Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Има ли смисъл от рециклиране на тези части за W460, дайте съвет какви части и от къде да ги търся?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Има ли смисъл от рециклиране на тези части за W460, дайте съвет какви части и от къде да ги търся?

    Здравейте, след няколко години борене с досадни и постоянни проблеми почвам да се съмнявам, че изобщо има смисъл да оправяш някои неща, но все пак ако някой има повече опит нека да сподели къде, как и на каква цена някъде могат да бъдат направени като хората.

    1. Досадния на всички тресящ постоянно преден кардан. Има ли смисъл да се прави, ако има къде го правят като хората и колко км изкарва след това, аз го правя 2 пъти в Бургас, първия път платих 300 лв, изкара 500 км. Върнах им го обратно и безплатно ми го направиха втори път, все пак... 500 км, изкара нови 500 км. Не знам дали има смисъл повече да го пращам. В Кубрат доколкото чета ги правели като хората, но нека все пак някой да сподели мнение, кога е направен, колко струва процедурата и колко е изкарал след това. Или в крайна сметка да се дадат малко повече пари, да се търси нов кардан и толкова. Скъпо е наистина, но ако ще се дават по 300+ лв постоянно накрая няма да излезе по-евтино.

    2. Секторна кутия. Предупредиха ме за разни измамници, които "уж" правели рециклиране на тези кутии, а всъщност развивали там колкото могат болта за регулировката да му оберат луфта, пръскали го с черен спрей и го връщали срещу скромните 400 лв. Умишлено търсих сервиз, който няма общо с тия хора и се спрях на Ауто Механик Груп (до стадион Септември в София), четох доста добри отиви за тях преди година време и изпратих сектора при тях. Около 400 лв ми излезе, не си спомням може и 450 да е било, резултата е, че почти нямам луфт, но тежкия волан си остана точно както преди. Сега друг е въпроса вече до колко може да олекне при 460, но основния проблем при мен е на място, когато трябва да паркираш или да обръщаш тогава се върти много неприятно с двете ръце, което не ми харесва. В движение е ок. Пратих го там, върнаха ми го след няколко дни оправен уж, като са ми издали и документ за ремонта с гаранция 1 година. Монтирах го обратно на колата, промяна освен, че няма луфт няма, другото си е същото. Запалих колата, закарах я при тях и я оставих за няколко дни, от където ми обясниха, че всичко със сектора си е нормално, помпата ми не работела правилно и явно не правила достатъчно налягане. Преди няколко дни смених помпата с такава от кола със секторна кутия (други хора ми обясниха, че имало разлика между помпата на кола със сектор и такава от кола с рейка, което ми се струва нелогично, защото по номер излиза еднаква, но както и да е), помпа сложих от W202 C250TD, 115 бара налягане, и смених маслото с Fusch PSF МВ 236.3 спефицикация, жълто на цвят. Моята помпа беше от W210 E320, също 115 бара, от която съм сложил и двигателя, тоест беше си в комплект с него. Разликата е, че имаме олекване с около 10%, волана отново се върти тежко. С обикновени гуми съм, 255/55/19, не би трябвало да е толкова тежко. Скоро карах W463 G500, където волана се върти чувствително доста по-леко от моя, сега не знам толкова ли са му възможностите на този сектор, има ли разлика този сектор с този от 463, ако има да търся такъв и да решавам проблема, че ми писна от тия гадаения. В крайна сметка може и моя да си е нормален, просто възможностите да са му толкова.

    3. Кормилен демпфер. Моя беше изпуснал, свалих го и поръчах нов за този модел, дойде някакъв с марка Stabilus, който уж ми го похвалиха за хубав. Доста по-тънък от този, който свалих, обясних, че има доста сериозна разлика в дебелината, казаха ми, че имало гаранция 1 година и да не съм се притеснявал. Монтирах го тоя демпфер, колата за 1 година почти не е карана, я има 1000 км я няма, при това само по асфалт, Демпфера в момента се разтяга и натяга като пружина и чак след 10-15 см започва да се усеща втърдяване... нищо не става от тия боклуци, а не беше и много евтин. Естествено питах какво правим с гаранцията, ако това нещо се кара ще издържи точно 1 седмица, те ми обясняват, че вече било минало времето и нямало как, както и да е, не е проблем, проблема е какъв демпфер да се сложи. Гледам, че има подсилен ironman4x4, на цена около 300 лв, който мога да поръчам и да сложа, но имам питане дали няма допълнително да ми стане още по-тежък волана с него и дали издържа, че ако и този ще е за 1 година няма никакъв смисъл...

    Допълнителен въпрос за кардан, в момента съм с 4 степенна автоматична кутия 722.3, отдавна мисля за смяна с 5 степенна, че няма да е лошо да имам и 5-та. Колата ми харесва много и като вървене и като динамичност и в съчетание с моите диференциали с предавателно число 4.4 се получи доста добре, но разбира се на магистрала не е много приятно. С 3000 оборота съм около 96 км/ч на предавателно число на кутията 1 (4 скорост), като ако има и 5-та ще дойде 0.86, а 722.5 по спомен даже беше 0.75. Ако мина на 5 степенна зависи дали е 722.5 или 722.6 ще станат перфектни нещата и ще можеш спокойно да държи после 120 км/ч на тия обороти, което е повече от достатъчно. Въпроса е, че и двете кутии са доста по-дълги. По спомен едната с около 7 см, другата май с повечко беше. В момента кардана между раздатката и кутията е 30 см, чуват се мнения, че не може да се скъсява повече. Има ли шанс този кардан да стане по-къс да речем с около 7 или 10 см или вече няма как да стане това, както и да се балансира добре и да не тресе в бъдеще.

    Общо взето това са ми по-сериозните проблеми, които останаха, повечето от другите неща ги вкарах в час, разбира се няма как 34 годишна кола да е перефектна, но останалото е задоволително. Стана малко дълго, но се опитах да опиша максимално подробно също, за да се разбере и с какво сме се сблъскали вече и защо задавам тези въпроси, надявам се някой, който е имал вземане даване с тия проблеми да опише горе долу кое как да се получи, за което съм благодарен предварително!
    Последно редактирано от Bigger; 29-04-20, 13:00.

  • #2
    Темата е интересна. За съжаление не мога да помогна много освен да кажа, че въпросният сервиз за рейки и сектори не е лош и момчетата се стараят. Относно помпата - преди бил ли е по-лесен за въртене волана?
    По въпроса с демпфера - заинтересован съм много, защото мисля да сменям моя. Този на ironman4x4 и на мен ми изглежда най-удачен вариант, но не виждам конкурентни алтернативи.
    За тресящ кардан не мога да кажа нищо. Дори искам да попитам. Не знам дали при 463 е различно, но в какво се изразява това тресене? Има някакви Феликс, на които върви постоянна реклама, че балансират кардани - може да ги провериш.

    Коментар


    • #3
      И аз съм чувал добри отзиви за конкретния сервиз и затова не бързам да ги квалифицирам, но като цяло вариантите са два или са го направили просто на този сектор са си му толкова възможностите и има ГОЛЯМА промяна между него и този, който се монтира в W463 2002-ра или нищо не са свършили. Преди не беше по-лесен за въртене, след смяната на помпата с друга и ново масло се подобриха малко нещата, но още е далеч от това, което трябва за да се кара нормално колата.

      За демпфера съм проучил вариантите или трябва да се търси някакъв уж оригинален (няма да коментирам какво е положението с оригиналните части и каква е вероятността да попаднеш на неоригинална такава на цената обаче на оригинална) или да се вземе този на ironman, който го хвалят. Има вариант с рециклиране на стария, попитах вече, търсят ми около 130 лв уж с някакъв усилен клапан вътре, който щял да държи, дават му 1 година гаранция. Има ли смисъл - не знам, предпочитам ironman засега, но все пак нека хората кажат.

      Кардана при мен тресе отчетливо на 90 км/ч, вибрацията започва леко да се усеща след 80 и нещо и се увеличава, мисля, че след 110 някъде изчезваше, ама вече не си спомням, махнал съм го преди 1 година. Усещаше се и на волана и цялата предница е като вибромасажор. Питах човек, дето има няколко такива коли къде ги прави, той ми каза - Това не се прави, купува се ново. Не става. Тук гледам доста хора са писали за Кубрат, но не знам реално какво е положението именно с предния, че той най-често се скапва... при 463 доколкото знам е малко по-добре положението.

      Коментар


      • #4
        Руснаците от много време говорят за някакви шрусови кардани, които правят там, разправят, че изчезвали всякакви вибрации и колата ставала като паркетник, не можело да се разбере, че се движи. Питах единия да обясни, човека каза, че в началото са ги правили много качествено и всички са доволни, издържали по доста години, обаче напоследък качеството нещо паднало и се чупели по-често. Слагат части от VW, мисля, че някакви бусове, някой в България знае ли къде може да се направи подобно нещо и дали ще издържи, че ако ще е пак за по няколко хиляди километра няма никакъв смисъл... Ето как изглеждат:


        Прикачени файлове

        Коментар


        • #5
          Ако тази фирма "Феликс" е софийска , бягай с 200 от тях. Тези са пълни измамници и доказателства за тяхния труд имам много !
          Toyota Land Cruiser RJ77 , Toyota Tacoma 4.0 , Unimog 406
          Yamaha WR 450F
          New hope garage о886/44-36-5о , о898/48-11-46

          Коментар


          • #6
            Разбрано за феликс и благодаря за уточнението. Относно кардана и треперенето - след като го махнеш спира ли да трепери? При мен се появиха резонации след като сложих стоманени фланци, но с реглаж и баланс се оправиха нещата. Даже сега мисля да сложа от тези полиуретановите тампони, защото другите просто не държат. Оригиналните тампони на джипа(26 годишни) в момента са по-добре от уж хубавите "лвмфьолер", който за година и половина станаха на нищо, а колата се кара изключително внимателно и се пази като дете.
            Това за рециклиране на демфера не ми вдъхва много доверие. Вариантите са или този айрънмен или да се търси нещо от чужбина. Тук много лъжат. Взех задни пружини уж много хубави и на "супер" цена и джипа почти опря на ограничителните тампони.
            Радвам се, че все още има Г ентусиасти

            Коментар


            • #7
              Спира да, без кардан няма вибрации, с кардан вибромасажор. Даже по-рано купих и цяла раздатка, защото всичките вибрации и стържения даже имаше и шумове идваха уж от нея, а се оказа, че като свалихме кардана всичко изчезна. И аз имам фланци по 50мм на 4-те гуми, ама не съм забелязал да имам някакви промени от тях, нищо друго не тресе, колата стана по-стабилна даже. Рециклирнето е важно как ще се направи, но именно поради тая причина, че никой нищо не прави като хората не си заслужава, иначе цената му е огън И аз съм с такива тампони отдвна, полиуретан, здрави са. Говори се, че има полиуретанови с изместен център отпред дето изправяли уж малко ъгъла на кардана и намаляло значително вибрациите, но за тях също чувам мнения, че това не е точно така и че не били чак толкова ефективни, затова и питам по-запознатите. За пружините нещата са доста сложни, зависи каква дължина и каква дебелина си взел, ако си взел меки пружини е нормално да се смачкат, знаеш ли им параметрите? Аз сменях скоро предните и съм доволен, имаше положителен ефект, в момента вози много меко и приятно и съм много доволен, нищо общо с преди. Колата стана много приятна и за каране и за возене, но тези проблеми горе описаните трябва да ги реша и тяхи да се знае, че съм я направил като хората.

              Коментар


              • #8
                В офф-роуд тунинг сайта има такива с изместен център 120 лв. комплекта. Изобщо не знам как трябва да се монтират и коя дупка на къде да сочи.

                Коментар


                • #9
                  То това е лесно, въпроса е дали изобщо има някакъв смисъл от тях, защото доколкото съм чел тук там не се променяло нещо кой знае колко съществено, то затова е хубаво хора, дето са правили подобни интервенции да споделят, защото едни говорят едно, други друго, пък ние няма как да сме милионери и да пробваме всяко нещо, защото е скъпо. Аз затова и търся финални решения, окончателни, че не ми се занимава по 1000 пъти през 1 година със всичко пак...

                  Коментар


                  • #10
                    Тампоните на раздатката как са?
                    Toyota Land Cruiser RJ77 , Toyota Tacoma 4.0 , Unimog 406
                    Yamaha WR 450F
                    New hope garage о886/44-36-5о , о898/48-11-46

                    Коментар


                    • #11
                      Тях не съм менил, по-рано питах за тях някой от майсторите, не помня, каза че са добре, но това не означава, че не можем да ги сменим. Като цяло няма някакви вибрации, когато го няма предния кардан.

                      Коментар


                      • #12
                        Имал съм случай на виврации които описваш и се оказа от тампон на раздатката. Ако ще ги сменяш си купи оригинални , че афрър танпоните са много гадно изпълнение.
                        Toyota Land Cruiser RJ77 , Toyota Tacoma 4.0 , Unimog 406
                        Yamaha WR 450F
                        New hope garage о886/44-36-5о , о898/48-11-46

                        Коментар


                        • #13
                          Ами ще ги сменя, така или иначе вече почти всичко е сменено, поне да се знае, че сме го направили и това...

                          Коментар


                          • #14
                            STABILUS 084401 и FEBI BILSTEIN 31449 са препоръчаните усилени демпфери от колеги в чуждестранен форум.

                            Коментар


                            • #15
                              Аз все таки мисля да си препоръчам Ironman4x4, че stabilus-a го видях вече Ще видим, по-интересно е какво ще правя със сектора. Друго май не ми остава освен да се разбера с човека, от който съм намерил да ми го даде с уговорка за връщане, да го сложа и да видя има ли файда от него или да го свалям и да му го връщам... може би е най-разумното решение

                              Коментар


                              • cecoa1
                                cecoa1 коментира
                                Редактиране на коментар
                                Размер на гуми, офсет на джанти(в случая и фланци), монтажни ъгли на предния мост. Всичко е взаимно свързано и със силата за въртене на волана.

                            Активност за темата

                            Свий

                            В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                            Най-много потребители онлайн 7,066 в 14:57 на 11-07-20.

                            Зареждам...
                            X