Здравейте!
Ще купувам джип и все още не мога да направя окончателен избор между Grand Cherokee 2.7 CRD и 4.7. Знам, че въпросът е дискутиран много пъти във форума, най-вероятно вече съм изчел всички теми. Според това, което прочетох, най-препоръчван е 4.7 заради по-малкото проблеми, които създава. Имам наблюдения върху 2.7 CRD и определено ми харесва като динамика, но не ми харесва грубата работа (вибрациите) на мотора. И все пак мога да се примиря с тях. Въпреки, че не съм карал 4.7 съм сигурен, че ще ми допадне повече - никога не съм харесвал работата на дизеловите мотори (по-старите). Но има няколко неща, заради които не мога да направя окончателен избор :
1. По-малко обяви за 4.7, почти всички са по-стари (около 2000г.), малко по-високи цени спрямо 2.7, + 2000лв за монтаж на нов ГИ (стара уредба не искам в колата), по-високи ГО и данък, по-малко места за зареждане на газ извън БГ, допълнителни евентуални проблеми заради ГИ. Тук нямам въпроси, просто отбелязвам за мен какви са минусите.
2. Ако е 4.7 бутилката на ГИ ще се монтира задължително в отделението за резервната гума, тъй като ми трябва целият багажник (гумата ще се монтира навън). Тук обаче е главното нещо, което ме спира да избера този вариант. В последните 4г. ме блъснаха два пъти отзад и то не леко. Предполагам всеки ще си помисли, че проблемът е рязко спиране от моя страна, но реалността е, че просто явно нямам късмет.
И в двата сблъсъка чаках на светофар (последна кола) в спряло положение повече от 10-15 сек. Та тук въпросите ми са :
- Попаднах на информация, че поради разположението на резервоара на гранда има голяма опасност от разливане и възпламеняване при евентуален удар отзад. Някой има ли повече информация относно сигурността и изобщо какво се случва като имам и още един резервоар (на ГИ в резервната гума) на първи ред готов за сблъсък от някоя по-ниска кола?
3. За 2.7 CRD знам, че има евтин вариант за диагностичен уред. Има ли такъв вариант за 4.7 и какъв е той? Разбира се, преди да купя джипа, ще се закара за обстоен преглед, но няма да е лошо да мога предварително да прегледам за грешки, а и в последствие да ползвам уреда.
4. При скоростните кутии на 4.7 няма ограничение над 2ра скорост, докато при дизеловата кутия има до 4-та. Прочетох, че фабричните спирачки на грандовете не се славят с особено добри характеристики. Какво се случва при нужда да се ограничава скоростта над 2-ра предавка - трябва да се намаля само със спирачка?
5. Като отчетем минусите, които аз виждам за мен, наистина ли 4.7 е толкова по-добър двигател за този модел, за да избера него?
Малко са странни въпросите, които зададох, но затова и пуснах нова тема.
Благодаря предварително на всички включили се!
Ще купувам джип и все още не мога да направя окончателен избор между Grand Cherokee 2.7 CRD и 4.7. Знам, че въпросът е дискутиран много пъти във форума, най-вероятно вече съм изчел всички теми. Според това, което прочетох, най-препоръчван е 4.7 заради по-малкото проблеми, които създава. Имам наблюдения върху 2.7 CRD и определено ми харесва като динамика, но не ми харесва грубата работа (вибрациите) на мотора. И все пак мога да се примиря с тях. Въпреки, че не съм карал 4.7 съм сигурен, че ще ми допадне повече - никога не съм харесвал работата на дизеловите мотори (по-старите). Но има няколко неща, заради които не мога да направя окончателен избор :
1. По-малко обяви за 4.7, почти всички са по-стари (около 2000г.), малко по-високи цени спрямо 2.7, + 2000лв за монтаж на нов ГИ (стара уредба не искам в колата), по-високи ГО и данък, по-малко места за зареждане на газ извън БГ, допълнителни евентуални проблеми заради ГИ. Тук нямам въпроси, просто отбелязвам за мен какви са минусите.
2. Ако е 4.7 бутилката на ГИ ще се монтира задължително в отделението за резервната гума, тъй като ми трябва целият багажник (гумата ще се монтира навън). Тук обаче е главното нещо, което ме спира да избера този вариант. В последните 4г. ме блъснаха два пъти отзад и то не леко. Предполагам всеки ще си помисли, че проблемът е рязко спиране от моя страна, но реалността е, че просто явно нямам късмет.

- Попаднах на информация, че поради разположението на резервоара на гранда има голяма опасност от разливане и възпламеняване при евентуален удар отзад. Някой има ли повече информация относно сигурността и изобщо какво се случва като имам и още един резервоар (на ГИ в резервната гума) на първи ред готов за сблъсък от някоя по-ниска кола?
3. За 2.7 CRD знам, че има евтин вариант за диагностичен уред. Има ли такъв вариант за 4.7 и какъв е той? Разбира се, преди да купя джипа, ще се закара за обстоен преглед, но няма да е лошо да мога предварително да прегледам за грешки, а и в последствие да ползвам уреда.
4. При скоростните кутии на 4.7 няма ограничение над 2ра скорост, докато при дизеловата кутия има до 4-та. Прочетох, че фабричните спирачки на грандовете не се славят с особено добри характеристики. Какво се случва при нужда да се ограничава скоростта над 2-ра предавка - трябва да се намаля само със спирачка?
5. Като отчетем минусите, които аз виждам за мен, наистина ли 4.7 е толкова по-добър двигател за този модел, за да избера него?
Малко са странни въпросите, които зададох, но затова и пуснах нова тема.
Благодаря предварително на всички включили се!
Коментар