Здравейте колеги.Може ли някои да обясни при какви условия се кара с включен 4PART TIME и кога се кара при включен 4 FULL TIME,ако не ви затруднява?
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Кога 4PART TIME кога 4 FULL TIME
Свий
X
-
От: Кога 4PART TIME кога 4 FULL TIME
Предполагам питаш за този Jeep Liberty KJ на аватара зад теб. За да не се повтарям ще копирам едно от многото написани мнения за това:
.......превключване позициите на full time раздатка 242. Тя е с диференциал в нея, който може да е действащ /отворен/ или блокиран. Съответно в единия случай раздатката става full time, а в другия part time. При нея може да се избира из между всички режими 2WD - включен е само заден мост; 4PartTime -включени са и двата моста, като междуосевия диференциал е блокиран - за движение само на сняг, лед, кал или друг хлъзгав терен /не трябва да се използва на сух твърд терен с добро сцепление/; 4FullTime- включени са и двата моста, като междуосевия диференциал е отворен - за движение на всякакъв терен, през цялото време /full time/; N - neutral - изключена е трансмисията към двата моста - ползва се за да те теглят /особено при автоматична скоростна кутия/; 4LO -включени са и двата моста, междуосевия диференциал е блокиран, включена е понижаваща предавка с предавателно отношение 2,72:1. Това са т.н. "бавни" - използва се за движение по силно пресечен хлъзгав терен, преодоляване на по-големи наклони или спускане от тях и т.н.Jeep Cherokee - Liberty 2.8 CRD
First impression is not always true. Get inspired.
Qualis vir, talis et oratio. (Какъвто човекът, такава и речта му.)Seneca
Reading is sooo boring, unlike writing!
-
От: Кога 4PART TIME кога 4 FULL TIME
Трябва да "попрактикуваш" и сам ще си избереш кога в какъв режим да караш. Зимата, освен ако не е някаква безснежна и суха, си включваш full-time и забравяш. Ако попаднеш в дълбоки преспи или в кал и усетиш, че колата нещо буксува, местиш "едно нагоре (напред)" и отиваш на 4x4 part-time като блокираш междуосевия диференциал. Сега за позиция 4low има различни възгледи във форума кога да се използва - дължи се на "астматичните" тротинетки с малки двигатели и оттам наблюдения, че трябвало при катерене по стръмен склон, при теглене и при не знам си какво... при Jeep KJ с автоматична скоростна кутия на практика не ти трябва освен при спускане от много стръмен баир, за да действа като моторна спирачка - 4x4low + първа предавка на автоматика. Друго, аз, а и синът ми, използваме 4x4low при затъване - като усетиш, че се окопаваш, включваш бавните и като шут в г@за някой изритва колата от локвата или от преспатаАма като споделих това наблюдение в някаква тема тука, ми наскачаха УАЗ-каджии и НИВА-джии да ми обясняват какви глупости били това.
България е единствената страна на тая плоска земя, която има цели СЕДЕМ рилски езера!
Коментар
-
От: Кога 4PART TIME кога 4 FULL TIME
Понеже 242 раздатка си е една и съща и на новите, и на старите ЧероЦи, ще споделя какво казват в братските форуми за буксуването с нея - никога да не се буксува упорито при включено 4-фултайм, т.е. при свободен междуосов диференциал. Поради конструктивна недомислица диференциала си заминавал за норматив (лошо мазане). Имаше и снимки на посинелите карантии на раздатката. Ма може и братушката да е бил мнооооого упорит в буксуването, знам ли!
Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
Из "Златния телец"
Коментар
-
От: Кога 4PART TIME кога 4 FULL TIME
Явно този доста ще да се е постарал за да посинее. Всъщност раздатката си има и помпа за принудително мазане на всички критични места, и охладител вътре в нея, а не виждам конструктивно с какво се различава, примерно от 231. Освен с наличието на диференциал в нея, което е основното и предимство. Да не би точно диференциалът да е посинял, ако този е буксувал много дълго и упорито само с единия мост?Jeep Cherokee - Liberty 2.8 CRD
First impression is not always true. Get inspired.
Qualis vir, talis et oratio. (Какъвто човекът, такава и речта му.)Seneca
Reading is sooo boring, unlike writing!
Коментар
-
От: Кога 4PART TIME кога 4 FULL TIME
Благодаря много за изчерпателните отговори.Значи при сняг и когато съм на ЛОВ си карам на 4 FULL TIME И НЯМА ОПАСНОСТ да счупя нещо,защото диференциала е отворен.А каква е ползата тогава от 4 PART TIME ??? Защо го има и е сложен на първо място???Лесно беше само вчера
Jeep Cherokee - Liberty 3.7
Fab Fours Legend
Nissan Terrano II 2,4
Коментар
-
От: Кога 4PART TIME кога 4 FULL TIME
Защото, когато забуксуваш с едното колело на единия мост, да имаш поне едно въртящо на другия. Т. е. при фул тайм въртящия момент се разпределя между трите диференциала и се върти колелото с най малко сцепление, а при парт тайм имаш поне по едно колело на мост. Както и да го разбираш, две е повече от едно. Не знам, как по- простичко да го обясня.Suzuki Vitara 1.6 Avtomatic
SSang Yong Kyron 2.0xdi
Jeep Grand Cherokee WJ 2.7crd ; Jeep Grand Cherokee WК2 3.0crd
Коментар
-
От: Кога 4PART TIME кога 4 FULL TIME
Първоначално публикуван от ianevi2 Преглед на мнениеА каква е ползата тогава от 4 PART TIME ??? Защо го има и е сложен на първо място???(пък тя срещнала домакина на някаква почивна станция с велосипед, той се уплашил, хвърлил колелото, мечката го взела и... знаете
) - си караш на part-time.
България е единствената страна на тая плоска земя, която има цели СЕДЕМ рилски езера!
Коментар
-
От: Кога 4PART TIME кога 4 FULL TIME
Аз понеже съм отварял много пъти тъпата 242 раздатка (не тя е хубаво нещо от към потребителски качества, дума да няма, обаче е много кекаво направена) е те там така са навързани вътре нещата че няма как да е първо фултайма, просто особеност на конструкцията.... Така че моето мнение е - подредени са така защото не са могли да ги подредят по друг начин. За мен подредбата на Супер Селекта на Митсубиши е по-правилна и по-логична. А относно уроците в ютубата - те там съветват едва ли не и бавните да включваме веднага след излизане от асфалта но ние например знаем че това е не най-правилния вариант. В общи линии имам чувството че тези уроци са правени за Ведровъри а не за Джипове.Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.
Коментар
-
От: Кога 4PART TIME кога 4 FULL TIME
Първоначално публикуван от atanas_93 Преглед на мнениеЗащото, когато забуксуваш с едното колело на единия мост, да имаш поне едно въртящо на другия. .
Първоначално публикуван от ianevi2 Преглед на мнениеЗащо го има и е сложен на първо място???
"парта" да е преди " фула" се дължи на прагматизма в американската инженерна школа за правилност при първосигнална реакция.
Същото е и при "Калашников" и други армейски автоматични оръжия, след предпазител (режим х2 за джипа) следва с едно "щрак" автоматична до безкрай (режим 4х4 парттайм), следващото "щрак" вече е "цветно"............0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 0 потребители онлайн. 0 потребители и 0 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар