Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Land Rover / история и хронология/

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Land Rover / история и хронология/

    Компанията през годините:
    • 1948: Land Rover е проектиран от братята Уилкс и е произведен от компанията Rover.
    • 1958: Внедряват се Series II (Втора серия Land Rover)
    • 1967: Rover става част от Leyland Motors ООД, по-късно British Leyland
    • 1970: Внедряване на Range Rover. Range Rover подобрява способностите извън пътя на Land Rover, въвеждайки същевременно комфорт и стил, който може да бъде открит в нормалните коли. Въвеждат се пружинни ресори.
    • 1971: Стартира производството на Series III (Трета Серия Land Rover). Замествайки Втората А серия, Трета серия включва подобрения като система за синхронизирана смяна на горните скоростите. На външен вид много наподобява класически IIA освен в областта на радиаторната решетка и предните фарове.
    • 1975: Brittish Leyland се разпада и е национализирана, в доклада на сър Дон Райдър, председател на Борда на националните предприятия, се препоръчва Land Rover да бъде отделена от Rover и да бъде третирана като отделна компания в Brittish Leyland.
    • 1976: Милионния Land Rover излиза от поточната линия.
    *Този реферат не разглежда тези два модела, тъй като те не са за гражданска употреба
    • 1980: Производството на автомобили на Rover в Солихъл е прекратено, завода е вече ицключителна собственост на Land Rover. Започва производството на Range Rover с 5 врати.
    • 1986: Brittish Leyland, вече известна като Rover Group, е приватизирана и става част от British Aerospace.
    • 1987: Range Rover започва да се продава на пазара в САЩ.
    • 1989: Представяне на Discovery. Land Rover Discovery е предназначен за пазара на семейни 4х4 автомобили, но все още притежава завидни качества извън пътя.
    • 1990: Името ‘Defender’ се използва за именуване на Land Rover 90” и 110”
    • 1994: Rover Group се управлява вече от BMW. Въвеждане на второ поколение Range Rover – P38. (Оригиналния Range Rover продължва да се произвежда под името 'Range Rover Classic' до 1996)
    • 1998: Представяне на Freelander. Дълго коментирания неофициално проект CB40 е представен на пресата като Freelander. Проектиран да съперничи на малките 4x4 автомобили като Honda CRV и Toyota RAV4, Freelander се отклонява от стандартните технологии за дизайн на Land Rover, с monocoque body и самостоятелно макферсоново окачване. Freelander-ът бързо става най-продавания всъдеход в Европа.
    • 1999: Въвеждане на второ поколение Discovery
    • 2000: BMW разделя Rover Group и продава Land Rover на Ford за 1.8 милиарда лири стерлинги
    • 2002: Трето поколение Range Rover – MK III
    • 2005: Трето поколение Discovery и въвеждане на Range Rover Sport в моделния ред на компанията. Range Rover-ите започват да се произвеждат с Jaguar V8 двигател
    • 2007: Второ поколение Freelander.

    През 1946 Морис Уилкс, главен дизайнер в Rover, притежавал ферма в Ейнджълзи, в която използвал бракуван военен Willys Jeep. Джипът намирал приложение в много селскостопански дейност. В края на живота на автомобила Морис обмислял заместител. Британска алтернатива не съществувала, а резервни части за Willys Jeep били трудни за намиране. Каквито и части да се намирали, те трябвало да бъдат поръчани от други бракувани военни машини. Този проблем разкривал пазарна ниша за фермерско превозно средство, което да е по-малко от трактор, но същевременно по-подвижно; грубо на вид, но не и тромаво.

    Willys Jeep
    Първият прототип на Land Rover, наречен 'centre steer' (с централен волан), бил изграден на шаси на Jeep. Той бил представен за пръв път пред публика на 30 Април 1948 на Автомобилното изложение в Амстердам. Използваният материал бил олекотена, неръждаема патентована сплав от алуминий и магнезий, което се дължало на следвоенната липса на стомана и предостатъчните запаси от алуминий от военните самолети. Издръжливостта на корозия на този метал била един от факторите, позволили автомобила да изгражди репутация на издръжливост при най-тежки условия. В началото изборът на цветова гама бил ограничен от излишъка на военните запаси от самолетна боя, така че най-ранните автомобили били единствено светло зелени.



    Center Steer

    Maurice Wilks
    В оригинал терминът Land Rover отговарял на едно отделно превозна средство, родоначален цивилен автомобил с практична насоченост, но по-късно започва да се използва като марка за няколко различни модела – Defender, Range Rover, Range Rover Sport, Discovery, Freelander, 101 Forward Control и Wolf. Последните две имена са военни модели използвани от Британската армия.
    Започнала като подразделение на британската автомобилна компания Rover, Land Rover, в последствие е била собственост на British Leyland, British Aerospace и BMW. Днес марката е част от Premier Automotive Group, подразделение на Ford Motor Company. Land Rover се произвеждат главно в завода в Солихъл, близо до главния производствен център в Бирмингам, Англия.

  • #2
    Land Rover Първа, Втора и Трета серия, Land Rover 90” и 110”
    Моделите от Сериите и моделите Defender са често бъркани поради подобния им вид (много части от тялото на автомобила са разменими между най-новите модели и автомобили на по 30 години), въпреки това разликите са значителни. Главните разлики са в ресорите на окачвенето.
    Разработка на Series I (Първа серия)
    Както вече казахме Land Rover се поражда като модел на Rover Motor Company през 1946 в следвоенните години след Втората Световна Война. Обичайните модели на Rover били луксозни автомобили, за които нямало търсене в първия период след войната, а суровините били разпределяни на компаниите занимаващи се със строителство или с производство на индустриални съоръжения, или продукти, които можели силно да се изнасят на чужди пазари, за да се спечели съдбоносна валута за страната. Също така, главния завод на Rover в Ковънтри е бомбардиран по време на войната, което накарало компанията да се премести в огромна фабрика заместител построена по време на войната в Солихъл близо до Бирмингам, където се произвеждали военни самолети. Фабриката била празна, но рестартирането на автомобилно производство от нищото нямало да бъде финансово постижимо. Няколко плана за молки, икономични автомобила били нарисувани, но всички щели да бъдат твърде скъпи за производство. Морис Уилкс, главния дизайнер на компанията, направил план за производството на леко земеделско мултифункционално превозно средство, подобно на концепцията на Willys Jeep използван по време на войната, но с подчертани качества свързани със употреба в земеделието. Прототипът на Land Rover бил разработен през 1947 и имал един отличителен белег – воланът бил разположен по средата на превозното средство. Така станал известен под името 'centre steer' (с централен волан).
    Тестовете показали, че този прототип бил доста способна и подвижна машина. Той бил снабден с механизми за мощно потегляне (power take-off или PTO), за да му позволят да придвижва земеделска техника като трактор. Той бил тестван и на оран и други земеделски задачи. Така или иначе, когато превозното средство било готово за производство това наблягане на употребата му като трактор отслабнало. Воланът бил монтиран в страни като нормален волан, каросерията била опростена за да снижи производствено време и разходи, снабден бил по-голям двигател и специално разработена скоростна кутия заместваща тази на Jeep. Резултатът бил превозно средство, което не ползвало нито един компонент на Jeep и било малко по-късо, по-широко, по-тежко и по-бързо от американското си вдъхновение и все още използвало PTO механизмите.
    Land Rover бил замислен да бъде в производство само 2-3 години, за да спечели за компанията Rover оборот и договори за износ, които да помогнат рестартиране на производството на автомобили от по-висок клас. Така и станало, но по-това време Land Rover бил продаван няколко пъти повече от останалите автомобили на компанията и така всъдеходът остава в производство вече почти 60 години, а наследника на първия Land Rover – моделът Defender продължава да се произвежда и днес.
    От 1948 до 1951 Land Rover използва 80 инчова база и бензинов двигател с работен обем 1.6л. Това е напълно базов автомобил, горните части на вратите и покрив (платнен или метален) били опционални екстри. През 1950, фаровете били променени от поставени зад радиаторната решетка, до изпъкнали през решетката.
    Още в началото станало ясно, че някои клиенти биха желали способностите на Land Rover, но без да им се налага да съжителстват със спартанския интериор. През 1949 Land Rover пускат на пазара втора опция за каросерията наречена 'Station Wagon'. Каросерията била с дървена рамка и места за 7 души. Тази разновидност била по-добре обзаведена от стандартния Land Rover, предлагайки кожени седалки, радиатор, еднолистово предно стъкло, ламаринен капак за резервна гума, изчистен интериор и други опции. Дървената конструкция обаче направила тази разновидност скъпа за производство и данъчно облагане. Като резултат били продадени само 700 броя, от които 50 не били изнесени зад граница. Има информация за 10 броя, които продължават да съществуват главно в музеи, като тяхната цена се движи около 15 хил британски лири.

    Series I и Уинстън Чърчил



    Land Rover Series I Station Wagon 1949
    Land Rover Series I 1951
    През 1952 и 1953 двигателя е сменен с двулитров агрегат. По това време бил установен законовия статус на автомобилите Land Rover. Те били определени като търговско превозно средство, което означавало, че са освободени от допълнителен данък при покупка, но били ограничени със максимална скорост от 50 км/ч по британските пътища. След иск до членове на Камарата на лордовете от притежател на Land Rover, който бил глобен за превишаване на това ограничение автомобилите били класифицирани като мултифункционални превозни средства, които трябвало да бъдат класирана като търговски, само ако се употребяват за търговски нужди. Това се прилага и днес върху автомобили регистрирани като търговски. В Британия те са ограничени с максимална скорост от 100км/ч (при 120 км/ч за нормалните коли), въпреки че днес често това правило не се одобрява.
    През 1954 шасито се променя до 86 инчово и се въвежда 107 инчова версия пикап. Допълнителното разстояние в базата е добавено зад областта на кабината, за да донесе допълнително пространство за товари. През 1956 се предлага първият модел с 5 врати изграден върху 107 инчовото шаси, известен като Station Wagon с до 10 места. 86 инчовия модел имал 7 места и само 3 врати. Новият Station Wagon било доста различно от предишния модел като било изградено с обикновени метални панели, които били сглобени посредством болтове, вместо сложната дървена структура на стария Station Wagon. Station Wagon бил насочен към употреба като търговски автомобил и като ван за транспортиране на работници до отдалечени райони, както и към частни потребители. Също като при старата версия се предлагали с базов опростен интериор и с оборудване като радиотор и интериорни светлини.
    Station Wagon били първото разширяване на моделния ред на Land Rover. Те били снабдени със „Сафари покрив”, който се състоял от втори покривен панел върху автомобила. Това предоставяло охлаждане на интериора при горещо време и намалявало кондензацията при студено време. Отворите поставени на покрива позволявали допълнителна вентилация на интериора. При положение, че били базирани на същото шаси и ходова част като стандартния модел, Station Wagon носели различни номера на шасито, специални емблеми и били рекламирани в различни брошури. За разлика от първия Station Wagon, новите версии били с висока популярност.
    През 1957 се представя карбураторен бензинов двигател, последван скоро след това от чисто нов двулитров дизелов двигател, който, въпреки същия капацитет, не бил свързан по никъкъв начин с бензиновите двегатели. Този дизелов двигател е един от първите високоскоростни дизелови двигатели развити за употреба на пътя, произвеждайки 53 конски сили при 4000 оборота в минута. Този двигател бил малко по-дълъг отколкото позволявало оригиналното шаси, така че базата била удължена до 88 инча за моделите с къса база и 109 инча за моделите с дълга база. Допълнителните 2 инча били добавени пред противопожарната защитна стена за да бъде настанен новия дизелов двигател. Тези размери щели да бъдат в употреба при всички модели на Land Rover през следващите 25 години.

    Series II (Втора серия Land Rover)
    Наследникът на сполучливата първа серия била втората серия Land Rover, произвеждана от 1958 дo 1961. Това бил първия Land Rover, който приел сравнително модерни черти и използвал 2.25 литров бензинов двигател. Този по-голям бензинов двигател произвеждал 72 кс и бил близко свързан с двулитровия дизелов агрегат, който все още се използвал. Този двигател станал стандартния агрегат за Land Rover до средата на 80-те години на ХХ век, когато дизеловите двигатели стават по-популярни.



    Series IIA (Втора А Серия Land Rover)
    Series IIA се смята от мнозина за най-издръжлив модел от сериите. Също така това е типът класически Land Rover, който присъства най-силно в публичната представа за Land Rover. Той е произвеждан между 1961 и 1971. Спрямо втората серия съществуват няколко малки козметични промени, освен това с този модел се въвежда и 2.25 литров дизелов двигател. През 1967 при моделите с дълга база се въвежда 2.6 литров 6-цилиндров двигател.
    На пръв поглед втората серия и втората А серия са трудно различими. Различните конфигурации предлагани от завода били от къса база с гюрук до моделите от най-висок клас – комби с 5 врати. От 1969 предните фарове са преместени на предните криле на всички модели, панелите на праговете са препроектирани и изнесени по-ниско няколко месеца по-късно.

    Series IIA Forward Control
    Тази подсерия започва да се произвежда през 1962 и е базирана на 2.3-литровия бензинов двигател и 109-инчовото шаси на втора серия, различното в нея е, че кабината е изнесена над двигателя за да се увеличи пространството за товари.
    Series IIB Forward Control
    Тази подсерия, произвеждана от 1966 до 1974, е подобна на Series IIA Forward Control, но има опцията за 2.3-литров дизелов двигател. Стандартния двигател е 2.6 литров, бензинов. Разстоянието между колелата също е увеличено с цел повишаване на стабилността на автомобила, шасито е увеличено до 110 инча. Освен широк набор от дребни подобрения в окачването са поставени прътове предотвратяващи преобръщане.

    Series III (Трета Серия Land Rover)
    С повече от 440 хил автомобила, построени между 1971 и 1989 третата серия е най-разпрозтранения модел от сериите Land Rover. Малко се променя на външен вид между втората А серия и третата серия. Предните фарове са преместени на крилата в последните модели от втората А серия от 1968-1969 напред и остават на същата позиция за третата серия. Традиционната метална радиаторна решетка, представена в първите две серии и втората А серия, е заместена с пластмасова за моделите от третата серия. С малко е увеличена мощността на 2.25-литровия двигател. По време на производството на третата серия, от 1971 до 1985, през 1976 е произведен милионния Land Rover. В по-късния период на третата серия настъпват доста промени, целящи да срещнат изискванията поставени от канкуренцията. Това е първият модел предлагащ синхронизатор на четирите скорости. Следвайки модата в дизайна на автомобилен интериор от началото на 70те години на ХХ в, същевременно от гледните точки на сигурността и употребата на по-модерни материали, обикновеното метално табло с инструментите от ранните модели е ремоделирано и се трансформира в ново излято пластмасово табло. Инструментите, които преди това са разположени централно, се преместват от страната на водача.

    Милионния LR

    От 1979 увеличените инвестиции на британското правителство донасят многобройни подобрения. През същата година по-мощен 3.5-литров V8 бензинов двегател, използван от Range Rover, но във вариант с понижени характеристики, е използван в Stage 1 V8 109. Това е първата фаза на развитие на това, което по-късно става известно като моделът 110. Този модел използва вариант на двигателя и ходовата част на Range Rover, което го прави единствения автомобил от третата серия с постоянно задвижване на четирите колела.


    Land Rover Series III Stage 1

    През 1980 4-цилиндровите 2.25-литрови двигатели (бензинов и дизелов) са усъвременени за да подобрят мощността при високонатоварваща работа. Същевременно трансмисията, осите и главините са проектирани отново за повишена здравина. Нови опции за инетриора допринасят за повече комфорт.
    Тези промени достигат кулминацията си през 1982 с представянето на специалната ‘County’ версия (насочена към британската аристокрация) на Station Wagon, която била налична в 88 и 109 инчов вариант. Тази версия разполагала с чисто нови платнени седалки, звукоизолационни инструменти, затъмнени стъкла и други ``деликатни" опции проектирани да привлекат клиенти наблягащи на комфорта си.


    Интересно е и представянето на High Capacity Pick Up (HCPU - Пикап с увеличен капацитет) върху 109-инчовата база, който предлагал 25% повече обем от стандартния пикап. Той предлагал окачване за високо натоварване.

    Land Rover Ninety (Деветдесет) и One Ten (Сто и десет) – Рождението на Defender
    Името Defender е прието през 1990 като мярка за различаване на мултифункционалния модел Land Rover от Discovery и Range Rover, които бързо се придвижвали нагоре в пазара – особено в САЩ. Производството на вече така наричаните модели започва през 1983 като Land Rover 110, име, отговарящо на 110-инчовата дължина на базата. Land Rover 90, с 93-инчова база и Land Rover 127, със 127-инчова база, последвали съвсем скоро (съответно през 1984 и 1985).
    На външен вид моделите произведени след 1983 се различавали с малко от автомобилите от сериите Land Rover, които били в производство от края на 40те. Лек фейслифт съдаржащ преразгледана радиаторна решетка и добавяне на разширени калници, които да покрият разширените оси са най-забележимите промени. Така или иначе Defender е цялостна модернизация на старата платформа на моделите от сериите. А именно:
    • Defender използва спирални ресори на четирите колела, които се различават от листовите ресори използвани при моделите от сериите. Те допринасят за по-комфортно пътуване, при леко натоварен автомобил и подобряват до някаква степен състоянието на оста на шарнира.
    • Новият модел включва система за постоянно задвижване на четирите колела и скоростна кутия със двустепенен трансфер на скоростите и заключващ диференциал. Сериините модели Land Rover (с изключение на първото поколение на първата серия) имат избирателно задвижване на четирите колела, така че те са способни да бъдат карани само със задвижване на 2 колела на пътя.
    • Интериорът е модернизиран, поставено е еднолистно предно стъкло, което замества традиционното разделено предно стъкло от сериините модели. Други промени били премахването на отличителния „Сафари покрив”.
    • От 1984, 36 години след началото на производството на Land Rover, се поставят прозорци с лостово ръчно регулиране (Серийните модели и ранните „Сто и десет” имат обикновени плъзгащи панели), и нов 2.5-литров дизелов двигател, базиран на по-ранния 2.25-литров агрегат, но с по-добра модерна система за впръскване на горивото и увеличен капацитет. Версия на 3.5-литровия V8 двигател на Range Rover с понижени нива на компресия, също е предоставена на разположение като по този начин се подобрява представянето на автомобила за сметка на горивна икономия.
    Между 1983 и 1990 мултифункционалните модели Land Rover с пружинни ресори са официално известни като Land Rover 'Ninety' (Деветдесет) или 'One Ten' (Сто и десет), с номера изписан с думи в рекламни материали, наръчници и справочници. Тези автомобили носели емблеми над радиаторната решетка, на които, доста заблуждаващо, пишело 'Land Rover 90' или 'Land Rover 110', с номера изписан с цифри. От края на 1989, с представянето на Discovery, на предната емблема пише само '90' или '110'. От 1991, когато е прието името 'Defender' автомобилите стават Defender 90 или Defender 110. Те носят емблема, на която пише 'Defender', и емблема на задницата, на която пише 'Defender 90' или 'Defender 110'. Само, за да се допринесе за объркването, 127-инчовата база, налична от 1985, била винаги продавана с името изписано с цифри. След приемане на името Defender, тя става известна като Defender 130, въпреки че няма промяна в дължината на шасито.
    През 1985 се представя ново шаси с дължина 127-инча. Това е първото до такава степен специализирано щаси произведено в централната фабрика. Преди това дори по-дълги автомобили са построявани, доста от тях предлагащи задвижване с 6 колела, но всички те били произвеждани от частни фирми занимаващи се с преобразуване на автомобили. Новият модел 127 бил част от плана на Land Rover за подобряване на доходността чрез изземане на подобен род дейности от Подразделението за специални автомобили (Special Vehicles Department).
    През този период Land Rover започват да продават мултифункционалния оригиналин модел като превозно средство за лично забавление. Докато обикновения пикап, камбито и ван-версиите са все още работни автомобили, ”County Station Wagon” версията, с подобрен интериор и по-удобни седалки се продава като мултифункционално семейно превозно средство. Тази промяна се отразила в прилагане на вече познатата практика в автомобилната индустрия - малки промени на „County” модела от година на година, за да се привличат постоянно нови купувачи и да се насърчат собствениците на стари модели да ги заменят с нов автомобил. Тези промени включвали различни стилове на екстериорна графика и цветови опции, и постоянно „процеждане” на нови „лайфстайл” аксесоари, немислими за Land Rover няколко години по-рано като радио-касетофон, стилизирани опции за джантите, чистачки за предните фарове и нови аксесоари като носачи за сърф-дъски и велосипеди.
    1986 става свидетел на едно важно подобрение. За много години Land Rover са критикувани за слабите им двигатели. Концепцията за обикновен, нисконатоварим, ниско мощностен двигател работи десетилетия, но съвременните клиенти изисквали повече. Представя се турбо-дизелов двигател, базиран на 2.5-литровия 4-цилиндров дизелов двигател, който бил вече в употреба. Този агрегат произвежда 85кс (с 13% повече от предшественика си и с 203Nm въртящ момент при 1800 оборота в минута, забележително увеличение от 31.5%). Това най-сетне осигурява мощен, същевременно икономичен двигател за автомобила. Този двигател бил замислен като краткосрочно решение, което да се протовопостави на по-напредналите японски съперници, но бързо се налага като стандартния двигател за пазарите в Обединеното Кралство и Европа. Двигателя се продавал като 'Diesel Turbo' (за да се различава от дизелово задвижваните Range Rover, които използвали VM двигатели обозначавани с 'Turbo D'). Предишните двигатели имали репутацията на кратък работен живот, с проблеми като проблеми с коляновия вал и спукани бутала. Малки промени направени през 1989 решили доста от тези проблеми, но двигателя все още е избягван от някои. Иронично е, че Land Rover развиват 2.5-литров турбо дизелов двигател с 5 основни носещи лагера на коляновия вал още през 1962 за 129-инчови прототип на товарен автомобил.
    Тове е период на промени и успехи за компанията. Новите автомобили с техните модерни двигатели, трансмисии и интериор преобръщат големия спад на продажбите от началото на 80те (21% спад за периода 1980-81). Този ръст е главно в домашния пазар в Обединеното Кралство и на европейските и африканските пазари. Австралийския и близкоизточните пазари не успяват да се възстановят значително. Самата компания приела по-съвременни практики като използване на маркетингови кампании за привличане на нови клиенти, които преди не се очаквало да си купят Land Rover. Операцията била съпътствана със затваряне на повечето неосновни фабрики в западните централни графства на Англия, които правели части за Land Rover като производството било върнато във фабриката в Солихъл, която била разширена.
    За да увеличат продажбите в Европа до максимума, Land Rover основават подразделението за специализирани автомобили (Special Vehicles Division), което се занимавало с малък брой специални преобразувания и адаптации на автомобилите. По-голямата част от работата на подразделението била конструирането на подвижни работилници с удължена база и преносвачи на цели екипи за британски и европейски специализирани компании, често включващи преобразуване със задвижване на шестте колела. Също така били поети и по-необикновени проекти като конструиране на амфибийен Land Rover Ninety използван от компанията като част от спонсорството си на регатата Cowes Week в периода 1987-1990. Същото подразделение се занимавало и с договори с армията като построяването на флотилия от 127-инчови V8-задвижвани ракетни установки Rapier за британската армия. Системата Rapier се състояла всъщност от 3 Land Rover-а – един 127, който пренасял изстрелващата и прицелващата апаратура, и два 110, които пренасяли екипа и допълнително оборудване.
    Defender 90 и 110
    Най-голямата промяна в Land Rover идва в края на 1990, когато той става Land Rover Defender, вместо Land Rover 90 или 110. Това става, защото през 1989 компанията представя модела Discovery, което изисквало оригиналния Land Rover да приеме ново име (предишния модел на компанията – Range Rover – не поставял такова изискване). Discovery също предлага и нов турбо дизелов двигател. Той също е много близък до съществуващия 2.5-литров турбо агрегат и е произвеждан на същата поточна линия, но има глава на цилиндъра от модерна сплав, подобрено принудително пълнене, охлаждане на входящия въздух и директно впръскване. 200Tdi, както бил наречен наречен произвеждал 107кс (111 при Discovery) и 255Nm въртящ момент (264Nm при Discovery), което е близо 25% подобрение спрямо предшестващия движател. Причината зад понижаването на характеристиките на двигателя са да се намали двигателното усилието и да се удължи работния живот на двигателя в условия на дълги периоди при висока скорост на двигателя, например при тежко теглене, което според компанията е по-често срещано при Defender отколкото при Discovery.
    Този двигател най-сетне разрешавал Defender да се движи удобно при високи скорости, както и да тегли тежки товари по нанагорнища, същевременно оставайки икономичен. С един замах Land Rover отстранил другите си варианти в опцииите за двигател (обезсмислени от пакета плюсове предложен в самостоятелен двигател). Някои любители смятат 200Tdi за най-добрия двигател предлаган за този автомобил.
    През 1994 идва ново развитие на Tdi двигателите, а именно 300Tdi. Той има същият работен обем и същевременно и Defender, и Discovery били снабдени с двигател с еднакви характеристики (111кс, 264 Nm). Също така той е със същия основен план, но има над 200 промени за подобряване на пречистването и представянето на двигателя на пътя. Въпреки това в този процес икономичността на двигателя е малко занижена, както и възможността двигателя да бъде обслужван от собственика.
    През 90те автомобила се изкачва все повече нагоре в пазара, запазвайки вярност към работните си корени. Поръчан без опционални екстри, Defender-а е обикновна работна машина. При желание на собственика широкия набор от аксесоари може да преобрази автомобила в превозно средство, което е напълно достъпно като ежедневен метод за придвижване, запазвайки отличните си способности извън пътя. Това е съсредоточено в ограниченото издание по случай 50-тата годишнина на Defender 90 от 1998, което е снабдено с автоматична трансмисия, климатик, защитна клетка при преобръщане подсилени от 4-литров V8 двигател на Range Rover.



    Defender 90

    Defender 110
    127 и 130
    През 1985 Land Rover представят трето шаси за работните си модели, 127-инчово двуосно превозно средство проектирано за настаняване на по-големи, по-тежки товари отколкото “110”. Наричан в оригинал “Land Rover 127”, е проектиран да бъде използван от строителни и електрически компании, както и за военни цели. В стандартната си форма се състоял от предната половина на “110 Station Wagon”, с 4 врати, предоставяйки места за 6 души. Задницата се състояла от задната част на тялото на HCPU. Идеята била да се позволи работниците от цял екип и тяхната екипировка да бъдат пренасяни от един автомобил едновременно. “127” можел да пренася до 1.4 тона товар, в сравнение с 1.03 тона от „110” и 0.6 тона от „90”.
    “127” били произвеждани на специална поточна линия, като в началото се използвало шасито на „110 Station Wagon”. Те били разделяни на две, след което 17-инчовата допълнителна част била заварявана за двете половини. „127” не получили собствена емблема като другите два модела, вместо това те използвали предната емблема на Series III 109V8, на която пишело просто 'Land-Rover'.
    Въпреки че стандартната каросерия била доста популярна, ”127” е често срещана база на преобразувания за специални нужди, като подвижни работилници, линейки, пожарни коли и дори flatbed transports. Фабриката на Land Rover в ЮАР предлагала „127 Station Wagon” с 15 места. Land Rover предлагали 127 и като голо шаси единствено с предна част на каросерията и противопожарна защитна стена, за улеснена трансформация.
    Първоначално задържан от слабите двигатели (различни от неикономичния V8 бензинов двигател), „127” спечелил от подобренията в двигателния асортимент като през 1990 бил предлаган само с двата най-мощни двигателя – 3.5-литровия V8 бензинов, произвеждащ 134 кс, и 2.5-литров Diesel Turbo, с 85кс.
    С въвеждането на името Defender в края на 1990, заедно с двигателя 200Tdi, името на „127” било променено на „Land Rover Defender 130”. Дължината на базата се запазила, новото число било просто опростяване. По-важно е, че шаситата на „130” не били вече сглобявани на парчета от „110”, а вече имали специално предназначено шаси построявано от нулата.
    „130” продължава да бъде предлаган стандартно само с 6-местнато HCPU каросерия, и следва същите промени в двигателите и други технически характеристики като останалите модели Defender, включително поставянето на нов интериор и 2.4-литров Ford DuraTorq двигател през 2007.
    Съвременния Defender
    Последната основна промяна е употребата на друг дизелов двигател. Досегашния турбо-дизелов агрегат не можел да посреща изискванията за вредни емисии и през 1998 Defender е снабден с чисто нов 2.5-литров, 5-цилиндров турбо-дизелов двигател, наречен Td5. Той заместил Tdi като единствен възможен двигател. Двигателят използва електронни контролни системи, за да предостави 11 допълнителни конски сили и подобрено пречистване. Традиционалистите са критични към електронните системи, разгръщащи се из целия автомобил, страхувайки се от повреди при употреба в екстремни условия. Тези страхове се оказват напразни, но усложнеността означавала, че поправки и подобрения върху двигателя задължително трябва да се правят от някой с нужното електронно оборудване, което довежда до това „механиците” да предпочитат закупуването на втора употреба автомобили с Tdi-двигатели. Въпреки всичко през 2007 Td5 ще бъде заменен с Dura Torque двигателя на Ford Transit, за да посрещне изискванията за вредни емисии. Също така ще бъдат направени промени в седалките, поради нови наредби за предпазните колани. Традиционните въздушни отвори ще бъдат отстранени и заместени с климатик за разочарованието на многобройните си почитатели по целия свят.
    Друг нов автомобил е Defender 110 Double Cab, предлагащ пространство на седалките стил комби, с открита пикап задна част. Въпреки че прототипи са правени още от времето на серийните модели, производството на този популярен и приспособим модел започва в края на 90-те.
    Сега, повече от всякога, има сериозно разделение в продажбите между Station Wagon версиите и търговски насочените пикап и ван версии. Съвременните автомобили могат да бъдат много луксозни. 'XS Station Wagon' е представен през 2002 като модел от най-горен клас, докато 'County' пакетът вече може да се приложи към всеки модел от редицата. XS моделите се предлагат със всички екстри като нагреваеми стъкла, отоплими седалки, климатик, електронен контрол на при потегляне и кожени седалки. Популярни са сред купувачи от Обединеното Кралство и други развити страни, които или ги използват за работа на пътя (например теглене на коли или пренасяне на хора), или просто като интересна и модерна алтернатива на обикновено комби.
    От противоположната страна, 'Basic' моделите са все още популярни сред фермери, индустриални и търговски потребители, както и сред службите за спешна помощ. Те намират купувачи в повече от 140 страни. Land Rover все още предлага изумителен набор от специални преобразувания като хидравлични платформи, пожарни коли, подвижни работилници, линейки и автомобили за пътна помощ.
    Defender е до голяма степен анахронизъм в съвременния автомобилен пазар. Той е все още предимно ръчно сглобен, и за разлика от повечето съвременни автомобили и камиони, всички главни панели на каросерията и подсглобки са просто сглобени помежду си с болтове. Defender може буквално да бъде разглобен до шаси само с обикновени ръчни инструменти — няма самоносещо се шаси. Това е всъщност предимство, когато се използва предимно за пътуване оф-роуд – автомобилите с unibody може да станат по-неустойчиви, нещо което не съществува при Defender. Тази особеност позволява автомобилите Land Rover да бъдат пренесени навсякъде по света като "CKD" комплекти (completely knocked down, напълно разглобени – опаковани комплекти с компоненти за по-късно сглобяване), но представлява и спънка поради високата цена на работната ръка в Обединеното Кралство, където предимно се произвеждат автомобилите днес.
    И ентусиасти и търговски потребители ценят болтово-сглобената конструкция на автомобила, защото тя не означава само, че модификациите и аксесоарите се поставят лесно, но и че огънатите или повредени панели могат лесно да бъдат сменени. Това означава също и, че тялото на автомобила не дава абсолютно никаква структурна здравина (може да бъде напълно отстранено, оставяйки само шасито и противопожарна защитна стена, ако е нужно). Това дава предимствата модификации, повреди или корозия на каросерията да не излагат на риск здравината на автомобила, но означава също и, че горната част на тялото не предлага почти никаква защита в случаи на преобръщане на автомобила. Клетки за защита от преобръщане са популярни модификации приложени от много потребители. Те са стандартно оборудване за всички North American Specification (NAS) издания и изданията по случай 50-тата годишнина на Defender. Простата конструкция на автомобила е друго тяхно предимство – с обикновен комплект гаечни ключове един автомобил може да бъде преобразяван в друг от множеството стилове на каросерия. Например често срещано е ентусиасти да поставят 'Soft Top' платнения покрив през летния сезон, след това, през зимния сезон поставят алуминиевия 'Hard Top' панел. Само дългата база Station Wagons не могат да бъдат променяни в други стилове тяло, заради тяхното уникално разпределение на 5-те врати, отсъствието на странични вътрешни противопожарни защитни стени и различната форма на шасито, за разполагане на средния ред седалки. Докато тези процедури могат на теория да се провеждат дори в последните модели, количеството интериорни детайли, панели и електрическо окабеляване разположено на покривния и страничните панели на по-съвременните Land Rover означава, че такава подмяна не е бърза и практична, както преди.
    Land Rover Defender се произвежда освен от Land Rover от испанската автомобилна компания Santana Motors (http://www.santana-motor.es, от 1961 година насам) под името Santana Anibal/PS-10 и Santana 2500, и в заводите на турската компания Otokar (http://www.otokar.com) в Турция.
    Santana Motor е автомобилен производител със 100% испански капитал. Заводът на компанията се намира в Андалусия. Специализиран е в производството на автомобили 4х4. През 1961 г. фирмата сключва договор с Rover за производство на Land Rover 4х4. През 1983 г. компанията лансира на пазара модела Santana 2500. През 1985 г. Santana Motor сключва договор за производството на всъдеходи Suzuki, но не престава да работи върху развитието на свои продукти. 40% от продукцията се дистрибутира на местния пазар, а 60% се експортира. През 2003 г. лансира модела Santana PS10, който произвежда паралелно с всъдеходите Suzuki. През 2004 г. фирмата подписва договор с Министерството на отбраната за доставка на всъдеходи за испанската армия. Автомобилите Santana са избрани сред силна конкуренция и двумесечни тестове, извършени от испанската армия (оф-роуд, он-роуд, тестове на сняг и шофиране по дюни). Моделът е направен на база на гражданската версия PS-10. Военният Anibal PS10 се произвежда във версия пикап, комби, пожарен автомобил, линейка, брониран всъдеход и др.
    Defender 2006-2007
    На автосалона в Париж през 2006 Land Rover представи изцяло обновения модел Defender. Легендарният всъдеход на британската марка е станал много по-рафиниран и комфортен и ще получи нови двигатели. Във външността на Defender са направени съвсем леки промени. Той запазва характерния си облик, а всички нови детайли допълнително подчертават изключителните му офроуд възможности. Направени са промени по шасито, за да може да се осигури по-голям комфорт на пътниците.
    Най-много новости има в интериора на Defender. Обновеният всъдеход вече има стилно табло и много повече екстри, подобно на всички нови модели на Land Rover. Той предлага 7 комфортни пътнически места в купето, използваните материали са по-качествени.
    Defender ще продължи да се предлага в трите варианта - 90, 110 и 130, с три различни колесни бази - съответно 2360 мм, 2794 мм и 3225 мм. Общо има 14 различни варианта на купето. В гамата за задвижването основен ще е 2,4-литров, 4-цилиндров дизелов двигател с максимална мощност 122 конски сили и максимален въртящ момент 360 Нм при 1500 об/мин.
    Повече информация за обновения Land Rover Defender ще има при премиерата на автомобила.

    Коментар


    • #3
      Re: Land Rover

      Първоначално публикуван от dafar
      ...В началото изборът на цветова гама бил ограничен от излишъка на военните запаси от самолетна боя, така че най-ранните автомобили били единствено светло зелени...
      Между другото и до днес това си е цвета на Ленд Ровър (и емблемата им е с този цвят). Едно традиции, но и в миналите десетилетия, в спортни съзтезания като Ф1 например (или нейни аналози от онова време, не съм експерт по Ф1) колите от различните международни тимове са се различавали ... по цветове - зелени са били английските, бяло, червено и синьо са били Италия, Франция и Германия (но не помня точно кой цвят - коя държава).

      Коментар


      • #4
        Re: Land Rover Първа, Втора и Трета серия, Land Rover 90” и

        Първоначално публикуван от dafar
        Моделите от Сериите и моделите Defender са често бъркани поради подобния им вид (много части от тялото на автомобила са разменими между най-новите модели и автомобили на по 30 години), въпреки това разликите са значителни. Главните разлики са в ресорите на окачвенето...
        Далеч не само окачването различава днешния Дифендър от Сериите. Трансмисия (парт тайм при Сериите, фул тайм при Дифендъра), несинхронизирани скорости (при Сериите), солидни, трапецовидни мостове (пак при Сериите), предавателни числа, и много други..

        Ленд Ровър дефакто са първите, които пускат 4х4 изцяло на пружина (1982г.).

        Коментар


        • #5
          Бяло/сребърното е за Германците за справка МакЛарън Мерцедес
          А и според мене зеленото е отивало повече на автомобил, чието главно предназначение е от ранни зори до залез слънце да се въргаля в калта на дъждовна Англия
          Последно редактирано от PETER PETRAKIEV; 12-06-10, 15:19.

          Коментар


          • #6
            Re: Land Rover

            Първоначално публикуван от Yaro
            Първоначално публикуван от dafar
            ...В началото изборът на цветова гама бил ограничен от излишъка на военните запаси от самолетна боя, така че най-ранните автомобили били единствено светло зелени...
            Между другото и до днес това си е цвета на Ленд Ровър (и емблемата им е с този цвят). Едно традиции, но и в миналите десетилетия, в спортни съзтезания като Ф1 например (или нейни аналози от онова време, не съм експерт по Ф1) колите от различните международни тимове са се различавали ... по цветове - зелени са били английските, бяло, червено и синьо са били Италия, Франция и Германия (но не помня точно кой цвят - коя държава).
            на тоз зелен цвят не му ли викаха brytish racing green?
            В момента пияният гръцки народ се опитва да фокусира дългия лист със сметката, който му подава все по-изнервеният европейски сервитьор. А махмурлука тепърва предстои...

            Коментар


            • #7
              Имам историята LR, както беше публикувана в няколко последователни броя на списание "Land Rover". Има дори и номерата на двигателите монтирани на първите пред-серийни автомобили. Ако те интересуват,ще ги сканирам. Радвам се,че още един ценител на марката се включва в този форум.
              Yaro написа:
              ...несинхронизирани скорости (при Сериите)...
              От Series III всички скорости (и четирите) са синхронизирани.
              Как е Тойота-та? Още ли е толкова "жадна", или вече отстрани проблема?
              Секретаря на Her Majesty-The Queen, днес ми писа,че ще приветстват твоето завръщане под "марката на короната"
              There is no dark side of the moon really. As a matter of fact it's all dark.
              No wahalla.

              Коментар


              • #8
                Браво!!! Но защо махна за Forward Control??? Баш това ми беше итересно, защото чух за него...снощи от твоя реферат Ако имаш и снимчици на тези(как да ги нарека) "бусове"
                Я да питам-почитател си на марката или защо избра да пишеш точно на тази тема реферат
                о 88 з 417 оо 4 - Стоян

                Коментар


                • #9
                  Бравос и от мен!
                  Сега нямам време да чета подробно всичко, но вече съм си разпечатал темата и ще и дойде реда...
                  A Land Rover would never turn up to collect an Oscar.

                  Коментар


                  • #10
                    Nightcrawler, страшен аватар! От завист позеленях,като Land Rover-a ми
                    There is no dark side of the moon really. As a matter of fact it's all dark.
                    No wahalla.

                    Коментар


                    • #11
                      Първоначално публикуван от Tramp
                      Nightcrawler, страшен аватар! От завист позеленях,като Land Rover-a ми

                      От един каталог на LR е. Това си е истинска табела, човек може да си я поръча срещу скромната сума от 30 "quids"...
                      Много се колебах, ама засега ще се огранича с някоя друга дрешка
                      A Land Rover would never turn up to collect an Oscar.

                      Коментар


                      • #12
                        offtopic:

                        Първоначално публикуван от Tramp
                        ...Как е Тойота-та? Още ли е толкова "жадна", или вече отстрани проблема?
                        Секретаря на Her Majesty-The Queen, днес ми писа,че ще приветстват твоето завръщане под "марката на короната"
                        Много добре е, май се разбра от какво гълта толкова, ще видим съвсем скоро.. Аз никога не съм напускал марката на короната, макар и да карам японска техника в последните 9 месеца..

                        Tramp, твоя ЛР е този от аватара ти ли?

                        Коментар


                        • #13
                          Yaro написа:
                          ...Tramp, твоя ЛР е този от аватара ти ли?...
                          Не, но е подобен-Series III,88 Station wagon, 2.3cc бензинов двигател.
                          На аватара ми е снимка от "Camel Trophy '83" (Zaire).
                          Радвам се,че си на път да оправиш Тойота-та си.
                          Шегувах се , знам,че рано или късно пак ще яхнеш Land Rover.
                          There is no dark side of the moon really. As a matter of fact it's all dark.
                          No wahalla.

                          Коментар


                          • #14
                            Първоначално публикуван от Tramp
                            Yaro написа:
                            ...Tramp, твоя ЛР е този от аватара ти ли?...
                            Не, но е подобен-Series III,88 Station wagon, 2.3cc бензинов двигател...
                            Браво, раздвам се! Култовия 2.25!!

                            Коментар


                            • #15
                              До: Land Rover / история и хронология/

                              Една задачка-закачка....
                              Прикачени файлове
                              00359893488603

                              ....нямам си вече LR...

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X