Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Шум в мотора, дали не е бутален болт?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Шум в мотора, дали не е бутален болт?

    Здравейте! Имам странен шум и чукане в мотора. Получи се след няколко пъти прегряване, ама яко, и маслото до половината, цялата работа стана след... ама за това после.
    Сега като я запаля студена индикатора за маслото е посредата, а като загрее малко преди червеното.
    Мисля, че е бутален болт, още не съм ходил на майстор.
    Записах шума на мотора ще опитам да го пратя като "zip"
    Прикачени файлове
    2.2 16В ДБ 97г.

  • #2
    До: Шум в мотора, дали не е бутален болт?

    Каква джипка е и какъв двигател? На звуковия файл звучи като нормално работещ дизел.

    Коментар


    • #3
      До: Шум в мотора, дали не е бутален болт?

      Първоначално публикуван от Kolef Преглед на мнение
      Здравейте! Имам странен шум и чукане в мотора. Получи се след няколко пъти прегряване, ама яко, и маслото до половината, цялата работа стана след... ама за това после.
      Сега като я запаля студена индикатора за маслото е посредата, а като загрее малко преди червеното.
      Мисля, че е бутален болт, още не съм ходил на майстор.
      Записах шума на мотора ще опитам да го пратя като "zip"
      Колега сърдиш се че ти правят забележки и подмятания, а пак не си написал какъв е двигателя каква е колата и т.н подробности. 2 теми си пуснал досега и 2-те бистрим едно и също.
      no signature no problems

      Коментар


      • #4
        До: Шум в мотора, дали не е бутален болт?

        Извинявам се пак забравих, 2.2 бензин ДБ 97г.
        2.2 16В ДБ 97г.

        Коментар


        • #5
          До: Шум в мотора, дали не е бутален болт?

          Този шум ми прилича на износен биелен лагер. Шума се локализира, чрез парче тръбичка или друг предмет, който го опираш там, от където предполагаш, че идва шума. Така вибрцията ще се предаде по тръбата и ще локализираш мястото и евентулано ще се скъсят предположенията /може да се използва и парче дърво или друг удобен предмет и се слуша с ухо прилепено към него/. Причините могат да бъдат много, може и бутален болт да е, а може и друго, трудно е по звуковия файл да се разбере. Трябва да се отвори капака на картера и да се види. Друг вариант е да се свалят свещите и с дълга отвертка да се прикарат буталата до г.м.т. и когато започнат да слизат на долу, да се натисне с отвертката, ако има хлабина...не е добре...но при всички положения си намери майстор на когото да се довериш за ремонта. Горното можеш да го направиш и сам за собствена диагностика. Успех!
          "Когато Господ раздавал земя на народите, българите закъсняли и земята вече била свършила. Затова Бог им дал къстче от своята земя."

          Коментар


          • #6
            До: Шум в мотора, дали не е бутален болт?

            И на мен ми прилича на биелен лагер . Ако е той , шума много бързо се увеличава с километрите. За 200-300 км. ше се смели. Желателно е както каза колегата в предния пост да се погледне на отворен картер . То и в двата случая ( дали е разбит биелен или бутален ) все трябва да се разглоби биелата .
            Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

            Коментар


            • #7
              До: Шум в мотора, дали не е бутален болт?

              Този шум не е от бутален болт,по скоро както казват колегите биелен лагер.Да беше записал шума на мотора при подаване на газ-буталния болт увеличава честотата на "чукане" спрямо оборотите,биелния почва да ручи като миксер/не можеш отчетливо да разграничиш ударите/.
              Което какво ти променя ситуацията/определено тегава/,че мотора трябва да се цепи.
              А,и не карай така,щото ако е биелен лагер следва колянов вал.
              При бутален болт не е по-розово-строши ли буталото биелата излиза през блока да си види майстора...
              Махай/респективно майстора/ глава,картер,ангренажните задвижваници и всички възможни агрегати-двигателя е голямо прасе и излиза зор от коша/личен опит/.После ще се види елката с колко цифрен дисплей е.
              Успех!

              Коментар


              • #8
                До: Шум в мотора, дали не е бутален болт?

                Благодаря за мненията! Чувал съм че на някои двигатели на Опел може да се прави ремонт от долу през картера без да се сваля двигатела. Дали става и на моя.

                2.2 16в Екотек
                2.2 16В ДБ 97г.

                Коментар


                • #9
                  До: Шум в мотора, дали не е бутален болт?

                  Първоначално публикуван от Kolef Преглед на мнение
                  Благодаря за мненията! Чувал съм че на някои двигатели на Опел може да се прави ремонт от долу през картера без да се сваля двигатела. Дали става и на моя.

                  2.2 16в Екотек
                  То е ясно накъде биеш . Зависи кой ше прави ремонта . Ако ще
                  го даваш на майстор - както той реши. Ако ще го цепиш сам - сваляй мотора на земята !
                  П.С. Аз се усмихвам , ама знам какво ти е на душата , колега .... Ама споко , всичко се оправя ... Личен опит.
                  Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

                  Коментар


                  • #10
                    До: Шум в мотора, дали не е бутален болт?

                    В случай, че са биелни лагери, би могло сваляйки капака на картера да се установи и да се свалят лагерите. Според мен обаче ще е трудно да се замерят шийките на коляновия вал за да се установи дали няма изкривяване или износване и ще се нуждае ли от шлайфане вала, за това трябва двигателя да се свали. Бих Ви посъветвал да внимавате на кого оставяте вала за ремонт и в какво състояние му е машината, да няма биене /случвало ми се да бера ядове с подобни майстори/. По-добрия вариант е да се шлайфа вала според размера на закупените ремонтни лагери, а не според размерите в литературата, защото и производителите не спазват размерите от литературата и се получават грешки и разминавания, които струват слизане надолу в ремонта или още по-лошо нов колянов вал.
                    Колега не се притеснявайте, няма нещо, което да не може да се направи, ако попаднете не свестни майстори за 2-3 дни ще свърши всичко. Това при условие, че сме познали проблема от дистанцията на която се намираме. Желая успех!
                    "Когато Господ раздавал земя на народите, българите закъсняли и земята вече била свършила. Затова Бог им дал къстче от своята земя."

                    Коментар


                    • #11
                      До: Шум в мотора, дали не е бутален болт?

                      Здравей, колега. Едно време ги пробвахме като махнем кабела от свеща на цилиндъра в който се съмняваме. При работещ двигател свали лулата от свеща на съответния цилиндър. Ако шума изчезне би трябвало да е биелен лагер. Ако не изчезне, тогава отива към по сложно. Успех!

                      Коментар


                      • #12
                        До: Шум в мотора, дали не е бутален болт?

                        Какво стана с проблема? Реши ли го и как?
                        "Когато Господ раздавал земя на народите, българите закъсняли и земята вече била свършила. Затова Бог им дал къстче от своята земя."

                        Коментар

                        Активност за темата

                        Свий

                        В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                        Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                        Зареждам...
                        X