Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Самурай - Подмяна на виско-перка с електрическа

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Самурай - Подмяна на виско-перка с електрическа

    След няколко месеца времето ще се стопли и пак ще започнат обичайните проблеми с виско-перките.За да не се притеснявате от прегряване на вашия Самурай, ето и един лесен за осъществяване проект с който може да решите вашите проблеми с охлаждането на двигателя.

    Започваме с демонтаж на радиатора и монтиране на електрическата перка.Конкретен съвет за точен модел на ел.перката като на показания проект не мога да ви дам, но по моргите има богат избор.Харесайте си нещо подходящо по размер и консумация на електричество.




    Тук е показано как се монтират "ушите" на пластмасовия корпус с които в последствие ще се захване към самия радиатор:



    Ето и как ще изглежда в завършен вид:




    На тази снимка се вижда как е демонтирана оригиналната перка и е стегната ремъчната шайба:



    Ето и разтоянието между ел. перката и шайбата.Като избирате охлаждане, се съобразете с мястото с което разполагате.



    Внимавайте откъде монтирате захранващия кабел на ел. перка, не е желателно да се опира на радиатора.Високата му температура може да повреди изолацията.Според мен,за по-сигурно най-добре е да го пуснете в шлаух и го притегнете със свински опашки:





    Отляво на двигателя се монтира алуминиева пластина, на която се захваща електронния блок който ще управлява перката.Пластината е алуминиева, защото се използва като радиатор на електрониката в кутията.Както се досещате информацията се взема от температурния датчик който при определена температура сработва електрониката и тя чрез реле включва перката.Препоръчително е да имате и копче за принудително включване и изключване на перката.При повреда в електрониката да може да си я включите ръчно, или при преминаване на дълбока вода да я изключите:





    Ето и как изглежда всичко в завършен вид:





    БГ фирма която предлага ел.перки:
    http://www.adventurecar.com/bulcateg...E%20PAG.11.pdf

    Ето и богат избор от термодатчици:
    http://www.prospeed.bg/cat/index.php...b000dd283bc35c

    Успех колеги, и дано да ви е от помощ
    Последно редактирано от PACH - Иван Тодоров; 22-01-08, 01:07.
    DJ Иван Тодоров, Вашият парти диджей: http://djivantodorov.com/
    Skype: pach_bs

  • #2
    До: Самурай - Подмяна на виско-перка с електрическа

    Браво станало е доста хубаво, но според мен най-добър вариянт е поставянето на перката пред радятора и запазване на съществуващата - демек двойна защита. А при самурая има и място за такава доработка. А такива перки има колкото искаш по моргите най-вече от немските коли.
    Лек ден и късмет
    Никога не спорете с глупака. Хората може да не разберат разликата.

    Коментар


    • #3
      До: Самурай - Подмяна на виско-перка с електрическа

      Браво и от мен! Много мераклийски действаш. Изпълнението е много добро, само според мен този вентилатор е пълен боклук! Много малко му е светлото сечение, т.е. голяма част от радиатора ще е засенчена за естествения поток и поради това ще се налага да работи перката и когато би могъл да се охлажда от струята при движение. Притесняваш се за изолацията на кабелите и топлината - та той целият вентилатор е пластмасов(доколкото виждам), малко да изметне и перката застъргва в ламелите на радиатора!

      Коментар


      • #4
        До: Самурай - Подмяна на виско-перка с електрическа

        Първоначално публикуван от Паджеровод Преглед на мнение
        Браво и от мен! Много мераклийски действаш. Изпълнението е много добро, само според мен този вентилатор е пълен боклук! Много малко му е светлото сечение, т.е. голяма част от радиатора ще е засенчена за естествения поток и поради това ще се налага да работи перката и когато би могъл да се охлажда от струята при движение. Притесняваш се за изолацията на кабелите и топлината - та той целият вентилатор е пластмасов(доколкото виждам), малко да изметне и перката застъргва в ламелите на радиатора!
        Колеги, проекта съм го свалил от чужд сайт, от мен е само превода и подреждането на снимките.Подготвил съм още няколко статии които сега превеждам.Следващия проект по който работя е подробно обяснение за монтиране на лифт от Калмини.
        DJ Иван Тодоров, Вашият парти диджей: http://djivantodorov.com/
        Skype: pach_bs

        Коментар


        • #5
          До: Самурай - Подмяна на виско-перка с електрическа

          Нищо, това не променя коментара.

          Коментар


          • #6
            До: Самурай - Подмяна на виско-перка с електрическа

            А,има ли информация,каде е монтиран термо датчика?Не вярвам,да се ползва този,дето показва температурата.
            Онзи,който не слуша съвети е обречен да слуша упреци.

            Коментар


            • #7
              До: Самурай - Подмяна на виско-перка с електрическа

              Най-добре е датчика да се монтира на самия радиатор. Много от радиаторите си имат гнездо за това, но и да няма, може да се направи. По този начин вентилатора би се пуснал само ако се е отворил термостата, иначе няма смисъл. Друг вариант е датчика да се залепи към едно от страничните "резервоарчета" на радиатора, вместо да се прави гнездо. Най-добре на входното. Правила съм го на бус. Работеше. Имайте в предвид че консумацията, особено при развъртането е голяма. Може да се направи управление, което следи консумацията, и при сериозно натоварване да изключва. При сериозно каране рано или късно ще се забрави вентилатора включен, и съответно ще изгори или той, или бушона (бушон, най-добре отделен, е абсолютно задължителен). За датчик, освен всичко друго, може да се ползва и елементарен диод за жълти стотинки. Въпрос на електроника.
              Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

              Коментар


              • #8
                До: Самурай - Подмяна на виско-перка с електрическа

                И аз знам,че е най-добре датчика да е на радиатора.Но да конкретизирам въпроса за моя случаи:радиатора на Грозньо е с хоризонтално разположени,горе и долу,предполагам ще трябва да се мисли за слагане на датчик на долното казанче?
                Онзи,който не слуша съвети е обречен да слуша упреци.

                Коментар


                • #9
                  До: Самурай - Подмяна на виско-перка с електрическа

                  Най-подходящата перка за самурая е от БЕРЛИНГО. Пригодена е за преден монтаж (пред радиатора) и е много плоска, но с диаметър точно колкото е питата на самурая. А аз лично предпочитам РЪЧНО включване на перката, и по-точно ръчно изключване, особено при влизане във вода.
                  Suzuki SJ 410 Samurai, 0888 199 658 - МСС - Варна и близката околия.
                  http://www.cardomain.com/ride/2562837

                  Коментар


                  • #10
                    До: Самурай - Подмяна на виско-перка с електрическа

                    Първоначално публикуван от taran Преглед на мнение
                    И аз знам,че е най-добре датчика да е на радиатора.Но да конкретизирам въпроса за моя случаи:радиатора на Грозньо е с хоризонтално разположени,горе и долу,предполагам ще трябва да се мисли за слагане на датчик на долното казанче?
                    Слага се на входното казанче - това, в което влиза антифриза от двигателя. Идеята е че така най-добре се отразява температурата на двигателя. Трябва да разбереш в кое казанче влиза антифриза, и от кое излиза.

                    Предполагам че влиза в горното и излиза от долното, но дали съм прав - не знам.

                    Първоначално публикуван от Kaskadiora Преглед на мнение
                    А аз лично предпочитам РЪЧНО включване на перката, и по-точно ръчно изключване, особено при влизане във вода.
                    Едното не изключва другото. Не е ли по-добре все пак да има и защита от претоварване. Все едно бушон, но самовъзстановяващ се, да речем след 20 секунди.
                    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                    Коментар


                    • #11
                      До: Самурай - Подмяна на виско-перка с електрическа

                      На маздата 929 перката ми рабоетеше постоянно. Като тръгна на някъде пускам бутона и спирам - чак когато пристигна. Така я караме повече от 10 години и не е изгоряла нито перката нито са и правени някви ремонти. А за градски условия тя незагрява и нея и пускам. Следователно ако перката си е качествена няма как да изгори от работа...
                      А отнсоно датчика най-добре е той да е на блока и то долу ниско защото водата долу е най-студена. При неотворил термостат перката тръгва и охлажда, докато ако е на радятора и термостата "заспи" перката няма да тръгне. Значение има, защото дори термостата да не е отворил или леко да е отворил притока на въздоха към двигатела е по-голям и вътрешната вода в блока прави обмен дори и малък с течността във радятора, а тя се охлажда.
                      А односно това да си я включиш и изключиш когато искаш най-лесно е да и се върже едно копченце и дори да работи или не - да можеш да я командваш. Лично аз на хондата съм и направил точно такъв тип командване с едно реле и едно светещо копче да него забравя приятела. Просто релето съединява двата кабела на датчика.
                      Лек ден
                      Никога не спорете с глупака. Хората може да не разберат разликата.

                      Коментар


                      • #12
                        До: Самурай - Подмяна на виско-перка с електрическа

                        Не казвам че ще изгори от работа. Ако цопнеш в голяма вода, и перката я захване, тогава се товари. Ако пък вземеш и да закъсаш вътре, вече става кофти. Тогава трябва да се изключи.
                        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                        Коментар

                        Активност за темата

                        Свий

                        В момента има 0 потребители онлайн. 0 потребители и 0 гости.

                        Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                        Зареждам...
                        X