Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Модул дневни светлини на Vitara 1.9TD '98

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Модул дневни светлини на Vitara 1.9TD '98

    Здравейте,

    Мой колега има Vitara 1.9TD 98-ма (Рама: VSEETW03V01201954, Двигател: 10WA25774769) и иска да си сложи модул за дневни светлини. Колегата иска да намали консумацията през зимата понеже прави кратки курсове и акумулатора му се разрежда за което помагат и светлините...това е една от причините да иска модул, който да пуска дългите на не повече от 30% мощност. Модула ще бъде на smartdrl, какъвто ползвам и аз на моя автомобил, само че в случая с настройка за управление на фаровете по минус. Аз ще се забавлявам с монтажа.

    Това е схемата на свързване на модула:
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:212112.jpg
Прегледи:1
Размер:60.4 КБ
ID:6098728

    Намерих някакво сервизно ръководство на Eng за Витара, но не съм сигурен дали е точното ("Suzuki Vitara JX JLX 1988 - 1998 Repair Manual").
    Ето къде мисля да свържа червения кабел и син + жълто/зелен кабели:
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:333.jpg
Прегледи:1
Размер:103.7 КБ
ID:6098731

    Свързване на черния кабел (сигнал от габаритите):
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:222.jpg
Прегледи:1
Размер:127.2 КБ
ID:6098729


    Свързване на оранжевия кабел към "ACC" след контакт:
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:111.jpg
Прегледи:1
Размер:118.9 КБ
ID:6098730


    На прав път ли съм?

  • #2
    От: Модул дневни светлини на Vitara 1.9TD '98

    Здравейте, сравнително добра идея, но намирам няколко недостатъка:
    1. Витарата е испанска сглобка, бушоните са по 15ампера
    2. Фаровете се управляват по +12волта, не по минус. Всички опити водят до късо.
    3. Фаровете са с двойна свтлина Н4 и ще се прецаква на всеки два месеца барабар с късите.
    4. Има диодна лента за без пари, реле време по + кабел и си ти. 20 лева

    Всичко друго си е главоболие, особенно дялкането на кабели.

    Коментар


    • #3
      От: Модул дневни светлини на Vitara 1.9TD '98

      Не би трябвало да се прецакват крушките, напротив. Фаровете светват плавно на 30%, след стартиране на двигателя и се гасят плавно, след спирането му. По този начин крушките въобще не се товарят. Освен това, досега не съм видял автомобил, с допълнително монтирани диоди, дето да ми хареса.
      HONDA CR-V I, 2000г., B20Z1

      Коментар


      • #4
        От: Модул дневни светлини на Vitara 1.9TD '98

        Да добавя, че и освен това нискобюджетните допълнително монтирани LED светлини са незаконни. Модула лично за мен си остава най-културното изпълнение що се касае до DRL.

        Да, колегата твърди, че джипката му е испанска сглобка, което означава, че не съм попаднал на правилните схеми?! Щом казвате, че фаровете не са по минус, а по +, можете ли да ме насочите към правилните схеми?
        Бушоните в кутията под таблото са по 10А...днес ги гледах, а в двигателния отсек има един главен 30А ако не се лъжа и 2х15А на които имаше обозначение L и R, но не съм сигурен дали се отнасят към светлините.

        Не разбрах защо H4 ще се прецаква на 2 месеца барабар с късите? На мойта Honda Civic 6 също съм с H4 и къси и дълги нямат нищо общо освен, че са разположени в една лампа. Дългите палят плавно до 30% (което представлява 36W обща консумирана мощност, вместо приблизително 150W без модул барабар с всички лампи вътре и отзад) няколко секунди след запалване на двигателя или иначе казано, след като напрежението на системата подмине 13-13.4V.

        Коментар


        • #5
          От: Модул дневни светлини на Vitara 1.9TD '98

          Очаквам развитието на темата по техният начин и отзивите в едноходишен план. А в диодите е бъдещето и настоящето, ама нали сме си назадничеви. Успех.

          Коментар


          • #6
            От: Модул дневни светлини на Vitara 1.9TD '98

            Бъдещето може и да е в диодните светлини, но не и в циркаджийските лентички, дето са по- подходящи за панаирджийска шатра. С въпросния модул, крушките имат по- дълъг живот. Тоя приятел, ако е докарал акумулатора до зависимост от спряганата икономия от светлините, напрао да си приготви комплект за оцеляване в багажника. Задължително с повечко одеяла. Ако ще кара на 30 %, да си тури в ред габаритите и да дерзае. Това не отменя одеялата.
            Последно редактирано от Тропчо; 10-09-15, 22:00.
            Прави каквото щеш, ама да стане както трябва.

            Коментар


            • #7
              От: Модул дневни светлини на Vitara 1.9TD '98

              Първоначално публикуван от trent Преглед на мнение
              Очаквам развитието на темата по техният начин и отзивите в едноходишен план. А в диодите е бъдещето и настоящето, ама нали сме си назадничеви. Успех.
              Имам Голф с монтиран smartdrl от 3 години и лошо нещо не мога да кажа. Палят плавно, гасят се плавно , гаси и габарита отзад
              в момента в който се превключи на нормални фарове си светват както трябва. монтирани са на късите светлини

              Коментар


              • #8
                От: Модул дневни светлини на Vitara 1.9TD '98

                Давайте акъл по схемите, последно с + или - се управляват фаровете? Признавам, днес не ми остана време да замеря всичко понеже навън валеше, но не ми пречи още утре да премеря дали има 12V на буксата на фара. Ако ги има, значи са по минус.

                Като сложа модула ще разберете за какво иде реч и че 30% на дълги са предостатъчни за обозначаване на пътя. Сигурен съм, че резултата ще ви допадне.
                Монтажа и дялкането на кабели отнема грубо половин час, но за целта човек трябва да знае какво прави - всъщност това, което се опитвам да постигна тук в момента.

                Коментар


                • #9
                  От: Модул дневни светлини на Vitara 1.9TD '98

                  Първоначално публикуван от juslen Преглед на мнение
                  Не разбрах защо H4 ще се прецаква на 2 месеца барабар с късите? ...
                  И аз не разбирам. На Кията съм от почти две години с такъв модул на крушки Н4 и още крушки не съм сменял.
                  Nissan Terrano 2,7 TDI

                  Коментар


                  • #10
                    От: Модул дневни светлини на Vitara 1.9TD '98

                    Първоначално публикуван от juslen Преглед на мнение
                    Да добавя, че и освен това нискобюджетните допълнително монтирани LED светлини са незаконни. Модула лично за мен си остава най-културното изпълнение що се касае до DRL.

                    Да, колегата твърди, че джипката му е испанска сглобка, което означава, че не съм попаднал на правилните схеми?! Щом казвате, че фаровете не са по минус, а по +, можете ли да ме насочите към правилните схеми?
                    Бушоните в кутията под таблото са по 10А...днес ги гледах, а в двигателния отсек има един главен 30А ако не се лъжа и 2х15А на които имаше обозначение L и R, но не съм сигурен дали се отнасят към светлините.

                    Не разбрах защо H4 ще се прецаква на 2 месеца барабар с късите? На мойта Honda Civic 6 също съм с H4 и къси и дълги нямат нищо общо освен, че са разположени в една лампа. Дългите палят плавно до 30% (което представлява 36W обща консумирана мощност, вместо приблизително 150W без модул барабар с всички лампи вътре и отзад) няколко секунди след запалване на двигателя или иначе казано, след като напрежението на системата подмине 13-13.4V.
                    Това да ни е незаконното по колите ни Двата по 15А ляв и десен са ти бушоните за дългите, за късите няма бушон, управляват се само от ключа на волана. Крушките се скапват, защото като ти изгорят едните светлини сменяш цялата крушка, масово евтините са ментета и боклуци, ако ви е карате с крушки за по 20лв. не виждам къв е проблема с 30% и кому са необходими. Това за мен е незаконното, тъй като ако си лошо осветен си и трудно забележим, като старите жигули и москвичи, дори и светнати са тъмни. Диодната светлина се забелязва от много далеч, заради много характеристики, купуването на ментета и там води до проблеми. Имах автоматично пускане на светлиите и на двете витари, и двете ги махнах, заради дялкането на кабели, това е предпоставка за серизни технически проблеми, мразя такива изпълнения и не ги толерирам, има си достатъчно други умни начини за свърване на две жици. Газаджии, жичкаджии, алармаджии докосват колата ми само под моя надзор, който не им е ял бахура, той не знае за какво говоря. И се управлява по +, има постоянно 12волта, но от ключа се прекъсва +, това не е немски барутник, дето не им е ясно, че винаги активният проводник се прекъсва, все пак е японец и има нещо в малката си глава и то е на място. Успех.

                    Коментар


                    • #11
                      От: Модул дневни светлини на Vitara 1.9TD '98

                      Първоначално публикуван от trent Преглед на мнение
                      ... Крушките се скапват, защото като ти изгорят едните светлини сменяш цялата крушка, масово евтините са ментета и боклуци, ако ви е карате с крушки за по 20лв. не виждам къв е проблема с 30% и кому са необходими. Това за мен е незаконното, тъй като ако си лошо осветен си и трудно забележим, като старите жигули и москвичи, дори и светнати са тъмни. Диодната светлина се забелязва от много далеч, заради много характеристики, купуването на ментета и там води до проблеми...
                      Тия 30% мощност и плавното палене и гасене щадят крушката много. На Лагуната ми съм с такъв модул на дългите, още от времето, когато светлините бяха задължителни само през зимата. Не помня колко години са минали, но крушките на дългите светлини още не съм ги сменял.

                      Тия 30 % на дългите светлини се виждат от далече, като в същото време не заслепяват насрещните през деня.

                      Поне аз 80% от времето карам през деня, т.е. не използвам късите. За тях остават около 20% светене от цялото ми каране.

                      Другото предимство е, че няма как да забравиш да си включиш фаровете или пък да ги изключиш.

                      Диодните не ме кефят. Особено ментетата светят през 1-2 диода, пластмасата отпред пожълтява и става грозна. А качествените не са евтини.
                      Nissan Terrano 2,7 TDI

                      Коментар


                      • #12
                        От: Модул дневни светлини на Vitara 1.9TD '98

                        На моето сузуки самурай съм със модул който се управлява по минус плюса е постоянен ако и при тебе е така ти трябва такъв модул с модул съм от 4 години и съм сложил и на служебните от 3 години досега крушка не съм сменил.И ако се направи както трябва всичко с връзките най вероятно ще надживеят колата.На 4 от колите съм с ФАР а на самурая сега не се сещам но беше момчето от Хасково има го и в продавалника.Настройки има за процентите функция изпращане до дома и някяква друга глезотия имаше но не помня.
                        От мен толкова
                        vw passat B5 1.9tdi 1997 110 hp
                        Suzuki GSR600 98 hp
                        Nissan Pathfinder 174 hp
                        0878222 три 3 шест

                        Коментар


                        • #13
                          От: Модул дневни светлини на Vitara 1.9TD '98

                          Първоначално публикуван от bullet_pk Преглед на мнение

                          Тия 30 % на дългите светлини се виждат от далече, като в същото време не заслепяват насрещните през деня.
                          Че се виждат отдалече-виждат се, но само ти си мислиш, че не заслепяват. До сега не съм видял някой да кара с DRL на дългите светлини, който да не ме заслепява.
                          „Свободата е скъпа, но си струва“

                          Коментар


                          • #14
                            От: Модул дневни светлини на Vitara 1.9TD '98

                            За дългите - и аз съм против.
                            Аз съм сложил LED Magneti Marelli. (На промоция бяха)
                            Нищо не променяш по автомобила, ярки са и само 4 вата. И цената не е плашеща, а в комплекта има всичко необходимо.
                            Само не знам колко ще изкарат
                            Dacia Duster 1.5 dci 4х4 (екзотичен автомобил)

                            Коментар


                            • #15
                              От: Модул дневни светлини на Vitara 1.9TD '98

                              Така...при изключени напълно светлини, изваден ключ разкачам двете букси на фаровете и меря спрямо маса: 12в на кабелите за дълги (цвят червен), 12в на кабелите, които идват от предпазителите (съответно на ляв фар бял със синя ивица и на десен фар бял с червена ивица), 0в на кабелите за къси светлини (червен с бяла ивица).
                              Някой може ли да обясни защо при изкл. светлини и съответно разкачени лампи имам 12в на кабела за дълги???

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X