Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Нещо става с антифриза ...

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Нещо става с антифриза ...

    Не бях поглеждал антифриза от есента. Вчера отворих капачката и видях следното:

    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:0-02-05-31d1b3e7e62c13684ed3f51f082f67878b9e699c055146b77d6e8e9461a76ad3_556a01a1.jpg Прегледи:0 Размер:162.0 КБ ID:6612559

    Странни бели нещица. Изплуват на повърхността - в смисъл, че като разбъркам с нещо почти изчезват. Не приличат на масло. Не са твърди, не са мазни и лепкави. Имал съм на друга кола смесване на масло в антифриза и беше мазно и на пяна.

    Антифриза съм го сменял преди 2 години с неизвестна марка - Dynamax G12. И поне до тази есен такива нещица нямаше. Смесен е с деситилирана вода. Есента долях 100-тина грама от старата бутилка. В момента си мирише на антифриз - едно такова леко сладникаво. На пипане тези белите неща изчезват, не остават мазни по пръстите

    Колата върви нормално, припушва леко черно само при потегляне, масло харчи под литър на 10000 км. Маслото е катранено черно без признаци на смесване с антифриз ... Държи нормална температура.

    По принцип Виското с помпата ми е за смяна, защото зимата фучи постоянно, но сега лятото работи добре. Но не мисля че има нещо общо.
    Nissan Terrano 2,7 TDI

  • #2
    Не му се впрягай. Източи, измий, и го смени с G11. G12 яде гарнитури и водни съединения.

    Аз вече ползвам зелен HEPU.
    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

    Коментар


    • #3
      Добре да го източа, но от маркуча на радиатора не излиза всичкия. Трябва да наливам вода 2-3 пъти, да покарам малко и да източвам.

      А виско-помпа - какво ще препоръчаш? Последно май от Валео бяха доволни колегите. Около същите пари намирам Айсин и Магнети Марели. За оригинално ми споменаха 450-500 лв цена, но не ми се дават толкова

      Nissan Terrano 2,7 TDI

      Коментар


      • dvdimov
        dvdimov коментира
        Редактиране на коментар
        За 2,7 бях взимал виско от D$V DUTO Пловдив.С отстъпката ми легна нещо около 200лв,беше Валео ако не се бркам.Смених старото,не защото не работеше,а защото присвирваше и ме дразнеше.Сипах червен антифриз G12 на YACOO ,но след около 1500 км пак се разсвири.Незнам от антифриза или от качеството на помпата ,но така си го и продадох.При 3,0 директно си сложих син на HEPO и за времето ,в което беше при мен,около 3 години проблем не съм имал

    • #4
      Първоначално публикуван от bullet_pk Преглед на мнение
      Добре да го източа, но от маркуча на радиатора не излиза всичкия. Трябва да наливам вода 2-3 пъти, да покарам малко и да източвам.

      А виско-помпа - какво ще препоръчаш? Последно май от Валео бяха доволни колегите. Около същите пари намирам Айсин и Магнети Марели. За оригинално ми споменаха 450-500 лв цена, но не ми се дават толкова
      Валео -твърдо! Работи съвсем като оригиналното.
      За антифриза, както Спарки е казал - HEPU!

      Коментар


      • #5
        Ама зеления на Hepu май не се води G11- G11 e син. Каква е разликата?

        Щеше ми се да е нещо LongLife. На Кията ми карах с Q8 LongLife - на цвят електриково оранжево-розов. Даваха му 5 години срок на експлоатация.
        Nissan Terrano 2,7 TDI

        Коментар


        • #6
          Зеления HEPU е longlife. За японски коли е, уж. Оригиналния също е зелен. Не прави отлагания и пище че е без силикати и фосфати.

          С такъв си карам всичките коли вече, без Fabia-та, която си е с розов от завода.

          Не мога да го твърдя със сигурност, ама и ферозата и старото ми терано го докараха до смяна на водни съединения, а тераното хвърли оригинална помпа на 50000км, при положение че обикновено изкарва много повече. Иначе двигателя отвътре беше като аптека.

          Писал съм вече как се сменя - източваш каквото можеш, махаш термостата, промиваш с вода докато започне да тече бистро (с няколко припалвания за по 2-3 секунди), и после доливаш 5 литра концентрат + още вода, ако има нужда. Подразбира се че и радиатора трябва да се махне и промие.

          След първото загряване и изстиване доливаш ВОДА в казанчето. До зимата това в казанчето ще се е смесило с останалото.

          На мен обикновено ми се налага да сипвам концентрат в казанчето, защото в така източения мотор не се побират 5 литра концентрат.
          Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

          Коментар


          • #7
            Може ли малко допълнително разяснение относно зеления антифриз на HEPU, предполагам говориш за HEPU P999-GRN. Интересуваме главно дали съдържа 2-ЕНА, тъй като не успях да намеря data sheet за него (ще съм благодарен, ако някой може да сподели линк). Като цяло доста трудно се намират data sheets за различните антифризи. Другото, което ми е странно, че въпросният антифриз го препоръчват за Рено, Пежо, Ситроен, Дачия и не виждам да се споменават японски автомобили.
            Keep the shiny side up, all four on the floor and with any luck I will see you on the trail!
            Daihatsu Feroza F300 1.6 16V

            Коментар


            • #8
              Не знам какво съдържа и дали съдържа 2-EHA. Знам че е без силикати и фосфати и нищо повече.

              2-EHA със сигурност няма в P999-G12SuperPlus, защото отговаря на MB325.5 стандарт.

              От друга страна, зеленият отговаря на MB325.0, което го покриват и разни G11-ки, но го покриват и разни с 2-EHA.

              От трета страна, в MSDS-а на P999-G12 си пише ачик-ачик че има 2-EHA, но отделни MSDS-и за другите не мога да намеря.
              Последно редактирано от sparkybg; 17-06-20, 10:14.
              Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

              Коментар


              • #9
                Ясно, а като стандарт има ли яснота на кой отговаря - G11, G12 или друг? Реално и G12 не съдържа силикати, за фосфати не съм сигурен, но мисля че също отсъстват.

                П.п. Питам защото ми предстои смяна на антифриза на две стари коли - едната 1993, другата 1978 година. При по-старата съм промил блока старателно - минаха около 50 литра вода през него, и отделно смених охладителния радиатор и този на парното. Бях се спрял на G11, с какъвто е и Ферозата ми, но като прочетох за този зелен вариант на Hepu се зарадвах, че ще мога да избегна боратите и силикатите на G11. В случая обаче май ще остана на първия вариант, тъй като поне е проверен, че не съдържа 2-ЕНА или ако все пак го има (в зависимост от марката) е в пренебрежимо малък процент.
                Keep the shiny side up, all four on the floor and with any luck I will see you on the trail!
                Daihatsu Feroza F300 1.6 16V

                Коментар


                • #10
                  Да ползвам темата..
                  Зеленият антифриз на Hepu (P999 GRN) съдържа ли силикати ?
                  На доста места го пишат, че не съдържа, обаче според Аутодок и ИИ не е така.
                  Ако има в състава си силикати, колко вредни могат да бъдат за алуминиевите части в охладителната система като водна помпа и радиатор ?
                  Който търси , намира !
                  Човекът е човек, когато е на път !

                  Коментар


                  • #11
                    Не съсържа силикати, но доколкото ми е известно си е просто различно оцветен G12. Сайта им не е твърде изчерпателен.

                    Силикатите не са вредни за алуминия, тъкмо обратното. Това беше залитане, което се доказа като несъстоятелно до степен VW да имат автомобили с кесийки силикагел в казанчето, за да добавят силикати към G12, който им се сипва по спецификация.


                    Налей G12Evo и приключи въпроса.И има (силикати) и няма (2-EHA) каквото трябва.
                    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                    Коментар


                    • #12
                      Вече го налях този зеления Hepu, автомобилът е едно старо Паджеро Пинин.
                      Такъв имах на рафта и реших да го ползвам.
                      Все си мисля, че ще е по-добре от бозата която източих. 🙂
                      Който търси , намира !
                      Човекът е човек, когато е на път !

                      Коментар


                      • #13
                        Карал съм със зеленото Hepu Паджеро 2, не съм имал никакви проблеми. На 25 годишни коли каквото и да им сипеш, едва ли ще им навреди. Освен някое супер менте.
                        Ford Maverick II 2.3 XLT
                        Ford Mondeo MK5

                        Коментар

                        Активност за темата

                        Свий

                        В момента има 0 потребители онлайн. 0 потребители и 0 гости.

                        Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                        Зареждам...
                        X