Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Jeep Cherokee 2.8 CRD - да се похваля и да се оплача

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Jeep Cherokee 2.8 CRD - да се похваля и да се оплача

    Здравейте на всички!

    Това е първият ми пост, знам какво е отношението в утвърдените форуми към новобранците с тъпи въпроси, затова ви моля за снизхождение.
    Най-накрая и аз станах притежател на Jeep, това е хвалбата, Jeep-а е черен, лъскав и направо съм влюбен в него.
    Тепърва почвам ъпгрейдите, трябва да мине само малко време да си стъпя финансово на краката

    Като говорим за финансово, днес преживях и първия си шок с новата придобивка. Бях си подготвил около 3 хиляди лева за първоначалното обслужване със самочувствието, че дори ще ми останат. Явно съм си правил криви сметки. Очаквах, че комбинацията Балканстар/Мопар е скъпа, но цените надминаха и най-смелите ми очаквания, умножени по две.

    Става въпрос за смяната на двата ремъка, наборът от ролки и обтегачи, както и водната помпа. Цената на тези части (Мопар в БС) е 3471 лева, а заедно с труда гони 4000 (труда не в БС).

    Тук не става въпрос дали се циганя или подхождам "щедро" към новата придобивка, тези пари ги нямам и няма да ги имам следващите няколко месеца. От друга страна се чува как ролките плачат за смяна. Затова, трябва да прибягна към алтернативи на Мопар и затова ви моля, собствениците на возила с този мотор, да споделите кой как се е справил със ситуацията с "неоригинални" части.
    Слагам кавички, защото ще се осмеля да предположа, че мопарските части не са някакъв пийс ъф арт, както са например частите на AMG, а са на сходни цени, а пък въпросните "неоригинални" части, може въобще да не са по-лоши.

    Другият ми въпрос, освен за неоригиналните ремъци, ролки и обтегачи, е за водната помпа. Искам да попитам пак собственици, които не са сменяли въпросната помпа при смяна на ремъците, дали са имали проблеми с протичане и ако не/да, колко километра е изкарала въпросната помпа досега. Някой изследвал ли е конкретния проблем с протичнето и дали въпросната помпа подлежи на ремонт (вместо 700 лева за оригинална)

    Това е по отнешение на "обслужването", имам и още два болни проблема.

    Първият е разхода, закова над 19 на сто софийско градско - лежерно, с оригиналните 235/65/17 пистарки. Още повече се подтиснах след откровението на друг собственик на същия Jeep, на който му харчи 18/100 и го смята за нормално, отдавайки го на гумите 32х10.5 BFG A\T, които не са чак толкова по-големи и рошави от оригиналните. Става въпрос за двигателя от 2005 със 163 коня.
    Доста съм изчел, преди да се спра на този модел (KJ CRD), и нявсякъде го дават като сравнително икономичен с градски разход около 12-13 литра.

    Споделете каква е горчивата истина, някакви идеи и насоки, чип-тунинг - да/не, затапване или отстраняване на ЕГР клапан, профилактка или смяна на датчици (кои) и всякакви технически български нововъведения, са добре дошли за стресираната ми душица.

    Вторият проблем е поведението на раздатката NV242.

    Първо да направя уточнението, че днес за сефте разбрах след иначе месеци четене, че в режим 2WD, едната полуоска се "отключва" и реално другата върти "половината" диференциал, без да става съответното задвижване на короната и кардана към раздатката.

    Да се върнем на раздатката. Когато издърпам с една позиция лоста, се включва режима парт тайм (както и би трябвало да е), но на таблото светва лампата за фулл тайм.

    При следващата позиция на лоста, която би трябвало да е фулл тайм, откровено пак се усеща, че не е фулл тайм, а парт тайм. При леко завиване се усеща онова (не знам как се казва) "натягане", като от заключени диференциали. На таблото не свети никаква лампа

    N си е N, 4WD LO си работи както се очаква и лампата на таблото свети.

    Следващото интересно нещо е, че при обратно преминаване на 2WD режим, известно време (около минута), пак се усеща "парт тайм" затягането.
    Човек с опит и рутина изказа съображение (при първо гледане), че раздатката освобождава кардана към предния мост, но все още "ънлокера" на полуоската не я е освободил.

    Въпросът ми е, дори при две твърдо зацепени полуоски, все пак дифа е отворен, не би ли трябвало въпросното "затягане" да не се усеща, независимо, че се върти целия диф и кардана към раздатката? Така както и при Фулл тайм не би трябвало също да се усеща?
    Възможно ли е предния диференциал да се е "самозацепил" твърдо поради някаква грижа и затова усещането от фулл тайм режима да е като със заключен диференциал?

    Помогнете и с някаква информация за въпросния локер/ънлокер на полуоската, на какъв принцип работи, профилактира ли се и т.н. (мислех, че само при Паджеро и ТЛК го има, за Jeep нищо не съм срещал досега като написана информация)

    Благодаря ви предварително

  • #2
    От: Jeep Cherokee 2.8 CRD - да се похваля и да се оплача

    Чакай да ти отговоря от майната си- "Дядо Владо".
    Това е отговора. Намери участника с този ник, свържи се с него и дерзай. Аз от Балкан Стар добри отзиви не съм чул. За цените пък съвсем.
    https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

    Коментар


    • #3
      От: Jeep Cherokee 2.8 CRD - да се похваля и да се оплача

      Поразгледай тук и малко ще ти олекне на душата

      Ангренажен ремък и ролки на INA - 208 EUR
      Водна помпа - 149.90 EUR

      Общо: 357.9 EUR + някъде към 40 EUR за шипинг до БГ всичко излиза към 800 лв. Със сигурност в БГ ще откриеш китайски "аналози" на половин цена.

      Цената обаче на обтегача на пистовия ремък си е стряскаща. В Балканстар пък я умножават по две. Добрата новина е, че ако не я оставиш да се разпадне е абсолютно ремонтно пригодна. На моя JK е същата и на 200 км от София ми се наложи да я сменям. Балканстар ми обявиха безумна цифра и две седмици доставка. Нямах избор и я отворих за да видя какво може да се направи. Като видях как е изпълнена се шашнах. Едни пластмасови полумесеци се пързалят на сухо в цамов корпус. Келявата пластмаска заминала и полумесеца изкопал корпуса. Да се чуди човек как въобще е изкарала 2 години. Накратко една втулка от молибденов полиамид реши проблема генерално и я направи вечна. И да не се окаже вечна поне знам че и следвеащия път ще мина с втулка.
      Последно редактирано от elbgt; 26-10-12, 02:15.
      My Jeep is not a SUV. Your SUV is not a Jeep.

      Коментар


      • #4
        От: Jeep Cherokee 2.8 CRD - да се похваля и да се оплача

        Здравей и добре дошъл във форума,

        Явно вече си научил урока си а именно - в БС се ходи само ако си купуваш нова машина или ти е необходима доста специфична диагностика . Аз миналата година си купих обслужващ ремък оттам за 175 лева...уж оригинален а ми го дадоха в пликче като за кисело мляко и на него пишеше единствено Made in Slovenia.
        Колегата elbgt те е насочил към един от вариантите за доставка на части. Другия е rockauto (имаме тема тук във форума, където си комбинираме доставките на по-дребни части) - транспорта ти се калкулира автоматично + 25% добавяш за мито и ДДС. Дори за всеки артикул имаш по няколко опции и сам си избираш заместителя дали да е по-добър от оригинала или не.
        Единствената ми забележка към препратката на elbgt е водната помпа...от доста ровене по американските форуми разбрах едно - не си куувай такава на Crown за да не плачеш жестоко след това! Относно ремонта и знам, че можеш да и подмениш и само уплътнението ако в него е проблема за теча. По форуми и сайтове на производители се избистриха 3 вида обслужване за това - на 100 000 км слиромашкото е смяна само на ремък, по-нормалното е със смяна на ролки и обтегач а най-доброто е и смяна на водна помпа.
        Относно разхода - не е нормален. Аз съм с 2.8 CRD отпреди фейслифта (150 кс) с гуми 16" (сигурен ли си, че твоите 17" са оригиналните и ако не са има ли вероятност да лъжат показанието на дисплея) и смесено лятото съм 10.5/100 а зимата 11.5/100. Разбира се това е след remap на софтуера (което ти препоръчвам пред стандартен чип тунинг) откъдето разхода падна с 1-1.5/100. Правиха ми го в digitaltuning (моля да не се счита за реклама).
        Относно ЕГР - аз го затапих преди около 20 дни, поради повишаване на температурата при определени условия и скорости. При теб обаче е електронен ако не се лъжа и може да ти светне MIL с грешка. По руски и американски форуми имаше решение и на това.
        За датчици - единствено съм брал ядове и се наложи подмяната на Crankshaft position sensor (намира се под ЕГР на майната си и ако правиш нещо действай и по двете да минеш с едно разглобяване). Хубаво е ериодично да почистваш и MAP/MAF sensor.
        За мен е задължително да подмениш маслата по диференциалите, скоростна кутия (ATF+4 най-добре на Mopar) и раздатка (ATF+4 - най-добре на Mopar) - може от ниско ниво или неправилни масла да затяга нещо. Маслото в задния диф задължително с добавка за LCD (например Castrol SAF-XJ75W-140). За предния диф Castrol SAF-X75-140.
        Хубаво е ремонти и обслужвания да се правят от хора с опит с Jeep - има голямо значение ниво на масло, как се измерва то, как се поставя филтъра и гарнитурата на скоростната кутия и т.н.
        Можеш да се подготвиш психически и за подмяна шайбата на алтернатора (скъпа е доста), тампони и шарнир на А-рамото отзад и особено внимателен бъди с предни долни шарнири, които се чупят без предупреждение (случи ми се във Варна). Сега съм ги сменил с подсилени на Moog пък ще видим.

        Успех
        Jeep Cherokee Liberty 2.8 CRD

        Коментар


        • #5
          От: Jeep Cherokee 2.8 CRD - да се похваля и да се оплача

          Първоначално публикуван от bpavlov Преглед на мнение
          При следващата позиция на лоста, която би трябвало да е фулл тайм, откровено пак се усеща, че не е фулл тайм, а парт тайм. При леко завиване се усеща онова (не знам как се казва) "натягане", като от заключени диференциали. На таблото не свети никаква лампа

          N си е N, 4WD LO си работи както се очаква и лампата на таблото свети.

          Следващото интересно нещо е, че при обратно преминаване на 2WD режим, известно време (около минута), пак се усеща "парт тайм" затягането.
          Човек с опит и рутина изказа съображение (при първо гледане), че раздатката освобождава кардана към предния мост, но все още "ънлокера" на полуоската не я е освободил.

          Въпросът ми е, дори при две твърдо зацепени полуоски, все пак дифа е отворен, не би ли трябвало въпросното "затягане" да не се усеща, независимо, че се върти целия диф и кардана към раздатката? Така както и при Фулл тайм не би трябвало също да се усеща?
          Възможно ли е предния диференциал да се е "самозацепил" твърдо поради някаква грижа и затова усещането от фулл тайм режима да е като със заключен диференциал?

          Помогнете и с някаква информация за въпросния локер/ънлокер на полуоската, на какъв принцип работи, профилактира ли се и т.н. (мислех, че само при Паджеро и ТЛК го има, за Jeep нищо не съм срещал досега като написана информация)

          Благодаря ви предварително
          Доколкото знам, няма "ънлокър" на полуоски. Така е било при старите "Черокита" с вакуумни "дисконектори". Тук се отцепва целият преден мост и предният кардан си се върти от предните колела през диференциала. Най-вероятно имаш "ЛСД" - диференциал с ограничено приплъзване отзад и той може да ти създава някакво усещане за напрежение при завой, ако не е обслужван. Лампите "парт-тайм" и "фул-тайм" понякога светят когато си искат - това е общ проблем на повреден датчик за позиция на раздатката - едно копче, струващо стотина долара , което се натиска с различна дълбочина от "петльов гребен", вързан на лоста за смяна на раздатките.
          България е единствената страна на тая плоска земя, която има цели СЕДЕМ рилски езера!

          Коментар


          • #6
            От: Jeep Cherokee 2.8 CRD - да се похваля и да се оплача

            Първоначално публикуван от Bogoljub Gagic Преглед на мнение
            Най-вероятно имаш "ЛСД" - диференциал с ограничено приплъзване отзад и той може да ти създава някакво усещане за напрежение при завой, ако не е обслужван. .
            Не е необходимо да има ЛСД за да усеща въпросното "напрежение". Достатъчно условие е че е парт-тайм. При завой има разлика в изминатия път между двата моста, а диференциал между тях, който да "освободи напрежението" няма.
            My Jeep is not a SUV. Your SUV is not a Jeep.

            Коментар


            • #7
              От: Jeep Cherokee 2.8 CRD - да се похваля и да се оплача

              Първоначално публикуван от bpavlov Преглед на мнение

              Вторият проблем е поведението на раздатката NV242.
              Първоначално публикуван от elbgt Преглед на мнение
              . Достатъчно условие е че е парт-тайм............. а диференциал между тях, който да "освободи напрежението" няма.
              ???????

              Коментар


              • #8
                От: Jeep Cherokee 2.8 CRD - да се похваля и да се оплача

                Аз спрях да чета, като видях Балкан стар че си отишъл Части за Jeep се купуват от Рокауто през Жоро ЦСКА и се сменяват при дедоВладо Иначе ремъка е много скъп, комплекта му е 194$ в Англия, ние с американските над 40$ видим ли и се плашим 242 е много хуабва раздатка, ако не включва лесно е за пооправяне, но е нормално не винаги да изключва и включва мърдаш напред назад и става.

                Коментар


                • #9
                  От: Jeep Cherokee 2.8 CRD - да се похваля и да се оплача

                  Първоначално публикуван от elbgt Преглед на мнение
                  Не е необходимо да има ЛСД за да усеща въпросното "напрежение". Достатъчно условие е че е парт-тайм. При завой има разлика в изминатия път между двата моста, а диференциал между тях, който да "освободи напрежението" няма.
                  Вярно, че му е дълго излиянието с въпроси, но трябваше все пак да прочетеш какво е попитал. Притеснява се, че не му изключва предното, и дори на 2HI / 2WD- само на задно му се струва, че има задържане в завой и пита за дисконектори и прочие устройства, отцепващи предните полуоски, които евентуално да не му работят. Такива в този модел няма.
                  България е единствената страна на тая плоска земя, която има цели СЕДЕМ рилски езера!

                  Коментар


                  • #10
                    От: Jeep Cherokee 2.8 CRD - да се похваля и да се оплача

                    Имаше си в упътването написано да се раздвижи лоста между R и D след преместване на лоста на РК, за да се включи избрания режим.
                    edoors.bg- Джаджи за врати и врати

                    Коментар


                    • #11
                      От: Jeep Cherokee 2.8 CRD - да се похваля и да се оплача

                      Значи просто при преминаването от Парт тайм към 2WD, раздатката не освобождава веднага предния кардан, минава около минута.
                      Това не е толкова притеснително, дадох го само като насока за реалния проблем, а той е, че реално Фулл тайм-а работи като Парт тайм, дифа остава игноритран от веригата

                      Коментар


                      • #12
                        От: Jeep Cherokee 2.8 CRD - да се похваля и да се оплача

                        Първоначално публикуван от Bogoljub Gagic Преглед на мнение
                        Вярно, че му е дълго излиянието с въпроси, но трябваше все пак да прочетеш какво е попитал. Притеснява се, че не му изключва предното, и дори на 2HI / 2WD- само на задно му се струва, че има задържане в завой и пита за дисконектори и прочие устройства, отцепващи предните полуоски, които евентуално да не му работят. Такива в този модел няма.
                        Добре съм си го разбрал

                        Първоначално публикуван от bpavlov Преглед на мнение
                        Следващото интересно нещо е, че при обратно преминаване на 2WD режим, известно време (около минута), пак се усеща "парт тайм" затягането.
                        Първоначално публикуван от bpavlov Преглед на мнение
                        Значи просто при преминаването от Парт тайм към 2WD, раздатката не освобождава веднага предния кардан, минава около минута.
                        Тази ситуация със забавеното изключване имах предвид и аз. Причината за забавянето може да бъде единствено ако съществува въртящ момент между първичния и вторичния вал на раздатката, сиреч ако се опиташ да изключиш парт-тайм режима докато автомобила завива или докато единия мост е с различно сцепление с терена. При движение по твърда настилка и направо изключва моментално. Който е виждал раздатка отвътре му е ясно защо е така. По абсолютно същата причина примерно АРБ локера не може да изключи блокажа докато не се изравнят въртящите моменти към двете полуоски. Пак по същата причина е почти невъзможно да изключиш от скорост без да натискаш съединителя докато се ускоряваш или спираш с двигател. В този случай ако с педала на газта елиминираш въртящия момент между първичния и вторичния вал в скоростната кутия предавката се изключва с един пръст. Но на кой ли не му се е налагало да кара със строшен съединител та ги разправям тия работи

                        По повод Rockauto ще спомена, че този сайт е безполезен когато става въпрос за европейските дизелови версии. Чат-пат нещо по окачването може да свърши работа от там, но малко са тези със 100% оригинално окачване.
                        Последно редактирано от elbgt; 27-10-12, 00:19.
                        My Jeep is not a SUV. Your SUV is not a Jeep.

                        Коментар


                        • #13
                          От: Jeep Cherokee 2.8 CRD - да се похваля и да се оплача

                          Благодяря колега, за разяснението. А има ли такава логика и при превключването от Парт тайм към Фулл тайм? Защото не ми се включва въпросния режим, може би някаква техника трябва да се приложи

                          Коментар


                          • #14
                            От: Jeep Cherokee 2.8 CRD - да се похваля и да се оплача

                            Интересно, може ли да се тества дали работи "фул-тайм" режимът, ако се вдигне едната предна гума във въздуха ? Не би ли трябвало всичкият въртящ момент да отиде в нея, ако е наред междуосевият диференциал и колата да не може да тръгне ? Със задна може да не стане, ако има ЛСД.
                            България е единствената страна на тая плоска земя, която има цели СЕДЕМ рилски езера!

                            Коментар


                            • #15
                              От: Jeep Cherokee 2.8 CRD - да се похваля и да се оплача

                              Едно от задължителните неща за двигател 2.8 CRD е да провериш какво е състоянието и да почистиш MAP sensor-а. Разположен е отгоре на главата, в задния край на левия разпределителен вал, зад датчика за налягането в Reil-а:


                              Зацапаният със сажди и маслени пари сензор е една от причините за влошена работа на мотора и повишен разход на гориво. Ето разликата между чист и замърсен:



                              Освен това трябва да се почисти и маслоотделителят в системата за рециркулация на картерните маслени пари:



                              За индикатора на позициите на раздатката сигнал се взема от датчик, който е разположен отгоре на раздатката:

                              Изглежда ето така:

                              Представлява платка с резистори и плъзгач, който се задвижва от издатъка в предния край на датчика. Затваря различни части от пистите и на изхода му има различна стойност на съпротивление, което е управляващо за сигнализацията на различните режими на раздатката в приборното табло:

                              плъзгач /в случая с износени контакти на едната секция/:

                              Платка:

                              с резисторна сборка върху нея:


                              На изхода трябва да има следните стойности на съпротивление за съответните режими:

                              Ако има разлики, по-големи от посочените, то е вероятно заради това индикаторите да не светят правилно в съответните режими, а раздатката да си превключва нормално.
                              Най-често в този датчик се износват контактите на плъзгача или през уплътнението прониква масло. Също така често вътре навлиза вода през куплунга, покрай перата на ел. изводите /там май няма никакво уплътнение/ и в резултат - плъзгачът вече не затваря необходимите контакти върху платката, а от там и на изхода съпротивлението не е в нормалните стойности. Ако е така, то най-вероятно този датчик трябва да се смени.
                              Възможно е и регулировката на привода за превключване на раздатката да е неправилна и самите режими да не се превключват нормално, но това е по-малко вероятно.
                              Колкото до усещането за задържане в завой - трябва да се провери какво е състоянието на LSD-то в задния диференциал и най-вече какво е маслото вътре и има ли добавка за LSD в него, защото лошото масло или липсата на добавка бързо ще "убие" LSD-то. Предния мост няма никакви дисконектори или хъбове и полуосите с диференциала са непрекъснато зацепени с кардана. Освобождават се от трансмисията само от раздатката в режим 2 Hi -/само заден мост/ но продължават да се въртят заедно с колелата. В този мост няма какво да задържа, ако в раздатката всичко е наред и режимите се превключват правилно, независимо какво свети в момента като индикация на таблото. Трябва да се закара Jeep-a при някой запознат, който да провери правилното превключване на раздатката, състоянието на веригата вътре и какъв сигнал идва от датчика - дали отговаря на даденото в таблицата по-горе.
                              Успех!
                              Jeep Cherokee - Liberty 2.8 CRD
                              First impression is not always true. Get inspired.
                              Qualis vir, talis et oratio. (Какъвто човекът, такава и речта му.)Seneca
                              Reading is sooo boring, unlike writing!

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X