Вече няколко години имам нестихващото желание да пусна тази тема на свобода, за да осветля, ако не всичко, то поне една голяма част от проблемите, които ви очакват при закупуването на Chevrolet Captiva 3.2 V6 бензин, 230 к.с.. Забавих темата с близо 2 години, защото чаках първо да се отърва от моят екземпляр. Да, малко е нагло да говоря така, защото излиза, че съм "набутал" някого другиго, но все пак всеки гледа в своето канче.
Точно преди 4 години закупих въпросният автомобил (признавам, втора ръка на 6 години). Беше на 70 хил.км., всички екстри за модела. Бях взел двама пича с мен, които имат сервиз и цял живот това правят. Закачиха я, вдигнаха я, гледаха я, всичко пушка. И двамата казаха, че на тези години не са виждали такъв автомобил. Толкова беше перфектна спремо цената и фактурата по ДДС, която ми издадоха на фирмата. Така се сдобих с Captiva 3.2 бензин. На третата седмица катастрофирах на път за София. Ударът беше в предната ми лява гума и надрана по продължение на вратите, та чак до задната броня включително. Еърбеците ми изкочиха, но аз не се ударих в тях. С други думи, сблъсъкът почти НЕ го усетих (на което много се зарадвах, защото някак си се убедих, че да караш джип е много по-сигурно, отколкото лек автомобил). Естествено имах каско и застрахователите го вкараха за ремонт. Бавеха го 3 месеца, защото чакаха някакви части. Стори ми се много странно 3 месеца ремонт и толкова чакане за резервни части, но не му обърнах пък и чак толкова голямо значение, понеже имах и други автомобили, и нямах проблеми превоза. Както и да е, върнаха ми го като ми дадоха шест месеца гаранция на ремонта. След една седмица каране джипът започна да святка като коледна елхичка, таблото си включваше всевъзможни лампички, а осветлението в жабката когато отвориш, мигаше като дискотека. Казаха ми, че е някакъв проблем с инсталацията. И както става обикновено в тези случаи, гаранцията на ремонта не включвала ел. инсталацията. Няма да обяснявам колко пари дадох, за да оправя този проблем, като всички при които ходих ми отговаряха, че трябва да изкарат всичко от колата, да започнат да гледат сноповете кабелаци един по един, за да установят откъде идва проблема. Абе сякаш търсят отечка, но по-сложно. И това ми го казваха всички. Обявяваха ми цифри от 1000 до 2500 лева. Естествено никой няма да се надъха на подобна схема за толкова пари, само защото лампичките в купето и фаровете си мигат на поразия
Но като дадеш няколко пъти по 350-500 лв., за да оправят уж този проблем, а той после се оказваше все така неотстранен, в един момент тези 1000-2000 лв. започват да ти се виждат добро решение. Както и да е. Накрая намерих едно момче в София до сградата на VIP Security срещу мол Парадайс. Пича не ми даде никакви обещания, но каза че щял да тръгне отнякъде и да види какво ще се окаже, като не ми каза и конкретна сума. След 2 часа ми звънна и ми каза, че джипа бил готов. Цялата работа струвала 70 лв. Не можех да повярвам. Затова му дадох 120 лв. да се почерпи. Повече никога не ми направи проблем с мигането на лампите в купето и на фаровете.
Тук вече става по-интересно. Не след дълго (има няма 2-3 седмици), джипът започна да се движи много тромаво. Губеше мощност и не ускоряваше. А все пак беше 230 коня. Не е много, но не е и малко. В някои моменти се отпушваше и ставаше истински звяр. Сериозно ви казвам, вървеше на умиране. Звукът от двигателят когато набиете "кикдаун" е доста приятен и спортен. Много хора са се изненадвали приятно като го чуят докато съм ги возил. Но както написах започна да губи мощност. Когато загрееше на таблото светваха четири лампи (ABS, контрол на спускането и другите две са на включено и изключено ESP, ако не се лъжа) и падаха цилиндрите. Какво искам да кажа? Ами колата върви с 2 км./ч., работи на по-малко от 6 цилиндъра, мотора започва да звучи странно, а катализатора в гърнето се нажежава до оранжево. Отново се тръгна по всевъзможни майстори и гении. Всички я закачаха, всички я гледаха и всички казваха едно и също нещо - "Колата си е перфектна, нищо й няма". Взимам я, тръгвам и след 5 мин. звъня пак някой да ме дърпа или да седя един час, докато изчакам да изстине, за да я запаля нормално и да излезе от авариен режим. След 6-7 месеца ходене по мъките и изхарчени близо 7 000 лева за откриване на проблема (пиша откриване, защото след всеки следваш ремонт, всички монтьори казваха едно и също - "Повече няма да ти прави проблеми" но джипа продължаваше да е с нерешени такива), изведнъж, ей така от самосебе си, джипката започна да се държи както трябва - не му падаха цилиндрите, не губеше мощност и ускоряваше супер. Карах го три седмици без някакви кой знае какви мъки. Ден преди Великден тръгнах от София към Варна и от там щях да ходя да празнувам близо до Бургас. Но преди това минах да огледат джипа и да му проверят маслото и спирачките. Аз живея в Драгалевци и точно до вкъщи вторият съпруг на братовчедката на майка ми
има сервиз. Поправят предимно висок клас автомобили. Пича погледна Шевролета и каза "Имаш масло, всичко е точно. Карай още 2 хил. км. и ела да ги сменим.". Супер! Да, ама след 75 км. магистрала посока Варна и средна скорост 170 км/ч, на Shell-а след магистралата, при натискане на педала на газта точно на разклона, изведнъж цялото табло грейна и джипа само се изкашля. Движейки се с 10 км/ч, завих и се върнах на Shell-a. Там зад бензиностанцията има един сервиз. Направо го спрях отпред и извиках момчетата да го погледнат. "Честито!", бе отговорът който последва. "Нямаш капка масло, бате.". Клепах пред пичовете и не можех да взема решение. Маслото се беше изпарило без грам индикация - ни лампа, ни нищо. Затегнат двигател, шанс за интубиране - нулев!
Какво се оказа?
Оказва се, че модификацията на Captiva с двигател на DAEWOO 3.2 бензин, има масов проблем с веригите! На някъде около 70 000 км. започват да дават фира. И това не е най-големият проблем! По-важното в случая е, че няма алтернативни части в нашата мила родина и не на последно място монтьори, които да могат наистина да ремонтират чудото на инженерната мисъл Chevrolet Captiva. От Шевролет ми поискаха 13 000 лв. за рамонта, а като попитах колко струва един нов двигател, ме застреляха с невъзможната сума от 34 000 лв. с ДДС. Ето това вече е несериозно. Започнах да звъня по телефона и прозвънях абсолютно всички автоморги в България, които успях да намеря в нета. А от мен да знаете, те са стотици. Имаше само една Captiva, която обаче беше 2.0 дизел. И това отпадна като вариант. След година и половина пред склада в поза "паматник", излезе една обява за такъв двигател в мобиле за 1500 лв. Направо се изстрелях към Дупница. Видях го, но имаше един проблем - нямаше номер. Това нямаше да е проблем, ако заводски си беше без номер. Но тук яко беше играла пилата. Купих го естествено и не съжалявах, особено след като разбрах, че след седмица по обявата продължавали да званят дори и от Гърция, като предлагали 3200 лева за двигателя. Шефа на автоморгата ми каза, че ако не го искам заради изтрития номер, да му го върна за негова сметка. Той щял да поеме разходите по куриетите. Е, не му го върнах. Цялата операция по оправянето ми струваше малко над 5000 лева (в тази сума влизат тези 1500 лв. за мотора).
Свършихме с казусът по двигателя. Костваше ми само година и половина. Нека напиша малко за скоростната кутия. Да и нея съм рециклирал. Виждате ли, Шевролет Каптива не е американски джип. Той е корейско изпълнение, но за разлика от други корейски автомобили като KIA, Hyundai и Rexton, където има някаква инжинерна мисъл, тук не е така. Скоростната кутия на Каптивата няма собствено охлаждане, а се охлажда от централното такова на автомобила. И ако имате дори и минимален проблем с охлаждането (радиатор, гарнитура и т.н.), то се отразява и на кутията. Температурата на маслото в трансмисията се покачва над 110 градуса и то спира да изпълнява функциите си. В резултат на това се получава един удър при автоматичната смяна на скорости. Това естествено се засилва с времето. Ако карате на минусови температури има шанс да не загрява достатъчно и да не прави такива проблеми, но ние живеем в страна с четири сезона. В един момент всичко приключва и колата остава на място. На мен ми се случи на табелата "София" когато тръгвах към Варна. Дадох 2500 лв. за ремонт и получих гаранция 6 месеца. Това обаче е сумата само за ремонта на кутията, без този на охлаждането, който според това къде е проблема цената за отстраняването му е различна. Има и по-елементарен начин за прескачане на дефекта и той е да зацепите перката на радиатора да се включва още със запалването на двигателя. Това обаче естествено е за сметка на нещо друго. В случая е за сметка на добро и силно парно в купето. Пак го имаш, но не е със същата сила. Както и да е, оправихме проблема.
Да напиша нещо и за други проблеми по джипа:
1. Датчик колянов вал! Шевролет са уникална компания, ей. Стана ясно, че имам за смяна въпросният датчик. Намерих го в един френски сайт като алтернативна част на BOSCH, на цена 150 лв. Оригинален е 360 лв. Гледам пише наличен. Поръчах го и платих. Приеха ми поръчката, парите минаха. Викам си "Супер!". Пише срок на доставка 7 дни. Какво са за мен 7 дни, ще си почакам. Не получавайки доставката в посочения срок реших да проверя какво се случва. Влязох в сйта и видях, че поръчката ми е канселирана. Бесен тръгвам да звъня на посочените телефони. С радост научавам, че въпросният френски сайт се аутсорсват в България и имат кол център в София. Много се изкефих, защото ще мога да говоря много по-свободно с някого на български. Вдига ми телефона някаква мадама и аз й задавам въпроса, защо ми е канселирана поръчката, при положение, че от сметката ми са изтеглени пари? Тя ми вика, че датчика не е в наличност в цял свят. Аз отвръщам, че и в момента им се води наличен в сайта, как може да го няма в цял свят. Мацката продължи да пелтечи, че алтернативни части на BOSCH вече нямало и не произвеждали, и че имат такъв датчик, но на цена 360 лв. Както и да е накрая ми обеща да ми върнат парите в двудневен срок, който накрая прерастна в едноседмичен. В крайна сметка ми ги върнаха. Аз обаче реших да поразровя малко относно глупостите, които ми избълва каката по телефона. И понеже покрай проблемите с двигателя и скоростната кутия с единия пич от Шевролет си имахме приказка, той ми каза нещо от сорта, че компанията един вид купила правата за производство на алтернативни части и в цял свят те се произвеждали под нейна опека. С други думи и алтернативните части стрували като оригиналните, с изключение на кякои китайски, за които мислели някаква стратегия за решаване на проблема. Припаднах! На това му се вика монопол и е забранено в цял свят. Та в крайна сметка датчика ми струваше 360 лв.
2. Лагер главина. Датчик колянов вал и лагер главина са най-сменяните неща в тоя джип. Сменял съм ги няколко пъти. Цената на лагера е 360 лв.. Странно, а?
3. Веднъж на Банско докато ми работиха чистачките и понеже имаше много сняг, и не можах да изчистя всичко от покрива на купето, докато карах набих спирачка. Снегът се стрелна по прозореца и влезе под чистачката. Счупи една шайба с едни зъбчета и чистачката не можеше да се движи. Оказа се, че трябва да сменя цялото рамо и целият механизъм, защото не продавали само тази част. Познайте колко ми струваше. Точно така - 360 лв. Всичко дребно им е по 360 лв.
4. Излъгах! Пластмасата на мигача на страничното огледало струва 150 лв.
5. Бензиновата помпа е отново инженерно чудо! Кошницата има две отделения, като в едното има филтър (голяма тъпотия, защото не са го изкарали някъде навън, за да може да се сменя), а другото е запечатано и трябва да издържа на налягане 4 бара, за да може помпата да засмуква и да изпомпва бензин в кошницата, за да я пълни. В противен сучай не можеш да запалиш и да захранваш с гориво. Това хубаво, но за да затворят даденият отсег, за да издържа на 4 бара, хората са го лепили под налягане, а не са го ляли директно (може би защото няма как, знам ли). Но точно там където е лепено, в един момент нещата се скапват. Въпросната кощница струва 1670 лв. оригинална. Ето това е една от частите, които имат алтернативи. Можете да намерите въпросната кошница и за 700 лв., и за 400 лв., но аз си я поръчах от Китай за 200 лв., защото вече бях договорил джипа за продажба и грам не ме е*еше вече каква част ще му слагам. Ремонтът си го направих сам, с един мой приятел и така пари не съм давал за него, но предполагам, че ще вземат поне 200 лв. за труд в някой сервиз.
Като цяло това е един паркетен джип, който е супер нестабилен на пътя и особено по завоите, с много, много скъпа поддръжка. Имах го 4 години, като 2 от тях не е бил в движение, а по сервизи. За останалите 2 години съм дал малко над 20 000 лв. за ремонти, което прави 10 000 лв. на година. И това е без да смятам годишният данък (460 лв.), три до четири пъти годишно смяна на масла, филтри, накладки и др. консумативи (500 лв.), каско (1200 лв.), гражданска (250 лв.) и не на последно място разходи за гориво. А този джип си гори. Разходите ми на месец за гориво бяха космически, но аз на месец минавам по 5000 км. Така че сумата си набъбва яката. Накрая се оказа, че на мен ми струва в пъти повече да карам някакъв смешен джип с противоречова марка, отколкото да си купя някоя доказана такава като BMW, Mercedes, Audi, Porsche, Toyota или Land Rover.
ЗАКЛЮЧЕНИЕ:
В крайна сметка моето заключение е, че не ви трябва автомобил, на който всичко му е по поръчка, няма широк набор от резервни части, единици са тези които наистина могат да го ремонтират качествено, знаейки какво правят и не на последно място - на който фирмата производител си изтегли представителството от България преди две години.
Точно преди 4 години закупих въпросният автомобил (признавам, втора ръка на 6 години). Беше на 70 хил.км., всички екстри за модела. Бях взел двама пича с мен, които имат сервиз и цял живот това правят. Закачиха я, вдигнаха я, гледаха я, всичко пушка. И двамата казаха, че на тези години не са виждали такъв автомобил. Толкова беше перфектна спремо цената и фактурата по ДДС, която ми издадоха на фирмата. Така се сдобих с Captiva 3.2 бензин. На третата седмица катастрофирах на път за София. Ударът беше в предната ми лява гума и надрана по продължение на вратите, та чак до задната броня включително. Еърбеците ми изкочиха, но аз не се ударих в тях. С други думи, сблъсъкът почти НЕ го усетих (на което много се зарадвах, защото някак си се убедих, че да караш джип е много по-сигурно, отколкото лек автомобил). Естествено имах каско и застрахователите го вкараха за ремонт. Бавеха го 3 месеца, защото чакаха някакви части. Стори ми се много странно 3 месеца ремонт и толкова чакане за резервни части, но не му обърнах пък и чак толкова голямо значение, понеже имах и други автомобили, и нямах проблеми превоза. Както и да е, върнаха ми го като ми дадоха шест месеца гаранция на ремонта. След една седмица каране джипът започна да святка като коледна елхичка, таблото си включваше всевъзможни лампички, а осветлението в жабката когато отвориш, мигаше като дискотека. Казаха ми, че е някакъв проблем с инсталацията. И както става обикновено в тези случаи, гаранцията на ремонта не включвала ел. инсталацията. Няма да обяснявам колко пари дадох, за да оправя този проблем, като всички при които ходих ми отговаряха, че трябва да изкарат всичко от колата, да започнат да гледат сноповете кабелаци един по един, за да установят откъде идва проблема. Абе сякаш търсят отечка, но по-сложно. И това ми го казваха всички. Обявяваха ми цифри от 1000 до 2500 лева. Естествено никой няма да се надъха на подобна схема за толкова пари, само защото лампичките в купето и фаровете си мигат на поразия

Тук вече става по-интересно. Не след дълго (има няма 2-3 седмици), джипът започна да се движи много тромаво. Губеше мощност и не ускоряваше. А все пак беше 230 коня. Не е много, но не е и малко. В някои моменти се отпушваше и ставаше истински звяр. Сериозно ви казвам, вървеше на умиране. Звукът от двигателят когато набиете "кикдаун" е доста приятен и спортен. Много хора са се изненадвали приятно като го чуят докато съм ги возил. Но както написах започна да губи мощност. Когато загрееше на таблото светваха четири лампи (ABS, контрол на спускането и другите две са на включено и изключено ESP, ако не се лъжа) и падаха цилиндрите. Какво искам да кажа? Ами колата върви с 2 км./ч., работи на по-малко от 6 цилиндъра, мотора започва да звучи странно, а катализатора в гърнето се нажежава до оранжево. Отново се тръгна по всевъзможни майстори и гении. Всички я закачаха, всички я гледаха и всички казваха едно и също нещо - "Колата си е перфектна, нищо й няма". Взимам я, тръгвам и след 5 мин. звъня пак някой да ме дърпа или да седя един час, докато изчакам да изстине, за да я запаля нормално и да излезе от авариен режим. След 6-7 месеца ходене по мъките и изхарчени близо 7 000 лева за откриване на проблема (пиша откриване, защото след всеки следваш ремонт, всички монтьори казваха едно и също - "Повече няма да ти прави проблеми" но джипа продължаваше да е с нерешени такива), изведнъж, ей така от самосебе си, джипката започна да се държи както трябва - не му падаха цилиндрите, не губеше мощност и ускоряваше супер. Карах го три седмици без някакви кой знае какви мъки. Ден преди Великден тръгнах от София към Варна и от там щях да ходя да празнувам близо до Бургас. Но преди това минах да огледат джипа и да му проверят маслото и спирачките. Аз живея в Драгалевци и точно до вкъщи вторият съпруг на братовчедката на майка ми

Какво се оказа?
Оказва се, че модификацията на Captiva с двигател на DAEWOO 3.2 бензин, има масов проблем с веригите! На някъде около 70 000 км. започват да дават фира. И това не е най-големият проблем! По-важното в случая е, че няма алтернативни части в нашата мила родина и не на последно място монтьори, които да могат наистина да ремонтират чудото на инженерната мисъл Chevrolet Captiva. От Шевролет ми поискаха 13 000 лв. за рамонта, а като попитах колко струва един нов двигател, ме застреляха с невъзможната сума от 34 000 лв. с ДДС. Ето това вече е несериозно. Започнах да звъня по телефона и прозвънях абсолютно всички автоморги в България, които успях да намеря в нета. А от мен да знаете, те са стотици. Имаше само една Captiva, която обаче беше 2.0 дизел. И това отпадна като вариант. След година и половина пред склада в поза "паматник", излезе една обява за такъв двигател в мобиле за 1500 лв. Направо се изстрелях към Дупница. Видях го, но имаше един проблем - нямаше номер. Това нямаше да е проблем, ако заводски си беше без номер. Но тук яко беше играла пилата. Купих го естествено и не съжалявах, особено след като разбрах, че след седмица по обявата продължавали да званят дори и от Гърция, като предлагали 3200 лева за двигателя. Шефа на автоморгата ми каза, че ако не го искам заради изтрития номер, да му го върна за негова сметка. Той щял да поеме разходите по куриетите. Е, не му го върнах. Цялата операция по оправянето ми струваше малко над 5000 лева (в тази сума влизат тези 1500 лв. за мотора).
Свършихме с казусът по двигателя. Костваше ми само година и половина. Нека напиша малко за скоростната кутия. Да и нея съм рециклирал. Виждате ли, Шевролет Каптива не е американски джип. Той е корейско изпълнение, но за разлика от други корейски автомобили като KIA, Hyundai и Rexton, където има някаква инжинерна мисъл, тук не е така. Скоростната кутия на Каптивата няма собствено охлаждане, а се охлажда от централното такова на автомобила. И ако имате дори и минимален проблем с охлаждането (радиатор, гарнитура и т.н.), то се отразява и на кутията. Температурата на маслото в трансмисията се покачва над 110 градуса и то спира да изпълнява функциите си. В резултат на това се получава един удър при автоматичната смяна на скорости. Това естествено се засилва с времето. Ако карате на минусови температури има шанс да не загрява достатъчно и да не прави такива проблеми, но ние живеем в страна с четири сезона. В един момент всичко приключва и колата остава на място. На мен ми се случи на табелата "София" когато тръгвах към Варна. Дадох 2500 лв. за ремонт и получих гаранция 6 месеца. Това обаче е сумата само за ремонта на кутията, без този на охлаждането, който според това къде е проблема цената за отстраняването му е различна. Има и по-елементарен начин за прескачане на дефекта и той е да зацепите перката на радиатора да се включва още със запалването на двигателя. Това обаче естествено е за сметка на нещо друго. В случая е за сметка на добро и силно парно в купето. Пак го имаш, но не е със същата сила. Както и да е, оправихме проблема.
Да напиша нещо и за други проблеми по джипа:
1. Датчик колянов вал! Шевролет са уникална компания, ей. Стана ясно, че имам за смяна въпросният датчик. Намерих го в един френски сайт като алтернативна част на BOSCH, на цена 150 лв. Оригинален е 360 лв. Гледам пише наличен. Поръчах го и платих. Приеха ми поръчката, парите минаха. Викам си "Супер!". Пише срок на доставка 7 дни. Какво са за мен 7 дни, ще си почакам. Не получавайки доставката в посочения срок реших да проверя какво се случва. Влязох в сйта и видях, че поръчката ми е канселирана. Бесен тръгвам да звъня на посочените телефони. С радост научавам, че въпросният френски сайт се аутсорсват в България и имат кол център в София. Много се изкефих, защото ще мога да говоря много по-свободно с някого на български. Вдига ми телефона някаква мадама и аз й задавам въпроса, защо ми е канселирана поръчката, при положение, че от сметката ми са изтеглени пари? Тя ми вика, че датчика не е в наличност в цял свят. Аз отвръщам, че и в момента им се води наличен в сайта, как може да го няма в цял свят. Мацката продължи да пелтечи, че алтернативни части на BOSCH вече нямало и не произвеждали, и че имат такъв датчик, но на цена 360 лв. Както и да е накрая ми обеща да ми върнат парите в двудневен срок, който накрая прерастна в едноседмичен. В крайна сметка ми ги върнаха. Аз обаче реших да поразровя малко относно глупостите, които ми избълва каката по телефона. И понеже покрай проблемите с двигателя и скоростната кутия с единия пич от Шевролет си имахме приказка, той ми каза нещо от сорта, че компанията един вид купила правата за производство на алтернативни части и в цял свят те се произвеждали под нейна опека. С други думи и алтернативните части стрували като оригиналните, с изключение на кякои китайски, за които мислели някаква стратегия за решаване на проблема. Припаднах! На това му се вика монопол и е забранено в цял свят. Та в крайна сметка датчика ми струваше 360 лв.
2. Лагер главина. Датчик колянов вал и лагер главина са най-сменяните неща в тоя джип. Сменял съм ги няколко пъти. Цената на лагера е 360 лв.. Странно, а?
3. Веднъж на Банско докато ми работиха чистачките и понеже имаше много сняг, и не можах да изчистя всичко от покрива на купето, докато карах набих спирачка. Снегът се стрелна по прозореца и влезе под чистачката. Счупи една шайба с едни зъбчета и чистачката не можеше да се движи. Оказа се, че трябва да сменя цялото рамо и целият механизъм, защото не продавали само тази част. Познайте колко ми струваше. Точно така - 360 лв. Всичко дребно им е по 360 лв.
4. Излъгах! Пластмасата на мигача на страничното огледало струва 150 лв.
5. Бензиновата помпа е отново инженерно чудо! Кошницата има две отделения, като в едното има филтър (голяма тъпотия, защото не са го изкарали някъде навън, за да може да се сменя), а другото е запечатано и трябва да издържа на налягане 4 бара, за да може помпата да засмуква и да изпомпва бензин в кошницата, за да я пълни. В противен сучай не можеш да запалиш и да захранваш с гориво. Това хубаво, но за да затворят даденият отсег, за да издържа на 4 бара, хората са го лепили под налягане, а не са го ляли директно (може би защото няма как, знам ли). Но точно там където е лепено, в един момент нещата се скапват. Въпросната кощница струва 1670 лв. оригинална. Ето това е една от частите, които имат алтернативи. Можете да намерите въпросната кошница и за 700 лв., и за 400 лв., но аз си я поръчах от Китай за 200 лв., защото вече бях договорил джипа за продажба и грам не ме е*еше вече каква част ще му слагам. Ремонтът си го направих сам, с един мой приятел и така пари не съм давал за него, но предполагам, че ще вземат поне 200 лв. за труд в някой сервиз.
Като цяло това е един паркетен джип, който е супер нестабилен на пътя и особено по завоите, с много, много скъпа поддръжка. Имах го 4 години, като 2 от тях не е бил в движение, а по сервизи. За останалите 2 години съм дал малко над 20 000 лв. за ремонти, което прави 10 000 лв. на година. И това е без да смятам годишният данък (460 лв.), три до четири пъти годишно смяна на масла, филтри, накладки и др. консумативи (500 лв.), каско (1200 лв.), гражданска (250 лв.) и не на последно място разходи за гориво. А този джип си гори. Разходите ми на месец за гориво бяха космически, но аз на месец минавам по 5000 км. Така че сумата си набъбва яката. Накрая се оказа, че на мен ми струва в пъти повече да карам някакъв смешен джип с противоречова марка, отколкото да си купя някоя доказана такава като BMW, Mercedes, Audi, Porsche, Toyota или Land Rover.
ЗАКЛЮЧЕНИЕ:
В крайна сметка моето заключение е, че не ви трябва автомобил, на който всичко му е по поръчка, няма широк набор от резервни части, единици са тези които наистина могат да го ремонтират качествено, знаейки какво правят и не на последно място - на който фирмата производител си изтегли представителството от България преди две години.
Коментар