Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Помощ Отново за прегряването и радиатора

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Помощ Отново за прегряването и радиатора

    Колеги, буквално от няколко дни съм с Фероза, като я избрах поради безпорните й качества.
    НО се сблъсках и с безпорните й проблеми със загряването!
    изчетох темите за прегряването и първите стъпки за проверка.
    - смених с ново виско муфа, сложих термостат да отваря на 74 гр., сменям и водната помпа. Маркучи не надува. Датчика за температурата е ок. Имам и допълнителна инсталирана перка пред радиатора. Не съм сменял капачка на радиатор и не съм го промивал. До колкото казаха не губи вода/антифриз, нямамтечове. Единствено не проверих дали загряла, радиаторът е топъл горе и студен долу, направо смених термостата.

    НО пак загрява доста, но и мн бързо охлажда ако се доверявам на датчика. От Бургас до Хасково я карах след закупуването, за да я оставя на майстор да я стягат. Карах по пътя през Тополовград. На всяко дори и минимално нагорнище се задъхваше и почваше да загрява! Карах я на газ, поле смених на бензин. 60-70-80 км/ч Загрява после я пускам без скорост понадолнище, охлажда веднага, после позагрява и пак на свободна и така си стигнах. На магистралата си стигна почти до прегряване!
    остава да е нещо в радиатора. Искам да пробвам и там да промия с препарати, но не й да го пробвам с пароструйка!
    Имате ли някой майстор в Хасково, който да й обърне компетентно внимание??? Като я стегна трябва да я дорътря и до София за пререгистраци, а после да я върна надявам се ако не реша проблема да стигна до София но.. :/

  • #2
    Като за начало си смени капачката (10 лева е и я има във всеки магазин за японски части), махни вентилатора отпред (при работещо виско не помага а пречи, отделно виско вентилатора на ферозата дава МНОГО повече от почти всеки електрически) и всякакви други еквилибристики. Ако продължи да грее мисли друго. Трябва да започнеш да си чуваш виското да зацепва, когато позагрее, което за да се случи радиаторът трябва да започне да загрява целия.
    Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

    Коментар


    • #3

      здравейте, Ваша беше темата за прегряването , доста идеи ми даде!
      Значи ако съм разбрал правилно, след всички поправки, да включа и смяна на капачка, да проверя загрява ли ЦЕЛИЯ радиатор, а не само отгоре.
      А за перката - така я взех с добавена перка.
      относно допълнителната перка - доста майстори/колеги по форуми, а и в теми са ЗА допълнителната перка и казват че помагала?! И малко се обърквам, защото няма наблюдения ЗА и ПРОТИВ. Пречи на потока въздух ли, нещо подобно?
      Ако и това не даде някакъв задоволителен резултат, почвам да мисля за радиатора. Но една промивка с препарат ми се струва задължителна, макар да има опасност от спукване според мен.

      Коментар


      • #4
        Смяната на капачка е ПРЕДИ всички всички поправки, щото е и най-лесно и най-евтино.

        При виско в ред на фероза перката пречи! Точка! И при виско в ред не е нужна! При всякакво натоварване.
        Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

        Коментар


        • #5
          Аз я обслужвам изцяло в момента, като водната помпа си е задължителна, виското беше заварявано старото и заварката се беше скъсала /!!!/ затова беше наложителна, а новия термостат го исках заради ниските градуси на отваряне.

          Хаха, категорична “точка”, ок. Предполагам няма разлика чежду работещо и неработеща допълнителна перка. Тя си пречи защото е допълнително тяло.

          Благодаря! Ще го действаме и да видим какво ще стане

          Коментар


          • #6
            Щом ти е загрявала при скорост над 60 км/ч със сигурност проблема не е във виското, може и то да не е ок, но има и нещо друго.
            Аз залагам на радиатор, свали го и го промий хубаво вътрешно, отвън с водоструйка. Провери какъв дебит има, ако е слаб отиваш към нов (не са хич евтини ​​​​​​).
            Който търси , намира !
            Човекът е човек, когато е на път !

            Коментар


            • #7
              Напълни радиатора с с гореща вода с лимонтозу (примерно 4-5 малки пакетчета в 2 литра вода) и го остави за час-два, като междувременно го разклимбуцваш пред 15-ина минути. После мий докато не започне да излиза бистра вода. Не го оставяй за повече време - няма смисъл.

              Чак ако след като сглобиш всичко и продължи да загрява, мисли за друго.

              Принципно по охладителната система не трябва да има никаква ръжда и антифриза трябва да стои бистър. Може да има само тънки "антифризени" бял-сини/бяло-зелени отлагания, които са си нормални. Ако има нещо повече, или е карана с вода, или със скапан антифриз, или с вода с варовик в нея.
              Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

              Коментар


              • #8
                Ще действам по радиатора значи. Капачка ако ли не промивка. НО няма да го минавам с водоструйка.
                И сега - майстор в Хасково или в София /ако я дотътря до там/ който да помогне с радиатора?? Първа джипара ми е и не искам сам да експериментирам. Благодаря за формулата, ще я има предвид!!

                Коментар


                • #9
                  ПС: тук един въпрос може би в графа “тъпи”, но :
                  за да не се натоварва толкова двигател при нагряване и да не я “мъча” принципно при бензин и газ, на колко оборота е нормално да се превключи на горна скорост, при нормален път - 3000+ оборота? А това виско бинследвало да върти перката след 2000+
                  Карал съм само дизели и там е по-различно.
                  може би и тук правя някоя глупава младежка грешка но...

                  Коментар


                  • #10
                    Това виско върти перката винаги, когато е загряла достатъчно. И няма нищо по-различно в дизелите в това отношение.

                    А ферозата до 3000 оборота не върви. Като искаш да върви ти трябват обороти - това е диаметрално противоположна концепция на дизела. Двигателя е бързообобротен даже и за бензин.

                    Като си оправиш охладителната система, няма да нагрява, както ще да я тормозиш при скорости над 40км/ч. Нормално можеш да чуеш зацепило виско само в гората при високи обороти и ниска скорост.
                    Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                    Коментар


                    • #11
                      Над 60 виско не се включва.
                      въздушния поток от скоростта е достатъчен за охлаждане.
                      Значи радиатора е много вероятен.
                      Корозата върви само в обороти и педала до долу )))
                      И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

                      Коментар


                      • #12
                        А, още нещо.
                        ако радиатора се оправи само с киселина (лимонтузуто на Спарки) си късметлия.
                        Дали перка отпред пречи мога да споря. Дали помага обаче, също е много относително ))
                        И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

                        Коментар


                        • spartneg
                          spartneg коментира
                          Редактиране на коментар
                          Ммм според мен колегата е категоричен, че допълнителна перка пречи, особено ако е изключена /с нотмален прекъсвач най-често обвързан със старта на колата/, тъй като създавааа завет един вид ПРЕД радиатора. Ако работи такава перка вече е според мен спорно. Още повече на други коли има мястомда я слагаш и между радиатор и двигател, а на Ферозата няма място, ако я има - е пред радиатора. Така пречи на въздушния поток. Така си го обяснявам. Но - да, ако системата е изцяло изправна, допълнения биха пречили. А щом и предният я е сложил, значи е имало загряване, дано не и прегряване

                      • #13
                        Мхммммм защото още като я подкарах, натискам, стига 3000 оборота и по звука си викам /явно свикнал с дизела/ че са много, почва да бучи/шуми доста и на 3-3100 оборота по таблото гледах да включвам на горна скорост. И на лек баир по добър асф.път включа от 3та на 4та /около 60+ км/ч / при тия обороти и не върви, задъха се, не може да набере... и кат почна едно псуване...
                        може би не я натисках от страх да не я прегрея мн бързо... а и за разлика с дизела при мн обороти звукът и усещането е, че буталата ще изкочат през капака

                        Коментар


                        • #14
                          Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнение
                          Над 60 виско не се включва.
                          Включва се, че се и чува даже. Не само на ферозата.

                          Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                          Коментар


                          • turtey
                            turtey коментира
                            Редактиране на коментар
                            Не ми се спори
                            Особено предвид че си писал че не се включва и сам

                          • sparkybg
                            sparkybg коментира
                            Редактиране на коментар
                            Лятото, жегата, добре понатоварена и достатъчно дълъг баир, на който иска педала до метала, за да не свалиш на по-ниска предавка, и си готов. Това и на двете ми джиповидни возила. Третото не ще, щото още не съм намерил баир, на който да иска педала до метала за достатъчно дълго време. И на двете въпросни при тия условия стрелката подминава средата, на едното с доста. Говорим за скорости 80-100. Не казвам че зацепилата перка върши нещо съществено при тия скорости, а само че се чува че виското е зацепило. Него го интерерсува само температурата на обдухващия го въздух. Да, случва се доста рядко, ама се случва.

                          • spartneg
                            spartneg коментира
                            Редактиране на коментар
                            Е, и аз искам да карам с постоянна скорост около 80 км/ч по магистралата, поне час два, без да прегрее, ама на ще я видим, засега като я настъпя до 100те грее доста почти крайно дясно :/. Чакам да минат всички операции и пак ще я пробвам.

                        • #15
                          Мога да погледна Ферозата в Хасково.
                          Осем години я търкалях по кърища и пътища,може би мога да помогна.
                          0896 396 700.
                          Не съм майстор но моята си я ремонтирах сам.
                          0896 396 700 Димчо Костов.

                          Коментар

                          Активност за темата

                          Свий

                          В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                          Най-много потребители онлайн 7,066 в 14:57 на 11-07-20.

                          Зареждам...
                          X