Здравейте на всички!
Това е първият ми пост, знам какво е отношението в утвърдените форуми към новобранците с тъпи въпроси, затова ви моля за снизхождение.
Най-накрая и аз станах притежател на Jeep, това е хвалбата, Jeep-а е черен, лъскав и направо съм влюбен в него.
Тепърва почвам ъпгрейдите, трябва да мине само малко време да си стъпя финансово на краката
Като говорим за финансово, днес преживях и първия си шок с новата придобивка. Бях си подготвил около 3 хиляди лева за първоначалното обслужване със самочувствието, че дори ще ми останат. Явно съм си правил криви сметки. Очаквах, че комбинацията Балканстар/Мопар е скъпа, но цените надминаха и най-смелите ми очаквания, умножени по две.
Става въпрос за смяната на двата ремъка, наборът от ролки и обтегачи, както и водната помпа. Цената на тези части (Мопар в БС) е 3471 лева, а заедно с труда гони 4000 (труда не в БС).
Тук не става въпрос дали се циганя или подхождам "щедро" към новата придобивка, тези пари ги нямам и няма да ги имам следващите няколко месеца. От друга страна се чува как ролките плачат за смяна. Затова, трябва да прибягна към алтернативи на Мопар и затова ви моля, собствениците на возила с този мотор, да споделите кой как се е справил със ситуацията с "неоригинални" части.
Слагам кавички, защото ще се осмеля да предположа, че мопарските части не са някакъв пийс ъф арт, както са например частите на AMG, а са на сходни цени, а пък въпросните "неоригинални" части, може въобще да не са по-лоши.
Другият ми въпрос, освен за неоригиналните ремъци, ролки и обтегачи, е за водната помпа. Искам да попитам пак собственици, които не са сменяли въпросната помпа при смяна на ремъците, дали са имали проблеми с протичане и ако не/да, колко километра е изкарала въпросната помпа досега. Някой изследвал ли е конкретния проблем с протичнето и дали въпросната помпа подлежи на ремонт (вместо 700 лева за оригинална)
Това е по отнешение на "обслужването", имам и още два болни проблема.
Първият е разхода, закова над 19 на сто софийско градско - лежерно, с оригиналните 235/65/17 пистарки. Още повече се подтиснах след откровението на друг собственик на същия Jeep, на който му харчи 18/100 и го смята за нормално, отдавайки го на гумите 32х10.5 BFG A\T, които не са чак толкова по-големи и рошави от оригиналните. Става въпрос за двигателя от 2005 със 163 коня.
Доста съм изчел, преди да се спра на този модел (KJ CRD), и нявсякъде го дават като сравнително икономичен с градски разход около 12-13 литра.
Споделете каква е горчивата истина, някакви идеи и насоки, чип-тунинг - да/не, затапване или отстраняване на ЕГР клапан, профилактка или смяна на датчици (кои) и всякакви технически български нововъведения, са добре дошли за стресираната ми душица.
Вторият проблем е поведението на раздатката NV242.
Първо да направя уточнението, че днес за сефте разбрах след иначе месеци четене, че в режим 2WD, едната полуоска се "отключва" и реално другата върти "половината" диференциал, без да става съответното задвижване на короната и кардана към раздатката.
Да се върнем на раздатката. Когато издърпам с една позиция лоста, се включва режима парт тайм (както и би трябвало да е), но на таблото светва лампата за фулл тайм.
При следващата позиция на лоста, която би трябвало да е фулл тайм, откровено пак се усеща, че не е фулл тайм, а парт тайм. При леко завиване се усеща онова (не знам как се казва) "натягане", като от заключени диференциали. На таблото не свети никаква лампа
N си е N, 4WD LO си работи както се очаква и лампата на таблото свети.
Следващото интересно нещо е, че при обратно преминаване на 2WD режим, известно време (около минута), пак се усеща "парт тайм" затягането.
Човек с опит и рутина изказа съображение (при първо гледане), че раздатката освобождава кардана към предния мост, но все още "ънлокера" на полуоската не я е освободил.
Въпросът ми е, дори при две твърдо зацепени полуоски, все пак дифа е отворен, не би ли трябвало въпросното "затягане" да не се усеща, независимо, че се върти целия диф и кардана към раздатката? Така както и при Фулл тайм не би трябвало също да се усеща?
Възможно ли е предния диференциал да се е "самозацепил" твърдо поради някаква грижа и затова усещането от фулл тайм режима да е като със заключен диференциал?
Помогнете и с някаква информация за въпросния локер/ънлокер на полуоската, на какъв принцип работи, профилактира ли се и т.н. (мислех, че само при Паджеро и ТЛК го има, за Jeep нищо не съм срещал досега като написана информация)
Благодаря ви предварително
Това е първият ми пост, знам какво е отношението в утвърдените форуми към новобранците с тъпи въпроси, затова ви моля за снизхождение.
Най-накрая и аз станах притежател на Jeep, това е хвалбата, Jeep-а е черен, лъскав и направо съм влюбен в него.
Тепърва почвам ъпгрейдите, трябва да мине само малко време да си стъпя финансово на краката

Като говорим за финансово, днес преживях и първия си шок с новата придобивка. Бях си подготвил около 3 хиляди лева за първоначалното обслужване със самочувствието, че дори ще ми останат. Явно съм си правил криви сметки. Очаквах, че комбинацията Балканстар/Мопар е скъпа, но цените надминаха и най-смелите ми очаквания, умножени по две.
Става въпрос за смяната на двата ремъка, наборът от ролки и обтегачи, както и водната помпа. Цената на тези части (Мопар в БС) е 3471 лева, а заедно с труда гони 4000 (труда не в БС).
Тук не става въпрос дали се циганя или подхождам "щедро" към новата придобивка, тези пари ги нямам и няма да ги имам следващите няколко месеца. От друга страна се чува как ролките плачат за смяна. Затова, трябва да прибягна към алтернативи на Мопар и затова ви моля, собствениците на возила с този мотор, да споделите кой как се е справил със ситуацията с "неоригинални" части.
Слагам кавички, защото ще се осмеля да предположа, че мопарските части не са някакъв пийс ъф арт, както са например частите на AMG, а са на сходни цени, а пък въпросните "неоригинални" части, може въобще да не са по-лоши.
Другият ми въпрос, освен за неоригиналните ремъци, ролки и обтегачи, е за водната помпа. Искам да попитам пак собственици, които не са сменяли въпросната помпа при смяна на ремъците, дали са имали проблеми с протичане и ако не/да, колко километра е изкарала въпросната помпа досега. Някой изследвал ли е конкретния проблем с протичнето и дали въпросната помпа подлежи на ремонт (вместо 700 лева за оригинална)
Това е по отнешение на "обслужването", имам и още два болни проблема.
Първият е разхода, закова над 19 на сто софийско градско - лежерно, с оригиналните 235/65/17 пистарки. Още повече се подтиснах след откровението на друг собственик на същия Jeep, на който му харчи 18/100 и го смята за нормално, отдавайки го на гумите 32х10.5 BFG A\T, които не са чак толкова по-големи и рошави от оригиналните. Става въпрос за двигателя от 2005 със 163 коня.
Доста съм изчел, преди да се спра на този модел (KJ CRD), и нявсякъде го дават като сравнително икономичен с градски разход около 12-13 литра.
Споделете каква е горчивата истина, някакви идеи и насоки, чип-тунинг - да/не, затапване или отстраняване на ЕГР клапан, профилактка или смяна на датчици (кои) и всякакви технически български нововъведения, са добре дошли за стресираната ми душица.
Вторият проблем е поведението на раздатката NV242.
Първо да направя уточнението, че днес за сефте разбрах след иначе месеци четене, че в режим 2WD, едната полуоска се "отключва" и реално другата върти "половината" диференциал, без да става съответното задвижване на короната и кардана към раздатката.
Да се върнем на раздатката. Когато издърпам с една позиция лоста, се включва режима парт тайм (както и би трябвало да е), но на таблото светва лампата за фулл тайм.
При следващата позиция на лоста, която би трябвало да е фулл тайм, откровено пак се усеща, че не е фулл тайм, а парт тайм. При леко завиване се усеща онова (не знам как се казва) "натягане", като от заключени диференциали. На таблото не свети никаква лампа
N си е N, 4WD LO си работи както се очаква и лампата на таблото свети.
Следващото интересно нещо е, че при обратно преминаване на 2WD режим, известно време (около минута), пак се усеща "парт тайм" затягането.
Човек с опит и рутина изказа съображение (при първо гледане), че раздатката освобождава кардана към предния мост, но все още "ънлокера" на полуоската не я е освободил.
Въпросът ми е, дори при две твърдо зацепени полуоски, все пак дифа е отворен, не би ли трябвало въпросното "затягане" да не се усеща, независимо, че се върти целия диф и кардана към раздатката? Така както и при Фулл тайм не би трябвало също да се усеща?
Възможно ли е предния диференциал да се е "самозацепил" твърдо поради някаква грижа и затова усещането от фулл тайм режима да е като със заключен диференциал?
Помогнете и с някаква информация за въпросния локер/ънлокер на полуоската, на какъв принцип работи, профилактира ли се и т.н. (мислех, че само при Паджеро и ТЛК го има, за Jeep нищо не съм срещал досега като написана информация)
Благодаря ви предварително
Коментар