След няколко месеца времето ще се стопли и пак ще започнат обичайните проблеми с виско-перките.За да не се притеснявате от прегряване на вашия Самурай, ето и един лесен за осъществяване проект с който може да решите вашите проблеми с охлаждането на двигателя.
Започваме с демонтаж на радиатора и монтиране на електрическата перка.Конкретен съвет за точен модел на ел.перката като на показания проект не мога да ви дам, но по моргите има богат избор.Харесайте си нещо подходящо по размер и консумация на електричество.


Тук е показано как се монтират "ушите" на пластмасовия корпус с които в последствие ще се захване към самия радиатор:


Ето и как ще изглежда в завършен вид:


На тази снимка се вижда как е демонтирана оригиналната перка и е стегната ремъчната шайба:

Ето и разтоянието между ел. перката и шайбата.Като избирате охлаждане, се съобразете с мястото с което разполагате.

Внимавайте откъде монтирате захранващия кабел на ел. перка, не е желателно да се опира на радиатора.Високата му температура може да повреди изолацията.Според мен,за по-сигурно най-добре е да го пуснете в шлаух и го притегнете със свински опашки:



Отляво на двигателя се монтира алуминиева пластина, на която се захваща електронния блок който ще управлява перката.Пластината е алуминиева, защото се използва като радиатор на електрониката в кутията.Както се досещате информацията се взема от температурния датчик който при определена температура сработва електрониката и тя чрез реле включва перката.Препоръчително е да имате и копче за принудително включване и изключване на перката.При повреда в електрониката да може да си я включите ръчно, или при преминаване на дълбока вода да я изключите:



Ето и как изглежда всичко в завършен вид:



БГ фирма която предлага ел.перки:
http://www.adventurecar.com/bulcateg...E%20PAG.11.pdf
Ето и богат избор от термодатчици:
http://www.prospeed.bg/cat/index.php...b000dd283bc35c
Успех колеги, и дано да ви е от помощ
Започваме с демонтаж на радиатора и монтиране на електрическата перка.Конкретен съвет за точен модел на ел.перката като на показания проект не мога да ви дам, но по моргите има богат избор.Харесайте си нещо подходящо по размер и консумация на електричество.


Тук е показано как се монтират "ушите" на пластмасовия корпус с които в последствие ще се захване към самия радиатор:


Ето и как ще изглежда в завършен вид:


На тази снимка се вижда как е демонтирана оригиналната перка и е стегната ремъчната шайба:

Ето и разтоянието между ел. перката и шайбата.Като избирате охлаждане, се съобразете с мястото с което разполагате.

Внимавайте откъде монтирате захранващия кабел на ел. перка, не е желателно да се опира на радиатора.Високата му температура може да повреди изолацията.Според мен,за по-сигурно най-добре е да го пуснете в шлаух и го притегнете със свински опашки:



Отляво на двигателя се монтира алуминиева пластина, на която се захваща електронния блок който ще управлява перката.Пластината е алуминиева, защото се използва като радиатор на електрониката в кутията.Както се досещате информацията се взема от температурния датчик който при определена температура сработва електрониката и тя чрез реле включва перката.Препоръчително е да имате и копче за принудително включване и изключване на перката.При повреда в електрониката да може да си я включите ръчно, или при преминаване на дълбока вода да я изключите:



Ето и как изглежда всичко в завършен вид:



БГ фирма която предлага ел.перки:
http://www.adventurecar.com/bulcateg...E%20PAG.11.pdf
Ето и богат избор от термодатчици:
http://www.prospeed.bg/cat/index.php...b000dd283bc35c
Успех колеги, и дано да ви е от помощ

Коментар