Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Киа Соренто - гръмна турбото!

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Киа Соренто - гръмна турбото!

    Здравейте , колеги. Искам да се оплача и същевременно да помоля за съвет относно Сорентото ми.На път за Италия в Хърватска гръмна турбото.Ще се опитам да представя ситуацията защото аз не разбирам, а нямам вяра на „майсторите“в Хърватска.Карах с нормална скорост – 120 с пуснат круиз, колата изведнъж рязко загуби мощност, видях бял пушек в огледалото за обратно виждане, много пушек.Отдих веднага, двигателя работеше, чуваше се тракане под капака.Сорентото го купих преди 20 дни, 2004 , 2.5 мотор, 140 коня, автоматик ,смених му маслото, всички филтри, нямам опит с возията му, нищо не ми направи впечатление, а да бъда честен не разбирам J.Пътната помощ която ме закара до сервиза, и коментарите на майсторите в сервира, мислейки си че не ги разбираме , как 500 евро е добра цена само за работа впредвид , че сме в безизходица, 3 лева изходящи обаждания на минута, ме карат да заключа, че това е най кошмарното място на което можеше да ми се случи.
    Искаха 1500 лева само за ново турбо без работата, нямам такива пари и предложиха да го „изолират“ само да се прибера, нямало да има мощност.Съгласих се.Звука който се чуваше беше от турбината на турбото – перката се търкаше в кожуха.Това което направиха беше да я блокират да не се върти, махнаха масло което било в горивната система, когато запалиха пушеше още дълго време бял пушек, неискам да казвам как се прибрах да Италия.., най кошмарното ми пътуване.
    Искам да попитам – през 200 километра наливахме доста масло, колата вече не пушеше с бял пушек, а по скоро черен.Това нормално ли е?Къде отива това масло?В Италия съм и ми се иска да знам повече за ситуацията в която се намирам, че бюджета ми е скъсан вече.Обадих се в България и от Евро 07 караха че турбото ново струва 1440 лева, дали може да се разчита на качество?
    Смяната на турбото от какво е последвана?Предполагам масло, филтри?
    Моля помагайте с съвети колеги, че незнам какво да правя?
    Благодаря предварително!

  • #2
    От: Киа Соренто - гръмна турбото!

    Колега на колко км е колата?Не съм чул подобни дертове при други Соренто.Явно колата е била лошо експлоатирана,с лошо масло и лош шофьор.

    Коментар


    • #3
      От: Киа Соренто - гръмна турбото!

      В Италия потърси из моргите. Все ще се намери някое подходящо турбо. Това е най-евтиния вариант. Иначе начини да се скапе турбо има много и не е задължително да е заради кофти масло. Най-често се прецаква като след дълго юркане по магистрала двигателя се угаси без да се изчака да поработи няколко минути на празен ход за да се охлади турбината. Не става от един път, ама ако е всеки ден в продължение на години....
      "Законите са много хубаво нещо, ама когато важат само за другите..."
      Неизвестен мъдрец

      Коментар


      • #4
        От: Киа Соренто - гръмна турбото!

        Опита е показал, че много голям процент от колите втора употреба се продават със скрити дефекти. Това особенно важи за нашето "мобиле", където този процент доближава 100. В този смисъл е много наивно да се тръгне на дълъг път с такава "нова" кола, да не говорим за дълъг път извън България.
        Сега е късно за съвети.

        Коментар


        • #5
          От: Киа Соренто - гръмна турбото!

          На 125 000 километра,сервизна книжка, внос от Австрия закупена от представителство на Киа,(поне по документи) както написах по горе, купих колата преди 20 дни, видимото състояние на колата е много добро, смених консумативите,по-скоро изглежда и мнението на механика беше, че е "много запазена" маслото е 5 на 30 Castrol!Не бих могъл да знам как са експлоатирали колата преди да я купя.
          Ако може да помогнете колеги за получа повече информация какво следва от тук нататък.Станалото , станало

          Коментар


          • #6
            От: Киа Соренто - гръмна турбото!

            Благодаря за отговорите, не мисля да купувам втора употреба.
            Искам да знам какво предстои сега - освен турбото какво трябва да се смени? - маслото предполагам, филтри.
            Защо "изчезва" маслото след като гръмна турбото.
            Имало ли е "симптоми" и какви са били , че турбото заминава?

            Коментар


            • #7
              От: Киа Соренто - гръмна турбото!

              Какво им е пречило, на тия идиоти от сервиза да изолират маслото към турбото.
              Lancia Delta HF Integrale Evolucione

              Коментар


              • #8
                От: Киа Соренто - гръмна турбото!

                Защото са могли да му вземат 500 евро и без да го изолират. После пак плюйте по всичко българско, щото в чужбина всичко е супер и там хората са едни съвестни и честни ...
                "Законите са много хубаво нещо, ама когато важат само за другите..."
                Неизвестен мъдрец

                Коментар


                • #9
                  От: Киа Соренто - гръмна турбото!

                  Не претендирам че разбирам,но на твое място бих си намерил по моргите едно турбо втора ръка колкото да се прибера.Пък тук после на място ще се прегледа при кадърен майстор,може и да излезне читаво новото-старо турбо !
                  Не мисля че трябва да сменяваш маслото и филтрите,при условие че си ги сменявал скоро,но нека се изкаже и някой компетентен,това си е мое мнение,ако ми случи на мен така бих постъпил!

                  Коментар


                  • #10
                    От: Киа Соренто - гръмна турбото!

                    Първоначално публикуван от gladiator777 Преглед на мнение
                    Колега на колко км е колата?Не съм чул подобни дертове при други Соренто.Явно колата е била лошо експлоатирана,с лошо масло и лош шофьор.
                    Чуват се,чуват се точно тези турбо дертове на соренто в последно време!Нали не мислиш,че всички собственици на соренто (а и не само) пишат във форума.Трима познати смениха турбини на соренто за последните 2 месеца.Със сигурност е съвпадение,но явно и жегите си казват думата!

                    Коментар


                    • #11
                      Ще попитам пак, какво трябва да се сменя освен турбото? Масло, филтри? Помагайте колеги.

                      Коментар


                      • #12
                        От: Киа Соренто - гръмна турбото!

                        Аз не съм сигурен, но като смениш турбото, сипи си ново масло и не виждам какво друго, евентуално масления филтър да смениш. Маслото го гори, че сега като е гръмнало турбото минава по-голямо количество масло през него и съответно и по-голяма част от него изгаря.

                        Успех с отстраняването на проблема и безавариино прибиране.
                        Страхът от свободата е един от основните страхове на човека. И все пак той иска да бъде свободен.
                        И в същото време я ограничава-застраховки, ипотеки,
                        вярвания, обичаи, религии, общности, идеологии, догми, политически движения...

                        Коментар


                        • #13
                          Благодаря ти много за отговора.

                          Коментар


                          • #14
                            От: Киа Соренто - гръмна турбото!

                            За такива случай винаги си нося едни чираци. Сгъвам маслената магистрала към турбото на две, стягам я с чираците и готово - маслото към турбото е изолирано. Т'ва ми се струва като най-просто решение в случая. Обаче как ще спрат турбото да се върти - идея си нямам. На VAG бих бутнал една отверка в перките и бих махнал вакуума на актуатора за да седи разтоварено. На КИА-та не знам как е.

                            Иначе за турбото - разправят, че като гръмне и се стържат лагерите без добро мазане се събират метални стружки към картера. Ако това е така може би е добре да се промие и мотора преди да се сложи новото масло и филтър.

                            Коментар


                            • #15
                              От: Киа Соренто - гръмна турбото!

                              На служебния автомобил - Мерцедес Вито, при такъв случай сменихме после турбото, интеркулера, масло, филтри и в последствие от генерацията излизаше бял дим, докато обгори хубаво всичкото попаднало там масло. На нас обаче ни се случи в Сърбия, и ни върнаха с репатрак - сръбски до границата и после български до София. А самата граница, включително и дезинфекциращата баня минахме на бутане.
                              The Flat Earth Society has members all around the globe.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X