Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Монтаж на VNT Turbo + Intercooler Defender TD5
Свий
X
-
Монтаж на VNT Turbo + Intercooler Defender TD5
Последно редактирано от PETER PETRAKIEV; 06-12-14, 11:28.Land Rover Defender 110 Td5
+
малка колекция от стари BMW-та между '79та и '85та
LZ1LRDТагове: Няма
-
От: Turbo + Intercooler Defender TD5
Привет,
VNT-то е на Turbo Technics, купено от http://bellautoservices.co.uk/. Много го мислих, и накрая реших, че като ще купувам турбо, да е най-якото и взех Race модела (до 230к.с.). Към него сложих голям OFF-road Inter-cooler, силиконови маркучи, Boost controller, за да си правя опити с различно налягане. Иначе по дефендъра има адски много доработки (за последните 3 години), но трябва да изпиша цяла страница, а в момента нямам много време...
В крайна сметка в момента карам на 1.4-1.5 бара с голямото турбо и... вдига 100 на трета между светофарите. В гората последният път карах на 3та бавна постоянно, и като се засиля на 4та и върти гуми (което никога не се е случвало до сега)
Ако има интерес, ще хвана да опиша процеса по-подробно уикенда.Land Rover Defender 110 Td5
+
малка колекция от стари BMW-та между '79та и '85та
LZ1LRD
Коментар
-
От: Turbo + Intercooler Defender TD5
Ако направиш тема за твоя Дифендър ще е много интрерсно!
Аз някога имах такъв ТД5 110' и когато му надух турбото на 1 бар с ремап разбира се, запона да вдига 160 с лекота, но скоро интеркулера цъфна като майска роза. Спомням си, че му сложих зъбно колело в раздатката от Диско 2, за да получи макс скорост.Garage 31 Ltd - Classic Land Cruisers restoration
Коментар
-
От: Turbo + Intercooler Defender TD5
Първоначално публикуван от lopche Преглед на мнениеПривет,
VNT-то е на Turbo Technics, купено от http://bellautoservices.co.uk/. Много го мислих, и накрая реших, че като ще купувам турбо, да е най-якото и взех Race модела (до 230к.с.). Към него сложих голям OFF-road Inter-cooler, силиконови маркучи, Boost controller, за да си правя опити с различно налягане. Иначе по дефендъра има адски много доработки (за последните 3 години), но трябва да изпиша цяла страница, а в момента нямам много време...
В крайна сметка в момента карам на 1.4-1.5 бара с голямото турбо и... вдига 100 на трета между светофарите. В гората последният път карах на 3та бавна постоянно, и като се засиля на 4та и върти гуми (което никога не се е случвало до сега)
Ако има интерес, ще хвана да опиша процеса по-подробно уикенда.2023 Honda CRF 300 Rally,2017 Dacia Duster 1,5dci 4x4 леко пипната, 2013 Honda NT700 Deauville,ABS
Коментар
-
От: Turbo + Intercooler Defender TD5
Привет на всички! Тъй като вчера понаписах наколко реда в страницата "Кой съм аз" на Клуб Ленд Ровър Ентусиастс, за да не се повтарям, ще си позволя да копирам намисаното там:
По темата с моето камионче, като всяко хоби, с всеки непредвиден приход е свързан непредвиден тунинг/доработка на машината, а тази тенденция разко премина в планиран тунинг/доработка с времето...
Вероятно ще пропусна нещо, но до момента (грубо) съм вложил в следните елементи (ще се пробвам хронологично):
- Премахване на EGR - едно от най-осезаемите действия, по отношение на вървежа
- Купуване/Монтиране на Самоблокиращ се заден диференцял - Eaton (Detroit Lockers) Lock-Right, както и Преден Eaton (Detroit Lockers) TrueTrack - диференцял със спираловидни колела, който автоматично прехвърля до 75% въртящо усилие към еторото колело, но при нужда от диференциране се държи като отворен такъв. Това са най-ключовите елементи, на тема ОфРоуд - безкрайно съм доволен, няма място, което да не съм качил с тези диференцяли. Единственото, което ме е спирало до сега са моментите, когато просто лагам на корем...
- Премахване на средното гърне и подмяната му с права тръба - гласът се промени коренно, но в никакъв случай дразнещо, което само по себеси е достатъчно, но и на вървежа също се отрази.
- K&N отворен филтър - пак малка разлика, но има все пак (а при смяната на турбото вече разликата е осезаема... С оригиналния едвам "диша" новото турбо)
- Усилени Главини - много са гадни оригиналните
- Производство на броня за лебетка (за основа се ползва П-профил с дебелина на стената 10мм), както и лебетка 13000lbs. (пъввоначално сложих една 8000, но, след известно количество дълбока кал и зор, се разлепиха постоянните магнити от прегряваме и замина, та сега съм с тази)
- 10мм алуминиева тава, под кормилната щанга
- Подяна на праговете с "Tree sliders" - много са ценни, постоянно ги ползвам
- Произвордство на Решетки за фаровете, както и такива за задните светлини - чертежите си ги направих сам, след което лазер, заварки, прахово и готово! Идеята ми беше, че предните решетки са от 4мм, а всички купешки са от 2-3, а за задни изобщо не се предлагат метални в моя дизайн (пресечен купол). При задните също така, вкички решения на пазара предвиждаха монтаж с рапидки към купето, което просто ми изглеждаше недопустимо, та си измислих основа, която се слага под мигача/стопа, на която има шпилки и за шпилките се затягат самите решетки. Междо другото съм намислил да се пробвам с ebay.co.uk с този дизайн, пък кой знае, може да искарам някой лев...
- Една от най-важните ми инвестиции - 4 нови гуми
- Federal Couragia 235/85/16 - безкрайно съм доволен на ВСЯКАКЪВ терен и сезон
- 4 нови Джанти - Лети, но стомана - 7х16, леко изнесени навън - рязко допринесоха към стабилността на пътя и още повече извън него
- От тук доработките по "силата" продължиха - купих си някаква "умна" кутийка, която да лъже компютъра, че налягането на колектора е по-ниско, та да мога да пренадувам. Ефекта беше много приятен, но уви нетраен - не издържа на температурата под капака и на калта.
- От несгодата с кутийката, потърсих професионална помощ и съм адски щастлив, че се запознах с Дидо от N-Tuning, който разпой чипа от дъното на компютъра ми, запой цокъл и сложи програмируема памет. От там, с новата карта, мигновено вдъхна нов живот на камиончето, което, с около 150к.с. започна да се кара много приятно в гората.
- Известно време покарах в тази конфигурация (е, смених няклко полуоски, един заден кардан, два предни калника и два комплекта предни решетки) до преди наколко седмици, когато ми се случи типичен за двигателя проблем - маркучът, който излиза от турбото с високо налягане и който следва да е армиран и двупластов, се е разлепил вътрешно и се обърна сам в себе си (това, което повечето колеги вероятно познават като "направи жабка"). Всичко супер, ако не беше по средата на егати баира в Люлин планина... От там чист дизел, на лебетка и един час. Всичко хубаво, на върха, като починах и помислих малко, свалих маркуча, изкормих вътрешността и го монтирах обратно, та да се прибера поне. На прибиране обаче почвам да чувам едно спечифично виене и си казвам - край, замина турбината... Така, като си насадиш сам една идея и тя те яде бавно от вътре, та, докато си поръчвам нови, силиконови маркучи за виското налягане, почнах сериозно да чета на темата VNT... Малко ми трябваше, след всичкото четене и ей ме на, изпразнени до дупка кредитни карти предпразнично и няколко кашона с Турбо, ГОЛЯЯМ Кулер и силиконовите маркучи.
- Сагата VNT - монтирахме всички нови части в камиона и аз какво да правя мислите - газ на следващия ден в гората! Страшна грешка, адски гадно си изкарах... Не ми се разказва цялата сага, че вече бая изписах така или иначе, но тяга никаква, пуши черно и виенето не само че остана, а се увеличи х10. Пригирам се уклюмал, дал всички торби с пари и ефект нулев и почвам да търся проблема. Пак Дълга история, но се оказаха следните неща:
- Виенето се оказа от духащ колектор на пети цилиндър, ама нали е с метална гарнитура и се получава един ефект...абе помните ли като деца, като свирихме с ръце, с листо между палците? - е тоя ефект, ама с много налягане
- оказа се, че на пети цилиндър има скъсана шпилка, а пък на другата няма гайка (иди разбери защо...). Следва сваляне, плосък шлайф на колектора, нова гарнитура, нови шпилки 10х9 навсякъде и готово.
- Черното и липсата на тяга се дължаха на факта, че новото турбо така смуче (както пише в един английски форум "it can suck the skin off a flying cat"), че маркуча на входящия въздух, към турбото (то е едно 90 градусово меко коляно всъщност) директно се засмуква и направо залепва за себе си, от което турбото се задушава и много гориво, няма въздух. - Моментално влезе едно PCV коляно Ф60 в маркуча (е, не моментално, с много зор, но..) и проблемът временно се реши (временно, понеже не съм много убеден в идеята за коляно в маркуча).
- Последва подмяна на часовника на таблото с манометър, купуване на Boost Controller и унищожение на всяка свободна минута в опити и настройки.
- След като открих, че при налягане над 1.6 бара, нещата рязко се влошават, започнах да изучавам каква може да е причината, да не мога да надуя повече... Доста борба, тестове, четене на форуми, четене с NanoCom на живи данни и т.н. стигнаг до следното решение - Задължително трябва да се изреже тръбата с "блокиралия вентилатор" от филтърната кутия - това завихряне на въздуха може и да прави нещо в нормални условия, но в момента само ме задушава - без него изведнъж вдиша турбото и полудя! И другото е факта, че при толкова голям дебит на входящ въздух, дебитомера направо "превърта" и почва да вади 000, което шашка компютъра и спира горивото и става мазало... Решения три - Тунинг дебитомер (с други стойности), емулуатор на сигнала на този, или моето решение - втора въздушна линия от филрътната кутия до турбото, покрай дебитомера. Маркуч Ф18 върши идеална работа и доработката не е трудна - подигнах с един тройник клапана за картерните газове и вкарах въздуха под него, направо пред турбото.
- С тези настройки в момента карам на 1.45 с пикове до 1.55, вдига 100 на трета, между светофарите, и върти гуми на първа (и четирите), а на бавни върти гуми и на 4-та (което изисква доста да си променя маниета на каране, но пък е забавно)
- Идните дни мисля да го заведа на дино тест в ХЕЕД и ще кача резултатите, ако ви е интересно.
Еми като че ли това е за сега, надявам се да мога да бъда полезен, ако някой има питания и да се сращнем с колегите от София възможно най-скоро!
Поздрави на всички и лека вечер!Land Rover Defender 110 Td5
+
малка колекция от стари BMW-та между '79та и '85та
LZ1LRD
Коментар
-
От: Монтаж на VNT Turbo + Intercooler Defender TD5
Благодаря на колегата Петракиев за сформирането на темата! Дискусията в обява за турбо наистина не беше много удачна... Ще се постарая тези дни да направя наколко снимки на самото турбо, както е монтирано, маркучите, доработката по филтерната кутия и допълнителната въздушна линия, покрай дебиломера, и ще ги кача.
имам и едно-две клипчета (силно нескопосани, но все пак) на ускорение от светофар и от 2ра/3та. Ще ги кача след малко (само малкия да заспи, че да ги прегледам на спокойствие...)
Поздрави на всички и лека вечер!Land Rover Defender 110 Td5
+
малка колекция от стари BMW-та между '79та и '85та
LZ1LRD
Коментар
-
Land Rover Defender 110 Td5
+
малка колекция от стари BMW-та между '79та и '85та
LZ1LRD
Коментар
-
От: Монтаж на VNT Turbo + Intercooler Defender TD5
Привет от мен отново!
Понаправих няколко снимки на двигателния отсек, за да придобиете представа как изглежда и какво съм правил:
1. Задължително махнете "блокиралата перка" от филтърната кутия - при голяма консумация на въздух само пречи! (поне от моя опит) Полученият резултат е следния (извинете калта, последната разходка беше много "напоителна" ) :
2. Допълнителна 18мм въздушна линия, покрай дебиломера, за да не превърта при висок дебит...
3. Самото Турбо + Boost Controller "Turbo Smart"
+ Един общ план:
Поздрави от мен и до скоро!Land Rover Defender 110 Td5
+
малка колекция от стари BMW-та между '79та и '85та
LZ1LRD
Коментар
-
От: Монтаж на VNT Turbo + Intercooler Defender TD5
Колега не пипай оригиналните пружини.Колата няма нужда от лифт.
Ако сложиш жълтите пружини скоро след това ще си върнеш оригиналните.
Всички които сме имали Дифендър имаме по едни жълти пружини в мазето.Garage 31 Ltd - Classic Land Cruisers restoration
Коментар
-
От: Монтаж на VNT Turbo + Intercooler Defender TD5
Първоначално публикуван от rusev Преглед на мнениеКолега не пипай оригиналните пружини.Колата няма нужда от лифт.
Ако сложиш жълтите пружини скоро след това ще си върнеш оригиналните.
Всички които сме имали Дифендър имаме по едни жълти пружини в мазето.
Ако се беше обадил /питал/ можеше да те затрупаме. Моите са ползвани 2 месеца.
Жълтите си вървят с Прокомп, които също скоро ще смениш.
Тази комбинация не пасва на конете, турбото и т.н
Ако искаш прегледай тази тема. Не знам как да те пратя там. Намери си я ако те интересува. Поне за по нататък.
Съвети при избор на амортисьори за Land Rover
Последно редактирано от Tedo56; 12-12-14, 19:05.
Коментар
-
От: Монтаж на VNT Turbo + Intercooler Defender TD5
Ехаа... Що така негативно? Аз почетох бая из английските форуми и хората са доволни...
Що се отнася до лифта, предвид, че минавам на 33/12.5/15, нямаше как без... Пък и предвид бронята и леблебедката, отпред много клекна. А и като цяло, дълга база, и коремчето опира тук-там...
А каква ви е резервата за пружините? Те принципно вървят със СуперГаз, но аз си избрах Прокомп, че уж по-добре.
Не, че не е късно вече, но споделете притесненията си (моля).
П.С. Към лифта вървят и 30мм. фланци, все пак.Land Rover Defender 110 Td5
+
малка колекция от стари BMW-та между '79та и '85та
LZ1LRD
Коментар
-
От: Монтаж на VNT Turbo + Intercooler Defender TD5
Първоначално публикуван от lopche Преглед на мнениеЕхаа... Що така негативно? Аз почетох бая из английските форуми и хората са доволни...
Що се отнася до лифта, предвид, че минавам на 33/12.5/15, нямаше как без... Пък и предвид бронята и леблебедката, отпред много клекна. А и като цяло, дълга база, и коремчето опира тук-там...
А каква ви е резервата за пружините? Те принципно вървят със СуперГаз, но аз си избрах Прокомп, че уж по-добре.
Не, че не е късно вече, но споделете притесненията си (моля).
П.С. Към лифта вървят и 30мм. фланци, все пак.
Не е негативно, а преминат път.
Плюс това всяко нещо накрая се счупва и му идва времето за смяна, така, че по добре се подготви от сега за смяната. Няма да е далече.
Аз не бих сложил фланци, а изнесени джанти, ама който както реши.
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар