Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Проблемни шарнири Cherokee 2002-2004

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Проблемни шарнири Cherokee 2002-2004

    Здравейте,

    Разбрах, че има проблеми с шарнирите на черокито, като на някои коли са подменени по сервизна акция. Проверих на моят джип по вин номера и пише сменени, но реално не виждам да са подменени или аз се бъркам затова искам да ви помоля за инфо къде мога да видя разликата между преди смяна и след смяна...
    Важно ми е, че и детето ще се вози и искам всичко да е ток.

  • #2
    Проверката е лесна:



    Иначе хубави усилени шарнири са със следните номера - MOPAR 5114037AJ или MOOG K3199
    "Смъртта е по-лека от перо, Дългът е тежък като планина" - Мейджи, император на Япония

    2007' Jeep Cherokee KJ 2,8 CRD

    Коментар


    • #3
      идеята ми беше дали не се сменя целия шенкел или в кампанията са сменяли само шарнира с усилен, защото гледам 2 вида шенкели за тези черокито, като н проблемния пружината бута на изваждане, а на другия притиска носача към шенкела

      Коментар


      • #4
        Първоначално публикуван от sttekata Преглед на мнение
        идеята ми беше дали не се сменя целия шенкел или в кампанията са сменяли само шарнира с усилен, защото гледам 2 вида шенкели за тези черокито, като н проблемния пружината бута на изваждане, а на другия притиска носача към шенкела
        "Втория вид шенкели", дето ги гледаш са за КК Cherokee-Liberty (модел след 2008 г.). Имам обширна тема как присадих такива на моя KJ:
        https://offroad-bulgaria.com/forum/%...=148622&page=7
        https://www.youtube.com/watch?v=mpK3m2YXloM

        Коментар


        • #5
          Аха... вече ми е ясно !
          Благодаря ти за информацията!

          Значи по кампанията са слагали просто усилени шарнирни болтове, а не са сменяли шенкела.

          Коментар


          • #6
            Първоначално публикуван от sttekata Преглед на мнение
            Аха... вече ми е ясно !
            Благодаря ти за информацията!

            Значи по кампанията са слагали просто усилени шарнирни болтове, а не са сменяли шенкела.
            Да.
            Смяната на шенкели налага смяна на носачи (горен и долен), главини (щото шенкелите за КК-модела, същите и за "Додж Нитро" са с по-малък отвор), съответно спирачни дискове, спирачни супорти и спирачни апарати (щото на KJ нямат една извивка и опират) и... полуоски... . Както и джанти с по-голям диаметър. Това - ако се ползват оригинални части. Имах предложения за нещо там "пилене-лазерно рязане" и преправяне, ама не посмях. При мен шарнири "се разкопчаха" на два пъти затова предприех такава радикална интервенция - имам бензиново KJ, в момента втора (беше трета) кола в домакинството и се ползва само за разходки по черни пътища (+ придвижване по асфалт до тези черни пътища). Не мога да си представя да ми се извади шарнир някъде на майната си в гората Ако се караше предимно по асфалт, щях да рискувам да сменям само шарнири + чат-пат да плащам за пътна помощ с паяк (щото с друго не става, колесарите ги забраниха) ако пак се случи
            https://www.youtube.com/watch?v=mpK3m2YXloM

            Коментар


            • #7
              Ебаси..., а го взех за каране по черен път лек офроуд....
              Ще купя един шарнир и ще го нося в колата за зор заман...

              Коментар


              • Павлин Андреев
                Павлин Андреев коментира
                Редактиране на коментар
                Спокойно бре... Слагай два усилени MOPAR 5114037AJ и си свиркай.

            • #8
              Първоначално публикуван от sttekata Преглед на мнение
              Ще купя един шарнир и ще го нося в колата за зор заман...
              Ако можеш да ремонтираш на място... Щото, доколкото съм гледал, за да се смени долен шарнир се сваля: колелото, спирачния апарат, шенкела, целия долен носач и т.н.
              https://www.youtube.com/watch?v=mpK3m2YXloM

              Коментар


              • #9
                Лично аз бих му го забил това шенкелно решение в ГЗ.
                Пълна смехория.
                Спортидж 2.0 ТДИ 2000г. Ceed 1,6 CRDI 2010г.Каравана Антарес 390 2015г.
                Карайте ПРЕДВИЖДАЙКИ!!!! Така и спирачки ще сменяте по- рядко.

                Коментар


                • #10
                  ебаси цирка с тоя шарнир и не мога да повярвам че са допуснали такава елементарна грешка!

                  Коментар


                  • #11
                    Темата е много обсъждана. Същата конструкция е при "Тойота", "Мерцедес" и още едма камара марки по същото време. Само дето собствениците им коментират проблемите си с недомлъвки и под сурдинка - "тЕрикат мъж не писка"
                    https://www.youtube.com/watch?v=mpK3m2YXloM

                    Коментар


                    • #12
                      Е добре де, при мен си е с тези шарнирни болтове, с които го купих и досега си е ОК. Над 110 000км. съм минал с тях без никакви проблеми. Liberty 2.8CRD, 10.2004 г. да не са с някаква извънземна технология, та при вас ги сменяте като носни кърпи. Аз с него обиколих Европа, почти две години в Норвегия го карах и се прибирах с него без проблеми. За мен проблемни са по-скоро двата надлъжни задни носача, и то ако не са сменени с новия модел. Там проблемите са заради корозия, в следствие на затворената конструкция със само един кръгъл отвор. През него прониква влага, соли от третирането през зимата на пътя и следва сериозна корозия до степен, че да изгние почти напълно стената му. Новите модели са оставени отворени отпред и отзад при цилиндричните детайли, където влизат сайлентвтулките, в резултат на което няма задържане вътре на влага и корозия. Ето до каква степен може да е корозирал:

                      Jeep Cherokee - Liberty 2.8 CRD
                      First impression is not always true. Get inspired.
                      Qualis vir, talis et oratio. (Какъвто човекът, такава и речта му.)Seneca
                      Reading is sooo boring, unlike writing!

                      Коментар


                      • #13
                        Алекс, като се замисля не съм срещал оплакване от теб по този казус. Моя беше същата конфигурация, година и дори месец като твоя. Взех го на границата на 2009/2010 и го карах около 150 000 км до 2016 г. Повечето градско и извънградско плюс доста хижи и вили...тук таме някой софийски бордюр, но в никакъв случай истински офроуд или издевателства. С взимането се смениха шарнирите с оригинални от Влади 333, един път във Варна чупих левия шарнир и ги смених и двата с moog problem solver. Редовно гресиране и хванати и сменени още 3 или 4 броя в последния момент. Нямам идея дали е късмет или задкормилно майсторство, но ти пожелавам все така да продължава.
                        Между другото не помня Евгени Edoors дали имаше проблеми с неговия.
                        Jeep Cherokee Liberty 2.8 CRD

                        Коментар


                        • #14
                          Нямам спомени да е писал тук за подобен проблем, а и докторът след него май също не е споменавал за проблем с шарнири. Може би зависи все пак от марка и модел, такива за първоначално вграждане, и aftermarket parts.
                          Jeep Cherokee - Liberty 2.8 CRD
                          First impression is not always true. Get inspired.
                          Qualis vir, talis et oratio. (Какъвто човекът, такава и речта му.)Seneca
                          Reading is sooo boring, unlike writing!

                          Коментар


                          • #15
                            Аз също не съм имал проблеми с моите на старото добиче (сменени по сервизна акция). На новия още като го взех, Еди Рангелов каза "за смяна" - бяха оригиналните. Смених ги с Parts Master - скапаха за 12 000 км. без никакъв офроуд (волана започна да затяга). Сега съм със SWAG, а едни MOPAR-ски чакат в багажника...
                            Та така въпрос на качество, явно.
                            "Смъртта е по-лека от перо, Дългът е тежък като планина" - Мейджи, император на Япония

                            2007' Jeep Cherokee KJ 2,8 CRD

                            Коментар

                            Активност за темата

                            Свий

                            В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                            Най-много потребители онлайн 4,057 в 14:19 на 14-06-16.

                            Зареждам...
                            X