Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Фероза - замяна на генератора

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Фероза - замяна на генератора

    Предприех замяната на генератора с идеята за монтаж на лебедка... един ден
    Реших да използвам момента, че е свален мотора и на тезгяха става лесно.
    От следващата снимка си личи колко е бебешки оригиналния сравнен с новия.

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:01072011777.jpg
Прегледи:1
Размер:95.5 КБ
ID:5935204

    Както повечето знаят оригиналния генератор е 35А. Производителя му е сложил малка шайба и той прави доста обороти. Така е постигнат достатъчен заряд при малки обороти на мотора от малкия му капацитет.
    Използвания нов генератор е от дизелово Паджеро и ми е подарък от агента Руси Русев. Капацитета (или потенциала) му е 75А, което превишава два пъти и отгоре оригиналния.
    Монтажа се оказа лесен. Направих много лека доработка на стойката. Използвах част от обтяжния механизъм на Паджерото и част от на Ферозата. Ферозата няма винтов обтегач, което ми дойде много добре от Паджерото.
    Монтажа можеше да стане с позиция малко по-напред или малко по-назад на новия спрямо стария генератор. Аз избрах да го монтирам по-назад и да компенсирам изместването с издължаване на шайбата. Тъй като Паджерото е с два трапецовидни ремъка, а Ферозата с един пистов реших, че издължаването на шайбата няма да натовари лагерите заради по-малкото напрежение на пистовия ремък.
    Новата пистова ролка я изработих на струга. Припомних си някои неща от Механото Тя е и единствения възел в цялата система, който може да се издъни. Сложих нов ремък и ще го следя дали ще се сдъвчи.
    Едно от притесненията ми беше, че може да опира в шасито. Въпреки по-големия обем и размер на новия генератор се оказа, че има много за прибиране към двигателя и не стърчи навън. Много трудно монтирах маркуча върху термостата, но явно не е невъзможно.
    Куплунга е различен и сега се чудя, дали да го направя с обувки или да търся букса от Паджеро. Силовия кабел е доста сериозен, но мисля да го сменя и него с 25-35 квадрата.

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:01072011776.jpg
Прегледи:1
Размер:185.9 КБ
ID:5935205Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSCN2928.jpg
Прегледи:1
Размер:129.0 КБ
ID:5935211Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSCN2922.jpg
Прегледи:1
Размер:131.8 КБ
ID:5935207Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSCN2923.jpg
Прегледи:1
Размер:125.5 КБ
ID:5935212Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSCN2924.jpg
Прегледи:1
Размер:155.7 КБ
ID:5935210Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSCN2925.jpg
Прегледи:1
Размер:124.9 КБ
ID:5935214Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSCN2926.jpg
Прегледи:1
Размер:104.7 КБ
ID:5935208Натиснете снимката за да я уголемите

Име:01072011775.jpg
Прегледи:1
Размер:171.1 КБ
ID:5935213Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSCN2927.jpg
Прегледи:1
Размер:126.6 КБ
ID:5935206Натиснете снимката за да я уголемите

Име:02072011780.jpg
Прегледи:1
Размер:89.5 КБ
ID:5935209
    Росен Спасов (0+) LZ1SMY 0878110730
    Най-добрите ми спомени са предстоящите!

  • #2
    От: Фероза - замяна на генератора

    Роска, а как прецени какъв да е диаметъра на новата шайба?
    Георги Танев (0+)
    Land Rover Discovery 1 300 TDi
    Land Rover Club Bulgaria
    0887 930 238, 0878 797 768

    Коментар


    • #3
      От: Фероза - замяна на генератора

      Ами измерих шайбата на коляновия вал на Паджерото, Ферозовата ми е пред очите. Сметнах отношението в оригинал и после по мойта сметнах колко трябва да е новата. Закръглих размера към по-бързо въртене с много малко и... готово!
      Росен Спасов (0+) LZ1SMY 0878110730
      Най-добрите ми спомени са предстоящите!

      Коментар


      • #4
        От: Фероза - замяна на генератора

        Благодаря!
        Георги Танев (0+)
        Land Rover Discovery 1 300 TDi
        Land Rover Club Bulgaria
        0887 930 238, 0878 797 768

        Коментар


        • #5
          От: Фероза - замяна на генератора

          Много добре е станало ,но мисля че трябва на преминеш и на по-капацитивен акумулатор.
          МБ124 200Д седан 5 скорости 88 год. МБ 124 Е300Д Т 24 в 93 год. ОПЕЛ ФРОНТЕРА А ДБ 2,8ТДИ 95год. Не е проблем че човек е смъртен,проблема е че е внезапно смъртен!

          Коментар


          • #6
            От: Фероза - замяна на генератора

            Охо, бях я забравил тази тема
            Колега, акумулатора ми е 100А/ч и се намира върху заден десен калник, вътре в купето, точно до лебедката. С инсталацията на автомобила го свързва една жичка 35мм/кв.
            Росен Спасов (0+) LZ1SMY 0878110730
            Най-добрите ми спомени са предстоящите!

            Коментар


            • #7
              От: Фероза - замяна на генератора

              Шайбата ще трябва радикално да смалиш. Ама ти само ще го разбереш като монтираш всичко. Мисля, че можеш да почнеш от оригиналната на Ферозата.

              Разсъждения за размера на шайбата има в темата за Кърлежа дето щеше да ходи в Малайзия. Грубо казано - смяташ така че максималните обороти на двигателя да не пръснат алтернатора и се надяваш ниските да му стигнат за да даде нещо. Което за алтернатор от дизел, присаден на бензин не е сигурно.

              Плюсовият кабел 10кв.мм те оправя ако си с външен регулатор.

              Коментар


              • #8
                От: Фероза - замяна на генератора

                Ясене, за три неща се изказваш неподготвен. Много нетипично, но факт!
                Виж от кога е темата, аз така карам от 2011г.
                Тия от Митсубиши са решили генератора да се върти с някакви си обороти и аз съм ги спазил същите в отношение с оборотите на мотора. Башка, че бензиновия вдига повечко.
                Ако сложа + кабел 10кв и през него трябва да завъртя стартера, на разстояние 3.5 метра... няма да стане. Във всъщност с 35кв кабел, при въртене на стартера се получава такъв пад, че имам случаи, когато мотора запалва в мига на спиране на въртенето.

                Говориш за някаква тема в която спорят петима пробвали с педесетима чули - недочули. Като повечето теми де
                Росен Спасов (0+) LZ1SMY 0878110730
                Най-добрите ми спомени са предстоящите!

                Коментар


                • #9
                  От: Фероза - замяна на генератора

                  Определено не видях датата. Майтап.

                  Да се твърди че не съм се борил с алтернатори е малко пресилено. Но все пак кажи - на празен ход този алтернатор с тази шайба върши ли нещо? Ако да - да знаем да ползваме такива.

                  Коментар


                  • #10
                    От: Фероза - замяна на генератора

                    За теб - нищо конкретно не твърдя!
                    При 800 об/мин на мотора алтернатора се върти със същите обороти с които се върти при Паджерото, пак при 800 об/мин.
                    По волтметър на 800 об/мин на мотора напрежението на системата е 13,9-14.1 волта. При 1000 об/мин и от там нагоре напрежението стига 14.2-14.3 волта и разбира се, повече не се покачва. Естествено, че при 800 или 1000 об/мин на мотора алтернатора дава 20-30% от възможностите си, но така е заложил производителя му. Ако искаме на празен ход на мотора да дава цялата си мощност (или 80% и нагоре) ще трябва поне два пъти да увеличим предавката, но какво ще стане на 7000 об/мин на мотора, особено имайки в предвид, че в оригинала му мотора не развива толкова. Отношението му с коляновия вал е поне 2:1 по визуален спомен. Това означава 14000 об/мин. Не съм компетентен за индукция, фази, синосоиди и пр., но за лагерите ще е смърт. За състезателен автомобил може и да е приемливо, но за постоянна експлоатация - не!
                    Росен Спасов (0+) LZ1SMY 0878110730
                    Най-добрите ми спомени са предстоящите!

                    Коментар


                    • #11
                      От: Фероза - замяна на генератора

                      Първоначално публикуван от sobax Преглед на мнение
                      Не съм компетентен за индукция, фази, синосоиди и пр., но за лагерите ще е смърт.
                      Те лагерите са интересни.

                      Коментар


                      • #12
                        От: Фероза - замяна на генератора

                        Първоначално публикуван от sobax Преглед на мнение
                        Ясене...
                        Ако сложа + кабел 10кв и през него трябва да завъртя стартера, на разстояние 3.5 метра... няма да стане. Във всъщност с 35кв кабел, при въртене на стартера се получава такъв пад, че имам случаи, когато мотора запалва в мига на спиране ...чето теми де
                        Хайде сега и мен да ме светнеш защо 10 кв.мм. няма да завъртят. Може би не 35, 50 ще още по-добре. Започни от тук: с колко ампера върти твоя стартер и колко е падът на напрежение на метър при многожилен(предполагам) проводник. А аз ще ти дам жокерче, че с 10 кв. паля от доста повече метри.

                        Коментар


                        • #13
                          От: Фероза - замяна на генератора

                          Кафемелачка като фоерозата с 10 квадрата ще пали безгрижно. 10 квадрата кабел с дължина 3.5м са грубо 0.006 ома. При 100А стартов ток пада ще е 0.6 волта. При акумулатор в нормално състояние и двигател палещ средностатистически от 2-3 оборота ще си палиш безгрижно с 10-те квадрата.

                          Работата е там че често проблема не е в самия кабел, а във връзките му с останалото, както и например акумулатора. И то тук 0.1V, там 0.2V, и докато го докара до стартера напрежението паднало с волт и кусур.

                          По гореизложените причини - двойно и тройно преоразмеряване си е съвсем в реда на нещата.

                          На мен ми е чудно по-скоро от къде са дошли тия чак 3.5 метра. Или иде реч за 2 жици? Някак нямам впечатление от двигателното отделение до багажника разстоянието да е чак такова, даже и по крива линия. Може и да бъркам де...
                          Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                          Коментар


                          • #14
                            От: Фероза - замяна на генератора

                            10 кв.мм медна жица има около 1.5 милиома съпротивление на метър. 4м жица, 200 ампера стартов ток на 1.6 бензин => 1.5 волта загуба само по едната жица. Лошата новина е че шасито или купето което го играе другата жица не е медно, а стоманено и там се губят минимум още толкова. И още толкова като клекне акумулаторът (ако е хубав) и паленето с около 8 волта става трудно.

                            Бакър си требе.

                            Коментар


                            • #15
                              От: Фероза - замяна на генератора

                              Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                              нямам впечатление от двигателното отделение до багажника разстоянието да е чак такова, даже и по крива линия. Може и да бъркам де...
                              Бъркаш. Особено ако не искаш да опънеш кабела през седалките а да мине да речем по пода.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X