Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Помощ Отново за прегряването и радиатора

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    Не казваш, какво става с антифриза в радиатора и казанчето. Намалява ли в радиатора, увеличава ли се в казанчето, или намалява?
    На мнението на Спарки съм. На първо време капачка. Не е скъпа и не си струва да не се смени.
    Колеги са опитвали ел перки на Фероза и не знам някой да е пожънал успех. Вероятно затова и са заварили виското, както казваш, защото ел вентилатора не си е вършил работата, както подобава,
    За мен, бива махнат също. При изправно виско, няма никакъв смисъл от него. Радиатора долу и промивка задължително. Увери се също, че термостата е монтиран правилно. С клапанчето за обезвъздушаване на горе. Ферозата се обезвъздушава лесно. Водната помпа, гледай да е с метална турбинка, ако има начин.
    Пиши, докъде си я докарал.
    Your conscience is all you can take to your grave.

    Коментар


    • spartneg
      spartneg коментира
      Редактиране на коментар
      Ами тва е неприятното в ситуацията, че съм я оставил на майстор в Хасково, а съм в Спфия поне до събота! Постегнаха ходовата част, остават шарнири, дросел и реглаж. Днес след обяд трябваше да са направили пробата с антифриза, радиатора и загряването, СЛЕД като сложиха и нова водна помпа. НО майстора не се обади, после не ми и вдигна /принципно е в добър сервиз и си има работа/ Така че чакам утре информация. По негови думи колата си е катана доста :/ но не й е обръщано мн внимание. Шарнирите са оригиналните, мисли и че водната помпа също не е пипана. Пак ще я видят надува ли маркучи. Така че сменям наред, пък да видим. Вече с нови виско, термостат и помпа ако прави пак проблеми -
      Вече предлага гарнитура да се пробва.
      За радиатора каза че е 50-50 да се качи на машина за промиване, защото според него ще се спука от налягането. Не ми препоръча, ноже би с подръчни материали както Спарки даде рецепта.
      И аз съм доста на тръни, че парите си вървят.
      Все повече съм на мнение че да има предна добавена перка, тая колица си е загрявала доста...
      Какви симптоми има затегнал/спукан блок, повредена гарнитура :/?

    • sparkybg
      sparkybg коментира
      Редактиране на коментар
      Ако има спукан блок или гарнитура, ще яде антифриз и ще надува маркучи, като в крайна сметка ще протече. Не я отваряйте засега. Опитайте всичко друго.

      За състоянието на блок/бутала/клапани можеш да се ориентираш за 5 минити като и премерите компресията след регулиране на клапани. Факта е че предишния собственик е бил мърляч, за да си играе с електрически перки.

    • spartneg
      spartneg коментира
      Редактиране на коментар
      Добре, в крайна сметка най-лошото възможно е при всички налични симптоми до колкото виждам е - нов радиатор /около 400 лв/ и/или поправка на двигателя - нов блок, ремонт на двигател тн. тука вече за какви пари говорим?!

  • #17
    Неприятното в ситуацията е, че могат да си те клатят, както си искат. Значи очакваш от тях да сменят виското, термостата и водната помпа? Да видят дали надува. Какви машини за радиатора? Какви спуквания? Какъв е проблемът да се промие на ръка. Аз си прави всичко на вилата, барабар с промивка на цялата система и маркуч от помпата.Симптоматиката, трябва да си я наблюдаваш ти.
    Обади се на колегата по-горе да я погледне. Виждам, че ти си ангажиран. Те могат да ти изкарат и духнала гарнитура и крив блок и какво ли не още. Разбирам, че си им гласувал доверие, но аз повече доверие бих имал на колега от форума, отколкото на който и да бил сервиз. Те явно си я отлагат, за когато им е удобно.
    Дано не съм прав...
    Your conscience is all you can take to your grave.

    Коментар


    • #18
      Радиатор се оправя с нов или ако може шомполиране. Ма то май се връзва същите пари ако се направи читаво.
      ако ще е в София ще го оправим греенето, не е атомна физика все пак.
      И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

      Коментар


      • #19
        Съгласен с Петьо. Нов обаче, под 400 пари с отстъпки е трудно. Питах в една фирма за радиатори. Подмяна на пита е колкото нов, че и отгоре.
        Акоще я караш в София, верно я добуртай до Търтьо.
        Ръцете му излизат от правилното място.
        Your conscience is all you can take to your grave.

        Коментар


        • spartneg
          spartneg коментира
          Редактиране на коментар
          Ще я дотътря аз. Правя даже схема да тръгна по тъмно и хладно, като предупредя един двама. Прителя да си гледат телефоните. Едно термусче с кафе и цигарки и да се
          Тътря3-4 часа полека лека в аварийната

      • #20
        Набарал съм едни триредови халуминт.
        така на око ще пасне лесно (трябва да мерна за сигурност)
        около 300 кинта идва, което си е тънканайка всъщност )))

        Ел перка лошо няма ама трябва хубава, а те са едни неприятни пари




        ​​​​​
        И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

        Коментар


        • spartneg
          spartneg коментира
          Редактиране на коментар
          Само да е радиатор, да не е нещо по-кофти! То се е видяло че ще потънат едни пари. Сменям и толкова, какво ще му треперя...

        • sparkybg
          sparkybg коментира
          Редактиране на коментар
          Не се излагайте с перки при ново виско. При положение че колата грее, а радиатора не се е спекъл от жега, очевидно проблема не е в перката. За да сложите такава, дето да дава колкото виското, трябва да сменяте и алтернатор, щото щатния няма да смогне да зарежда. Гледах навремето. В сервизното ръководство пише колко дава виското и при какви обороти. Трябва МНОГО сериозна перка за да го замести, а тя харчи МНОГО ток.

          Като жкато я сглобите (и пак - СМЕНИ КАПАЧКАТА!!!) дали има нещо ново. За да завърти виското, радиаторът трябва да е жежък. За да не е жежък или няма дебит (щото е запушен, щото термостата не е в ред, или щото прави газови джобове от капачка не в ред или гарнитура не в ред).
          Последно редактирано от sparkybg; 14-09-20, 22:37.

        • spartneg
          spartneg коментира
          Редактиране на коментар
          Казал съм им за капачката още преди да отворя темата.
          А тя просто се маха и заменя с нова на студен двигател/радиатор.

      • #21
        Майсторът ни е правил и другите коли, нямал съм дерт досега или нещо за което да не се е постарал или обяснил, не че е сигурна гаранция, но затова му гласувам доверие.
        виското още като я купих го видях, че е заварявано а заварката е скъсана и 20 мин след това го дадох за смяна, както и термостата с по-ниски градуси, за да тръгна малко по-спокоен. Намясто антифриза не ни направи впечатление да прави някакви номера. А и като купуваш кола, кой ти дава да я разглабяш, голяма доза късмет...Исках да я дотътря до майстора в Хасково.
        с колегата по-горе се уговорих и е така добър да ми обърне внимание в първия момент след майстора в събота, именно за да я погледне някой пипал Фероза.
        а живот и здраве ахах стигна ли нормално до София, ще потърся колегата Turtey за да погледне. Именно затова съм във форума, за да питам колеги тук, които знаят какво да гледат/оправят, все пак съм аджемия за тая кола, ще видим.
        Утре като звъннат ще предам информация.
        А за еадиатора... не знам. Може да опитам и сам с някой познат да го свалим и промием, само да го сваля.. едва ли е нещо толкова сложно..., тр да видя допълнителната перка как е закрепена

        Коментар


        • #22
          Хубавите перки растат почти във всяка морга, и парите им хич не са страшни.



          "На всяко дори и минимално нагорнище се задъхваше и почваше да загрява! Карах я на газ, поле смених на бензин. 60-70-80 км/ч

          Мен ме тревожи този пасаж.Евентуално бедна смес, износен двигател, радиатор не смогващ да охлажда.Ако радиатора не е читав и цялата кола да се окичи в перки файда никаква.Ако сместа е бедна или някой си е играл с делкото пак не е изключено да грее като ядрен реактор.


          Коментар


          • spartneg
            spartneg коментира
            Редактиране на коментар
            Колега, коя смес имаш предвид? Разреден антифриз ли, с повече вода от колкото трябва?

          • turtey
            turtey коментира
            Редактиране на коментар
            Сместа гориво въздух
            Водата охлажда по добре от антифриза. Защо не е добре да се кара само с вода е друга тема

          • spartneg
            spartneg коментира
            Редактиране на коментар
            мхм.
            е, да не я отваряме и тая тема, че трябва да останат пари и за хляб.
            А "износен" двигател надали се оправя само с подмяна на каре и глава... предполагам тука вече влизат уплътнения, семеринги по бутала, настройка клапи и т.н. и тн. и то може би в добрия случай. Накрая да не й трябва и нов двигател хаха. /почва да ме хваща хистерия!/

        • #23
          То промиването е лесно. Няма нужда да се вади радиатора
          сваляш двата маркуча към радиатора, и пускаш вода от чешмата
          Махаш термостата и промиваш и мотора.
          ​​​​​​полезно е да се направи, но надали е от това. Поне така от разстояние така изглежда
          И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

          Коментар


          • spartneg
            spartneg коментира
            Редактиране на коментар
            Е и аз знам неща в друга сфера дето са ми детска игра ама тука съм сравнително бос и се доближават до ядрена физика . Aма все някъде трябва се почне...

          • Kirilpm
            Kirilpm коментира
            Редактиране на коментар
            Най-добре намери майстор, на който можеш да имаш доверие и му закарай колата.Ако опиташ сам да промиеш радиатора, може после да не успееш да обезвъздушиш системата и да си докараш по-голяма беля.

        • #24
          Момчета! Добри новини от майстора!
          По негови думи, цитирам - Колата НЕ загрява, карал я е 6-7 км, нарочно предимно по по-черен път, по-ниска предавка, обороти до и над 5000, напъвал я е и не е минавала центъра на датчика за температурата. Вдигнал е до 50-60 км.ч, не му е позволявал пътят в/извън града повече. Дебитът на радиатора е ОК, антифризът сравнително бистър, но е разреждан повечко, до към - 15, така че ще долее още. Маркучи НЕ надува изобщо, перката работи, направен е тест за въглеродните изгаряния в антифриза няма такива и общо взето изключва гарнитура и т.н. Според него радиаторът е ок за годините си, няма течове и т.н. Абе накратко - подскочих от кеф!! С уговорката, че всичко това е тествано и резултатът е БЕЗ да сменя капачка на радиатора, но въпреки това я е сменил СЛЕД това. Бързи бавни работели, но ръчните хъбове са си старички, ще го мисля там.
          Единственото което обаче е излязло като я е лашкал по по-стар път - влезе ли в дупка и разклати ли се повече - "губи контакт" и пак включва, пали я . Ще проверят за това каква е работата и ще гледат го оправят. някъде по линията може да има . Аз я карах и пробвах по предимно равен път, палеше си с кратко въртене по до 2 сек., включвам паля няколко пъти и на хладно и на топло и на различно гориво.
          Засега добри новини, разликата от всичко изброено преди да я закарам - беше нова водна помпа и сменени масла. Другото отделно си е по ходовата част обслужване. .
          И все пак за мое успокоение ще искам второ мнение скоро., а и ще я видя на по-дълъг път с постоянна по-висока скорост и обороти.

          Коментар


          • #25
            До къде я докара ? Как се държи Ферозата сега ?
            Който търси , намира !
            Човекът е човек, когато е на път !

            Коментар

            Активност за темата

            Свий

            В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

            Най-много потребители онлайн 7,066 в 14:57 на 11-07-20.

            Зареждам...
            X