Компанията през годините:
• 1948: Land Rover е проектиран от братята Уилкс и е произведен от компанията Rover.
• 1958: Внедряват се Series II (Втора серия Land Rover)
• 1967: Rover става част от Leyland Motors ООД, по-късно British Leyland
• 1970: Внедряване на Range Rover. Range Rover подобрява способностите извън пътя на Land Rover, въвеждайки същевременно комфорт и стил, който може да бъде открит в нормалните коли. Въвеждат се пружинни ресори.
• 1971: Стартира производството на Series III (Трета Серия Land Rover). Замествайки Втората А серия, Трета серия включва подобрения като система за синхронизирана смяна на горните скоростите. На външен вид много наподобява класически IIA освен в областта на радиаторната решетка и предните фарове.
• 1975: Brittish Leyland се разпада и е национализирана, в доклада на сър Дон Райдър, председател на Борда на националните предприятия, се препоръчва Land Rover да бъде отделена от Rover и да бъде третирана като отделна компания в Brittish Leyland.
• 1976: Милионния Land Rover излиза от поточната линия.
*Този реферат не разглежда тези два модела, тъй като те не са за гражданска употреба
• 1980: Производството на автомобили на Rover в Солихъл е прекратено, завода е вече ицключителна собственост на Land Rover. Започва производството на Range Rover с 5 врати.
• 1986: Brittish Leyland, вече известна като Rover Group, е приватизирана и става част от British Aerospace.
• 1987: Range Rover започва да се продава на пазара в САЩ.
• 1989: Представяне на Discovery. Land Rover Discovery е предназначен за пазара на семейни 4х4 автомобили, но все още притежава завидни качества извън пътя.
• 1990: Името ‘Defender’ се използва за именуване на Land Rover 90” и 110”
• 1994: Rover Group се управлява вече от BMW. Въвеждане на второ поколение Range Rover – P38. (Оригиналния Range Rover продължва да се произвежда под името 'Range Rover Classic' до 1996)
• 1998: Представяне на Freelander. Дълго коментирания неофициално проект CB40 е представен на пресата като Freelander. Проектиран да съперничи на малките 4x4 автомобили като Honda CRV и Toyota RAV4, Freelander се отклонява от стандартните технологии за дизайн на Land Rover, с monocoque body и самостоятелно макферсоново окачване. Freelander-ът бързо става най-продавания всъдеход в Европа.
• 1999: Въвеждане на второ поколение Discovery
• 2000: BMW разделя Rover Group и продава Land Rover на Ford за 1.8 милиарда лири стерлинги
• 2002: Трето поколение Range Rover – MK III
• 2005: Трето поколение Discovery и въвеждане на Range Rover Sport в моделния ред на компанията. Range Rover-ите започват да се произвеждат с Jaguar V8 двигател
• 2007: Второ поколение Freelander.
През 1946 Морис Уилкс, главен дизайнер в Rover, притежавал ферма в Ейнджълзи, в която използвал бракуван военен Willys Jeep. Джипът намирал приложение в много селскостопански дейност. В края на живота на автомобила Морис обмислял заместител. Британска алтернатива не съществувала, а резервни части за Willys Jeep били трудни за намиране. Каквито и части да се намирали, те трябвало да бъдат поръчани от други бракувани военни машини. Този проблем разкривал пазарна ниша за фермерско превозно средство, което да е по-малко от трактор, но същевременно по-подвижно; грубо на вид, но не и тромаво.

Willys Jeep
Първият прототип на Land Rover, наречен 'centre steer' (с централен волан), бил изграден на шаси на Jeep. Той бил представен за пръв път пред публика на 30 Април 1948 на Автомобилното изложение в Амстердам. Използваният материал бил олекотена, неръждаема патентована сплав от алуминий и магнезий, което се дължало на следвоенната липса на стомана и предостатъчните запаси от алуминий от военните самолети. Издръжливостта на корозия на този метал била един от факторите, позволили автомобила да изгражди репутация на издръжливост при най-тежки условия. В началото изборът на цветова гама бил ограничен от излишъка на военните запаси от самолетна боя, така че най-ранните автомобили били единствено светло зелени.


Center Steer

Maurice Wilks
В оригинал терминът Land Rover отговарял на едно отделно превозна средство, родоначален цивилен автомобил с практична насоченост, но по-късно започва да се използва като марка за няколко различни модела – Defender, Range Rover, Range Rover Sport, Discovery, Freelander, 101 Forward Control и Wolf. Последните две имена са военни модели използвани от Британската армия.
Започнала като подразделение на британската автомобилна компания Rover, Land Rover, в последствие е била собственост на British Leyland, British Aerospace и BMW. Днес марката е част от Premier Automotive Group, подразделение на Ford Motor Company. Land Rover се произвеждат главно в завода в Солихъл, близо до главния производствен център в Бирмингам, Англия.
• 1948: Land Rover е проектиран от братята Уилкс и е произведен от компанията Rover.
• 1958: Внедряват се Series II (Втора серия Land Rover)
• 1967: Rover става част от Leyland Motors ООД, по-късно British Leyland
• 1970: Внедряване на Range Rover. Range Rover подобрява способностите извън пътя на Land Rover, въвеждайки същевременно комфорт и стил, който може да бъде открит в нормалните коли. Въвеждат се пружинни ресори.
• 1971: Стартира производството на Series III (Трета Серия Land Rover). Замествайки Втората А серия, Трета серия включва подобрения като система за синхронизирана смяна на горните скоростите. На външен вид много наподобява класически IIA освен в областта на радиаторната решетка и предните фарове.
• 1975: Brittish Leyland се разпада и е национализирана, в доклада на сър Дон Райдър, председател на Борда на националните предприятия, се препоръчва Land Rover да бъде отделена от Rover и да бъде третирана като отделна компания в Brittish Leyland.
• 1976: Милионния Land Rover излиза от поточната линия.
*Този реферат не разглежда тези два модела, тъй като те не са за гражданска употреба
• 1980: Производството на автомобили на Rover в Солихъл е прекратено, завода е вече ицключителна собственост на Land Rover. Започва производството на Range Rover с 5 врати.
• 1986: Brittish Leyland, вече известна като Rover Group, е приватизирана и става част от British Aerospace.
• 1987: Range Rover започва да се продава на пазара в САЩ.
• 1989: Представяне на Discovery. Land Rover Discovery е предназначен за пазара на семейни 4х4 автомобили, но все още притежава завидни качества извън пътя.
• 1990: Името ‘Defender’ се използва за именуване на Land Rover 90” и 110”
• 1994: Rover Group се управлява вече от BMW. Въвеждане на второ поколение Range Rover – P38. (Оригиналния Range Rover продължва да се произвежда под името 'Range Rover Classic' до 1996)
• 1998: Представяне на Freelander. Дълго коментирания неофициално проект CB40 е представен на пресата като Freelander. Проектиран да съперничи на малките 4x4 автомобили като Honda CRV и Toyota RAV4, Freelander се отклонява от стандартните технологии за дизайн на Land Rover, с monocoque body и самостоятелно макферсоново окачване. Freelander-ът бързо става най-продавания всъдеход в Европа.
• 1999: Въвеждане на второ поколение Discovery
• 2000: BMW разделя Rover Group и продава Land Rover на Ford за 1.8 милиарда лири стерлинги
• 2002: Трето поколение Range Rover – MK III
• 2005: Трето поколение Discovery и въвеждане на Range Rover Sport в моделния ред на компанията. Range Rover-ите започват да се произвеждат с Jaguar V8 двигател
• 2007: Второ поколение Freelander.
През 1946 Морис Уилкс, главен дизайнер в Rover, притежавал ферма в Ейнджълзи, в която използвал бракуван военен Willys Jeep. Джипът намирал приложение в много селскостопански дейност. В края на живота на автомобила Морис обмислял заместител. Британска алтернатива не съществувала, а резервни части за Willys Jeep били трудни за намиране. Каквито и части да се намирали, те трябвало да бъдат поръчани от други бракувани военни машини. Този проблем разкривал пазарна ниша за фермерско превозно средство, което да е по-малко от трактор, но същевременно по-подвижно; грубо на вид, но не и тромаво.

Willys Jeep
Първият прототип на Land Rover, наречен 'centre steer' (с централен волан), бил изграден на шаси на Jeep. Той бил представен за пръв път пред публика на 30 Април 1948 на Автомобилното изложение в Амстердам. Използваният материал бил олекотена, неръждаема патентована сплав от алуминий и магнезий, което се дължало на следвоенната липса на стомана и предостатъчните запаси от алуминий от военните самолети. Издръжливостта на корозия на този метал била един от факторите, позволили автомобила да изгражди репутация на издръжливост при най-тежки условия. В началото изборът на цветова гама бил ограничен от излишъка на военните запаси от самолетна боя, така че най-ранните автомобили били единствено светло зелени.


Center Steer

Maurice Wilks
В оригинал терминът Land Rover отговарял на едно отделно превозна средство, родоначален цивилен автомобил с практична насоченост, но по-късно започва да се използва като марка за няколко различни модела – Defender, Range Rover, Range Rover Sport, Discovery, Freelander, 101 Forward Control и Wolf. Последните две имена са военни модели използвани от Британската армия.
Започнала като подразделение на британската автомобилна компания Rover, Land Rover, в последствие е била собственост на British Leyland, British Aerospace и BMW. Днес марката е част от Premier Automotive Group, подразделение на Ford Motor Company. Land Rover се произвеждат главно в завода в Солихъл, близо до главния производствен център в Бирмингам, Англия.
Коментар