Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Витара 90г 1.6 смяна на бензинова помпа или евентуално бушон реле, насоки

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Витара 90г 1.6 смяна на бензинова помпа или евентуално бушон реле, насоки

    Колеги отскоро си взех въпросната Витара къса база, работи отлично на газ но искам да работи и на бензин не искам да хвърлям боб кога ще ми свърши газта, човека от който я взех каза, че преди време си е работила на бензин и скоро спряла. Насочил съм се към бензиновата помпа, но не рядко има случаи в които е или бушон или реле или дори захранващ кабел и затова не искам да прибягвам до директна покупка и смяна а да проверя трасето.
    Порових се, но нещо немога да намеря схеми с инсталацията на въпросното сузуки, може ли да ми дадете някой линк или каквото и да е с местоположенията и означенията на бушоните и релетата в джипката и по специално тези за бензиновата помпа. Също така доколкото прочетох е потопяема в резервоара а той се сваля отдолу и отгоре си е с гривна а вътре е кошницата с помпата и поплавък, ако е така мисля да сваля и изчистя и резервоара.
    Като нов собственик да ме посъветвате за общи болки за модела и неща които трябва да бъдат прегледани преди по-сериозна експлоатация, макар главната ми идея с която съм я взел е лятото да се мъкна по плажове, горички, риболов и тнт, някакви извратени идеи за тежък оффроуд нямам

  • #2
    От: Витара 90г 1.6 смяна на бензинова помпа или евентуално бушон реле, насоки

    Най-вероятно силно корозирал резервоар от вътрешна страна и изгоряла помпа. В следствие от боклук (малко вероятно) или от прегряване (по-вероятно). Помпата се охлажда от обратното гориво и ако резервоара е бил празен, а помпата не е прекъсната при работа на газ - ето резултата.
    Помпата е отделна от нивомера.
    о 88 з 417 оо 4 - Стоян

    Коментар


    • #3
      От: Витара 90г 1.6 смяна на бензинова помпа или евентуално бушон реле, насоки

      Сваляш задния ляв габарит и намираш зад него една букса с петнадесетина пина (не помня колко са точно). На една от по-дебелите жици трябва да излиза плюс за помпата при работещ двигател или за малко при подаване на контакт. Ако имаш дупка в калника, доста често въпросната букса корозира.
      Ако там ток има, а помпата не бачка, ти остават три варианта - изгнила маса на самата помпа, като свалиш резервоара се вижда; корозирал куплунг зад бронята (там към резервоара отиват 2, единия с по-тънките жици е нивомера, другия е за помпата) или конкрето прецакана помпа.
      Ако на куплунга зад стпа не ти излиза ток за помпата, някъде над педала на съединителя трявба да има две еднакви релета, едното е главното (щрака винаги когато си на контакт и остава щракнато, докато не изгасиш), другото е за помпата. Ако не щрака, когато трябва, проверяваш дали му идва захранване и управление. Ако щрака, но няма ток, или е прецакано релето, или някой си е правил експерименти с инсталацията.

      По моя статистика, в 70% от случаите е просто изгоряла помпа, в останалите 30-всичко останало.
      О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

      Коментар


      • #4
        От: Витара 90г 1.6 смяна на бензинова помпа или евентуално бушон реле, насоки

        Само ще вметна, че първоначалния импулс на напрежението за помпата е много кратък, и е по-добре да го следят двама души, ако пробната лама ще е отзад по жиците и куплунгите.
        А резервоара се сваля сравнително лесно, 4 болта и гърловината, така че бих го махнал и ревизирал всичко.

        Коментар


        • #5
          От: Витара 90г 1.6 смяна на бензинова помпа или евентуално бушон реле, насоки

          Първоначално публикуван от ctef Преглед на мнение
          Само ще вметна, че първоначалния импулс на напрежението за помпата е много кратък, и е по-добре да го следят двама души, ако пробната лама ще е отзад по жиците и куплунгите.
          А резервоара се сваля сравнително лесно, 4 болта и гърловината, така че бих го махнал и ревизирал всичко.
          Ревизирането е добра идея. Болтовете обаче са повечко от 4 - предпазителя има отделни болтове, макар и да не помня колко, и не помня трябваше ли да се сваля задната броня или не, ама май със свалена е по-лесно. Сори, просто скоро не съм виждал стокова Витара...
          О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

          Коментар


          • #6
            От: Витара 90г 1.6 смяна на бензинова помпа или евентуално бушон реле, насоки

            Бронята не.
            До колкото помня, някои от захватите на предпазителя, съвпадаха с болтовете на резервоара.
            Но мина доста време от както ги разкарах.
            Сега ме вълнуват едни други неща, ако се сещаш

            Коментар


            • #7
              От: Витара 90г 1.6 смяна на бензинова помпа или евентуално бушон реле, насоки

              Самото сваляне на предпазителя и резервоара не е сложно. Както каза колегата ctef някои от захватите на предпазителя съвпадат с тези на резервоара. Като се сваля гърловината не забравяйте и пластмасовата кошничка и топчето. Свалянето става без махане на броня или теглич. Аз видях зор с някои от болтчетата на фланеца за помпата. Ако се стигне до смяна на помпа - имаше по-евтини алтернативи от рода на 30-40лв. по спомен, мисля че съвпадаше от някое рено, но ще те излъжа (това за витара пълна инжекция). Не забравяйте и бензиновият филтър при ревизията .

              Коментар


              • #8
                От: Витара 90г 1.6 смяна на бензинова помпа или евентуално бушон реле, насоки

                Първоначално публикуван от Spouk Преглед на мнение
                Самото сваляне на предпазителя и резервоара не е сложно. Както каза колегата ctef някои от захватите на предпазителя съвпадат с тези на резервоара. Като се сваля гърловината не забравяйте и пластмасовата кошничка и топчето. Свалянето става без махане на броня или теглич. Аз видях зор с някои от болтчетата на фланеца за помпата. Ако се стигне до смяна на помпа - имаше по-евтини алтернативи от рода на 30-40лв. по спомен, мисля че съвпадаше от някое рено, но ще те излъжа (това за витара пълна инжекция). Не забравяйте и бензиновият филтър при ревизията .
                на моното и на пълната инжекция помпата е все същата. разликата е в регулатора на налягането, но той е на самата инжекция, а и разликата е пренебрежимо малка, особено ако основното гориво е газ.
                О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                Коментар


                • #9
                  От: Витара 90г 1.6 смяна на бензинова помпа или евентуално бушон реле, насоки

                  Аз купувам от моргите, на италианските бензинки има много такива същите помпи, по двайсетина лева.

                  Коментар


                  • #10
                    От: Витара 90г 1.6 смяна на бензинова помпа или евентуално бушон реле, насоки

                    След проследяване на кабели, мерене на бушони и релета се убедих, че е бензиновата помпа, купих си втора употреба направо резервоар със всичко, в последствие оставих моя и го намазах с антикор навсякъде понеже е в добро състояние и смених само бензиновата помпа, вътре беше нещо страшно. Оказа се, че и дюзата на моното е засъхнала с разни заигравки по нея подкарахме на бензин, малко попрекъсва и пропушва, но смятам след малко продухване магистрално и смяна на бензиновия филтър нещата ще си дойдат на място. Тъпо ми стана, че след 10км явно поплавъка нещо умря понеже спря да показва а има около 10-12л бензин, мисля да сложа още 20-на лв да видя ще отлепи ли би трябвало да отиде към средата, че ме мързи да свалям повече резервоара. Ето няколко снимчици и на самата кочина

                    Коментар


                    • #11
                      От: Витара 90г 1.6 смяна на бензинова помпа или евентуално бушон реле, насоки

                      И аз я загледах, като беше на онлайн пазара. Не ми допадна особенно, много ме е яд като махнат оригиналните им джанти на заводско окомплектовани автомобили, поради някакви субективни причини и с тези паркетни гуми, неправилен размер. Важното е на вас да ви харесва и да ви върши работа, и да сте я взели евтино, успех.

                      Коментар


                      • #12
                        От: Витара 90г 1.6 смяна на бензинова помпа или евентуално бушон реле, насоки

                        Защо не харесваш джантите? Или имаш предвид, че не се вписват в общата картина?

                        Коментар


                        • #13
                          От: Витара 90г 1.6 смяна на бензинова помпа или евентуално бушон реле, насоки

                          Спам: харесвам ги, но не са за витара с раздувки. Отделно съм убеден, че е била с алуминиеви джанти, предполагам модел, забележи че гайките са точно за лети джанти, вярвай ми ако я видиш с оригиналните гледката определено ще ти допадне.

                          Коментар


                          • #14
                            От: Витара 90г 1.6 смяна на бензинова помпа или евентуално бушон реле, насоки

                            Гледах много Ниви, Витари и Фронтери, то не бяха ръжди то не беше чудо, лъжене и мажене на поразия как била перфектна а на място гроб и накрая с празни ръце, тая ми допадна на визия изкърпена и боядисана, спазарих я и на доста под обявената цена, дали е много нз факт е че засега съм доволен и това е достатъчно за мен. Фактор ми беше да е гола от към оборудване смисъл без климатици, ел. глезотии да няма какво да и се чупи, да изглежда приятно на външен вид и да няма ръжди и да има приличен разход на газ предвид, че очаквам да минавам около 20000км на година и тука натежа везната към Витарата спрямо една Фронтера 2.0 115кс която щях да купувам, а и Витарата ме привлича повече на външен вид. Специално тази ми хареса най-грубо първо чисто визуално, нямаше хлоп троп всичко беше наред по окачване, сменян ангренаж, спирачки, кабели, капачка, палец, изпарител, абе просто си личеше че не е оставена на произвола на съдбата и най-важното въпреки външната маскировка отдолу от към ръжди е в много добро здраве, че мотор и ходова част се прави ама ръждата тръгне ли е мъка работа. Джантите ми допадат въпрос на вкус мисля са оригинални или се бъркам понеже имам познат на Витара със същите, за гумите какво имате предвид под неправилен размер в момента са 205/70/15 колко трябва да са, относно профила на гумите предпочитам такива предвид, че ще се кара главно шосейно и черни пътища не искам шумове в купето като карам със 100-120 от гуми с по 20-25мм грайфери а и имам чисто нови кални гуми ама искат и те джанти може и да ги получат нз

                            Определено има какво да се желае по колата, в момента съм разлепил фолиото на прозорците, че е адски лошо сложено и напролет ще лепя хубаво, тапицерията съм разкарал и мисля да си сложа по-хубави седалки евентуално от Ауди А6 А8, че тия не ме кефят, както и да си понабавя малко липси от сорта на светлините в бронята, развален часовник, мисля да си монтирам и уреди за налягане и температура на маслото на мястото на пепелника и запалката, че съм непушач. С две думи почвам да си я нагласям по мен след като я подкарах на бензин и знам, че няма да ме остави след като свърши газта съм по спокоен да обръщам внимание на такива дреболии.

                            Имам едно питане да не пускам нова тема, свети ми чек енджина постоянно чел съм по въпроса и не ме беше страх да я купя със светещ такъв понеже много често на газ дава ламбда сонда или дебитомер и не е проблем, кода на индикацията е мигване 2-3сек почивка и 2 мигвания, обяснявам си го като код 12 (само че до колкото чета това означава че няма грешки), може ли да ми кажете дали е така или не и как да накарам лампата да млъкне без да я вадя от цокълчето. Диагностика четох, че се прави от замостване (да не би кабелчето да е забравено и затова да свети постоянно) на буксата до акумулатора на краче Б и Д на една 5 пинова букса и действително имам такава, само че четох и че старите Витари каквато е и тази трябва да е някъде под волана ама не разбрах точно къде и не искам да пипам без да се допитам до разбиращите.

                            Коментар


                            • #15
                              От: Витара 90г 1.6 смяна на бензинова помпа или евентуално бушон реле, насоки

                              Замостването не беше ли някъде при бушоните?

                              Иначе и аз карам с подобни джанти, не знам дали са точно като твоите, като ширина и офсет. Но съм качил гуми Грабер АТ 225. Но разхода със сигурност се вдигна малко. Сега е 10-11 на шосе. Карам без уширители на калниците.
                              А и аз съм на твоя принцип, колкото по-малко екстри, толкова по-добре. Дори и хидравликата мисля не е задължителна. Аз като съм без, та какво. Един демпфер, и толкова. А какво още съм и намислил, само аз си знам.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X