Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Моля за помощ за скоростите на Гранд Витара 2006г.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Моля за помощ за скоростите на Гранд Витара 2006г.

    Моля Ви, да ми обясните за какво е това копче, като на жена шофьор без да ми се подигравате . От вчера имам Гранд Витара, но не съм запозната още с функциите и.
    Става въпрос за това копче, на което пише N - 4H - 4H Lock - 4L Lock. На какво трябва да е включено за каране по асвалт. Мислех, че трябва да е на N, но като го включа и през 2 мин. ми писка и ми мигат някакви лампи на таблото. И още не разбрах на скоросния лост последната L скорост за какво е.
    Много благодаря за отговорите.

  • #2
    От: Моля за помощ за скоростите на Гранд Витара 2006г.

    Първо да ти е четита, N -е неутрал 4H -е 4х4 на виските 4L Lock - 4х4 ниски предавки. Направи някоя снимка на скоростния лост и копчтата
    Последно редактирано от penev_dch; 06-09-13, 17:54. Причина: допълнение
    SUZUKI "VITARA" , 1.6 ,къса база,BF Goodrich MUD, 31x10,5 R15
    Nissan Patrol Y60

    Коментар


    • #3
      От: Моля за помощ за скоростите на Гранд Витара 2006г.

      ако успяваш да я караш на N, браво, но трябва на 4Н

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:витара.jpg
Прегледи:2
Размер:107.0 КБ
ID:5515875

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:витара 2.jpg
Прегледи:1
Размер:111.8 КБ
ID:5515876
      ________________________________________________
      Subaru OUTBACK 2,5
      Hyundai TUCSON 2.0

      Коментар


      • #4
        От: Моля за помощ за скоростите на Гранд Витара 2006г.

        Обяснено като за жена - при движение по асфалт това трябва да стои само и единствено на 4Н. 4H Lock ползвай само ако колата буксува и не може да потегли. След като потегли връщаш обратно на 4Н. 4L Lock ползваш ако колата буксува и не може да потегли по голям наклон. Като минеш наклона пак връщаш на 4Н. ЕКСПЕРИМЕНТИ С LOCK ПОЗИЦИИТЕ НА АСФАЛТ МОГАТ ДА ДОВЕДАТ ДО СКЪП РЕМОНТ НА АВТОМОБИЛА И ТРЯБВА ДА СЕ ИЗБЯГВАТ НАПЪЛНО.

        Ако те интересува по подробно става дума за следното. При движение на 4Н двигателя върти и 4-те гуми, но по такъв начин че ако една от гумите започне да буксува тя получава цялата мощност а другите спират. Locked позициите донякъде решават този проблем. Когато си на такава позиция трябва да буксува една предна и една задна гума преди другите да спрат да се движат. Това предимство си има цена обаче и тя е че на тези позиции в завой часто от гумите инаги буксуват (това не пречи на колата да се движи но се случва). Съответно ако караш така по асфалт, гумите не успяват да буксуват и се създава напрежение в това което ги задвижва.

        Това прави Locked. При 4L Locked получаваш допълнителна мощност към гумите за сметка на ограничена максимална скорост. Т.е. това се използва за потегляне по нагорнище или за влачене на нещо тежко. Гумите пак буксуват в завой при това положение.

        А L на автоматика ти е просто 1-ва. В това положение автоматика няма да включи друга предавка освен 1-ва.

        Коментар


        • #5
          От: Моля за помощ за скоростите на Гранд Витара 2006г.

          N се включва при напълно спрял автомобил ,при натиснати едновременно спирачка и съединител ,завърта се копчето до края ,има си едно положение по време на завъртането, когато ще трябва да преодолееш допълнително усилие за да го завъртиш.Та завърташ го докрая и държиш така докато писне и светне сигнализатора N на таблото. Този режим се използва когато трябва да те теглят.Само тогава. И то не на колесар, а примерно да те затеглят до някъде с въже.
          4Н е основния режим ,практически навсякъде.
          4Г lock, се използва когато караш на хлъзгава повърхност.Сняг или кал,Няма ограничение във времето на ползване. Включва се при скорост под 100 км в час и когато се движиш направо,демек волана ти е само направо.Не се включва ,когато някое колело буксува.Повишава стабилността и проходимостта на колата.При завои на сняг колата влиза по твърдо в тях,по точно.

          4L се изолзва при тежки пътни условия,Включва се както позиция N спряла кола ,натиснат съединител и спирачка едновременно пак със изчакване докато светне на таблото и писне.Изключва се по същия начин както се и включва.Това важи за всички режими.
          Не ти препоръчвам да теглиш с нея нещо тежко ,защото има предпазител който при претоварване на трансмисията отива директно на неутрал N и трябва да мине време докато със включване и изключване на режима се оправи.
          Не се препоръчва заключване на междинния диференциал /4L позиция/,при каране на сухи пътища.
          Ако четеш руски и ми дадеш е-майл мога да ти кача някъде ръководство по експлуатация на руски.

          Коментар


          • #6
            От: Моля за помощ за скоростите на Гранд Витара 2006г.

            съединител, съединител, ама тя е с автоматик
            ________________________________________________
            Subaru OUTBACK 2,5
            Hyundai TUCSON 2.0

            Коментар


            • #7
              От: Моля за помощ за скоростите на Гранд Витара 2006г.

              Дават ,че се поставя лоста на скоростите на N и тогава се включват тежките режими.Ако ти имаш такава ,мога и на тебе да ти го пратя.Сканирано е лист по лист.Аз как се шашнах първия път когато ми изключи предпазителя. Теглих една Г класа с блокирали скорости,дръпна я 5 см и светва.

              А тази информация я има на едно картонче във сенника на колата.

              Коментар


              • #8
                От: Моля за помощ за скоростите на Гранд Витара 2006г.

                Първоначално публикуван от viktorya Преглед на мнение
                .....без да ми се подигравате ....
                Ако знаеш колко усилия ми струва....
                "...колко ли скучен ми би бил живота без мотоциклета и без прекрасното, истинско усещане за Пътя..." - Бат Димо - R.I.P.

                Коментар


                • #9
                  От: Моля за помощ за скоростите на Гранд Витара 2006г.

                  Първоначално публикуван от Георги Крумов Преглед на мнение
                  ............Ако ти имаш такава ,.............
                  Пази Боже! имам си достатъчно скрапове!
                  ________________________________________________
                  Subaru OUTBACK 2,5
                  Hyundai TUCSON 2.0

                  Коментар


                  • #10
                    От: Моля за помощ за скоростите на Гранд Витара 2006г.

                    Хм, 4H Lock не е ли бързи скорости със заключен централния диф? Как точно повишава стабилността на колата и какъв е проблема да се включи ако нещо буксува?

                    Не се заяждам, питам че взех да се чудя и аз да не би тая кола да е нещо различна от стандартен full-time 4х4 с отворен централен дифернциал. Че на новите паркетници взеха да слагат всякакви нетрадиционни схеми на задвижване.

                    Коментар


                    • #11
                      От: Моля за помощ за скоростите на Гранд Витара 2006г.

                      Така го пише в инструкцията.Обяснявам си го да не би да се получи ударно натоварване в някои от елементите на трансмисията.
                      А моето усещане е ,че на заснежен път влиза по остро в завоите.
                      Прикачени файлове

                      Коментар


                      • #12
                        От: Моля за помощ за скоростите на Гранд Витара 2006г.

                        Ами до колкото виждам това е класическа система с отворен централен диференциал. Усещането за остро влизане в завоите се получава точно като се заключи тоя диференциал защото предния и задния мост се опитват да се въртят с еднаква скорост а в завой те изминават различен път за едно и също време следователно скоростта им трябва да е различна. От там се получава приплъзване на гумите и недозавиване.

                        Та определено Lock положенията не подобряват стабилността, даже я влошават. Това е цената за повишаването на проходимостта. Ако буксува само единия мост Lock ще предаде 50% от мощността на другия и ще измъкне колата. Общо взето това му е приложението. Има смисъл да се включва когато колата буксува или даже още по-добре когато има индикации че ще го направи но преди да е започнало.

                        Коментар


                        • #13
                          От: Моля за помощ за скоростите на Гранд Витара 2006г.

                          Може би аз не се изразих правилно, но остро за мене означава по точно описване на кривата на завоя.При незаключен междинен диф ми бяга по тангентата.
                          Това е моето лично усещане ,друг може по друг начин да я кара ,може би затова ,че аз влизам с газ във завоя има такова поведение.На старата Витара до 2005 ,когато караш на хлъзгав път само на заден мост сееше ,включиш ли предното пак сееше по завоите.Демек задния мост бяга наляво надясно. Това си го обяснявам точно със затежеляването на предния мост от различните криви на движение на колелетата. Много интересно беше дадеш газ и тя се извърти .Тази новата не иска да го прави този номер.
                          Нова та ми недозавива само на 4L позиция.

                          Коментар


                          • #14
                            От: Моля за помощ за скоростите на Гранд Витара 2006г.

                            Много Ви благодаря, значи трябва да карам само на 4H.
                            Джамбазов оценявам усилията ти.
                            Тук в сервиза не са сигурни какво масло е най- добре да се сложи, вие какво ще ме посъветвате и последно, освен от представител, от къде другаде мога да взема оригинални части, вс мисъл има ли някъде на по-добри цени.

                            Коментар


                            • #15
                              От: Моля за помощ за скоростите на Гранд Витара 2006г.

                              Ако не са сигурни не са правилните механици. Най-добре с пълна синтетика.
                              "...колко ли скучен ми би бил живота без мотоциклета и без прекрасното, истинско усещане за Пътя..." - Бат Димо - R.I.P.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 0 потребители онлайн. 0 потребители и 0 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X