Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Пак за гумите

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Пак за гумите

    Здравейте, дойде време за поредна смяна на гуми.До сега само 195х80х15. При смяна с 215х80х15 каква е возията.При 225х75х15 каква е .Карането е смесено 50 черно ,50 шосе.Питането ми е каква е возията при тези 2 вида гуми.Нужно ми е вашето мнение от вашата практика.Моля споделете вашето мнение дали си заслужава такава смяна. Зраве за всички и много безаварийни момчета. бъдете здрави

  • #2
    Колкото е по-голяма гумата-нуждата от налягане за да стои изправена намалява. Респ. по-ниското налягане води до подобрена возия.
    Ама води и други неща, негативни, като влошена странична устойчивост, по-лоша динамика(от там и по-голям разход, и по-голям спирачен път), и други подобни.
    Обаче пък с голяма гума джипката става трепач-мацките пред дискотеките се лепят, лепят...
    Има ли желание-има и начин!

    Коментар


    • itana
      itana коментира
      Редактиране на коментар
      Здравей. за дискотеките ми мина времето ,сега бабите се заглеждат по меня.

  • #3
    Аз също мисля да сложа на Ферозата "по-нормални " гуми, поне за летния сезон (който половината мина, докато се наканя). От 235/75/15 кални, минавам на 215/75/15 АТ.
    235-ците ги карам на 1.6. макс 1,8. Иначе, много друса. За АТ-тата ще съм на метода "проба-грешка". Ще видя колко е най-ниското налягане, на което мога да ги карам, без да ги съсипвам. Идеята ми е, да си намаля малко разхода поне през лятото, когато нямам нужда от гуми за много кал и сняг, А Сафари 530 са змейове на сняг особено.
    Your conscience is all you can take to your grave.

    Коментар


    • #4
      Тигре, с 235/75/15 BGF А/Т и разхода и динамиката са значително по-нормални от с кални регенерати 225/75/15, а не са от най-леките гуми. Ако си купиш например купъри AT-та, разликата в разхода спрямо същите 215/75 ще е маргинална. Тежкия кален грайфер е нещото, дето я мори. Ще ти кажа само че при тераното, с един и същ размер гуми, разликата между кални и асфалтови АТ-та е 3 на 100 разход. Да речем че литър от тях са заради мотора с директно впръскване, ама пак остават 2 литра. Старото терано ми е давало разход 14.5 до морето с TrXuS-и, новото дава 11-11.5 с Cooper А/Т3 sport.

      @Кольо: помисли си пак за страничната устойчивост при еднакви други условия. Ферозата оригинално е със 195/80/15. С 235 следата става по-широка почти с толкова, с колкото се и вдига, обаче и центъра на тежестта слиза надолу, защото са по-тежки. Говорим за при един и същи условия, без лифт на окачването, а само гуми.
      Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

      Коментар


      • Кольо
        Кольо коментира
        Редактиране на коментар
        Под странична устойчивост визирах не устойчивост на страничен найклон, а това, че при бързо каране в по-остър завой гумата поддава. И колкото е по-мека-повече поддава. Затова и на колите дето са предназначени за скорост се слагат нископрофилни гуми-за да се избегне този ефект.
        За устойчивост на страничен наклон си прав. Ама то ако няма повдигане на джипа-само от малко по-големи гуми няма да се вдигне толкова центъра на тежестта, та да застараши устойчивостта на страничен наклон.

      • TigerHunter
        TigerHunter коментира
        Редактиране на коментар
        Спарки, не сложиш ли джанти поне ЕТ-0, с ширината на гумите много мижаво разширяваш. Пак, оригиналния офсет на Ферозовите е +18 по спомен. На Витарата +28, на Кияка пък +45...

    • #5
      Благодарско за мненията и коментарите-до сега за добро или лошо бех с ласа 4х4.Не знам що се заглеждам в АТ 215х80х15 и 235х75х15 CooperA/Т3 spot-почесвам се по каквото е останало по главата-.Кални не мисля да слагам- нещо по човешко.Основоно за риболов и мнооого лек офроуд ако се налагаи пътуване по БГ. спорен ден момчета

      Коментар


      • #6
        Значи основния ефект от по-големи гуми който ще усетиш е намалената динамика-ще ти се струва, че двигателя е изгубил мощност, от там и повишен разход.
        Същото важи и при спирачките-ефективността им намалява.
        И всичко това заради по-големия радиус между центъра на главината и пътя. През колкото по-голямо рамо се налага да се предават усилията-толкова по-трудно му става на двигателя. Съответно и на спирачките в обратния случай.
        От по-големия диаметър ще спечелиш някой друг милиметър клиренс, който за рибарсо-полянкаджийски офроуд не е от значение. Също така една идея по-мека возия заради по-ниското налягане, ама това може и да не го усетиш въобще.
        Та моя съвет е да си караш с каквито гуми е казал производителя(като размер), а да експериментираш с грайфера.
        Има ли желание-има и начин!

        Коментар


        • #7
          Ако до сега не си имал проблеми с клиренс по терените където караш, само ще загубиш от смяната с по-големи гуми.
          Но ако пък той ти е важен и необходим, както каза бат Кольо, ще загубиш от мощността и разхода на гориво ще се увеличи.
          Изобщо важи закона., че за да вземеш нещо , трябва друго да дадеш...
          Който търси , намира !
          Човекът е човек, когато е на път !

          Коментар


          • #8
            Благодаря момчета, патилото е голяма школа, ще си карам със стоковите гуми.Не зная какво ми щукна в главата за други размери, клиренса си е добре и слава богу никъде не ме е оставяла и при по сериозни положения. Най- вероятно ще се колебая между Ласата и копера и некой спомена , че не били лоши и ханкоок -на тия има едно означение RF10 не намерих какво означава.Спорен ден на всички

            Коментар


            • TigerHunter
              TigerHunter коментира
              Редактиране на коментар
              Можеш спокойно да минеш на 215/75/15 АТ-та. Разликата в диаметъра е мижава. На око трудно ще я забележиш, ако не сложиш гумите една до друга.
              Не си спомням точно, но слагах 215-ките до оригиналните на Кията (също 195/80).
              Hankook AT-m RF 10 ти ги препоръчвам горещо. На Кията са много стари и въпреки всичко, зимата се държат много добре и на меко и на отъпкано.
              Аз си взех за Кията Hifly AT 601. Карах ги около 1000 км и останах доста доволен. На сняг не съм ги пробвал, но на заледено се държаха прилично. На кал, са както повечето АТ-та. На "шарка" много приличат на Ханкуука . Сега, тях ще слагам на Ферозата.
              Когато избирам АТ гуми, гледам да не са много преплетени грайферите като на BF Goodrich AT, а да имат широки канали за отвеждането настрани, поне на по-рядката кал. Предполагам и на дъжд, се държат по- прилично. Хайфлая ги платих по около100 пари гумата. И сега са 96 пари в тоя размер.
              Никой не може да ме накара да си купя Гудридж АТ или с подобна шарка, освен ако не ги каран само по асфалт.
              Ето разликата:

          • #9
            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:gr_allterraint_ako.jpg
Прегледи:101
Размер:121.3 КБ
ID:6621607

            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:HIFLY AT601-500x500.jpg
Прегледи:95
Размер:71.3 КБ
ID:6621608
            Your conscience is all you can take to your grave.

            Коментар


            • #10
              Благодарско , и Hifly гледах но ми се видеха много евтинки и се зачудих какво им е качеството , а ми се ще да са усилени че карам в едни камънаци и вероятно ще са ханкука че ги дават усилени RF 10 това означавало. Спорен ден

              Коментар


              • TigerHunter
                TigerHunter коментира
                Редактиране на коментар
                Ханкука са добър избор, както казах. Лек ден!

            • #11
              разгледал ли си cooper discoverer at3

              освен другото е и по евтин от ханкука, а rf10 е модела, не означава че са усилени. иначе шарката им изглежда добре:

              Коментар


              • #12
                Първоначално публикуван от itana Преглед на мнение
                Благодарско , и Hifly гледах но ми се видеха много евтинки и се зачудих какво им е качеството , а ми се ще да са усилени че карам в едни камънаци и вероятно ще са ханкука че ги дават усилени RF 10 това означавало. Спорен ден
                Не са лоши Ханкука, карах ги 4-5000 км. Не са шумни, стават за зимата, с внимание разбира се, като всички АТ-та. После минах на Good Year Wrangler AT/SA, за мен са по -добри навсякъде. Сега карам BFG AT KO2, светлинни години пред Ханкука и Good Year-a, на кал ( разбира се лек OFF-Road ). Всички изброени гуми са карани от чисто нови.
                Suzuki Samurai SJ80
                Suzuki Samurai SJ80
                Toyota LC 70

                Коментар

                Активност за темата

                Свий

                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                Най-много потребители онлайн 7,066 в 15:57 на 11-07-20.

                Зареждам...
                X