Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Kia Cee'd I Комби (ED) - възможно ли е малко помощ, препоръки и мнения?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Kia Cee'd I Комби (ED) - възможно ли е малко помощ, препоръки и мнения?

    Привет на всички!

    Търся си семеен автомобил и на този етап съм се спрял на този модел : Kia Cee'd I Комби (ED) от 09.2010 до 12.2012 (Facelift)

    Като цяло съм привърженик на бензиновите двигатели, макар че тук така и не успях да прочета нищо лошо за дизеловите при KIA и по-специално при серията им Cee’d, което е чудесно.

    Бензиновите мотори, на които съм се спрял са :
    - 1.6 – 115/122/126 кс – от 09.2007 до 12.2012 г. – 5 ръчни скорости
    - 1.6 CVVT – 125 кс – от 06.2009 до 12.2012 г. – 5 ръчни скорости
    - 2.0 – 143 кс – от 09.2007 до 12.2012 г. – 5 ръчни скорости

    Двигателите носят идеално да газ, но видях само тези, които са 1.4 (105 и 109 кс) и 1.4 CVVT (90 кс).
    Не успях да намеря информация за другите двигатели – 1.6 (115/122/126 кс) ‚ 1.6 CVVT (125 кс) и 2.0 (143 кс) как понасят газифицирането?

    Другото, което малко ме обърка е : кой двигател е с верига и кой е с ангренажен ремък?


    Недостатъци на Kia Cee'd I (поне това на първо четене се сещам от изчетеното тук) :
    - Проблемни фарове : често горят крушките, които отгоре на всичко са и трудни за смяна
    - Проблемни рейки : пукане и тракане, но за сметка на това не много скъп ремонт – от 120 до 150 лв за гр.Пловдив (проучено и потвърдено)
    - Бързо захабяване на волан и тапицерия, което не е кой знае какъв проблем – срещу малко пари всичко може да бъде освежено, но си е разход
    - Честа смяна на биалетки, но това е нормално за нашите пътища – поне са евтини
    - Проблемът е кормилото – въпросната „пеперуда“, която не ми се струва скъпа за подмяна
    - Регулиране на клапани при бензиновите мотори с хидравлични повдигачи – поне са с пулове, което е по-евтиният вариант (поне такава информация намерих в интернет)
    - Липсата на темпомат и евентуалното му трудно и скъпо поставяне
    - Раздуването на таблото, за което прочетох, че има лесно и евтино решение
    - Проблемен 3-ти стоп, който често се оказва спукан, а смяната му не е много евтина – някъде четох за цена над 200 лв.

    Ако трябва да съм честен – тези така наречени „недостатъци“ не са кой знае какъв проблем – няма нещо, което да е чак толкова притеснително… Поне така е моето мнение, разбира се.

    Дизеловите двигатели, на които съм се спрял (това е вариант САМО ако не успея да си намеря бензинов двигател, който аз искам) :
    - 1.6 CRDi – 115 кс – от 01.2009 до 12.2012 г. – 6 ръчни скорости
    - 1.6 CRDi – 128 кс – от 01.2011 до 12.2012 г. – 6 ръчни скорости
    При тях отново не успях да разбера кой дизелов двигател е с верига и кой е с ангренажен ремък?
    Също така не успях да разбера и с какъв точно съединител са : имат ли демпферен маховик или не?
    Някой имал ли е проблем с турбото и евентуално един бъдещ такъв ремонт в какви ценови диапазони варира?
    Успях да разбера, че дизеловите двигатели са с Common Rail, но с каква марка дюзи излизат и някой имал ли е проблеми с тях, като се има предвид „уникалният“ български дизел, който се предлага на пазара???

    - Пропускам ли нещо ВАЖНО, как мислите?
    - Къде мога да проверя евентуално какви са проблемите при ръчните скоростни кутии?
    - Също така какво е положението при съединителите на бензиновите двигатели, макар че съм почти сигурен - не е скъп консуматив?!
    - От България ли да търся автомобил или да ползвам услуги на приятели, който внасят от Италия, Германия и Швейцария?!

    И абсолютно всичко, което мислите, че пропускам ще ми бъде полезно да споделите с мен!

    Наистина Ви благодаря предварително за отделеното време и внимание!

  • #2
    Без да превръщам темата бензин(на газ) против дизел, с всички от изброените бензинки дизел 1.6 КР ще ги направи смешни откъм цена на придобиване, вървеж и разход.

    Ако малко от малко се различавате от пенсионер с максимална скорост 70 извънградско, дизела е Вашия избор.

    Аз бих търсил кола с доказан произход на реални километри която може да се вкара в сервиз по мой избор.
    Land Rover Discovery II, V8 4.0
    VW Golf VI variant
    Гагич: "...Никой сериозен оффроудър не е сложен заводски на въздух, само СУВ за пред нощния чалга-клуб, пред кафето и за друсни-полянка..."

    Коментар


    • mihaylovmb
      mihaylovmb коментира
      Редактиране на коментар
      Да, май ще е най-добре да не превръщаме темата За и Против бензин/дизел.
      По-важно за мен е хората, които имат или са имали такъв автомобил да споделят своя личен опит - както всичко хубаво, така и лошото.
      Благодаря все пак за мнението Ви

  • #3
    Първоначално публикуван от rosen_offroad Преглед на мнение
    Без да превръщам темата бензин(на газ) против дизел, с всички от изброените бензинки дизел 1.6 КР ще ги направи смешни откъм цена на придобиване, вървеж и разход.

    Ако малко от малко се различавате от пенсионер с максимална скорост 70 извънградско, дизела е Вашия избор.

    Аз бих търсил кола с доказан произход на реални километри която може да се вкара в сервиз по мой избор.
    Тъй, тъй! И аз от 26 години съм с нафтови печки и съм си доволен.

    Сиида от подписа дава разход в София под 6. На дълго из Европа 6.5 макс.
    Спортиджа е 8-8.5, ама е на 20 години и е тон и 800. Празен.

    А това за скапаната ни нафта - явно е газаджийски мурафет за зарибяване.
    Спортидж 2.0 ТДИ 2000г. Ceed 1,6 CRDI 2010г.Каравана Антарес 390 2015г.
    Карайте ПРЕДВИЖДАЙКИ!!!! Така и спирачки ще сменяте по- рядко.

    Коментар


    • mihaylovmb
      mihaylovmb коментира
      Редактиране на коментар
      Да, ясна е тази работа с разхода, но друга е идеята на темата ми

      Виждам, че имате такъв автомобил - задал съм доста въпроси и ще се радвам да отговорите поне на част от тях - ще ми бъде много полезно да разбера Вашия личен опит с автомобила - хубав или лош

      Благодаря все пак за мнението Ви

  • #4
    Имах Черато хечбек с 2.0 143к.с. със заводска газова на 211 000км.. Доколкото знам Сеед е наследника на Черато за европа и е почти 1 към 1.
    Нормален двигател с безобразно евтина подръжка. Под 5лв. за заводски влагани свещи NGK, под 4л. масло като не е проблем и 10в40(такова му дават), ремъци, ролки, кабели за свещи, абе всичко е евтино. Прилично вървене за 2,0, от 4-5 2.0 с които съм имал опит се нарежда по средата. Вдига като всички 2.0 между 190 и 200 по ГПС(на газ! на 5-та), 150 на магистрала ги държи без проблем, разход нормален. До 70 върти гуми. Гори със 150 под 10лв. на 100км., а градко под 14лв.. Не е високооборотен, даже си има доста прилична сила до 1500 оборота. Как да си помисли човек за дизел изобщо...
    Чератото беше с нормален съединител и беше много евтин за подобна кола. За 211 000 беше със силно захабен волан и топка на скоростния лост.
    Продадох я защото ме ядоса:
    Възникна проблем със скоростите - останали без масло за няколко хиляди километра без видим теч и омасляване. Купих друга кутия която не проверих и се оказа и тя с проблем. От двете кутии майстор направи една и ми даваше гаранция, че няма да имам проблеми. Бях я взел евтино със заминал съединител и за облужване с напълно пълна история, продадох я на цена с която си избих всички вложения и ремонти.
    Suzuki Samurai SJ80 (Заводски на пружини)
    Nissan Х-Trail 2.5 ГИ автоматик, 2004г.
    Телефон - в профила!

    Коментар


    • mihaylovmb
      mihaylovmb коментира
      Редактиране на коментар
      От написаното разбирам, че :
      - всички бензинови двигатели стават за газифициране
      - евтино и достъпно поддържане
      - евентуално да внимавам с маслото на скоростите
      - добра динамика с добър разход
      - добра инвестиция
      - евтино оборудване и изпълнение

      Много благодаря за споделеното мнение

    • Иван Жоров
      Иван Жоров коментира
      Редактиране на коментар
      Правилно разбираш. Много, ама много внимавай със състоянието на скоростната кутия. Не са склонни да гният, но все пак с едно на ум. Интериора е ясен, въпреки, че за мен е по-приятен от на Корола например е с по-ниско качество. Определено 2.0 е за предпочитане пред 1,6 и почти сигурно ще е с повече екстри. По принцип не е за предпочитане да взимаш нещо със заводска газова, по-добре е тук я сложиш, риска да е карана много ако е с газ от чужбина е голям.

  • #5
    Сиида от подписа до взех преди 4г на около 155000км. ск.кутия е автомат/ като за жена/. Смених течности, ремъци и филтри.Ангренажа е с верига.
    Вече е към 200000км и освен смяна на масла и филтри - друго не е пипано, а и накладки смених в началото.
    на 170000 биалетки и тампони стаб. щанга. Може и да пропускам нещо, но като цяло е съвсем приличен автомобил.
    Спортидж 2.0 ТДИ 2000г. Ceed 1,6 CRDI 2010г.Каравана Антарес 390 2015г.
    Карайте ПРЕДВИЖДАЙКИ!!!! Така и спирачки ще сменяте по- рядко.

    Коментар


    • #6
      Първоначално публикуван от Пенчо Преглед на мнение
      Сиида от подписа до взех преди 4г на около 155000км. ск.кутия е автомат/ като за жена/. Смених течности, ремъци и филтри.Ангренажа е с верига.
      Вече е към 200000км и освен смяна на масла и филтри - друго не е пипано, а и накладки смених в началото.
      на 170000 биалетки и тампони стаб. щанга. Може и да пропускам нещо, но като цяло е съвсем приличен автомобил.
      Благодаря много за мнението

      Коментар


      • #7
        Първоначално публикуван от Пенчо Преглед на мнение
        Сиида от подписа...
        2 пъти споменваш подписа, ама аз нещо не го виждам. Та, за какъв Сийд все пак става въпрос?
        HONDA CR-V I, 2000г., B20Z1

        Коментар


        • #8
          Първоначално публикуван от dimkaraganchev Преглед на мнение

          2 пъти споменваш подписа, ама аз нещо не го виждам. Та, за какъв Сийд все пак става въпрос?
          Ето го : Ceed 1,6 CRDI 2010г.

          Коментар


          • #9
            Първоначално публикуван от dimkaraganchev Преглед на мнение

            2 пъти споменваш подписа, ама аз нещо не го виждам. Та, за какъв Сийд все пак става въпрос?
            отиваш в настройките на профила си и слагаш чавка
            Покажи подписите

            Show Avatars


            ________________________________________________
            Chevrolet k1500 5,7
            Subaru OUTBACK 2,5
            Hyundai TUCSON 2.0

            Коментар


            • #10
              Първоначално публикуван от IvanIvanovi Преглед на мнение

              отиваш в настройките на профила си и слагаш чавка
              Покажи подписите

              Show Avatars

              Мерси. Стана.
              HONDA CR-V I, 2000г., B20Z1

              Коментар

              Активност за темата

              Свий

              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

              Най-много потребители онлайн 4,660 в 19:02 на 07-04-20.

              Зареждам...
              X