Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Нисан Х-трейл 2.2 дизел.Малко въпроси за машината.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Нисан Х-трейл 2.2 дизел.Малко въпроси за машината.

    Здравейте.
    Баща ми се обзаведе най-накрая с нова ежедневка и дойде време за малко питания относно нея.
    Колата е 2.2 дизел 2002 година 114коня мотор.Ръчна 6 степенна кутия.
    Тъй като идва време за обслужване ще е хубаво да знам дали машината е всеядна от към модели и марка масла филтри и т.н. консумативи.
    Точните количества мога да ги погледна в аутодата,но ако някой знае,че има разминавания моля нека да сподели.
    Относно частите има ли алтернативи на оригинала,кои са по-читавите производители и от къде се купуват.
    Мога ли да поръчвам от вън и има ли смисъл.Имам вариант за изпращане на части от Англия например и ако има актуални сайтове за части от там с добро качество то нека ги споделим в тази тема.
    Сега малко въпроси и за самата машина.
    Има ли конкретни болни места който трябва задължително да се прегледат при първоначалното обслужване.
    Мотора има ли какво да му се гледа извън стандартните неща.Чета из други форуми,че му затапват ЕГР клапана тъй като създавал ядове.Има ли смисъл от тая процедура и как да го хвана дали е проблемен.
    Относно 4х4 системата има ли нещо особено което да се гледа.Там имам и питане как разбирам кога съм на авто и кога на 2WD тъй като нямам индикация на таблото.При натискане на 4х4 ми излиза индикация на таблото и гасне при натискане на авто,но след това друга индикация няма.
    Така ли трябва да бъде?
    За сега май това са ми питанията.Като мине през сервиза ще споделя кое и как.
    Довечера ще отворя и аутодата на другото ПС за да напиша и точните количества течности препоръчани там и вискозитетите им за да е полезна темата и за други.
    Поздрави.
    Няма страшно в умирачката...
    Страшното е да си жив!...

  • #2
    От: Нисан Х-трейл 2.2 дизел.Малко въпроси за машината.

    И тъй като в тоя форум явно няма много собственици на тоя тип возило да дам аз малко данни от датата.

    Първо течностите:

    Масло двигател като за нашият климат 10W/40 литри 5.2.
    Масло ръчна скоростна кутия 75W/85 клас GL-4 литри 2.3
    Масло автоматични скорости ATF литри 8.0
    Масло диференциал заден 80W/90 литри 0.5
    Масло раздатка GL-5 литри 0.3
    Охладителна течност - антифриз(необозначен) литри 9.5
    Спирачна течност DOT3/4
    Хидравлична течност Dexron 3

    След тях идва ред на останалите консумативи:

    Акумулатор 12в/70А
    Термостат 80-84 градуса

    Джантите и гумите по каталог биват:

    6х15 215/70 R15
    6.5х16 215/65 R16
    6.5х17 215/60 R17


    И май това е което аз виждам на първо време.
    Въпросите от първото ми мнение си стоят и който може да помага да не се срамува.Аз и сам ще намеря нужните отговори,но все пак надявам се и други да ползват темата за източник на знания.
    Няма страшно в умирачката...
    Страшното е да си жив!...

    Коментар


    • #3
      От: Нисан Х-трейл 2.2 дизел.Малко въпроси за машината.

      Продължавам си темата тъй като стана ясно,че тук няма кой да помага.
      Тъй като се наложи да търся информация от където мога взех,че намерих.
      На първо място намерих форума на Нисан Х трейл на острова,а именно x-trail-uk.co.uk/
      Има много инфо и на разбираем за мен лично език което е важно.
      Намерих и следният сервизен каталог за модела : http://dfiles.eu/files/56agn4kr3
      Та с инфото така.Чета оттатък и се образовам.
      Нисана вече е с номера и чака обслужване.Маслата са му купени и чакат.
      Другото ще се види като се вкара на канала.
      Така на първо четене,че днес имах го му направих първият тест открих следното.
      Вероятен проблем тампон скорости.Тампоните и на носачите са износени и са за смяна.
      Там трябва да проверя дали може да се сменя само тампон или целият носач както и цени.
      Прашниците на амортисьорите всичките.Амортисьорите ще ги прекарам на една тресачка да ги видя и тях.
      Вътре и вън разни пласмаски има да се правят и притягат.
      Сега да дойдем и на 4х4 системата и това как тя трябва да работи.
      При режим 2WD всичко е статично и нямаме светещи индикации по таблото.
      При режим AUTO имаме светеща зелена индикация на таблото.
      При режим LOCK имам светеща жълта лампа 4WD LOCK.

      Ей на файл кое как: http://www.x-trail-uk.co.uk/download/file.php?id=1734

      За сега толкова от към инфо.
      При мен се оказа,че всичко работи коректно с изключение на лампата за ауто режима.Явно крушката е отпуска.
      На полигона пробвахме на трева днес и всичко тръгва както си му е реда.
      Като остане време ще свалям табло за проверка на изгорели и липсващи крушки.
      Относно крушките за еърбега имам съмнения ама като ги проверя ще пиша.
      Поздрави.
      Няма страшно в умирачката...
      Страшното е да си жив!...

      Коментар


      • #4
        От: Нисан Х-трейл 2.2 дизел.Малко въпроси за машината.

        Колега, доколкото знам задвижването (4х4) е еднакво с Кашкая... На Кашкая индикациите са точно както си ги описал...
        Зимата бе доста весело да се кара по сняг с него, защото е късичък, но и лек - много приятен за каране и лесно предвидим (чувства се предното предаване)...
        Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
        Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

        Коментар


        • #5
          От: Нисан Х-трейл 2.2 дизел.Малко въпроси за машината.

          Дам индикациите са така,но явно ползващите тая машинка във форума са малко.
          За зимата и ползването то и Х трейла не е много дълъг и предполагам ще е весел зимата ама времето ще покаже.
          А аз от своя страна обещавам да наливам инфо в тая тема за тия които тепърва ще се интересуват.
          П.С.При изпробването на 4х4 системата на хлъзгав терен и авто режим мога да кажа само хубави неща.Веднага зацепва и изтегля машината.
          За заключеният режим вече е ясно,но там ми се ще като оправим окачването и сменим маслата да си намеря хлъзгав терен и да я пробвам и споделя.
          Поздрави и благодаря за включването в темата.
          Няма страшно в умирачката...
          Страшното е да си жив!...

          Коментар


          • #6
            От: Нисан Х-трейл 2.2 дизел.Малко въпроси за машината.

            Доколкото четох - разликата между Х-трейла и Кашкая е само 'опаковката' Иначе са практически еднакви автомобили...
            Честно казано досега само веднъж съм включвал LOCK когато изтеглях един закъсал колега от дълбока канавка по един леден път... Дали имаше смисъл от LOCK и дали нямаше да изтеглии в АУТО - не знам, но изтегли колата.
            Иначе на Ауто си работи прекрасно - доста народ подскачаше как трябвало да бутат преди 2-3 години след като бях влязал през един дълбок сняг в един трап за да се разминем с автомобили... Излезе си дори без да се замисля...
            Друг ефект, който навярно си го чел из книжките - ако автомобила ти има ESP то навярно има и системата ABLS, която се включва при изключено ЕСП/ТС...
            Имитира самоблокиращ диференциал, чрез удряне на спирачка на превъртащото колело (например без нея няма да можеш да преминеш диагонално зависване)...
            Пробвал съм го също веднъж - чуваха се сериозни удари при сработването на спирачката, но излезе от дълбок сняг с кал отдолу като тапа...
            Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
            Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

            Коментар


            • #7
              От: Нисан Х-трейл 2.2 дизел.Малко въпроси за машината.

              Мдам макар и от малкото ползване на Х-трейла останах доволен от бързото задействие на системата.
              По точката с ЕСП-то май го няма на нашият.Или поне аз не съм му обърнал внимание.Като остане време пак да го покарам ще видя.
              Днес мина за обслужване и му бяха сменени всички видове масла с правилните.
              Нагласихме му едни тампони и на радиатора,че бяха разбити милите.
              Обаче от тук на сетне поне това което ми казаха бил с поразбити тампони на носачите и биалетки отпред и отзад за смяна.
              А да и прашниците да не ги забравям.
              Та питането е пак сменят ли се само тампоните на носачите или целите да се търсят.От къде както и другите части.
              Има ли вариант за тунинговане с полиуретанови тампони да речем или някакви усилени носачи.
              И има ли смисъл на тая машина.В смисъл не да се ползва за извън пътя,а да и се увеличи периода на ползване преди нужда от ремонт.
              Стегнатата возия е бонус.
              Ако може де.Ако не си търся и стандартни части.
              Поздрави и благодаря.
              Няма страшно в умирачката...
              Страшното е да си жив!...

              Коментар


              • #8
                От: Нисан Х-трейл 2.2 дизел.Малко въпроси за машината.

                Здрасти колега! И аз се сдобих със същата модификация на Х трейл 2,2 114 к.с. 2003г. Но за съжаление не съм му се порадвал още понеже се наложи смяна семеринг на колянов вал от към скоростите . Не можах да разбера от какво точно изхвръкна този семеринг но стана един ден след обслъужване на двигателя. Бяхме му наляли 5 w 30 но за съжаление то се оревърна в промивка на двигателя,защото изтече цялото за норматив и сега придобивката ми е в бокса.

                Коментар


                • #9
                  От: Нисан Х-трейл 2.2 дизел.Малко въпроси за машината.

                  Колега slatanic, сигурно знаеш ама да си кажа - http://forum.nissanbg.com/viewforum....255da4c265ac5c - Тук са Х-трейлите. Поздрави и да се кефите с баща ти на колицата. Според мен е много добро попадение на японците. А бе НИСАН !!
                  Terrano II R20 TD27Ti

                  Коментар


                  • #10
                    От: Нисан Х-трейл 2.2 дизел.Малко въпроси за машината.

                    Малко цени за части да постна.
                    Масла всички видове за 2.2 114 коня мотор са около 300лв среден клас.
                    Носачи предни 2 броя по 185лв всеки.
                    Тампон на мотора заден хидравличен 108лв.
                    Биалетки задни по 20лв броя.
                    За сега толкова от частите.
                    Като сменим тия ще видим какво още ще излезе.
                    Намислил съм му полиране на фарове,затапване на егр клапан и едно чипче ама да видим.
                    Като цяло имам нужда и от ляв стоп,че нашият е пукнат и да оправя отзад подгрева и задната пръскалка,че тока май им липсва.
                    А и километража не отчита нещо от една седмица насам.Стрелката ту я има ту зависва.Май са го отваряли и е дало фира някое зъбно колело.
                    Така или иначе щях да го свалям за добавяне на изгорели крушки та дойде му времето.
                    Иначе от пътно поведение дори с поразбито окачване съм доволен.Пробвах го миналата неделя от София през Кокаляне,Пасарел и нагоре до Самоков.
                    От там зад язовира към Ихтиман и по магистралата към София.Идеален по завоите.Мотора тегли чудесно.Абе доволен съм за сега.Бащата също.
                    По натам още инфо.
                    Няма страшно в умирачката...
                    Страшното е да си жив!...

                    Коментар


                    • #11
                      От: Нисан Х-трейл 2.2 дизел.Малко въпроси за машината.

                      Виж тук за окачването ако искаш. Не съм поръчвал от тях и не знам как е http://www.rocky-road.com/xtrail.html

                      Коментар


                      • #12
                        От: Нисан Х-трейл 2.2 дизел.Малко въпроси за машината.

                        Скоро не съм писал тука.
                        Та ей на новото двайсе е че машината най-вероятно е позапушила катализатора.Та да питам някой махал ли го е на тоя мотор.Има ли грижи след това.Трябва ли да му се бае нещо.
                        Къде да го направя.Да го махна изцяло или само сърцевината.Ще ми се и егр-а най-накрая да се запуши.
                        Та ако може да ме насочите в правилната посока.Дали или и къде!
                        Другият въпрос е че иде време за гуми.Та някой ако се окаже,че дава добри цени на зимни гуми да сподели на лично разбира се да можем да оборудваме старото.
                        Поздрави.
                        Няма страшно в умирачката...
                        Страшното е да си жив!...

                        Коментар


                        • #13
                          От: Нисан Х-трейл 2.2 дизел.Малко въпроси за машината.

                          Първоначално публикуван от slowtraveler Преглед на мнение
                          ....Друг ефект, който навярно си го чел из книжките - ако автомобила ти има ESP то навярно има и системата ABLS, която се включва при изключено ЕСП/ТС...
                          Имитира самоблокиращ диференциал, чрез удряне на спирачка на превъртащото колело (например без нея няма да можеш да преминеш диагонално зависване)...
                          Пробвал съм го също веднъж - чуваха се сериозни удари при сработването на спирачката, но излезе от дълбок сняг с кал отдолу като тапа...
                          Моя има едно копче за изключване на ESP-то , като го натиснеш и на таблото светва лампа че ЕСП-то е офф. Това явно е някаква екстра , не на всички го има, рядкост е и се чудех за какво е. Колега , кажи повече подробности защо като изключиш ЕСП-то се пуска ABLS. Нещо не мога да вдяна.
                          Garmin nüvi® 205 (Денка)
                          Nissan X-trail

                          Коментар

                          Активност за темата

                          Свий

                          В момента има 0 потребители онлайн. 0 потребители и 0 гости.

                          Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                          Зареждам...
                          X