Така. Дано темата ми да е за тук. Събирам чисто статистическа информация + предложения за конкретен автомобил, който да е евтин за експлоатация откъм данъци/застраовки/гориво. Да е една идея по-голям(приоритет е повечето вътрешно и използваемо пространство, отколкото външните размери) от хечбек класът Фиеста/Корса/Поло/Micra/Clio/206/C2/500 и т.н.(grand/комби вариантите им, ако има такива, като че ли ме устройват). И също така де e отличително по-малък от класът Zafira/C-MAX/Touran/Scenic/5008/C4. Други задължителни изисквания:
1. Автоматик
2. Икономичен докъм 5/100 извънградско и 8-9/100 градско. Ако колата е бензинова, едва ли ще види газ, така че явно остава варианта дизел или хибрид.
3. Климатик
4. Максимално разрешените скорости по републиканската пътна мрежа да са му възможни, а близки до тях да не са му проблем.
5. Достатъчно просвет или лесен и сигурен вариант за увеличаването му + прилични ъгли на атака при колелата. Да кажем, че пропорцията колесна база ~250см / просвет >15см ме устройва идеално.
6. До 12-13к лева с обслужването, придобиването и евентуалното регистриране.
7. След 2001 год.
8. Нищо екзотично и примамливо в него, че никъде да няма части и ламарини или каското да е абсолютно наложително(мисля да го спестя).
9. Под 101 к.с. или до 2010 год.
Младостта е приоритет.
Това, което аз съм набелязъл, като кандидати и подредени по привличане са:
1. Ford Fusion 1.4TDCi - точно това което ми трябва(а и имам слабост към форд), но ме спира скоростната кутия - Durashift EST - обикновенна механична кутия със сух съединител + робот, който сам сменя предавките, когато трябва и отделял съединителя. В руските fusion сайтове има достатъчно тенденциозно инфо + явна ниша за сервиз и ремонт на тази кутия(акутатора и с ел. моторите, които всъщност я правят автоматична). В общи линии след 5тата година било по-добре да се пуска тото, отколкото да се надявате, че проблема с тази кутия ще ви подмине.
2. Nissan Note - Класически автомат, от който не намирам оплаквания, като се предлага само с бензиновите модели и 1.6 литров двигател с класически 4 скоростен автомат едва ли ще успее да влезе в посоченият разход, осбенно в градът. А и ми се вижда с ниско, осбенно с тази дълга колесна база.
3. Peugeot 3008 - Пак тамън като за мен. С добър просвет. Но е с роботизирана мех. кутия като на фюжъна, за която пак намирам тенденционзи оплаквания най-вече при ситроен. И все пак не харесвам фреснки коли и това май го има от 2009, та ми идва скъпа.
4. Honda Insight - Сложил съм я за цвят. А и ми харесва. Не е пълен сериен хибрид като приус, и може да работи само на бензиновия двигател при проблем с батериите. В нета има доста инфо за разкачане и рециклиране на батерията/клетките. Притеснява ме, че е екзотично и с евентуалната поддръжка може да е приключение. Просветът и безстепенният cvt автомат също.
5. Citeoen C3 picasso - Ами това като Пежото, само дето няма и просвет. Просто само го дал за калибър.
Та някой с факти и опит от първа ръка? Както и горната класация не изключва други предложения.(Дадох я само за ориентир).
1. Автоматик
2. Икономичен докъм 5/100 извънградско и 8-9/100 градско. Ако колата е бензинова, едва ли ще види газ, така че явно остава варианта дизел или хибрид.
3. Климатик
4. Максимално разрешените скорости по републиканската пътна мрежа да са му възможни, а близки до тях да не са му проблем.
5. Достатъчно просвет или лесен и сигурен вариант за увеличаването му + прилични ъгли на атака при колелата. Да кажем, че пропорцията колесна база ~250см / просвет >15см ме устройва идеално.
6. До 12-13к лева с обслужването, придобиването и евентуалното регистриране.
7. След 2001 год.
8. Нищо екзотично и примамливо в него, че никъде да няма части и ламарини или каското да е абсолютно наложително(мисля да го спестя).
9. Под 101 к.с. или до 2010 год.
Младостта е приоритет.
Това, което аз съм набелязъл, като кандидати и подредени по привличане са:
1. Ford Fusion 1.4TDCi - точно това което ми трябва(а и имам слабост към форд), но ме спира скоростната кутия - Durashift EST - обикновенна механична кутия със сух съединител + робот, който сам сменя предавките, когато трябва и отделял съединителя. В руските fusion сайтове има достатъчно тенденциозно инфо + явна ниша за сервиз и ремонт на тази кутия(акутатора и с ел. моторите, които всъщност я правят автоматична). В общи линии след 5тата година било по-добре да се пуска тото, отколкото да се надявате, че проблема с тази кутия ще ви подмине.
2. Nissan Note - Класически автомат, от който не намирам оплаквания, като се предлага само с бензиновите модели и 1.6 литров двигател с класически 4 скоростен автомат едва ли ще успее да влезе в посоченият разход, осбенно в градът. А и ми се вижда с ниско, осбенно с тази дълга колесна база.
3. Peugeot 3008 - Пак тамън като за мен. С добър просвет. Но е с роботизирана мех. кутия като на фюжъна, за която пак намирам тенденционзи оплаквания най-вече при ситроен. И все пак не харесвам фреснки коли и това май го има от 2009, та ми идва скъпа.
4. Honda Insight - Сложил съм я за цвят. А и ми харесва. Не е пълен сериен хибрид като приус, и може да работи само на бензиновия двигател при проблем с батериите. В нета има доста инфо за разкачане и рециклиране на батерията/клетките. Притеснява ме, че е екзотично и с евентуалната поддръжка може да е приключение. Просветът и безстепенният cvt автомат също.
5. Citeoen C3 picasso - Ами това като Пежото, само дето няма и просвет. Просто само го дал за калибър.
Та някой с факти и опит от първа ръка? Както и горната класация не изключва други предложения.(Дадох я само за ориентир).
Коментар