Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Принудително пускане на един вентилатор?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Принудително пускане на един вентилатор?

    Здравейте.Ще има ли някакъв проблем с компютъра ако се подаде напрежение на релето на единия вентилатор да се пуска принудително при продължително натоварване на двигателя

  • #2
    Сложи си едно трипозиционно ЦК ключе и си готов. На средния край слагаш вентилатора на другите жицата от компа и директен кабел 12V. Така връзката с компа ще се прекъсва когато подаваш директно 12V към вентилатора. Няма да връщаш напрежение към компа.

    Коментар


    • #3
      Първоначално публикуван от paiko Преглед на мнение
      Здравейте.Ще има ли някакъв проблем с компютъра ако се подаде напрежение на релето на единия вентилатор да се пуска принудително при продължително натоварване на двигателя
      За какво ти е да го правиш? Вентилаторите се командват от ком. и са предостатъчно мощни! Ако те притеснява, че стрелката минава 90 не е проблем, така е направена! Но ако имаш друг проблем и трети вентилатор да сложиш пак няма да ти помогне!

      Коментар


      • #4
        Идеята ми е като дърпам натоварено ремарке по баира да пускам единия вентилатор по рано да работи постояно,Не знам какъв ще е ефекта но се надявам да не се вдига толкова температурата докато изляза на равното.

        Коментар


        • #5
          Тези вентилатори имат огромен капацитет, ако останалото е наред и три тона да дърпаш пак няма да хвърли водата, просто няма да изключват, стрелката ще стои между червената зона и 90, но няма да хвърли водата! И е много важно да не се изключва двигателя преди да изключат вентилаторите!

          Коментар


          • #6
            Прекъснете връзката между компа и релето и сложете диод с анода към компа.Към катода свържете принудителния сигнал.

            Коментар


            • #7
              От много години поддържам голям брой служебни ниви. Понеже са служебни се експлотират като за последно ( карат се из гори , калища, сечища , оран) В процеса на експлотация се оказа , че топят бушони, нагаря инсталацията на перките. След първата гарнитура на главата със разрешение на шефа на фирмата , направих една нива (а в последствие и останалите) със термо реле от стария модел нова инсталация и 40 А бушони. Някой от нивите са направени преди 10 години и нямат проблеми.

              Коментар


              • #8
                Всичките след жигула топят бушони.

                А то има и бушни и бушони. Някои бушони са нетопими. Някога имаше и керамични. Не знам как е сега - от 15 години съм приключил с тая техника.
                Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                Коментар


                • Kirilpm
                  Kirilpm коментира
                  Редактиране на коментар
                  Жигулитата също топят бушони, че и бушониери.Не съм виждал баш от най-новите ниви, но до 2010 със сигурност са със стария модел предпазители, а да използваш 40 години след появата на лада 1500 бушонно табло за същата лада 1500 си е идиотщина.Иначе проблема не в самите инстлации, изпълнени са с качествени МЕДНИ проводници без да се пести от сечението им, нещо което до ден днешен е чуждо на много именити немски марки.Самите предпазители са идиотски, като се прибави и руското качество на изработка и резултата е ясен.По спомен трабантите бяха с керамични предпазители, май и други имаше, но за тях нямам спомен.

              • #9
                При компютърно управляваните вентилатори при Нива, бушоните са изнесени извън старото жигуловско табло. И са от немският тип. По принцип неправят проблеми! Проблем правят захранващите букси на двата вентилатора, намират се точно под вентилаторите и постоянно се мокрят. Много често единият от двата вентилатора отказва поради лоша връзка!

                Коментар


                • #10
                  Първоначално публикуван от grendo77 Преглед на мнение
                  При компютърно управляваните вентилатори при Нива, бушоните са изнесени извън старото жигуловско табло. И са от немският тип. По принцип неправят проблеми! Проблем правят захранващите букси на двата вентилатора, намират се точно под вентилаторите и постоянно се мокрят. Много често единият от двата вентилатора отказва поради лоша връзка!
                  Не правят докато е в гаранция и я караха по асфалта, ама послеее. Като я подкарат из горите кабелите около диагностичната букса направо изгарят . Това наблюдавано от години на мнооого екземпляри . Ако само чат - пат в гората и си е твоя и бушоните (30амп)са ти немски взети от някоя табло от морга няма проблем. Но когато е се кара като "чужда " инсталацията не издържа.

                  Коментар


                  • #11
                    И двата ми вентилатора на Нивата ги направих да работят в три режима:
                    1.от компа
                    2.изключени
                    3.принудително включване
                    Тази конфигурация я направих със стандартно ключе за парното на Нива. Има си вентилаторче като символ и вътре е с крушка, която направих да свети когато вентилаторите са в режим 2.изключени. Даже сложих и едно зумерче в тази позиция. Връзването е на минусовия кабел на релетата за управление на вентилаторите. По принцип от компа на Нивата към въпросните релета се подава минус! Това е.
                    Only after the last tree has been cut down,
                    Only after the last river has been poisoned,
                    Only after the last fish has been caught,
                    Only then will you find that money cannot be eaten.

                    Коментар


                    • #12
                      Направил си го интелигентно, само неразбирам, защо ти е тази позиция 2 /вентилаторите да са изключени принудително/? Те така или иначе не се въртят преди 99 градуса! Рискуваш, някой непросветен потребител да прецака нещата!
                      Последно редактирано от grendo77; 06-05-20, 21:22.

                      Коментар


                      • #13
                        Позицията 2.изключени съм я направил от много четене по форумите за джипки. От там знам, че нагазиш ли в дълбока вода не било добре вентилаторите да се включат, щото всичко ставало на салата. На практика не знам нищо! Иначе със светлинната и звукова индикация в тази позиция се надявам да притесня непросветения потребител, за да не пипа там. А и за мен е добре така, за да не ги забравя някой път изключени.
                        Only after the last tree has been cut down,
                        Only after the last river has been poisoned,
                        Only after the last fish has been caught,
                        Only then will you find that money cannot be eaten.

                        Коментар

                        Активност за темата

                        Свий

                        В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                        Най-много потребители онлайн 5,688 в 05:12 на Днес.

                        Зареждам...
                        X