Предприех замяната на генератора с идеята за монтаж на лебедка... един ден 
Реших да използвам момента, че е свален мотора и на тезгяха става лесно.
От следващата снимка си личи колко е бебешки оригиналния сравнен с новия.

Както повечето знаят оригиналния генератор е 35А. Производителя му е сложил малка шайба и той прави доста обороти. Така е постигнат достатъчен заряд при малки обороти на мотора от малкия му капацитет.
Използвания нов генератор е от дизелово Паджеро и ми е подарък от агента Руси Русев. Капацитета (или потенциала) му е 75А, което превишава два пъти и отгоре оригиналния.
Монтажа се оказа лесен. Направих много лека доработка на стойката. Използвах част от обтяжния механизъм на Паджерото и част от на Ферозата. Ферозата няма винтов обтегач, което ми дойде много добре от Паджерото.
Монтажа можеше да стане с позиция малко по-напред или малко по-назад на новия спрямо стария генератор. Аз избрах да го монтирам по-назад и да компенсирам изместването с издължаване на шайбата. Тъй като Паджерото е с два трапецовидни ремъка, а Ферозата с един пистов реших, че издължаването на шайбата няма да натовари лагерите заради по-малкото напрежение на пистовия ремък.
Новата пистова ролка я изработих на струга. Припомних си някои неща от Механото
Тя е и единствения възел в цялата система, който може да се издъни. Сложих нов ремък и ще го следя дали ще се сдъвчи.
Едно от притесненията ми беше, че може да опира в шасито. Въпреки по-големия обем и размер на новия генератор се оказа, че има много за прибиране към двигателя и не стърчи навън. Много трудно монтирах маркуча върху термостата, но явно не е невъзможно.
Куплунга е различен и сега се чудя, дали да го направя с обувки или да търся букса от Паджеро. Силовия кабел е доста сериозен, но мисля да го сменя и него с 25-35 квадрата.










Реших да използвам момента, че е свален мотора и на тезгяха става лесно.
От следващата снимка си личи колко е бебешки оригиналния сравнен с новия.
Както повечето знаят оригиналния генератор е 35А. Производителя му е сложил малка шайба и той прави доста обороти. Така е постигнат достатъчен заряд при малки обороти на мотора от малкия му капацитет.
Използвания нов генератор е от дизелово Паджеро и ми е подарък от агента Руси Русев. Капацитета (или потенциала) му е 75А, което превишава два пъти и отгоре оригиналния.
Монтажа се оказа лесен. Направих много лека доработка на стойката. Използвах част от обтяжния механизъм на Паджерото и част от на Ферозата. Ферозата няма винтов обтегач, което ми дойде много добре от Паджерото.
Монтажа можеше да стане с позиция малко по-напред или малко по-назад на новия спрямо стария генератор. Аз избрах да го монтирам по-назад и да компенсирам изместването с издължаване на шайбата. Тъй като Паджерото е с два трапецовидни ремъка, а Ферозата с един пистов реших, че издължаването на шайбата няма да натовари лагерите заради по-малкото напрежение на пистовия ремък.
Новата пистова ролка я изработих на струга. Припомних си някои неща от Механото

Едно от притесненията ми беше, че може да опира в шасито. Въпреки по-големия обем и размер на новия генератор се оказа, че има много за прибиране към двигателя и не стърчи навън. Много трудно монтирах маркуча върху термостата, но явно не е невъзможно.
Куплунга е различен и сега се чудя, дали да го направя с обувки или да търся букса от Паджеро. Силовия кабел е доста сериозен, но мисля да го сменя и него с 25-35 квадрата.
Коментар