коментар


    • #3
      До: Историята на Сузуки Самурай

      Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнение
      Сега разбрах, че самурая бил с "блокиращ междинен диференциал"...
      Общо взето в ръководствата на part time джиповете, често наричат раздатката "междинен диференциал", а блокирането му позволява да "хвърлиш" въртящ момент на предния мост.
      LZ1AIV

      Коментар


      • #4
        До: Историята на Сузуки Самурай

        Абе той и предни носачи няма
        Toyota Land Cruiser RJ77 , Nissan Patrol TD42, Suzuki Samurai ,Yamaha WR 450F
        New hope garage о886/44-36-5о , о898/48-11-46

        Коментар


        • #5
          До: Историята на Сузуки Самурай

          Първоначално публикуван от speed750 Преглед на мнение
          Абе той и предни носачи няма
          Ице последните серии на Самураи са с окачване тип Джимни така че са си с носачи. Такъв съм виждал модел 99година и си беше с носачи.
          ДИМИТЪР ДОРОСИЕВ(Дявол Коледа)Хард Suzuki Samurai 1.6(каквото е останало от него),и паркетен Samurai 1.3.
          тел.088четири 9едно9 4нула4
          -------------------------------------------------------

          Коментар


          • #6
            До: Историята на Сузуки Самурай

            Първоначално публикуван от Дявол Коледа Преглед на мнение
            Ице последните серии на Самураи са с окачване тип Джимни така че са си с носачи. Такъв съм виждал модел 99година и си беше с носачи.
            Еее пак шах, нали Джимнито е с цял мост отпред При коя версия е с носачи можеби при 2WD
            „глупава глава на краката почивка не дава”

            Коментар


            • #7
              До: Историята на Сузуки Самурай

              няма носачи но е супер количка (каручка) карам едно вече 5 години

              Коментар


              • #8
                До: Историята на Сузуки Самурай

                Колега Сузуки Самурай 98 г. е с носачи миналата седмица го гледах в една автокъща във Враца.
                [CENTER][B]Да ме опази [COLOR=Red]Г[COLOR=Black]оспод [/COLOR][/COLOR]от[COLOR=Red] П[COLOR=Black]риятелите[/COLOR] [/COLOR] ми, а от [COLOR=Red]В[/COLOR]раго[/B][B]вете си сам ще се пазя.[/B][/CENTER]

                Коментар


                • #9
                  До: Историята на Сузуки Самурай

                  Първоначално публикуван от stoianovm Преглед на мнение


                  Септември 1979 - Дебютира поредният минивсъдеход на Suzuki LJ80 с мощност 39 или 40 к.с.
                  Ми нещо не им е точна информацията. През 1972г Suzuki произвежда LJ-10 после LJ20 и LJ50 и накрая LJ 80. А това е двигателя с който се произвежда. Прилича малко на Трабант
                  Неможе да вземаш трезво решение ако мозъкът ти е изгорял от наркотици и алкохол .
                  Дий Снайдер

                  Коментар


                  • #10
                    До: Историята на Сузуки Самурай

                    Е,те все пак са написали"поредния",което означава,че е имало и преди това.Не мисля,че трябва да им търсим косури за това-просте те започват историята от 79та и за мен,като кандидат offroader тази статийка беше много полезна,т.к. досега въобще не съм обръщал внимание на тази за мен "кутийка на колела".Сега обаче май се оказва най-добрия избор за да започна изпълнения извън пътя.
                    2023 Honda CRF 300 Rally,2017 Dacia Duster 1,5dci 4x4 леко пипната, 2013 Honda NT700 Deauville,ABS

                    Коментар


                    • #11
                      До: Историята на Сузуки Самурай

                      Първоначално публикуван от stoianovm Преглед на мнение
                      Е,те все пак са написали"поредния",което означава,че е имало и преди това.Не мисля,че трябва да им търсим косури за това-просте те започват историята от 79та и за мен,като кандидат offroader тази статийка беше много полезна,т.к. досега въобще не съм обръщал внимание на тази за мен "кутийка на колела".Сега обаче май се оказва най-добрия избор за да започна изпълнения извън пътя.
                      Ако си вземеш самурайче ще се изненадаш какви възможности има "кутийката на колела"
                      Има доста изписано за самураите тук, приятно четене.
                      И като изчетеш което ти е интересно-"Добре дошъл в семейството на Сузуки"
                      Има ли желание-има и начин!

                      Коментар


                      • #12
                        До: Историята на Сузуки Самурай

                        Благодаря за съвета Кольо!Виждам че си комшия-от Шумен.Ти Самурай ли имаш?Ако да и нямаш нищо напротив,може да ми дадеш някои съвети преди покупка?Ще ходиш ли във Варна на 1/05 или в Лазарово на 15/05.Аз смятам да погледам там,да поговоря с опитни offroader-и тогава да купувам.
                        2023 Honda CRF 300 Rally,2017 Dacia Duster 1,5dci 4x4 леко пипната, 2013 Honda NT700 Deauville,ABS

                        Коментар


                        • #13
                          До: Историята на Сузуки Самурай

                          Първоначално публикуван от stoianovm Преглед на мнение
                          Благодаря за съвета Кольо!Виждам че си комшия-от Шумен.Ти Самурай ли имаш?Ако да и нямаш нищо напротив,може да ми дадеш някои съвети преди покупка?Ще ходиш ли във Варна на 1/05 или в Лазарово на 15/05.Аз смятам да погледам там,да поговоря с опитни offroader-и тогава да купувам.
                          Като пристигнеш във Варна може да се обадиш. Мога да ти дам достатъчно съвети отосно Сузуки Самурай и за това какви са възможностите му.
                          Неможе да вземаш трезво решение ако мозъкът ти е изгорял от наркотици и алкохол .
                          Дий Снайдер

                          Коментар


                          • #14
                            До: Историята на Сузуки Самурай

                            Първоначално публикуван от stoianovm Преглед на мнение
                            ...Ще ходиш ли във Варна на 1/05 или в Лазарово на 15/05.Аз смятам да погледам там,да поговоря с опитни offroader-и тогава да купувам.
                            И не само да поговориш, а и да покараш, за да добиеш пълна представа...
                            Ако няма кой, обади ми се и ще ти дам моя Самурай.
                            Mit einer positiven Einstellung faellt jede Aufgabe im Leben leichter.

                            Коментар


                            • #15
                              До: Историята на Сузуки Самурай

                              Карах Самурай на Тенерифе. Идеална машина! Компактна за паркиране, върви без път и не гори много. За едим ден минах през четирите годишни сезона - от лятото на плажа до зимната виелица на вулкана Ел Тейде. навсякъде по пътя се държ перфектно. Удобно е за двама души.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X